راهنمای خرید صندلی غذا کودک + نکات طلایی در انتخاب صندلی غذا


کودک پس از 6 ماهگی آماده است تا علاوه‌بر شیرمادر، از برخی غذاها نیز تغذیه کند. وقتی کودک به این سن می‌رسد، والدین با چالش عظیمی روبه‌رو می‌شوند. در این دوران، غذادادن به نوزاد به‌راحتی و بدون ریخت‌و‌پاش امکان ندارد. برای رفع این مشکل می‌توان از صندلی غذاخوری کودک استفاده کرد. این نوع صندلی، به دلیل طراحی مناسب و مخصوص نوزادان می‌تواند دردسرهای غذادادن به آنان را بسیار کم کند. علاوه‌برآن با کنترل حرکات کودک در هنگام غذاخوردن یا بازی‌کردن، خطر افتادن یا آسیب‌دیدنش را کاهش می‌دهد. بهترین نوع صندلی‌های غذای کودک را، مجموعه سیسمونی مریم ارائه می‌دهد. اگر به‌دنبال راهنمای خرید صندلی غذا برای کودک خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

صندلی غذاخوری کودک چیست؟

برای آنکه کودک در موقع غذاخوردن، خود و والدینش را اذیت نکند، صندلی‌های مختلفی طراحی شده است. این صندلی‌ها را صندلی غذای کودک می‌گویند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و می‌توانند به پدر و مادر کمک کنند. درواقع از این صندلی علاوه‌بر آنکه در موقع غذا استفاده می‌شود، به‌عنوان صندلی بازی یا استراحت کودک نیز کاربرد دارد. برای همین در هنگام خرید صندلی غذا کودک باید کاربردهای آن را مدنظر قرار دهید.

ویژگی‌های یک صندلی غذاخوری خوب برای کودک چیست؟

صندلی غذاخوری کودک مانند سایر صندلی‌ها است، اما یک‌سری ویژگی‌های مخصوص کودکان را دارد. این صندلی طراحی شده است تا کودک شما در هنگام غذاخوردن، بازی یا استراحت، احساس راحتی کند. امنیت و استحکام در صندلی‌های کودک بسیار حائز اهمیت است، زیرا نوزاد نمی‌تواند از خود محافظت کند و ایمنی آن به صندلی‌اش وابسته است. از ویژگی‌هایی که در خرید صندلی غذا کودک باید رعایت شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای کمربند ایمنی باشد: داشتن کمربند ایمنی به امنیت جانی کودک کمک می‌کند.
  • دارای سینی جلویی مناسب باشد: سینی جلو صندلی کودک برای غذاخوردن و بازی‌کردن است. این سینی باید قابلیت جداشدن داشته باشد.
  • دارای حفاظ کناری باشد: حفاظ‌های کناری صندلی از افتادن کودک جلوگیری می‌کند.
  • قابلیت تاشوندگی و جمع‌شوندگی داشته باشد: این قابلیت، حمل‌ونقل صندلی را آسان می‌کند.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی داشته باشد: صندلی باید برای استراحت یا غذاخوردن و بازی‌کردن کودک قابل تنظیم باشد.
  • به میز غذاخوری وصل شود. با قابلیت اتصال، همه اعضای خانواده دور یک میز می‌نشینند.
  • قابلیت متصل‌شدن به صندلی بزرگسالان را داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود با کودکتان روی یک میز غذا بخورید.
  • جنس بادوام و وزن مناسبی داشته باشد: استحکام صندلی غذا بسیار مهم است زیرا کودک بسیار جنب‌وجوش دارد. از طرفی وزن صندلی بسیار مهم است چون در طول روز بارها نیاز به جابه‌جایی دارد.
  • امکان شست‌وشو داشته باشد: معمولا ریخت‌وپاش کودک زیاد است و باید به‌راحتی بتوان صندلی او را تمیز کرد.
  • دارای پدهای محافظ باشد: داشتن پدهای نرم در اطراف صندلی از آسیب کودک در هنگام تکان‌خوردن روی آن جلوگیری می‌کند.

انواع صندلی غذاخوری کودک

صندلی غذای کودک از این جهت مهم است که مکانی امن و راحت برای نشستن کودک شما در حین غذاخوردن فراهم می‌کند. با خرید صندلی غذا مناسب می‌توانید به کودک‌تان در غذاخوردن لذت‌بخش کمک کنید. بااین‌حال برای آشنایی بیشتر با راهنمای خرید صندلی غذا برای کودک، بهتر است انواع آن را بشناسید و بهترین نوع آن را انتخاب کنید. معمولا صندلی‌های غذاخوری کودک به ۳ نوع تقسیم می‌شود:

صندلی‌های سنتی و قدیمی

صندلی‌های سنتی و قدیمی، صرفا برای غذاخوردن کودک طراحی شده‌اند و ثابت هستند. جنس اکثر این نوع صندلی از چوب است و فقط برای غذاخوردن یا استراحت کودک در یک مکان ثابت استفاده می‌شود. پایه‌های این صندلی قابلیت جدا‌شدن ندارند و نمی‌توان در ماشین آن را قرار داد یا به میز غذاخوری متصل کرد. معمولا این صندلی دارای حفاظی از جنس خودش است و به کودک در ثابت نشستن کمک می‌کند.

صندلی‌های کودک قابل‌اتصال

بعضی از صندلی‌های غذای کودک قابلیت اتصال به میز غذاخوری را دارد. با اتصال صندلی کودک به میز غذاخوری، کودک شما در کنارتان می‌تواند غذا بخورد و غذاخوردن اصولی را یاد بگیرد. معمولا درکنارهم‌بودن همه اعضای خانواده سر یک میز حس خوبی دارد و صندلی‌های قابل اتصال این ویژگی را دارند. این صندلی‌ها از قسمت جلویی با گیره‌های مخصوص به میز غذاخوری متصل می‌شوند.

همچنین برخی از صندلی‌های کودک به صندلی بزرگسالان متصل می‌شوند. بدین معنی که صندلی غذا کودک را روی صندلی بزرگسالان قرار می‌دهند و با تسمه‌های مخصوص آن را متصل می‌کنند. این صندلی‌ها، مانند صندلی‌های متصل‌شونده به میز، بسیار کاربردی هستند و همان مزیت را دارند.

صندلی‌های کودک قابل‌حمل و متصل‌شونده یا چندمنظوره

بهترین نوع صندلی‌های کودک، صندلی‌هایی با قابلیت جداشوندگی از پایه‌ها و اتصال به میز غذاخوری یا صندلی بزرگسالان است که برای حمل‌ونقل کودک با ماشین نیز کاربرد دارد. چنین صندلی‌هایی حتی سینی جلوی آن نیز جدا می‌شود و می‌توانید در ماشین آن را قرار دهید و کودک‌تان را با ایمنی کامل جابه‌جا کنید. قابلیت داشتن کمربند ایمنی، تاشوبودن و وزن مناسب جهت حمل‌ونقل در چنین صندلی‌هایی باعث شده است تا از آن به‌جای صندلی کودک در ماشین بتوان استفاده کرد.

مزایای استفاده از صندلی غذا کودک

در حدود 6 ماهگی کودک شما به یک صندلی غذا نیاز خواهد داشت. در آن زمان، یک صندلی غذاخوری نوزاد به یکی از پرمصرف‌ترین وسایل کودک شما تبدیل می‌شود. اما اهمیت این صندلی در چیست؟

معمولا عادت‌کردن کودک به اینکه مستقل غذا بخورد، طول می‌کشد. اما اگر از سنین کودکی شرایطی را برایش فراهم کنید که بتواند بدون کمک شما به درست غذاخوردن نزدیک شود، این اتفاق بزرگی است. یکی از مهم‌ترین شرایط مستقل غذاخوردن کودک، داشتن یک صندلی غذاخوری مناسب است. کودک در روی این صندلی می‌تواند به‌تنهایی تلاش کند و غذایش را بخورد. از طرفی امکان ریخت‌وپاش در اطراف کودک با وجود سینی صندلی غذا، کمتر است و اطراف او تمیز می‌ماند. علاوه‌برآن تکان‌خوردن کودک در هنگام صرف غذا با وجود حفاظ‌های کناری و جلو، کمتر می‌شود و به ثابت‌نشستن کودک کمک می‌کند.

صندلی‌های غذای کودک فقط مخصوص غذاخوردن نیستند و با تنظیم پشتی آن، زمینه استراحت یا خوابیدن کودک را فراهم می‌کنند. همچنین از این صندلی‌ها می‌توان برای بازی‌کردن کودک نیز استفاده کرد. زمانی که کودک هنوز قادر به نشستن نیست می‌توان با این صندلی او را در حالت نشسته قرار داد.

اگر شما در خانه شاغل هستید و در کنارش باید کودک خود را نیز آرام کنید، صندلی غذای کودک را می‌توانید در نزدیکی خود قرار داده و علاوه‌بر کنترل نوزادتان، به کارهای خود نیز برسید. پس بهتر است خرید صندلی غذا را در اولویت خود قرار دهید.

سخن پایانی

همان‌طور که اشاره شد، غذاخوردن نوزادان یک دردسر بزرگ برای پدر و مادر است و خرید صندلی غذا راه‌حل مناسبی برای آن محسوب می‌شود. صندلی غذای کودک کمک می‌کند تا حرکت‌های کودک کنترل شود و او را ایمن نگه می‌دارد. همچنین از ریخت‌وپاش غذا به اطراف جلوگیری می‌کند. یک صندلی غذای خوب در زمان استراحت و غذاخوردن، به کودک احساس راحتی می‌دهد و کمک می‌کند تا به‌صورت مستقل بتواند غذایش را بخورد. برای خرید صندلی غذا مناسب و باکیفیت حتما سری به مجموعه سیسمونی مریم بزنید. این مجموعه محصولات متنوعی از بهترین برندهای دنیا در زمینه سیسمونی و صندلی غذای کودک ارائه می‌دهد که خیال شما را در انتخاب وسایل مورد نیاز کودک دلبندتان راحت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link