سفت کردن سینه با ورزش یا لیفت | رفع شلی سینه با پروتز


سفت کردن سینه با ورزش یا لیفت و پروتز سینه  ، آرزوی هر خانمی سینه های سفت و خوش فرم خوب است. با تمرین صحیح می توانید به طور خاص ماهیچه های سینه خود را تقویت کرده و استحکام سینه های خود را بهبود ببخشید. ما شما را با سه تمرین موثر برای این کار آشنا می کنیم.

 

چرا سینه های خانم ها دچار افتادگی می شوند؟

سینه خانم ها عمدتاً از بافت چربی و غده تشکیل شده است. بافت همبند که توسط سینه ماژور در جای خود نگه داشته می شود، به سینه شکل و فرم می دهد. شکل و اندازه سینه تا حدود زیادی ارثی است. در طول زندگی، سینه خانم ها در معرض تغییرات دائمی قرار می گیرد و با گذشت زمان شروع به افتادگی می کند زیرا بافت همبند به تدریج شل می شود و براثر جاذبه ای که وجود دارد به سمت پایین افتادگی پیدا می کند که این موضوع کاملا طبیعی است. همچنین عوامل دیگری مانند چرخه قاعدگی، بارداری، افزایش یا کاهش وزن و تغییرات هورمونی وجود دارد که بر شکل و اندازه سینه شما تأثیر می گذارد، و موجب ایجاد تغییرات در فرم و شکل سینه ها می شود.

 

چه عواملی به سفت شدن سینه در خانم ها کمک می کنند؟

از آنجایی که بافت چربی به خودی خود قابل شکل گیری در بافت سینه ها نیستند، ماهیچه های اطراف سینه را می توان تقویت کرد و بر استحکام سینه تأثیر گذاشت. ما با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم که کدام تمرین برای این کار بهتر است:

تمرینات با وزن بدن باعث تقویت عضلات سینه می شود

شما می توانید از وزن خود برای تقویت ماهیچه های سینه به راحتی در خانه خود استفاده کنید. در تمرینات دایره ای باید تمرینات زیر را کامل کنید. این بدان معنی است که آنها باید تمام تمرینات را پشت سر هم انجام دهند و سپس این موارد تکرار شود. بین تمرینات حدود یک دقیقه استراحت کنید. سه تا پنج بار تکرار در تمرینات کافی است.

 

تمرین اول: فشار دادن

هل دادن تمرین خیلی آسانی نیست و انجام آن در مقابل دیوار یا روی زانو آسان‌تر است.

فشار – آپ کلاسیک یک تمرین عالی است که نه تنها به طور خاص عضلات قفسه سینه، بلکه کمربند شانه و عضلات سه سر را نیز تمرین می دهد. سعی کنید تمرین را به درستی انجام دهید، مراقب باشید که قسمت وسط بدن آویزان نشود. اگر به جای توپ های پا، زانوهای خود را روی زمین بگذارید، آسان تر است. یک جایگزین عالی دیگر، فشار دادن دیوار است. هر چه از دیوار دورتر باشید، این تمرین برای شما چالش برانگیزتر خواهد بود!

  • فشارهای معمولی: 3 تا 8 تکرار
  • فشار بر روی زانو: 6 تا 10 تکرار

 

سفت شدن سینه با شنا

 

تمرین دوم: پلانک

پلانک یک تمرین عالی برای کل بدن است که بر تقویت عضلات سینه شما تمرکز دارد.

پلانک یک تمرین موثر برای کل بدن است که عضلات مرکزی و پشت شما را تقویت می کند و عضلات بزرگ سینه را کار می کند. شما خود را روی ساعد و توپ پای خود نگه دارید و تا زمانی که ممکن است این وضعیت را حفظ کنید. مراقب باشید که آویزان نشوید، بلکه بالاتنه خود را به سمت جلو هل دهید.

  • حدود 30 تا 45 ثانیه نگه دارید

سفت کردن سینه با پلانک

تمرین سوم: تمرین دیپ

دیپ نه تنها یک عضله سه سر زیبا را تضمین می کند، بلکه یک دکلته ترد را نیز تضمین می کند. این تمرین عرق آور به طور خاص عضله سه سر شما را هدف قرار می دهد و قسمت پایین شکم شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای شیب، دستان خود را به اندازه عرض شانه روی یک صندلی یا لبه تخت قرار دهید و پاهای خود را از جلو دراز کنید. سپس بدن خود را پایین بیاورید و دستان خود را خم کنید. سپس دوباره خود را به بالا فشار دهید. اگر پاهای خود را بالا بیاورید و زانوهای خود را خم کنید آسان تر است.

سفت کردن سینه با دیپ

 

سفت کردن سینه با پروتز سینه

یکی دیگه از مواردی که به سفت شدن سینه به شما کمک می کند استفاده از جراحی های زیبایی سینه مثل پروتز سینه هستش.این جراحی باعث حجم دهی و گاها سفت شدن سینه ها می شود و همچنین اگر قسمت بالای سینه هم خالی باشه باعث پر شدن ناحیه بالای سینه می شود.این جراحی حتما باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک ماهر بر اساس سایز سینه ای که مناسب برای شما باشد انجام شود.

نکته ای که باید دقت کنید این هست که اگر سایز پروتز مناسب نباشه و بزرگ باشه نه تنها باعث سفتی نمیشه و بلکه باعث افتادگی سینه بخاطر سنگینی پروتز میشه.

 

سفت شدن سینه با لیفت سینه

یکی دیگه از راه هایی که باعث سفت شدن و همچنین رفع افتادگی در سینه های خانم ها می شود جراحی لیفت سینه هستش که با استفاده از این جراحی شما می توانید افتادگی در ناحیه سینه را تا حد امکان با جراحی رفع کنید ولی دقت کنید که اگر بافت سینه ی حجیمی ندارید و همزمان نیاز به حجم دهی هم دارید باید لیفت و پروتز را همزمان انجام بدین.

ضمنا سفت شدن سینه با این جراحی ها تا حد زیادی به اناتومی و ژنتیک شما برمیگرده و خیال نکنید با این جراحی ها خیلی سینه ها سفت میشن و بهتره بعد از این جراح ها حتما ورزش هایی که بالاتر گفته شد انجام بدین( البته حداقل باید 3 ماه از جراحی گذشته باشه که بتونید استارت ورزش رو بزنید )

 

4 نکته دیگر برای داشتن سینه سفت

1. سوتین مناسب بپوشید

بسیاری از خانم ها سایز اشتباهی می پوشند. سینه بند نامناسب می تواند باعث چروک شدن، کندن و وضعیت بدنی نامناسب شود. به هیچ عنوان در طول تمرینات خود بدون سوتین ورزشی مناسب هیچ تمرینی را انجام ندهید تا فشار اضافی به بافت همبند سینه وارد نشود و از درد جلوگیری شود.

همچنین توصیه می شود در صورت امکان در طول روز ساعاتی رو بدون سوتین سپری کنید.بدون سوتین، وزن سینه ها به جای روی شانه ها، به طور مساوی در سرتاسر سینه و قسمت بالای کمر توزیع می شود. ماهیچه های قفسه سینه باید بار را خودشان حمل کنند و در نتیجه تقویت می شوند. سینه خود به خود کمی بالا می رود.

 

2. رژیم غذایی سالم بافت همبند را تقویت می کند

یک سبک زندگی سالم با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم تأثیر مثبتی بر بافت همبند شما دارد که عمدتاً از الاستین و کلاژن تشکیل شده است. به منظور سفت کردن طبیعی پوست، باید غذاهای خاصی بخورید که حاوی مواد مغذی هستند که باعث تولید الاستین و کلاژن در بدن می شوند. اینها شامل حبوبات، آجیل، بلغور جو دوسر، کلم بروکلی یا ماهی سالمون است. همچنین باید هر روز به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید و ظاهری حجیم داشته باشید.

 

3. ماساژ ملایم سینه و تاثیرش در سفت شدن سینه

گردش خون را بهبود می بخشد به منظور تحریک گردش خون در سینه و در نتیجه نوسازی سلولی، باید به طور منظم یک ماساژ سبک انجام دهید. علاوه بر این، از روغن های زیتون، بادام یا جوجوبا استفاده کنید زیرا حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی هستند که به سفت شدن بافت همبند شما کمک می کنند.

شاید بهانه کنید و بگید وقت ندارید؟ یک دوش آب سرد و کوتاه بعد از حمام نیز گردش خون را بهبود می بخشد و پوست گلگون را تضمین می کند.

4. از آفتاب زیاد دوری کنید و سیگار نکشید

سبک زندگی ناسالم نیز می تواند بر اندازه سینه شما تأثیر بگذارد. هر کسی که به طور منظم سیگار می کشد یا بیش از حد آفتاب می گیرد، بافت همبند را ضعیف می کند و باعث افتادگی سینه ها به مروز زمان می شود.


Post Views: 15,997



Source link