بررسی نظرات بیماران در مورد عمل لاغری


در این مطلب قصد داریم به بررسی نظرات بیماران مختلف در مورد عمل‌های لاغری بپردازیم. تمامی نظرات و اطلاعات موجود در این مطلب واقعی بوده و از اینستاگرام یا سایت جراحان لاغری برداشته شده است فقط، جهت حفظ حریم خصوصی افراد، از اسامی مستعار استفاده می‌شود. در صورتی که قصد دارید یکی از عمل‌های لاغری را انجام دهید، این مطلب کمک شایانی به شما خواهد کرد.

عمل لاغری

نظرات در مورد عمل لاغری

نظرات در مورد عمل لاغری با توجه به تفاوت عمده میان عمل‌های لاغری، ممکن است متفاوت باشد. عمل لاغری می‌تواند عمل اسلیو معده، بای‌پس معده و باندینگ معده باشد که در همگی این عمل‌های لاغری، حجم معده کاهش پیدا کرده و به تبع کاهش حجم معده، غذای مصرفی بیمار کاهش پیدا کرده و لاغری و کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

نظرات در مورد عمل لاغری به شرح زیر است:

تجربه بیمار اول از عمل لاغری

بیمار اول خانم رضایی نژاد، با BMI حدود 33 و وزن 135 کیلوگرم، مشکلاتی از قبیل آپنه انسدادی خواب، فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و کبد چرب غیرالکلی را تجربه می‌کردند. شدت آپنه انسدادی ایشان به قدری بالا بود که گاهی اوقات مجبور به نشسته خوابیدن بودند. طبق نظر جراح لاغری، عمل اسلیو معده برای ایشان بهترین گزینه برای لاغری بود.

در عمل اسلیو معده ایشان که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، 80% از معده ایشان به همراه هورمون گرلین (که با ترشح آن احساس گرسنگی می‌کنید)، از بدن ایشان خارج شد. با توجه به اینکه عمل اسلیو معده ایشان به روش لاپاراسکوپی انجام شده بود، 24 ساعت بعد از عمل ترخیص شده و به فعالیت روزانه خود پرداختند.

عمل اسلیو معدهعمل اسلیو معده خانم رضایی نژاد منجر به کاهش وزن 50 کیلوگرمی ایشان شده و به تبع این کاهش وزن، بیماری‌هایی از قبیل آپنه انسدادی خواب، آرتروز زانو و گردن و فشار خون بالا ایشان بهبود یافت. البته به این نکته توجه داشته باشید که این بیمار برای حفظ کاهش وزن، باید در عادات روزمره و رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند. در صورتی که عادات روزانه و رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده را پیش بگیرید، ممکن است کاهش وزن اتفاق نیافتد. در برخی از بیماران، پیروی از رژیم غذایی قبل از عمل لاغری منجر به نشتی معده، افزایش حجم معده و عوارضی از این قبیل خواهد شد.

تجربه بیمار دوم از عمل لاغری

بیمار دوم، خانم حیدری با وزن حدود 119 کیلوگرم، مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و آرتروز گردن و زانو را تجربه می‌کردند. ایشان رژیم‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی زیادی را امتحان کرده بودند و از نظر خودشون، این برنامه‌ها و رژیم‌های غذایی تاثیری در کاهش وزن ایشان نداشته بود. خانم حیدری به پرخوری عصبی مبتلا بوده و در اوقات عصبانیت یا فشارهای روحی، مجبور به خوردن غذا و تنقلات برای آرام کردن خود بودند.

در وهله اول، ایشان به متخصص اعصاب و روان برای درمان این بیماری ارجاع شده و پس از درمان این عارضه، عمل اسلیو معده به ایشان پیشنهاد شد. همانند بیمار اول، حدود 80% از معده ایشان به همراه هورمون گرلین به روش لاپاراسکوپی، از بدن ایشان خارج شد. عمل اسلیو معده خانم حیدری منجر به کاهش وزن 55 کیلوگرمی و بهبود بیماری‌های مرتبط با آن شد.
در جلسه ارائه برنامه غذایی پس از عمل اسلیو معده، خانم حیدری اعلام کردند که رابطه بهتری با غذا خوردن پیدا کرده و پرخوری عصبی ایشان به طور کامل رفع شده است! ایشان امیدوار است اشتراک‌گذاری تجربه عمل اسلیو معده به بیماران دیگر کمک کند تا به یک سبک زندگی معتدل دست پیدا کنند.

تجربه بیمار سوم از عمل لاغری

تجربه بیمار سوم از عمل لاغری را از زبان خودشان بخوانید:
در دبیرستان وضعیت خوبی داشتم، اما پس از فارغ‌التحصیلی، زیاد ورزش نمی‌کردم و شروع به خوردن غذاهای ناسالم و چرب کردم. زمانی که پسرم به دنیا آمد، وزن من به 105 کیلوگرم رسید. سعی کردم رژیم بگیرم و ورزش کنم اما، وقت کافی برای عمل کردن بهشون نداشتم. بعد از اینکه پسر دومم به دنیا آمد، حجم غذای من افزایش پیدا کرد. من با افسردگی پس از زایمان دست به گریبان شدم و تحت درمان دارویی قرار گرفتم. برای اینکه متوجه شوم چه دارویی برای من بهتر است، آزمون و خطاهای زیادی انجام دادم، اما همچنان تنها پناه من خوردن بود!
بعد از این ماجرا، پزشک من بعد از اینکه مجموعه‌ای از داروهای لاغری را با موفقیت کم یا بدون موفقیت امتحان کردم، پیشنهاد عمل لاغری داد. من چیزی در مورد عمل لاغری نمی‌دانستم، و حتی نمی‌دانستم به کجا مراجعه کنم، بنابراین شروع به تحقیق در مورد آن کردم. زمانی که برای تفریح با پسران بیرون می‌رفتیم، متوجه شدم که نمی‌توانم با آن‌ها بازی کنم و این موضوع من را خیلی اذیت کرد.

عمل بای پس معده

وقتی به خانه برگشتیم، دوباره شروع به تحقیق در مورد جراحی کاهش وزن کردم و آنجا بود که تصمیم گرفتم برای عمل لاغری اقدام کنم. در ویزیت اول با جراح لاغری، با توجه به شرایطی که داشتم، پزشک پیشنهاد عمل بای پس معده را بهم داد. بعد از انجام آزمایشات و آمادگی‌های قبل از عمل جراحی، برای انجام عمل بای پس معده وارد بیمارستان شدم.

تجربه عمل لاغری من عالی بود. از عمل جراحی که به هوش آمدم، به بخش منتقل شدم و احساس کردم که اصلا اتفاقی نیافتاده و فقط توی یک خواب عمیق بودم. اکثر بیماران در مورد سختی فاز مایع بعد از جراحی صحبت می‌کنند و در واقع از نظر روحی برای من سخت بود! مغزم می‌گفت گرسنه‌ام، اما یک جرعه آب باعث میشد احساس سیری کنم. مانند یک نوزاد، باید دوباره یاد می‌گرفتم که چگونه غذا بخورم، چه غذاهایی بخورم، چگونه آهسته بخورم و در حین غذا خوردن، آب ننوشم.

2 سال از عمل بای پس معده من می‌گذرد و الان حدود 70 کیلوگرم هستم و حدود 35 کیلوگرم کاهش وزن داشته‌ام! در صورتی که قصد دارید عمل لاغری انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را انجام دهید.

در این مطلب به بررسی نظرات در مورد عمل لاغری از 3 بیماری که عمل اسلیو و بای پس معده انجام داده‌اند، پرداختیم. در صورتی که قصد دارید عمل لاغری انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نسبت به محاسبه BMI یا همان شاخص توده بدنی اقدام کنید. پس از محاسبه BMI، از یک جراح لاغری وقت مشاوره بگیرید و از ایشان بخواهید پیشنهاد کنند که کدام عمل لاغری مناسب شما است. در صورتی که نیاز به مشاوره برای عمل لاغری دارید، می‌توانید از سایت دکتر فرهمند برای تعیین نوبت مشاوره اقدام کنید.



Source link