هرآنچه باید برای سفر به زنجان بدانید


برای سفر به شهری با تاریخ دو هزار ساله، با مکان‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، بلیط قطار تهران زنجان را رزرو کنید و سفری به شمال غرب ایران داشته باشید. این شهر چهار فصل، طبیعتی متفاوت را از خود به نمایش می‌گذارد. آب ‌و هوای مطبوع و دلپذیر زنجان، گردشگران و مسافران بسیاری را از نقاط مختلف کشور مجذوب خود کرده است. مسافران برای این سفر هیجان‌انگیز، رزرو بلیط قطار را به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌کنند تا سفری راحت، ایمن و مقرون به‌صرفه داشته باشند.

در چه فصلی به زنجان سفر کنیم

از آن‌جایی‌که شهر زنجان در ارتفاعات قرار دارد، دارای مناطق کوهستانی و جلگه‌ای فراوانی است. به ‌همین ‌دلیل آب ‌و هوای آن در مقایسه با مناطق مرکزی ایران، گاهی‌اوقات سردتر و زمستان‌های یخبندان و پربارش‌تری دارد. کوهستانی‌بودن زنجان موجب‌شده در اکثر ماه‌های سال، آب‌ و هوایی سرد و خنک داشته باشد. از مهم‌ترین ارتفاعات استان زنجان می‌توان به رشته‌کوه‌های شمالی مانند قله گلاس، قله دگاه و قله چله‌خانه و رشته‌کوه‌های جنوبی مانند قله قیدار، قله خور جهان، قله علم کندی، قله سپه‌سالار، قله جهان‌داغ و قله رستم اشاره کرد.

این شهر چهارفصل با آب‌وهوایی کوهستانی، زمستانی بسیار سرد با پوشش سفیدی از برف، تابستانی دلپذیر و همراه با طبیعت بکر و زیبا، بهاری پرباران و مملو از شکوفه‌های رنگارنگ و پاییزی با برگ‌های زرد و نارنجی، تابلویی زیبا را از خود به نمایش می‌گذارد. زیبایی‌های متفاوت در هر فصل زنجان، مسافران و گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند؛ اما به‌عنوان بهترین زمان سفر به زنجان، ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد توصیه می‌شود. در فصل بهار، خبری از گرمای سوزان و سرمای زمستان نیست، بارش باران بهاری به طبیعت زنجان سرسبزی و طراوت بسیاری می‌بخشد. اگر بهار را برای سفر به زنجان ترجیه می‌دهید، حتما از آبشارها و باغ‌های زیبای آن دیدن کنید. تابستان‌های زنجان نیز سرشار از زیبایی و آب ‌و هوایی دلپذیر است. دیدن از آبشار شاشار در منطقه تهم و دریاچه پری در 45 کیلومتری ماهنشان را از دست ندهید این جاذبه‌های گردشگری در فصل تابستان زیبایی منحصربه‌فردی دارند.

چگونه به زنجان سفر کنیم

برای سفر به زنجان، شهری غنی از فرهنگ و تمدن، راه‌های بسیاری فراهم شده است. سفر با هواپیما، قطار، خودروی شخصی یا اتوبوس، سفری متفاوت را برای شما رقم می‌زنند. هواپیما در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و در کمترین زمان شما را به مقصد می‌رساند؛ اما برای این زود رسیدن، باید هزینه بالایی پرداخت کنید. بسیار از افراد نیز، به ‌دلیل ترس ‌از ارتفاع و خطر سقوط، سفر با هواپیما را از لیست وسایل نقلیه سفرشان حذف کرده‌اند و حاضر به امتحان آن نخواهند شد. خودروی شخصی، وسیله مناسبی برای سفر به‌نظر می‌آید، می‌توانید در طول مسیر از جاذبه‌های شهرهای مختلف دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید. مسافرت با خودروی شخصی نیز، مشکلاتی مانند ترافیک، خستگی ناشی از رانندگی‌های مداوم، چرت‌های گاه‌وبی‌گاه و خطر تصادف را خواهد داشت. از این‌رو سفر با خودروی شخصی در مسافرت‌های طولانی توصیه نمی‌شود و بهتر است از وسیله نقلیه مطمئن‌تری استفاده کنید. وسیله نقلیه دیگر برای سفر، اتوبوس است که هزینه‌های سفرتان را به‌شدت کاهش می‌دهد؛ اما نباید کلافگی ناشی از محیط بسته، خستگی ناشی از ترافیک و احتمال وقوع تصادفات را نادیده گرفت. اگر می‌خواهید سفری با کمترین ریسک و خطر تصادف داشته باشید، بدون استرس و نگرانی از زیبایی‌های اطراف لذت ببرید، چایی بنوشید، کتاب بخوانید و با خوابی عمیق سفرتان را به‌پایان برسانید، بدون شک رزرو بلیط قطار، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما این امکان را دارید که بلیط سفرتان را از هر نوع قطاری با هر بودجه‌ای که در توان شما است، خریداری نمایید.

از جاذبه‌های گردشگری زنجان دیدن کنیم

زنجان جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. به‌عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین مکان‎های دیدنی زنجان، می‌توان از گنبد سلطانیه نام برد که بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان به‌شمار می‌آید. این جاذبه تاریخی در دوره ایلخانیان ساخته‌شده و از نظر ارتفاع، سومین گنبد بزرگ جهان شناخته می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز، به ثبت رسیده است. از دیگر مکان‌های دیدنی می‌توان به رخت‌شوی‌خانه، موزه مردم‌شناسی اشاره کرد که در قلب بافت تاریخی شهر قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری زنجان، غارهای کتله‌خور، کوه‌های رنگارنگ آلاداغ‌لار، قلعه بهستان، معبد داش‌کسن و مجموعه تفریحی ائل‌داغی که از پرطرفدارترین تفرج‌گاه‌های شمال زنجان، در دامنه کوه گاوزنگ است. می‌توان نام برد.

چگونه بلیط قطار تهران زنجان را رزرو کنیم

برای رزرو بلیط قطار تهران زنجان می‌توانید به‌صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر فروش بلیط قطار یا آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید. کافی است کارت شناسایی خود را ارائه دهید تا بلیط مورد نظرتان را خریداری نمایید. برای این‌که کار خود را راحت‌تر کنید و مجبور به طی‌کردن مسافت زیادی برای خرید بلیط نباشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین و اینترنتی بلیط خود را خریداری نمایید. اکنون در صفحه گوگل گوشی‌تان، یک سایت معتبر فروش بلیط قطار را جست‌وجو کنید. سپس با واردکردن مبدا، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد مسافر، لیستی از گزینه‌های موجود به شما نمایش داده خواهد شد. استفاده از خرید اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا با فعال‌کردن فیلتر نوع قطار، قطار مورد نظر خود را مشخص کنید. ممکن است شما برای سفر خانوادگی یا گروه‌های دوستی، قطارهای کوپه‎ای را ترجیه دهید تا از حریم خصوصی برخوردار باشید. اگر سفری کاری دارید و تنها سفر می‌کنید، می‌توانید از واگن‌های ویژه خواهران یا برادران بلیط خود را خریداری نمایید. حتی برای کوتاه‌ترکردن زمان رسیدن به مقصد نیز، می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر، بلیط سفرتان را رزرو کنید. در نظر داشته باشید قطارهایی با امکانات و خدمات مختلفی در مسیر ریلی کشور وجود دارند که به شما این امکان را می‎دهد، متناسب با سلیقه و بودجه سفرتان بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

با فلای تودی به شمال غرب ایران سفر کنیم

با فلای تودی سفری هیجان‌انگیز و ایمن را تجربه کنید. فلای تودی سایتی معتبر و مطمئن برای رزرو بلیط سفر شما خواهد بود. این سایت با ارائه امکانات و خدمات ویژه خود، فرآیند خرید آسان و راحتی را برای شما فراهم می‌کند و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد. خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، شما را در رزرو بلیط قطار متناسب با بودجه و سلیقه‌تان همراهی می‌کنند. شما با کمک تقویم قیمتی و نمودار قیمتی می‌توانید خرید مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید. همین‌طور با ارائه خدمات استرداد بلیط، شما را در فرآیند کنسل‌کردن بلیط سفرتان راهنمایی خواهند کرد. کافی است با مشاورین فلای تودی تماس بگیرید و لغو سفر خود را اطلاع دهید و درخواست استرداد بلیط را با آن‌ها در میان بگذارید. همین‌طور می‌توانید به قسمت استرداد بلیط در صفحه وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید و با وارد‌کردن اطلاعات لازم، موفق به کنسل‌کردن بلیط خود شوید. بر اساس قوانین مربوط به استرداد بلیط، بخشی از هزینه بلیط سفرتان را می‌توانید دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link