تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر باروری مردان – داروخانه باروری اسپو

در ابتدای مطلب در رابطه با رژیم کتوژنیک صحبت کردیم و از کارایی آن بیشتر نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت برای شما گفتیم. سطح متوسط تستوسترون کل این مردان در ابتدای مطالعه ۲.۵ نانوگرم در میلی لیتر (ng / mL) بود. در یک مطالعه انجام شده نیمی از بچههایی که در رژیم کتوژنیک داشتند تجربه کاهش فوق العاده ۵۰ درصدی در تعداد حملات پیدا کردند و همچنین ۱۶ درصد نیز حملات آنها متوقف شد. اکثر مواد غذایی استفاده شده در رژیم کتوژنیک حاوی فیبر هستند و با مصرف آنها از مکملهای کتوژنیک در خصوص فیبرها بینیاز خواهید بود.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

تحقیقات انجام گرفته بر روی افراد کتویی نشان داده که استفاده از امگا 3 به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک، تاثیرات مثبتی بر روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات دارد. استفاده از مواد غذایی کاملا کتویی و معتبر نیز یکی از دغدغههای کتوژنیک است که در ادامه به آن میپردازیم. همچنین کسانی که به بیماری سندرم روده تحریک پذیر یا یبوست مزمن مبتلا هستند نیز نباید از این رژیم استفاده کنند.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

البته این بدان معنا نیست که کلا دیگر نباید شیرینیجات و سایر این محصولات را مصرف کرد. توجه داشته باشید که استفاده از محصولات کتویی، باعث کاهش وزن و سیری میشود. در هنگام رژیم کتوژنیک می توانید از محصولات بی لو که بر پایه گیاه استویا تولید شده اند و به عنوان شیرین کننده مصرف می شوند، استفاده کنید. رژیم کتوژنیک که به اختصار به آن رژیم کتو هم گفته میشود، بر پایه غذاهای پرچرب و کربوهیدرات معدود یا بدون آن است، تحقیقات نشان داده است که این رژیم فواید زیادی برای سلامتی و لاغری در مقایسه با رژیمهای کم چربی دارد. البته پایه اصلی این رژیم، مصرف کم کربوهیدرات بوده و یکی از روش های سریع کاهش وزن به شمار می آید. افزایش وزن برای خیلیها ترسناک به نظر میآید ولی با انتخاب چربیهای سالم و پروتئینها به مقدار متعادل و مصرف کربوهیدراتهای با کیفیت مانند سبزیجات و میوه جات کم قند هم میتواند موجب ثابت در وزن و یا کاهش وزن شوند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

با توجه به این مسئله، پیش از انتخاب یک رژیم لاغری باید نسبت به آن اطلاعات کافی را به دست آورد. مکملهای الکترولیت از لحاظ سطح مواد معدنی موجود با هم متفاوت هستند، پس پیش از استفاده از این مکملها بهتر است برچسب روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید بیش از اندازه از آنها استفاده نمیکنید، زیرا مصرف الکترولیت زیادی برای مثال منیزیم میتواند باعث بروز اسهال در فرد شود. البته شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که با مصرف بسیار زیاد چربی چگونه باید وزن خود را کنترل و حتی کاهش دهید! رژیم های مناسب غذایی برای کاهش وزن می توانند تا حدی به کنترل اپیدمی چاقی کمک کنند. مهم ترین عامل در کنترل اعصاب شما مصرف کربوهیدرات است.

بنابراین در روزهای تمرین شما مجاز به مصرف بیشتر کربوهیدرات هستید. کتواسیدوز دیابتی حالتی است که در آن بدن فرد مبتلا به دیابت قادر به تولید انسولین کافی برای سوزاندن میزان بالای قند موجود در خون نیست. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند بسیاری از جنبه های سندرم متابولیک ، یک عامل اصلی خطر برای چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را بهبود بخشند. گیاهخواری ممکن است به حفظ قند خون و دیابت نوع 2 کمک کند ؛ مطالعات متعدد نشان می دهند گیاهخواری برای قند خون پایین، حساسیت بالای انسولین و 78 درصد کاهش ریسک پیشرفت دیابت نوع 2 فایده دارد . البته نتایج تحقیقات صورت گرفته در حوزه رژیم کتوژنیک، میزان کاهش وزن آن را در هفته اول برای برخی افراد بین 0.5 تا 5 کیلوگرم عنوان کرده و برای برخی دیگر ابتدا مقداری افزایش و سپس کاهش وزن را به دنبال داشته است. حتما برچسب روی آنها را با دقت بخوانید تا مناسب افراد کتویی باشند. Th​is po᠎st h​as  been written by GSA C onte​nt G enerator D em oversion.

این آجیل ها بسیار پر چرب هستند و برای صبحانه کتویی توصیه میشن. اگر در مورد رژیم کتوژنیک اطلاعات لازم رو داشته باشید، میدونید در طول دوره این رژیم قند ها و کربوهیدرات ها به شدت محدود میشن. توجه داشته باشید که این برنامه غذایی برای لاغری زیاد موثر نیست و برای بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کاربرد دارد. این اجسام کتونی به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند. مکمل کتونهای برون زا معمولا توسط افرادی مصرف میشوند که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند و قصد افزایش سطح کتون خونشان را دارند. کتونهای برونزا کتونهایی هستند که توسط یک منبع خارجی وارد بدن میشوند، کتونهای درون زا از نوعی هستند که به صورت طبیعی توسط بدنتان تولید میشود و به فرآیند تولید آنها کتوزیس گفته میشود. ᠎Artic le w​as g​en᠎er ated ᠎wi​th t​he he᠎lp  of  GS᠎A Co​nt᠎en᠎t Generato r DE​MO.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

از اونجا که می فرمایید علاقه ی شدیدی به شیرینی جات دارید، رژیم کتو اصلا براتون مفید نیست چرا که هم به دلیل اینکه کربوهیدرات ها رو به حداقل می رسونه درجه ی پایبندی شما رو به رژیم کم می کنه و هم به محض پایان رژیم دوباره به وزن قبل باز خواهید گشت. یکی از راه هایی که امروزه برای کاهش وزن توصیه می شود، رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک است. شما می توانید با جایگزین کردن شیرین کننده های مصنوعی با شیرین کننده های طبیعی و کم کربوهیدارت که مناسب برای رژیم کتو نیز می باشند، شروع کنید. چگونه میتوانم رژیم 21 روزه کتو را بگیرم؟ کره بادامزمینی نیز در رژیم کتو ممنوع است، زیرا بادامزمینی جزء حبوبات محسوب میشود.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

یکی دیگر از گروه چربیهای اشباع نشده امگا 6 است که این اسید چرب در بسیاری از گوشتها، غلات و حبوبات و روغنهای گیاهی از جمله روغن ذرت یافت میشود. شما می توانید ۱/۲ فنجان برنج قهوه ای، ۱/۲ فنجان پوره ی حبوبات و یك کاسه كوچك سالاد سبز را برای ناهار استفاده كنید. کافئین: یک فنجان قهوه اضافی یا چای سبز میتواند برای عملکرد ورزشی مفید باشد و سطح انرژی را تقویت کند، مخصوصا در ورزشکارانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند. کراتین مونوهیدرات: کراتین مونوهیدرات یکی از مکملهای رژیمی است که تحقیقات بسیاری روی آن انجام گرفته و نشان داده که میتواند رشد عضلانی را افزایش، عملکرد ورزشی را بهبود و قدرت عضلات را بیشتر کند. برخی از مکملها ممکن است عملکرد قرصی که از قبل استفاده میکردید را دچار تغییر کند. اما هر چقدر فرد غذاهای سالمی در این رژیم مصرف کند، باز هم با کمبودهایی مواجه خواهد شد که بهتر است با مکملها آنها را رفع کند، منیزیم، الکترولیت و فیبر از جمله مهمترین مکملهای کتوژنیک هستند.