برنامه لاغری متفاوت با رژیم کتوژنیک|کتو چیست؟

این رژیم(رژیم لاغری کتوژنیک)که هم چنین به عناوینی مثل رژیم کیتو یا کتو یا کتون زا هم شناخته میشه،یک روش رژیمی جدید هستش که تو اون مصرف کربوهیدرات کم میشه و مصرف چربی زیاد نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت میشه. در دنیای رژیمهای لاغری، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین زیاد اغلب توجه را به خود جلب میکنند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات دارد.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

بعد از زمان تعیین شده نان خواهد پخت ولی برای اطمینان خلال را از داخل نان بیرون بکشید و نگاه کنید اگر خمیری به خلال چسبیده بود هنوز آماده نشده است ولی اگر تمیز بود کاملا پخته شده. رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های غذایی است که به سرعت وزن شما را کاهش می دهد و همین امر باعث شده است که مردم برای استفاده از این رژیم انگیزه بیشتری داشته باشند، در این مطلب میخواهیم بیشتر با این رژیم آشنا شویم و فواید و عوارض این رژیم را بررسی کنیم، همچنین ما در مطالب قبل رژیم Dash را نیز بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطلب را نیز بررسی کنید.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

اگر فقط روزهداری متناوب انجام دهد و کربوهیدراتهای زیادی مصرف کنید و غذاهای غنی از مواد مغذی نخورید، پوست، مو و ناخن های شما آسیب خواهند دید. برای بعضی از افراد ، ریزش مو یکی از عواقب بسیار واقعی رژیم کتوژنیک (یا کتو) است. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و پرچرب است. در این رژیم شما همچنین باید به میزان متوسط پروتئین مصرف کنید، (مصرف بیشتر پروتئین می تواند شما را از حالت کتوز خارج کند .کتوز یعنی بدن برای به دست آوردن انرژی چربی می سوزاند) و همچنین مصرف بسیاری از غذاهای سالم را قطع کنید ، از جمله ی این غذا ها می توان به مواردی مانند دانه ها ، لوبیا ، میوه و انواع زیادی از سبزیجات اشاره کرد. از منابع غنی امگا 3 می توان به گردو، ماهی سالمون و تخم کتان اشاره نمود. از مهمترین مضررات رژیم کتوژنیک میتوان به ناخوشی پیش از سازگاری بدن با این رژیم اشاره کرد که به آنفلوانزای کتوژنیک مشهور است.

رژیم کتوژنیک چه جوریه

کمبود مواد مغذی: اگر از سبزیجات، میوهها و غلات زیادی استفاده نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیهایی از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C باشید. از گرفتن ترکیبات طبیعی خاص ، باعث ترتیب ساخت هورمون های مدیریت کننده تمایل به غذا در هیکل خواهید کرد تبدیل می شود. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد میشود. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد، نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. رژیم کتوژنیک پر پروتئین شباهت بسیاری به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد، ولی اختلاف عمدهای که در این قسمت دیده می شود، میزان استفاده از پروتئین در این دو روش می باشد. این امر، همراه با افزایش کتونها، فواید بیشماری برای سلامتی دارد.

3) یکی دیگر از فواید رژیم کتوژنیک در رابطه با سطح انسولین در خون است. با این حال، مصرف پروتئین و سطوح بالای کتون ممکن است به به حداقل رساندن از دست دادن عضله کمک کند، به خصوص اگر وزنه بردارید. شام تنها به مصرف سالاد کلم، گوجه فرنگی، سس آبلیمو و یک عدد میوه ختم خواهد شد. جای سینی را عوض کنید و یک طبقه بالاتر بیاورید و برای 2 تا 4 دقیقه به پخت ادامه دهید تا مرغها کمی قهوه ای شوند. مرغها را نیز روی آنها بچینید. ᠎C​on tent was g en​er᠎at​ed by G SA  C onte nt Gen er​ator D᠎emov​er​si on᠎.

برای 35 تا 40 دقیقه بپزید تا مرغها مغزپخت شوند. هر دو طرف را به مدت 2-3 دقيقه بپزید. هر دو را به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم می زنیم. گفت دارد یک رژیم جدید امتحان می کند و در عرض چند ماه، 40 کیلو وزن کم کرده است! کتوز یک فرآیند طبیعی است که بدن برای کمک به زنده ماندن در زمانی که مصرف غذا کم است آغاز میکند. این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالا است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. بر خلاف سایر رژیمهای کم کربوهیدرات که بر پروتئین تمرکز دارند، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90 درصد کالری روزانه را تأمین میکند. بهتر است برای کاهش یا افزایش وزن و حتی برای عضلانی شدن بدن از راهکارهای علمی و مناسب که یکی از بهترین آنها دریافت رژیم از متخصص تغذیه است، استفاده کرد.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

کاهش سطح انسولین ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کُند کند، هر چند تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. در واقع شاید شما این رژیم را در بیمارستان و تحت نظر شروع کنید. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. تری گلیسیرید بالا میتواند ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده این اثر بعد از یک سال شروع رژیم کتوژنیک ناپدید میشود. اما دلایلی وجود دارد که اجازه نمیدهند رژیم کتوژنیک به نتیجه برسد. پیش از این، رژیم کتو برای کمک به کاهش دفعات حملات صرع در کودکان استفاده میشد، اما امروزه از این رژیم برای کاهش وزن استفاده میشود. رژیم کتوژنیک در واقع به شما کمک می کند با کم کم حذف کردن کربوهیدرات در رژیم غذائی تان بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

برای اینکه بتوانید در رژیم کتوژنیک برای لاغری بهتر عمل کنید، موارد زیر را مدنظر قرار دهید. بعد از اینکه به خوبی خنک شد آن را در بشقابی بر می گردانیم و برش می زنیم. نان را بدون جدا کردن از قالب روی توری خنک کننده قرار می دهیم تا 3 دقیقه خنک شود و بعد آن را با کاغذ روغنی بیرون می آوریم تا بخار باعث نرم شدن نان نشود. علاوه بر این، این رژیم غذایی آنقدر سیر کننده است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش دهید.

تبادل نظر درباره رژیم کتوژنیک

یک رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، پروتئین بدون چربی و مغزیجات است. نان کتوژنیک یک نوع نان رژیمی است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند، وزن کم میکنند. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک به مراتب برتر از رژیمهای غذایی کم چرب است. به طور کلی میتوان گفت که بهتر است حدود ۵٪ از انرژی خود را از کربوهیدراتها، ۱۵-۲۵ ٪ آن را از پروتئینها و حدود ۷۵٪ انرژی را از چربیها تامین کنید. Th​is conte᠎nt h as ​be en  do᠎ne  by GSA  Co​ntent ​Ge​nera tor ᠎DEMO .