تاثیر پوست بینی روی عمل بینی چیست؟


شاید شما هم در مورد تاثیر پوست بینی روی عمل بینی، چیزهایی را شنیده باشید. در کنار فاکتورهای زیادی که می‌توانند در نتیجه عمل بینی تاثیرگذار باشند نمی‌توانیم از پوست بینی غافل شویم. علم پزشکی برای کاهش دردسرهایی که نوع پوست بینی در عمل ایجاد می‌کرد به دنبال راه‌حل‌های جدیدی گشت و هنوز هم برای بهینه کردن این روش‌ها تلاش می‌کند. در این مقاله با هم نگاهی دقیق‌تر به این تاثیر می‌اندازیم و نکته‌هایی که باید بدانید را به گوشتان می‌رسانیم. با ما همراه باشید.

انواع پوست بینی کدامند؟

پوست بینی‌ها در دو دسته اصلی «نازک» و «ضخیم» قرار می‌گیرند. البته ماجرا به این راحتی‌ها هم نیست و این دو دسته، طیفی از بینی‌های نازک تا ضخیم را به وجود می‌آورند. از ویژگی‌های بارز بینی‌هایی با پوست نازک می‌توانیم به دیدن مویرگ‌های زیر پوست، لمس آسان استخوان بینی و وجود قوز بینی اشاره کنیم. در نقطه مقابل، بینی‌های گوشتی در قسمت نوک بینی، گرد و ضخیم هستند. در این نوع از بینی‌ها به راحتی نمی‌توانید استخوان زیر آن را لمس کنید. از این گذشته، بینی‌هایی با پوست ضخیم، بسیار چرب‌تر از بینی‌هایی با پوست نازک هستند.

عمل کدام نوع پوست بینی راحت‌تر است؟

تاثیر پوست بینی روی جراحی بینی در هر دو نوع آن یعنی نازک و ضخیم، قابل توجه است. از طرفی، هر فردی چالش‌های ویژه خودش، انتظار و سلیقه ویژه‌ای دارد که او را به یک گزینه متفاوت از دیگران تبدیل می‌کند. با این وجود، بهتر است نگاهی به چالش‌های عمل هر کدام از انواع پوست بینی بیندازیم.

نکته‌های مثبت و منفی عمل بینی در پوست‌های ضخیم

از پُرچالش‌ترین بینی‌ها برای عمل، بینی‌هایی با پوست ضخیم هستند. بیایید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم.

  • در بینی‌هایی با پوست ضخیم، جراح می‌تواند بخشی از فرایند پوشش ناهمواری‌های استخوانی و غضروفی را بر عهده پوست بینی بگذارد. در نتیجه، با نگرانی کمتری دست به اصلاح بینی می‌زند.
  • بخش منفی نکته بالا این است که تلاش پزشک برای ساخت یک ساختار زیبا در زیر پوست بینی آن‌طور که باید به نمایش درنمی‌آید. چون پوست ضخیم بینی، آن را می‌پوشاند.
  • وقتی پوست بینی ضخیم باشد، استعداد زیادی در ایجاد اسکارهای ضخیم در محل برش‌های ایجاد شده دارد. این موضوع می‌تواند به خودی خود باعث تغییر شکل بینی شود و حتی نتیجه عمل را تغییر دهد.
  • یکی از تصمیم‌هایی که پزشک برای مقابله با اثرهای منفی ضخامت پوست بینی انجام می‌دهد، نازک کردن آن است. اگر این فرایند توسط یک جراح کم‌تجربه انجام شود می‌تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.
  • یکی از بخش‌هایی که تاثیر پوست بینی روی عمل بینی را به خوبی نشان می‌دهد در میزان تورم، التهاب و کبودی است که فرد بعد از عمل، تجربه می‌کند. افرادی با بینی‌های ضخیم به این راحتی‌ها از دست تورم بینی راحت نمی‌شوند. گاهی این تورم حتی تا دو سال بعد از عمل هم در بینی فرد دیده می‌شود. البته علم پزشکی برای این چالش، راه‌حل‌هایی را به وجود آورده که خیال افرادی با بینی گوشتی را راحت می‌کند.

نکته‌های مثبت و منفی عمل بینی در پوست‌های نازک

در عمل بینی پوست‌های نازک هم نقطه‌های تاریک و روشنی وجود دارند که پزشک در طول جراحی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. در ادامه، این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

  • از مهم‌ترین چالش‌های پزشک هنگام عمل بینی در پوست‌های نازک، انقباض این نوع از پوست‌ها هستند. به حدی که جراح برای برگرداندن پوست روی ساختار جدید استخوانی با مشکل روبه‌رو می‌شود.
  • تاثیر پوست بینی روی عمل بینی در این نوع از پوست‌ها باعث می‌شود تا جراح از نهایت دقت و ظرافت خود برای به دست آوردن یک ساختار ظریف زیرین کمک بگیرد. چون به دلیل نازک بودن این نوع از پوست‌ها کوچک‌ترین اشتباه، نمایان می‌شود.
  • نکته مثبت در جراحی بینی‌هایی با پوست نازک در دسترسی راحت‌تر پزشک به ساختار استخوانی و غضروفی نهفته است. این موضوعی است که در جراحی بینی‌هایی با پوست ضخیم برای پزشک یک رویا است.
  • هر چقدر که پوست بینی نازک‌تر باشد، روند بهبودی پس از عمل بینی هم کوتاه‌تر و راحت‌تر خواهد بود. چون بینی با کمترین تورم، التهاب و کبودی روبه‌رو می‌شود.
  • تاثیر پوست بینی روی عمل بینی در افرادی که بینی‌شان پوست نازکی دارد خودش را با تشکیل اسکارهای نازک و مفید نشان می‌دهد.

راز داشتن بهترین جراحی بینی با هر نوع پوست بینی در چیست؟

افرادی که ورای نوع پوست بینی‌شان بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود می‌گیرند، کسانی هستند که سه نکته مهم را در نظر می‌گیرند. اول اینکه در انتخاب جراح خود دقت بسیار زیادی می‌کنند. چون می‌دانند که مهارت، تخصص و تجربه هر پزشک با دیگری متفاوت است. حتی برخی از جراحان در نوعی از پوست بینی، عمل‌های موفقیت‌آمیز بیشتری دارند؛ مثلا در عمل بینی‌های گوشتی، بسیار موفق‌تر هستند. از این گذشته، شما هم باید در طول جلسه مشاوره قبل از عمل، چیزی را از پزشک پنهان نکرده و در مورد خواسته یا چالش‌هایی که با بینی‌تان دارید به پزشکتان اطلاع دهید. در کنار تمام این موارد، داشتن انتظار معقولانه از نتیجه عمل بینی هم می‌تواند با بهینه کردن سطح تخیلاتتان در مورد داشتن یک بینی 100 درصد قرینه و کاملا مطابق سلیقه‌تان به شما کمک کند که از نتیجه عمل خود احساس رضایت داشته باشید.

خودتان، سرنوشت جراحی‌تان را تعیین کنید

همانطور که گفتیم، انتخاب یک جراح ماهر و به‌روز که تجربه قابل توجهی در جراحی انواع پوست بینی داشته باشد می‌تواند تاثیر پوست بینی روی عمل بینی را به نفع زیبایی و سلامتتان تغییر دهد. به همین دلیل، تاثیرگذارترین کاری که می‌توانید برای سرنوشت عمل بینی‌تان انجام دهید، پیدا کردن یک پزشک قابل اعتماد به شمار می‌رود. یکی از بهترین متخصصان و جراحان بینی در تهران که می‌توانید روی تخصص، مهارت و تجربه او حساب باز کنید «دکتر علی قارونی» است. این جراح در زمینه عمل بینی استخوانی، گوشتی و حتی ترمیمی، کارنامه موفقی دارد. می‌توانید با سر زدن به وب‌سایت رسمی دکتر قارونی، عکس‌های قبل و بعد زیباجویانی که به او اعتماد کرده‌اند را بررسی کنید. راستی، دکتر قارونی در زمینه‌های دیگری هم مانند «پروتز گونه»، «پروتز چانه»، «جراحی پلک»، «لیفت صورت و گردن»، «تزریق ژل» و «تزریق بوتاکس» هم تجربه قابل توجهی دارد. می‌توانید برای سلامی دوباره به جوانی، زیبایی و اعتماد به نفستان از مهارت دکتر قارونی، کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link