بزرگ کردن آلت تناسلی: آیا کار می کند؟


بازاریابان ادعا می کنند که اکستندرها، دستگاه های جاروبرقی، قرص ها و لوسیون ها می توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند. با این حال، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این درمان ها کارآمد هستند.

اندازه آلت تناسلی یک منبع رایج اضطراب است. این امر به صنعت بزرگ کردن آلت تناسلی چند میلیون دلاری یا تقویت مردانه دامن زده است. اینها شامل مکمل‌ها، لوسیون‌ها، دستگاه‌ها و جراحی می‌شود.

با این حال، هیچ راه اثبات شده ای برای افزایش اندازه آلت تناسلی وجود ندارد و برخی از روش ها ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند.

در این مقاله به بررسی انواع، اثربخشی و عوارض روش های بزرگ کردن آلت تناسلی می پردازیم. همچنین در مورد میانگین طول و دور آلت تناسلی و زمانی که فرد ممکن است بخواهد به پزشک خود مراجعه کند، صحبت می کند.

آیا فرد می تواند سایز آلت تناسلی خود را افزایش دهد؟

موشک نماد بزرگ شدن آلت تناسلیموشک نماد بزرگ شدن آلت تناسلی

بسیاری از مردان به دنبال درمان برای افزایش اندازه آلت تناسلی خود هستند. با این حال، تحقیقمنبع مورد اعتماد نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، آلت تناسلی آنها در محدوده «طبیعی» قرار دارد.

تولید کنندگان مختلف ادعا می کنند که محصولاتی از جمله قرص ها، کرم ها و وسایل کششی می توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند. برخی افراد نیز به جراحی فکر می کنند.

اما، بنیاد مراقبت های اورولوژی به این نکته اشاره می کند که هیچ یک از این روش ها کار نمی کند.

یک بررسی ۲۰۲۰ شواهد بسیار کمی برای حمایت از بزرگ شدن آلت تناسلی مردان در مردان با اندازه کوچک یافت شد آلت تناسلی اما هیچ مشکل سلامتی دیگری ندارد. شرکت کنندگان همه تحت درمان قرار گرفته بودند. با این حال، اکثر آنها پس از این واقعیت متوجه شدند که آلت تناسلی آنها اندازه “طبیعی” است. بیشتر آنها به دنبال درمان بیشتر نبودند.

جراحی ممکن است به فرد مبتلا به بیماری موسوم به micropenis کمک کند. با این حال، می تواند خطرناک باشد و مطمئن نیست که رضایت جنسی را بهبود بخشد.

محصولات بزرگ کننده آلت تناسلی

در اینجا، ما به شواهدی برای روش های مختلف بزرگ کردن آلت تناسلی نگاه می کنیم.

دستگاه های کششی

هدف دستگاه های کششی افزایش طول آلت تناسلی با کشش بافت آلت تناسلی است. فرد وزنه یا قاب کوچکی را روی آلت شل قرار می دهد تا به آرامی آن را بلند کند.

چندین مطالعه اثرات دستگاه های کششی را با نتایج متفاوت بررسی کرده اند. برخی نتایج نشان می‌دهد که دستگاه‌ها می‌توانند آلت تناسلی را تا ۱ تا ۳ سانتی‌متر (سانتی‌متر) بلند کنند. (۰.۴-۱.۲ اینچ [اینچ]).

شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این مطالعات یک وضعیت سلامتی داشتند، مانند بیماری پیرونی، که در آن انحنای آن وجود دارد. آلت تناسلی، یا سرطان پروستات.

در اکثر این آزمایش‌ها، شرکت‌کنندگان این دستگاه‌ها را به مدت ۴ تا ۶ ساعت در روز می‌پوشیدند. در یکی از آنها ۹ ساعت در روز دستگاه ها را می پوشیدند.

اما شواهد مربوط به دستگاه های کششی محدود است. تعیین ایمنی و اثربخشی آنها به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و بنیاد مراقبت اورولوژی در حال حاضر از استفاده از آنها پشتیبانی نمی‌کند.

دستگاه های خلاء

یک دستگاه خلاء که به عنوان پمپ آلت تناسلی نیز شناخته می شود، حاوی لوله ای است که روی آلت تناسلی قرار می گیرد. پمپاژ هوا خلاء ایجاد می کند که خون را به آلت تناسلی می کشد و باعث تورم آن می شود.

افراد معمولاً از دستگاه‌های جاروبرقی برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌کنند. هیچ مدرک علمی نشان نمی دهد که آنها می توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند.

 بررسی ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که دستگاه‌های جاروبرقی اندازه آلت تناسلی را افزایش نمی‌دهند.

قرص و لوسیون

قرص ها و کرم های مختلف وعده افزایش سایز آلت را می دهند. آنها معمولاً حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان، یا هورمون‌ها هستند.

با این حال، هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه هر یک از این محصولات می تواند سایز آلت تناسلی را افزایش دهد وجود ندارد.

در واقع، آزمایشات نشان داده است که برخی از آنها حاوی مواد مضر مانند آفت کش ها، سرب، مدفوع حیوانات و E.coli هستند.

 سازمان غذا و دارو (FDA) هشدارهایی درباره محصولات تقویت کننده مردانه صادر کرده است که آلوده هستند یا حاوی مواد دارویی اعلام نشده هستند.

جلکینگ

Jelqing تمرینی است که در آن فرد به طور مکرر آلت تناسلی غیرنعوضی را با انگشت شست و سبابه خود می‌کشد. هدف آن تحریک جریان خون است که ممکن است اندازه آلت تناسلی را در طول نعوظ افزایش دهد.

همانند روش‌های دیگر، ممکن است به فرد کمک کند با آلت تناسلی خود احساس راحتی بیشتری کند. با این حال، بعید است که اندازه آن افزایش یابد. عوارض جانبی احتمالی شاملمنبع مورد اعتماد کبودی، درد، و فیبروز یا جای زخم است که می‌تواند آلت تناسلی را کوتاه کند.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

تعدادی از گزینه‌های جراحی می‌توانند ظاهر و احتمالاً اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند.

تزریق سلول های چربی

بزرگ کردن آلت تناسلی شامل تزریق سلول های چربی از سایر نقاط بدن به آلت تناسلی است. هدف افزایش دور یا عرض است.

این می‌تواند میانگین از ۲.۳۹–۲.۶۵ سانتی‌متر (۰.۹۴–۱.۰۴ اینچ) اضافه کند. بعد از ۱۲ ماه.

با این حال، عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • تورم و انحراف آلت تناسلی
  • تغییر شکل و زخم
  • برآمدگی
  • عفونت

پیوند همچنین می‌تواند ۲۰ تا ۸۰٪ از جلد جدید را ظرف مدت ۱ سال از دست بدهد. از جراحی، بنابراین ممکن است افراد برای دستیابی به نتیجه مطلوب به چندین عمل جراحی نیاز داشته باشند.

 بررسی ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که تزریق‌ها ممکن است دور را افزایش دهند. با این حال، این امر با میزان عارضه بالایی همراه بود.

قاب زیست تخریب پذیر

روش  دیگرمنبع مورد اعتماد برای افزایش دور، که هنوز در مرحله آزمایشی است، شامل عقب کشیدن پوست آلت تناسلی و پیچیدن یک داربست یا قاب زیست تخریب پذیر در اطراف شفت.

این قاب که زیست تخریب پذیر است از موادی استفاده می کند که از سلول های بافتی به دست می آیند.

رها شدن رباط

رباط تعلیقی آلت تناسلی را به ناحیه شرمگاهی متصل می کند و در طول نعوظ پشتیبانی می کند.

در این جراحی، جراح رباط را قطع می‌کند تا طول آلت تناسلی را افزایش دهد. . همچنین ممکن است پیوند پوست را در قاعده آلت تناسلی انجام دهند تا طول اضافی ایجاد شود.

با این حال، بریدن رباط می تواند منجر به عدم حمایت از آلت تناسلی در هنگام نعوظ شود. این می تواند نفوذ را در طول رابطه جنسی دشوار کند.

به طور متوسط، آزاد شدن رباط معلق می تواند طول آلت تناسلی شل را به میزان ۱-۳ سانتی متر افزایش دهدمنبع مورد اعتماد (0.4-1.2 اینچ). با این حال، میزان رضایت برای فرد و شریک زندگی او تنها از ۳۰ تا ۶۵٪منبع مورد اعتماد متغیر است. عدم حمایت در طول نعوظ می تواند نفوذ را دشوار کند.

انجمن اورولوژی آمریکا جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی را نه بی خطر و نه موثر می داند.

لیپوساکشن

اگر فردی دارای سطوح بالایی از چربی در قسمت تحتانی شکم باشد، برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن می تواند نشان دهد آلتی مدفون شده یا آلت تناسلی را بزرگتر نشان دهید. جراحی چاقی و ابدومینوپلاستی نیز می توانند این تاثیر را داشته باشند.

می تواند عزت نفس فرد را افزایش دهد. با این حال، آنها باید توصیه های رژیم غذایی و ورزش را دنبال کنند تا از بازگشت چربی جلوگیری شود.

چه کسی باید جراحی شود؟

جامعه پزشکی تنها زمانی عمل جراحی را ضروری می‌داند که فرد دارای بیماری به نام میکروپنیس باشد. این زمانی است که یک فرد بزرگسال دارای آلت تناسلی ۹.۳ سانتی مترمنبع مورد اعتماد یا در صورت کشیده شدن کوتاهتر است.

میکروپنیس معمولاً ناشی از عوامل هورمونی است و ممکن است در برخی شرایط ژنتیکی رخ دهد.

پزشک با تجویز درمان هورمونی شروع می کند. اگر این کار موثر نباشد، ممکن است جراحی بازسازی آلت تناسلی را پیشنهاد کنند.

اندازه متوسط ​​آلت تناسلی

دانشمندان می‌گویند که اکثر مردان بر این باورند که اندازه متوسط ​​آلت تناسلی در حالت نعوظ بیش از ۶ اینچ است.

اما، یک مطالعه ۲۰۱۴ که شامل ۱۵۵۲۱ مرد از سراسر جهان بود، مشخص کرد که:

  • آلت شل به طور متوسط ​​۹.۱۶ سانتی متر (۳.۶۱ اینچ [اینچ]) طول و ۹.۳۱ سانتی متر (۳.۶۶ اینچ) در دور داشت.
  • متوسط ​​آلت تناسلی در حالت نعوظ ۱۳.۱۲ سانتی متر (۵.۱۶ اینچ) طول و ۱۱.۶۶ سانتی متر (۴.۵۹ اینچ) در دور بود.

نویسندگان تخمین زدند که ۵ درصد از مردان آلت تناسلی در حالت نعوظ بلندتر از ۱۶ سانتی متر دارند. در ۵% دیگر آلت تناسلی در حالت نعوظ کوتاهتر از حدود ۱۰ سانتی متر خواهد بود.

در سال ۲۰۱۹، یک بررسی از داده‌ها نشان داد که میانگین آلت تناسلی در حالت نعوظ ۱۲.۹۵– ۱۳.۹۷ سانتی متر (۵.۱-۵.۵ اینچ). با این حال، پس از تعدیل تعصب، به این نتیجه رسیدند که رقم واقعی احتمالاً به انتهای پایین‌تر نزدیک‌تر است.

میانگین کشش آلت تناسلی ۱۲.۹۸ سانتی متر (۵.۱۱ اینچ) اندازه گیری شد.

  • نظر شرکا در مورد اندازه آلت تناسلی چیست؟

نویسندگان یک مطالعه ۲۰۱۵ به این نتیجه رسیدند که به طور متوسط، زنان در روابط جنسی ترجیح می دهد یک شریک طولانی مدت آلت تناسلی به طول ۱۶ سانتی متر (۶.۳ اینچ) و دور آن ۱۲.۲ سانتی متر (۴.۸ اینچ) داشته باشد.

این بزرگتر از حد متوسط ​​است. با این حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که این قضاوت ها ممکن است بر اساس خاطرات نادرست از شرکای جنسی قبلی باشد.

سایر محققان پیشنهاد کرده‌اند که اندازه آلت تناسلی مرد مهم‌ترین عامل برای زنان در تعیین رضایت جنسی نیست.

خطرات و عوارض بزرگ شدن آلت تناسلی

خطرات مداخلات بزرگ کردن آلت تناسلی بر اساس روش متفاوت است.

آنها عبارتند از:

  • اعوجاج، تورم و عفونت ناشی از جراحی
  • آسیب به بافت آلت تناسلی، که ممکن است منجر به نعوظ ضعیف‌تر شود
  • نیاز به تکرار مداخله برای حفظ دور، در مورد تزریق سلول های چربی
  • افزایش نگرانی و استرس در صورتی که فرد بهبودی را مشاهده نکند
  • هدر دادن پول برای محصولاتی که کار نمی کنند

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

احساسات منفی در مورد اندازه آلت تناسلی می تواند مانع لذت بردن فرد از رابطه جنسی و کیفیت زندگی شود.

بیشتر روش های بزرگ کردن آلت تناسلی باعث افزایش سایز آلت نمی شود. با این حال، نکات زیر ممکن است به جلوگیری از اضطراب یا افزایش زندگی جنسی افراد بدون افزایش اندازه آلت تناسلی کمک کند:

  • جستجوی مشاوره برای کمک به ایجاد عزت نفس و اصلاح ایده های تحریف شده مرتبط با تصویر بدن
  • کوتاه کردن موهای ناحیه تناسلی تا آلت تناسلی بزرگتر به نظر برسد
  • ورزش منظم، که می تواند به مدیریت وزن بدن و افزایش رفاه کلی کمک کند، و ممکن است به بهبود کمک کند عملکرد نعوظ
  • مدیریت وزن
  • در جستجوی کمک برای شرایط سلامتی – مانند افسردگی یا بیماری قلبی – که ممکن است بر میل جنسی یا توانایی فیزیکی برای داشتن رابطه جنسی تأثیر بگذارد. فعال
  • پیروی از یک رژیم غذایی  که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه و غذاهای فرآوری‌شده کم و چربی و شکر اضافه شده است
  • به اشتراک گذاشتن نگرانی ها با یک شریک
  • سعی کنید راه‌های جدید رابطه جنسی، مانند داشتن رابطه جنسی دهانی یا استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی در زمان پیش‌بازی را امتحان کنید

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر نگرانی در مورد اندازه آلت تناسلی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد، ممکن است ایده خوبی باشد که به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا یک مشکل بهداشتی برای رسیدگی وجود دارد یا خیر.

نگرانی بیش از حد در مورد اندازه آلت تناسلی می تواند منجر به احساس افسردگی، اضطراب جنسی و اختلال عملکرد جنسی شود. ممکن است فرد در گرفتن یا حفظ نعوظ مشکل داشته باشد و احساس عدم رضایت جنسی داشته باشد.

اضطراب آلت تناسلی کوچک

افراد مبتلا به این عارضه اغلب آنقدر نگران هستند که دیگران آلت تناسلی خود را کوچک بدانند که نمی خواهند در اطراف افراد لباس خود را در بیاورند.

اختلال بدشکلی آلت تناسلی

فرد مبتلا به اختلال بدشکلی آلت تناسلی (PDD) به طور مداوم اندازه آلت تناسلی خود را دست کم می گیرد در حالی که اندازه آلت تناسلی خود را بیش از حد تخمین می زند.

PDD نوعی اختلال بدشکلی بدن (BDD) است.

اختلال بدشکلی بدن

مردان مبتلا به BDD نسبت به مردان بدون این اختلال بیشتر در مورد اندازه آلت تناسلی خود اضطراب دارند و به دنبال درمان بزرگ شدن آلت تناسلی خود هستند، تحقیقی نشان داده می‌شود.

اگر فردی متوجه انجام کارهای زیر شود، باید به پزشک مراجعه کند که می تواند نشانه های BDD باشد:

  • نگرانی بیش از حد در مورد اندازه آلت تناسلی
  • تمایل مکرر برای مقایسه با آلت تناسلی دیگران
  • نگرانی شدید در مورد یک نقص احتمالی، که دیگران ممکن است متوجه آن نشوند
  • احساس ناراحتی در مورد کار، زندگی اجتماعی یا سایر جنبه های زندگی
  • فکر کردن یا اقدام به خودکشی

سوالات متداول

در اینجا سؤالاتی وجود دارد که مردم اغلب در مورد بزرگ شدن آلت تناسلی می پرسند.

آیا واقعا می توانید آلت تناسلی خود را بزرگ کنید؟

روش ها و محصولات مختلفی ادعا می کنند که آلت تناسلی را بزرگ می کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای نشان دادن کارکرد آنها وجود ندارد. برخی ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند.

آیا قرص های بزرگ کننده آلت تناسلی بی خطر هستند؟

FDA هشدار می دهد که بسیاری از محصولات تقویت کننده مردانه حاوی مواد ناایمن هستند. قبل از استفاده از هر گونه ویتامین، مکمل یا سایر محصولات برای بزرگ کردن آلت تناسلی، فرد باید با پزشک مشورت کند.

خطرات جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟

بعید است که جراحی اندازه آلت تناسلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، مگر اینکه فرد دارای یک وضعیت سلامتی مانند میکروپنیس باشد. خطرات شامل اعوجاج آلت تناسلی، زخم و عفونت است.

خلاصه

بسیاری از مردان در مورد اندازه آلت تناسلی خود مضطرب هستند. این امر بازار بزرگی را برای محصولات و تکنیک های بزرگ تر ایجاد کرده است.

با این حال، هیچ مدرک علمی دال بر موثر بودن هر یک از این روش ها وجود ندارد و بسیاری از آنها با خطرات جدی همراه هستند.

هر کسی که نگران اندازه آلت تناسلی خود است ممکن است بخواهد با یک پزشک یا متخصص جنسی صحبت کند.

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.



Source link