درمان افتادگی پلک با لیفت چشم با نخ


انسان‌های زیادی دچار افتادگی یا پتوز چشمی هستند. حتی در برخی موارد این شرایط می‌تواند مشکلات شدیدی در بینایی فرد ایجاد کند که حتما نیاز به درمان دارد. همچنین بسیاری از افراد به منظور زیباتر شدن تلاش می‌کنند که این مشکل را رفع کنند. اما باید گفت که بسیاری از آن‌ها از عمل جراحی و عوارض نگران کننده‌ی آن فراری هستند. با این حال جای نگرانی نیست چرا که امروزه با پیشرفت علم و صنعت زیبایی راه‌کار‌های غیرتهاجمی بسیاری برای رفع این موضوع وجود دارند که یکی از آن‌ها لیفت پلک چشم با نخ است. در این مطلب به بررسی لیفت چشم با نخ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل افتادگی پلک

پلک‌ها در موقعیت‌های مختلفی از چشم‌ها در برابر ورود اجسام خارجی، آلودگی‌ها، خشکی و فشار بیش از حد و … محافظت می‌کنند. اما برخی اوقات پیش می‌آید که پلک‌ها حالت شل و آویزان پیدا می‌کنند‌. شل شدگی یا همان افتادگی پلک که به آن پتوز می‌گویند علاوه بر اینکه تاثیر منفی بر زیبایی صورت و چشمان فرد دارند، در موارد شدیدتر نیز می‌تواند سبب به‌وجود آمدن اختلال در بینایی افراد شود. عوامل و شرایط مختلفی می‌توانند سبب ایجاد افتادگی پلک شوند که عبارتند از موارد زیر:

پتوز تولد

برخی نوزادان به دلیل عدم رشد مناسب عضلات بالابرنده‌ی پلک فوقانی و یا مشکلات ژنتیکی با افتادگی پلک تولدی متولد می‌شوند. افتادگی پلک تولدی در ۷۰ درصد موارد تنها روی یک چشم نوزاد نمایان می‌شود. بهتر است که این مشکل در اوایل زندگی نوزاد برطرف شود زیرا در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند سبب مشکلاتی نظیر تنبلی چشم، تأخیر و یا محدودیت در بینایی و حتی نابینایی شود.

پیری و افزایش سن

اثرات طولانی مدت گرانش زمین روی پلک‌ها و همچنین کشیدگی تاندون عضله بالابرنده پلک‌ها به دلیل افزایش سن، می‌تواند از دلایل افتادگی پلک باشد. افتادگی پلک یا پتوز بر اثر افزایش سن به طور معمول روی هر دو چشم نمایان می‌شود اما این وضعیت می‌تواند در یکی از چشم‌ها شدیدتر باشد.

بیماری‌ میاستنی گراویس (M G)

بیماری‌ میاستنی گراویس از اختلالات نادر و خود ایمنی است که افتادگی پلک چشم از علائم اولیه‌ی آن است. این بیماری با تاثیرات خود بر عصب و عضله و ارتباط بین آن‌ها سبب ایجاد افتادگی پلک یا پتوز می‌شود. این بیماری در عضلات صورت، بازو‌ها و … نیز می‌تواند باعث ضعف عضلانی پیشرونده شود.

بیماری‌های عضلانی

افتادگی پلک یا پتوز در برخی موارد می‌تواند در اثر بیماری‌های عضلانی که معمولا ارثی هستند ایجاد شود. این بیماری‌ها با تاثیر بر حرکت پلک‌ها سبب افتادگی پلک می‌شوند. در برخی موارد ممکن است این بیماری‌ها در بلع و عضلات قلب هم مشکلاتی به‌ وجود آورند.

مشکلات عصبی

مغز مرکز کنترل بدن و عضلات است. در نتیجه کنترل عضلات پلک‌ها نیز بر عهده‌ی مغز می‌باشد. بنابراین هر گونه آسیب به مغز و یا جمجمه نظیر تومور مغزی، سکته مغزی، آسیب عصبی ناشی از دیابت بلند مدت، آنوریسم مغزی و … می‌تواند سبب ایجاد افتادگی پلک شود. همچنین سندرم هورنر یکی دیگر از دلایل ایجاد افتادگی پلک محسوب می‌شود که سبب کاهش سایز غیر طبیعی مردمک می‌شود.

مشکلات چشم

مشکلات مربوط به چشم نظیر تومور پلک، تومور داخل حفره چشم، عفونت‌های چشمی، ضربه خوردن چشم و … می‌توانند سبب ایجاد افتادگی پلک شوند.

لیفت پلک چشم با نخ چیست؟

در واقع لیفت پلک چشم با نخ یک روش سرپایی و کم تهاجم است که بر جوانسازی تدریجی پوست صورت تاثیر دارد. در این روش با استفاده از بی‌حسی ناحیه مورد نظر بی‌حس می‌شود. سپس نخ را با استفاده از سوزن‌های مخصوص زیر پوست چشم و ابروی قرار داده می‌شود. با کشیده شدن نخ‌ها و همچنین بلند شدن پوست، افتادگی پلک‌ها به سادگی رفع شده و چشم‌ها حالتی کشیده و زیباتر می‌گیرند. فرد می‌تواند بلافاصله بعد از انجام این روش نتایج آن را روی چشم‌ها و صورت خود مشاهده کند.

مزایا و معایب لیفت پلک چشم با نخ

دانستن مزایا و معایب هر روش زیبایی پیش از انجام آن تاثیر بسزایی روی تصمیم‌گیری هر فرد دارد. بنابراین در ادامه به بررسی مزایا و معایب لیفت پلک چشم با نخ می‌پردازیم تا بهتر با آن آشنا شوید

مهم‌ترین مزایای لیف پلک چشم با نخ عبارتند از:

خطرات کم

لیفت پلک چشم با نخ یک روش زیبایی کم‌تهاجم و سرپایی است. بنابراین نیازی به نگرانی برای بیهوشی و عوارض پس از آن نیست.

دوره‌ی نقاهت کوتاه و آسان

پس از انجام لیفت پلک چشم با نخ خبری از مراقب‌های سخت و سنگین یا دوره‌ی نقاهت طاقت‌فرسا نیست. شما مدت کوتاهی پس از انجام این روش می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

مقرون به‌صرفه بودن

روش لیفت پلک چشم با نخ نسب به سایر روش‌ها، به خصوص جراحی هزینه‌ی بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه‌‌ای دارد.

مهم‌ترین معایب لیفت چشم با نخ عبارتند از:

مدت زمان ماندگاری کوتاه‌تر

لیفت پلک چشم با نخ در مقایسه با لیفت پلک چشم با جراحی ماندگاری کمتری دارد. به طوری که لیفت پلک چشم یا جراحی چیزی حدود ۱۰ سال و لیفت پلک چشم با نخ حدود ۲ سال ماندگاری دارد.

موفقیت نسبی

نتیجه‌ی دقیق و صحیح لیفت چشم با نخ به شرایط پوستی بیمار وابستگی بسیار زیادی دارد و ممکن است در صورت عدم مساعد بودن پوست فرد، این روش موفقیت‌آمیز نباشد.

تغییرات محدود

در لیفت پلک چشم با نخ تغییرات پایه‌ای در پوست ایجاد نمی‌شود و تنها انحنای سطح صورت دچار تغییر می‌شود.

عوارض لیفت پلک چشم با نخ

لیفت پلک چشم با نخ عوارضی نیز دارد که دانستن آن‌ها مهم است. تورم و کبودی از شایع‌ترین عوارض این روش است که به طور معمول تا چند روز یا چند هفته ادامه دارد و سپس از بین می‌رود. اما عوارضی مانند بروز عفونت، جا‌به‌جایی نخ‌ها، خون‌ریزی، آسیب عصبی، بی‌حسی دائمی پوست، حساسیت، پس زدن نخ و باقی ماندن جای زخم از عوارض خطرناک این روش هستند.

موارد منع انجام لیفت پلک چشم با نخ

لازم است بدانید افرادی که شرایط پزشکی خاص مثل اختلالات خودایمنی و لخته شدن خون، دیابت و فشار خون بالا دارند بهتر است از انجام این کار خودداری کنند یا ضروری است برای انجام لیفت پلک چشم با نخ حتما با پزشک متخصص مشورت شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیفت پلک چشم با نخ

هر روش زیبایی نیاز به مراقب‌هایی دارد که رعایت آن‌ها کمک شایانی به موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها می‌کند. مراقبت‌های قبل و بعد از انجام لیفت پلک چشم با نخ عبارتند از:

مراقبت‌های قبل از لیفت پلک چشم با نخ

  1. پیش از انجام لیفت پلک چشم با نخ صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و بشویید تا هیچ گونه آلودگی و مواد آرایشی روی پوستتان باقی نماند.
  2. حتما پیش از انجام لیفت پلک چشم با نخ با پزشک متخصص خود در مورد قرص‌های مورد مصرف تان صحبت کنید.
  3. از دو هفته پیش از انجام لیفت پلک چشم با نخ مصرف الکل را قطع کنید یا دست کم به حداقل برسانید.
  4. اگر عفونتی در بدنتان وجود دارد حتما قبل از انجام لیفت پلک چشم با نخ به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت پلک چشم با نخ

  1. از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم استفاده کنید. اما دقت کنید که این کار را باید به طور ناپیوسته انجام دهید. به این صورت که ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و ۱۵ دقیقه بردارید.
  2. تا سه هفته از آرایش اصلاح و شیو کردن صورت خود پرهیز کنید.
  3. حداقل تا یک هفته از دخانیات و الکل دوری کنید.
  4. تا دو هفته ورزش و فعالیت‌های سنگین را کنار بگذارید.
  5. از سونا و قرار گرفتن در معرض گرما و تابش مستقیم خورشید پرهیز کنید.
  6. دارو‌های تجویز شده را مرتب مصرف کنید.
  7. به پوزیشن خواب خود دقت کنید و تا مدتی دمر یا به پهلو نخوابید.

نتیجه‌گیری

لیفت پلک چشم با نخ یک روش موثر و ایمن است که با انجام آن به‌راحتی می‌توانید با افتادگی پلک خود خداحافظی کنید. بنابراین اگر شما هم تصمیم به رفع این مشکل دارید می‌توانید با کمترین دردسر و دوره‌ی نقاهت به چشمان دلخواه خود برسند. در این خصوص می توانید با کلینیک دکتر مصطفی مهدوی نیا به آدرس drmostafamahdavinia.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۶۵۴۵۸۰ تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link