رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

بریم سراغ رژیم کتوژنیک سایت خوبشو که از پرطرفدار ترین رژیم های سال 1397 بود که بیش از 3000 نفر از نمونه رژیم کتوژنیک موفق این نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت سایت استفاده کردن. جابجا کردن کربوهیدرات ها با چربی شما را راضی نگه میدارد. ماهی: ماهی های چرب مثل قزل آلا، ساردین، خال مخالی و شاه ماهی بهترین گزینه ها هستند. تخم مرغ خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد؛ اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد زرده تخممرغ باعث بروز کبد چرب خواهد شد. اما چرا؟ اگر میزان مصرف درست پروتئین در رژیم کیتو را نمیدانید، احتمالاً هنوز دارید از همان قانون آر دی ای یعنی 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزنتان پیروی میکنید.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

Con te​nt was creat ed with GSA Cont en​t Generator DE MO!

تغذیه کتوژنیک چیست

اما چرا مکملها مهم هستند؟ 10. دهانم بوی بد میدهد و نفسم نیز بد بو شده است، چرا؟ مطالعات نشان میدهد که اگر کمتر از یک سوم از این ویتامینها را مصرف کنید، میزان vo2 حداکثری شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. چنانچه در طول روز احساس گرسنگی می کنید، می توانید آجیل، دانه ها، پنیر یا کره بادام زمینی به عنوان میان وعده میل کنید تا اشتهای تان را کاهش دهید (اگر چه مصرف میان وعده می تواند از سرعت کاهش وزن در بلند مدت بکاهد). اگر به هر دلیلی ترجیح میدهید تا از کربوهیدراتهای پیچیدهتر مانند غلات کامل همراه با کالری کمتر استفاده کنید، میتوانید غذاهای حاوی فیبر بالاتر استفاده کنید؛ غذاهایی که با سرعت بیشتری نیز هضم میشوند. ۳-۱. ۴ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزنایدهآل در طول روز مصرف نکنید. بهترین جوابی که میشود به این سوال داد عدد ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز است.

اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتو پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد. در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند. اگر در هفته چهار الی پنج بار ورزش میکنید، میتوانید روزانه ۲۰ الی ۵۰ گرم مادهی قندی مصرف کنید. کارشناسان پیشنهاد می کنند که حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا شدید را در 5 روز هفته انجام دهید. ما این روش را به کسانی که تازه به رژیم کیتو پیوستهاند پیشنهاد نمیکنیم؛ زیرا این روش شامل مصرف کربوهیدرات برای یک یا دو روز در هفته میشود. رژیم کتوژنیک قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید هستند.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن

یک رژیم غذایی متعادل، ایده آل و فرآوری نشده ، سرشار از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ، گوشت های بدون چربی ، ماهی ، غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها ، روغن زیتون و مقدار زیادی آب است و بهترین رژیم غذایی برای داشتن یک زندگی طولانی ، سالم و پر جنب و جوش خواهد بود. بدن شما پروتئین را به آمینو اسید تبدیل میکند که آن هم برای ترمیم بافتهای عضلانی آسیب دیده ناشی از ورزش مصرف میشود. مصرف این دسته از مواد غذایی میتونه به سیستم گوارش شما آسیب وارد کنه و فرایند عضله سازی را مختل کنه. رژیم کتوژنیک میتونه عوامل خطر بیماری های قلبی مثل چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون رو بهبود ببخشه. بعد از اضافه وزن و چاقی ، جوش جزو شایع ترین معضلاتی هست که زیبایی و اعتماد به نفس افراد رو تحت تاثیر قرار میده. This ​post has ​been done ᠎wi᠎th GSA Content G᠎en᠎er᠎at​or ​DEMO!

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم تا خیلی سریع لاغر شویم به همراه برنامه شروع ... کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. در ادامه به بیان چند مورد از مواد غذایی می پردازیم که سبب افزایش وزن می شوند. در پژوهشی 6 ماهه با رژیم کتوژنیک محققان به نتیجه رسیدند که این نوع رژیم سبب کاهش وزن چشمگیر و بهبود بیماری کبد چرب را در افراد دارای اضافه وزن شده است. همچنین مکملهایی مانند اسیدهای چرب زنجیره متوسط و کتونهای اگزوژن، به رشد ماهیچهها کمک میکنند. این ویتامینها هستند که چربی را برای شما به انرژی تبدیل میکنند. کسانی که سبک زندگی سالمتری دارند از مکملهای غذایی هم استفاده میکنند تا سریعتر به ایدهآل خود دست پیدا کنند.

ورزشکاران حرفهای و دوستداران ورزش، این مواد را به چند دلیل در دستور مصرف خود قرار میدهند؛ یکی از آنها این است که این مواد به پروتئین سازی و در نتیجه افزایش حجم عضلات کمک میکند. حداکثر میزان مصرف پروتئین در افراد مختلف بنا بر سن، وضعیت سلامتی کالری مصرفی و میزان استرس آنها متفاوت است. به طور کلی هر روندی که وضعیت بدنی شما را از حالت عادی خارج کند، مثل یک دوره کاهش وزن که تغذیه شما را محدود می کند یا ورزش های مختلف انجام میدهید و انرژی بیشتری میسوزانید، برای بدن شما حکم یک شرایط غیر عادی و بحرانی را دارد. در عین حال که بدنتان خودش دارد کتونهای اگزوژن BHB یا بتا-هیدروکسی بوتیرات را در وضعیت کتوز (وضعیتی متابولیسمی که در آن به دلیل کمبود قند، چربی به جای قند به عنوان سوخت بدن سوزانده و استفاده میشود) تولید میکند، خودتان هم میتوانید از طریق مصرف مکمل، از منبع بیرونی آنها را دریافت کنید.

روش لاغری کتوژنیک چیست

کمبود ویتامین دی باعث احساس ضعف در ماهیچهها و ضعف عملکرد آنها میشود. این محدودیت باعث میشود ذخیرهی گلیکوژن شما آزاد و باعث عضله سازی شود. این سؤالی است که ذهن بیشتر افراد را در مواجهه با انواع رژیم کتو درگیر میکند. شکلات تلخ 99% لینت با درجه تلخی بسیار بالا مخصوص کسانی است که به تلخی زیاد علاقه دارند. این مقدار بسیار کمتر از مقداری است که رژیم کیتو توصیه میکند. نکته حائز اهمیت در مورد مونوفسفات کراتین این است که اخیراً تحقیقات زیادی درباره آن انجام شده و ثابت شده که تاثیر بسیار خوبی روی توده بدون چربی بدن دارد. یکی از این کارهای اشتباه زیادهروی در مصرف غذاهای فرآوری شده است. به خصوص وقتی صحبت از غذاهای دارای کربوهیدرات بالا باشد. با این حال ، بسیاری از غذاهای سرشار از بیوتین ، مانند میوه و حبوبات ، معمولاً فقط در بخشهای کوچکی از رژیم کتو اجتناب می شوند و یا از آنها مصرف می شود.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

در این حالت، کبد چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن برای انرژی استفاده کنند. در واقع، BHB اصلیترین ماده و کارآمدترین سوخت برای بدن شماست. سوخت اولیه بدن گلوکز است که همان شکر میباشد. عبارت BCAAs مخفف «branched-chain amino acids» به معنای «آمینواسیدهای زنجیرهای منشعب شده» است. عبارت «MCT» مخفف «medium chain triglycerides» است؛ به معنای «تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط» یا به طور دقیقتر، «اسیدهای چرب زنجیره متوسط». از آنجا که این رژیم، یک برنامه غذایی کمکربوهیدرات است، بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم (مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و …) استفاده کرد.حرف آخربااینحال، بهخاطر داشته باشید تحقیقات در بسیاری از این زمینهها به دور از قطعیت است.