پیتزا مخلوط خانگی با چند روش روش رستورانی


پیتزا مخلوط خانگی از پیتزاهای پرطرفدار بین مردم است که درست کردن فوق العاده کار راحت و آسانی است.در این مطلب از ما به شما چند روش عالی و رستورانی برای تهیه پیتزا مخلوط خانگی آموزش میدهیم.

پیتزا مخلوط خانگی - فلفل دلمه

پیتزا از غذاهایی محسوب می شود که در سراسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است. در میان انواع پیتزاها ، پیتزا مخلوط از پیتزهایی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و به همین دلیل هم است که پر مصرف ترین پیتزا در سراسر جهان است. این پیتزای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع مواد غذایی درست کنیم و به همین دلیل با نام پیتزا مخلوط شناخته می شود، چون می تواند از ترکیب انواع سبزیجات و گوشت یا انواع فراورده های گوشتی استفاده کنیم.

همچنین در بخوانید : خمیر پیتزا خانگی با چند دستور ساده و فوری

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا

روش اول تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مواد لازم برای ۲ نفر
سوسیس یا کالباس ۳۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
ذرت پخته شده ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
خمیر پیتزا ۱ عدد بزرگ
سس پیتزا ۱ قاشق غذاخوری سر پر
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مخلوط خانگی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه سوسیس یا کالباس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سوسیس را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بالا کمی تفت می دهیم تا سوسیس سرخ شود. توجه داشته باشید که اگر سوسیس را با حرارت کم و مدت طولانی تفت دهیم پفکی و کمی سفت می شود.

مرحله سوم

حالا سوسیس را از تابه خارج می کنیم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه چند تکه از قارچ را برای تزیین روی پیتزا نگه می داریم و باقی آنرا به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دهیم تا آب نیندازد.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری از فلفل دلمه ای نیز به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود. حالا سوسیس را هم به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد کمی از حرارت بیفتند و خنک شوند. در ادامه خمیر پیتزای آماده یا خمیر پیتزایی که خودمان درست کرده ایم را درون قالب پیتزا قرار می دهیم.

مرحله ششم

برای اینکه خمیر پیتزا خیلی پف نکند، آنرا با چنگال سوراخ می کنیم. در ادامه سس پیتزا را اضافه می کنیم و به صورت یکدست روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. حالا مقداری از پنیر پیتزا را به صورت پخش روی سس می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط سوسیس، فلفل دلمه ای و قارچ را روی پیتزا پخش می کنیم، سپس روی مواد را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش می دهیم. حالا با قارچ، فلفل دلمه ای رنگی و ذرت روی پیتزا را تزیین می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پیتزا مخلوط خانگی را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شود. برای اینکه خمیر پیتزا خشک نشود، می توانیم یک درون یک کاسه فلزی مقداری آب بریزیم و درون فر قرار دهیم تا رطوبت ایجاد کند.

مرحله نهم

پس از اینکه پنیر پیتزا به صورت کامل ذوب شد، فر را خاموش کرده و گریل فر را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی شود. در پایان پیتزا مخلوط خانگی را از فر خارج می کنیم، سپس آنرا برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا گرد

روش دوم تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ یا گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
ذرت ۴ قاشق غذاخوری
قارچ ۶ عدد متوسط
سوسیس آلمانی ۲ عدد
زیتون سبز یا سیاه ۸ عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سس کچاپ به مقدار دلخواه
خمیر پیتزا به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مرحله ۱: پخت گوشت

برای تهیه پیتزا مخلوط خانگی می توانیم به دلخواه از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنیم که ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده کردیم. ابتدا مرغ را می پزیم. برای این منظور نصف یک سینه مرغ را شسته و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.

مرحله ۲: تفت دادن گوشت

سپس قابلمه را بدون اضافه کردن آب روی شعله‌ء گاز قرار می دهیم. توجه داشته باشید که چند دقیقه پس از این‌که مرغ روی حرارت باشد خودش آب پس می دهد، پس از اینکه آب موجود در گوشت مرغ تبخیر شد، مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم و گوشت مرغ را داخل روغن تفت می دهیم.

مرحله ۳: افزودن آب و ادویه‌جات به گوشت

در آخر یک لیوان آب جوش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. پس از تفت دادن گوشت مرغ نصف یک پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیز اضافه می کنیم.

مرحله ۴: خرد کردن گوشت و سوسیس‌

سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت مرغ و پیاز با ادویه ها یکدست شوند.  مرغ پخته شده را پس از آنکه کمی خنک شد ، به صورت ریش ریش خرد می کنیم. سپس سوسیس ها را نیز به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم.

نکته: انتخاب سوسیس یا افزایش مقدار گوشت

استفاده از سوسیس یا کالباس در تهیه پیتزا عمدتا به دلیل افزایش حجم و همچنین تنوع در طعم نهایی پیتزا صورت می‌گیرد. اما برای کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند از سوسیس استفاده کنند، می‌توانند به عنوان جایگزین، مقدار گوشت مرغ استفاده شده را افزایش دهند. این کار علاوه بر اینکه که حجم کلی پیتزا را حفظ می‌کند، می‌تواند باعث کاهش کالری کلی پیتزا شود.

مرحله ۵: آماده کردن قارچ و ذرت

در ادامه قارچ ها را با دقت به صورت حلقه ای خرد می کنیم و مواد را کنار می گذاریم. ذرت را هم که به صورت کنسروی داشتیم پس از شستشو آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید ذرت را خودتان آبپز کنید ، تفاوتی ندارد.

مرحله ۶: آماده سازی خمیر پیتزا و افزودن سس کچاپ

پس از اینکه مواد روی پیتزا آماده شد به سراغ مرحله اخر یعنی اماده کردن پیتزا می رویم. در ادامه خمیر های پیتزا را داخل قالب های پیتزا قرار می دهیم سپس روی خمیر پیتزا کمی سس کچاپ می زنیم و روی تمام قسمت های خمیر پیتزا سس را می مالیم.

مرحله ۷: قرار دادن مواد روی خمیر پیتزا

مقدار کمی پنیر پیتزا هم روی سس کچاپ می پاشیم و بعد تکه های مرغ را همه جای خمیر پخش می کنیم. در این مرحله تکه های سوسیس را روی پیتزا می چینیم و بعد ذرت ، قارچ ها ، تکه های زیتون و در آخر روی خمیر را با پنیر پیتزای فراوان کامل می پوشونیم.

مرحله ۸: افزودن آویشن و گرم کردن فر

در نهایت اندازه یک قاشق مربا خوری آویشن که عطری بی نظیر به پیتزا می دهد رو روی تمام قسمت های پیتزا می پاشیم. بهتر است فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل روشن کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان اماده شدن پیتزا معطل نشویم.

مرحله ۹: پخت پیتزا در فر و سرو کردن آن

در مرحله پایانی پیتزا مخلوط خانگی آماده شده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا آماده شود، سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم. در آخر پیتزا مخلوط خانگی را به ۸ قسمت برش می زنیم و با سس کچاپ سرو می کنیم.

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا در ظرف شیشه ای

روشی دیگر برای تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مواد لازم برای پیتزا

مواد لازم  میزان لازم
خمیر پیتزا به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
گوشت چرخ کرده 100 گرم
سینه مرغ  100 گرم
قارچ 200 گرم
ذرت 1 قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای رنگی 4 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
گوجه 1 عدد
سس پیتزا 1 قاشق غذاخوری
آویشن و پاپریکا به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم
زیتون برای تزیین

طرز تهیه مواد پیتزا مخلوط خانگی

مرحله اول : 

برای تهیه مواد پیتزا مخلوط ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و با مقداری(روغن ، نمک ، فلفل ، زعفران) سرخ کنید و کنار بگذارید. 

مرحله دوم : 

یک عدد پیاز متوسط را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک خرد کنید و با روغن سرخ کنید تا نرم شود. 

مرحله سوم :

گوشت چرخ کرده را به پیاز نیمه سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا رنگ گوشت چرخ کرده عوض شود. ادویه ها که شامل (نمک، فلفل سیاه، زردچوبه ، آویشن و پاپریکا) می شود را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم : 

قارچ ها را نیز شسته و به صورت حلقه حلقه خرد کنید. 

مرحله پنجم : 

چند برش از فلفل دلمه ای رنگی را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. زیون ها را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله ششم : 

گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. 

مرحله هفتم : 

سس مخصوص پیتزا یا سس کچاپ را روی خمیر بریزید و پخش کنید.

مرحله هشتم : 

گوشت چرخ کرده را روی خمیر بریزید و پخش کنید. سپس مرغ را به صورت پراکند روی گوشت بریزید. 

مرحله نهم : 

مواد دیگر که شامل (قارچ، ذرت، فلفل دلمه ای، گوجه، زیتون) را به صورت پراکند روی خمیر پیتزا پخش کنید. 

مرحله دهم : 

ادویه ها که شامل (نمک ، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن) می شود را روی مواد بریزید. سپس روی مواد را پنیر پیتزا بریزید میزان پنیر پیتزا به دلخواه شما می باشد.

پیتزای آماده شده را به 8 قسمت تقسیم کنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا بریده شده

نکاتی طلایی برای خوشمزه تر شدن پیتزا

  1. برای خوشمزه تر شدن و خوب پخته شدن پیتزا مخلوط باید بعد از اینکه تمام مواد را روی خمیر پیتزا ریختید 20 دقیقه اجازه دهید تا پیتزای آماده نشده استراحت کند و بعد داخل فر بگذارید تا نان آن تردتر شود.
  2. سبزیجات و بقیه مواد را میتوانید به سلیقه خودتان در سایزهای کوچک ، بزرگ یا مدلهای دیگر خرد کنید و پیتزای تان را تزیین کنید.
  3. برای طلایی شدن روی پیتزا ، در چند دقیقه آخر گریل بالای فر را روشن کنید و البته مراقب باشید تا روی پیتزا نسوزد.
  4. برای تهیه پیتزا مخلوط می توانید از مواد دیگری مانند کالباس و سوسیس استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد پیتزا مخلوط

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
پیتزا مخلوط را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

نکات طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

استفاده از خمیر پیتزا برای پیتزا مخلوط خانگی

برای تهیه این پیتزای خوشمزه می توانیم از دو نوع خمیر پیتزا استفاده کنیم، راه اول استفاده از خمیر پیتزای آماده است و راه دوم که بهترین راه است این است که خمیر پیتزا را به صورت خانگی با کیفیت عالی در منزل درست کنید. 

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی بدون فر در ماهیتابه

در صورت تمایل می توانید پیتزا مخلوط خانگی را بدون فر و در ماهیتابه روی اجاق گاز هم درست کنید. کافی است ماهیتابه را با کمی روغن مایع چرب کنید سپس خمیر پیتزا را داخلش قرار دهید سپس مواد پیتزا را مانند دستور بالا روی خمیر پیتزا قرار دهید. تابه را باید با توری فلزی روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا خمیر پیتزا خشک نشود. درب تابه را بگذارید ، پیتزای شما ۴۵ دقیقه بعد آماده سرو است. در این روش بهتر است تمام مواد پیتزا را از قبل بپزید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی با گوشت یا کالباس

در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از گوشت مرغ از کالباس یا گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای نیز استفاده کنید. کالباس را فقط کافیست خرد کنید و روی پیتزا بریزید. گوشت قرمز را قبل از اضافه کردن به مواد پیتزا تفت دهید تا پخته شود سپس در پیتزا استفاده کنید.

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا با کالباس

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی با توستر

برای تهیه پیتزا مخلوط در توستر باید ظرف پیتزا را در قسمت وسط توستر قرار دهید و پس از اینکه پنیر روی پیتزا طلایی شد یک فویل روی آنر قرار دهید تا نسوزد. نکته دیگر اینکه یک کاسه مسی ، استیل یا پیرکس را تا نیمه آب جوش پر کنید و داخل فر قرار دهید تا پیتزای شما خشک نشود.

دمای فر برای پیتزا با خمیر خانگی

یک دمای فر بسیار داغ پیتزای ایده‌آل و کاملاً ترد به شما می‌دهد. بعضی رستوران‌ها غذای خود را در دمای بیش از ۴۵۰ درجه سانتیگراد می‌پزند! اما در خانه حرارت ۲۳۰ درجه‌ای فر یک نتیجه عالی به دست می‌دهد. فقط مطمئن شوید که فر را به اندازه کافی از قبل گرم کرده باشید.

ترفندهای پخت پیتزا

با رعایت این چند نکته ساده یک پیتزای حرفه‌ای و بی‌نظیر خواهید پخت که همه را شگفت‌زده می‌کند:

  • مخمر: برای عمل آمدن این نوع مخمر نیازی به انتظار ندارید.
  • دمای مناسب ور آمدن خمیر: دمای حدود ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگراد برای ور آمدن خمیر ایده‌آل است. یک راهکار برای رسیدن به این دما، گذاشتن کاسه خمیر درون فر خاموش است. اما بهتر است یک حوله مرطوب روی کاسه بیندازید تا خمیر در محیطی کاملاً مناسب حجیم شود.
  • نمک: نمک بدون ید برای پخت پیتزا بهتر است. نمک سفره به طور کلی با ید غنی می‌شود که می‌تواند طعم تلخی را در غذاها ایجاد کند.
  • پنیر: حتما از موزارلای تازه و پرچرب برای تهیه پیتزا استفاده کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید انواع دیگر پنیر مانند چدار، پارمسان، بلوچیز، دودی و حتی فتا را هم به پیتزا اضافه کنید.

گرم کردن پیتزا

پیتزای سرد را روی یک سینی لبه‌دار قرار دهید و روی آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید. فویل از خشک شدن رویه پیتزا جلوگیری می‌کند. البته سعی کنید فویل را به شکل یک خیمه روی کار دربیاورید تا به بالای پیتزا نچسبد. سینی را داخل طبقه پایینی فر قرار دهید. فر را روی ۱۴۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید. این نوع گرم کردن اگر چه کمی وقت‌گیر است، اما بهترین راه برای بازگرداندن پیتزا به بافت و قوام اولیه است.

پیتزا مخلوط خانگی - پیتزا و سس

میزان کالری پیتزا مخلوط

بعد از یادگیری تمام نکات طرز تهیه پیتزا مخلوط نگاهی به جدول ارزش غذایی در هر برش از آن می‌اندازیم:

کالری ۱۹۰ کالری
کربوهیدرات ۲۷ گرم
پروتئین ۸ گرم
چربی ۵ گرم
کلسترول ۱۱ میلی‌گرم
سدیم ۴۵۳ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۲۳ میلی‌گرم
فیبر ۲ گرم
قند ۲ گرم
ویتامین A 162IU
ویتامین C 1 میلی‌گرم
کلسیم ۷۹ میلی‌گرم
آهن ۲ میلی‌گرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link