رژیم کتوژنیک در درمان صرع 1402

پیروی از یک رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم با توجه به این که این داروها میتوانند خطر پایین آمدن قند خون را افزایش دهند، ممکن است مشکلساز نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت باشد. با این حال، برای مادران شیرده که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می کنند، خطری است که ارزش آن را دارد – به خصوص اگر از قبل شرایط پزشکی دارید. اگر محدود کردن کربوهیدراتها را متوقف کنید، ممکن است وزنی که کم کرده بودید دوباره برگردد. اما اگر میخواهید این رژیم را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب رژیم لاغری کتوژنیک بهطور کامل آشنا شوید. در صورت پیروی از رژیم کتوژنیک باید مطمئن شوید که هیچ ماده مغذی را بهخاطر تغییر رژیم از دست نمیدهید. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

۲ تا ۳ وعده در روز بخورید. چیزی در حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی و یا مرغ در هر وعده غذایی باید مصرف شود. هنگامی که تصمیم به انجام هر گونه تغییر قابل توجه در عادات غذایی خود میگیریم، میبایست به برخی موارد ایمنی توجه داشته باشیم. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و تمایلات برخی افراد مناسب نباشد معقول ترین کار این است که از یک متخصص کتوژنیک که دارای تخصص تغذیه است در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو مناسب شما است یا خیر. Post w​as g᠎ener ated wi᠎th G​SA Con te᠎nt  G᠎en᠎erat​or D em oversi on .

فروشگاه کتوژنیک در تهران

در صورتی که در این رژیم از روغن های مناسب و سالم استفاده شود، نه تنها بر وضعیت پوست تاثیر منفی نداشته بلکه گزارش ها حاکی از آن است که افراد پس از مدتی به پوستی روشن و شفاف رسیده اند. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا امتحان رژیم کتوژنیک برای شما بی خطر است یا نه. رمز موفقیت در تغییرات بلند مدت در سبک زندگیست، نه کاهش وزن فوری و کوتاه مدت. نتایج متغیر: از نظر کاهش وزن، رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد موثرتر باشد. بنابراین رژیم کتوژنیک تاثیرات متفاوتی بر افراد خواهد گذاشت.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع به انجام رژیم کتوژنیک با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد پایینآمدن قند خون شما، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد را از 2 ساعت قبل بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای اتاق برسند. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود این اسید بدن ما نسبت به مسمومیت به وسیله­ ی انواع مواد غذایی و یا مبتلا شدن به دیگر بیماری های عفونی که از راه دستگاه گوارش به بدن وارد می­شوند، مقاوم شده و آسیب­ پذیری بدن در برابر آن­ها کاهش می­یابد.

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

Th is data has been creat​ed  by G᠎SA Conte​nt G​en erator  Demoversion.

کتوز زمانی اتفاق میافتد که بدن بهدلیل کمبود قند خون شروع به تجزیه چربی میکند. از آنجا که خطر آسیب دیدن کودک از کتوز در دوران بارداری بسیار زیاد است، رژیم کتوژنیک توسط پزشکان توصیه نمیشود. برخی پژوهش ها نشان داده اند که کاهش دریافت کربوهیدرات ها از کاهش قد در این دوران جلوگیری می نماید. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم گیاهخواری میگیرند، نسبت به افرادی که گیاهخوار نیستند، طی ۱۸ هفته بهطور متوسط ۲ کیلوگرم بیشتر وزن کم میکنند. چندین مطالعه پزشکی انجام شده نشان می دهند که رژیم کتو درمانی موثر برای سرطان و دیگر مشکلات جدی سلامتی است. این رژیم علاوه بر مزایای فراوان و کمک به کنترل بیماریهایی همچون صرع، سرطان و… فردی که رژیم کتوژنیک میگیرد باید کربوهیدرات دریافتی خود را از همه منابع بالقوه مثل میوهها، سبزیجات و غلات کامل کنترل کند.

برای مثال، این رژیم غذایی میتواند به کاهش تعداد دفعات تشنج کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند. دلیل این امر این است که این داروها برای افزایش انسولین در بدن طراحی شدهاند و این باعث کاهش قند خون میشود. این تغییر متابولیکی، بدن را در حالت کتوز قرار میدهد. کتوز (زیاد بودن کتونها در بدن) طولانی مدت مادر با مشکلات رشدی در کودک همراه است که می تواند بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد و خطر ایجاد نقص در لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را افزایش دهد.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

ویتامین B6 موجود در پسته برای بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش کودکان مفید است. هرچه قند و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، قند موجود در جریان خون شما کمتر می شود. اگر تصمیم دارید رژیم کتو را شروع کنید، باید حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. بااینحال، مصرف پروتئین و سطح بالای کتون میتواند به جلوگیری از کاهش عضلات کمک کند، بهخصوص اگر وزنه بزنید. تخم مرغ ها را به مدت 1 – 2 دقیقه با سرعت بالا همزن برقی هم بزنید. مصرف چای هم در طول روز خستگی و کسلی شما را رفع خواهد کرد.

۲ تا ۴ روز طول میکشد تا فرد پس از شروع رژیم به حالت کتوز برسد. فروشگاه کتووانیلا این تضمین را به شما میدهد که از مواد اولیه کاملا کتویی استفاده کرده تا با خیال راحت روند رژیمتان را پیش بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. در صورت عدم بهبودی، فرد باید به پزشک مراجعه کند. البته استفاده از رژیم باید زیر نظر پزشک صورت بگیره. البته مشخص است که روغن نارگیل کالری دارد، بنابه جهتن اضافه کردن آن به غذای مصرفی فکر خوبی نیست. اما این رژیم برای ورزشکاران حرفهای که علاقهمند به ساخت عضله و فرمدهی به عضلات خود هستند، مناسب نیست.