منطقه جذاب بشیکتاش استانبول؛ محله‌ای که حتماً باید ببینید


محله بشیکتاش استانبول به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مناطق شهر شهرت دارد که تعداد قابل‌توجهی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. این منطقه تاریخی در گذشته خارج از استانبول قرار داشت و روستایی ناشناخته به‌حساب می‌آمد؛ بااین‌حال به‌تدریج به دلیل موقعیت استراتژیک در کنار آب شهرت یافت و توجه دولت عثمانی را به خود جلب کرد. امروزه بشیکتاش بسیار مورداحترام قرار گرفته است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه قصد درباره منطقه جذاب بشیکتاش استانبول بیشتر توضیح بدهیم. با ما همراه باشید.

C:\Users\HI USER\Downloads\Besiktas-district-of-Istanbul.png

نام بشیکتاش از کجا آمده است؟

نام «بشیکتاش» ریشه‌های تاریخی مختلفی دارد و گزارش‌های قدیمی‌تر نشان می‌دهد که عثمانی‌ها این منطقه را «بستاس» به معنای «پنج سنگ» می‌خواندند که احتمالاً از وجود پنج ستونی که در امتداد ساحل برای محافظت از کشتی‌ها برپا شده بودند، نشأت می‌گرفت. بااین‌حال در ترکی «Beşiktaş» به «سنگ گهواره» نیز ترجمه می‌شود. داستان‌های دیگر در مورد ریشه این نام را می‌توان به دوره بیزانس ربط داد. این منطقه پس از فتح عثمانی‌ها به‌سرعت به یک منطقه مسکونی مهم تبدیل شد و شهرتی یافت که تا به امروز ادامه دارد.

بشیکتاش در کجا قرار دارد؟

منطقه جذاب بشیکتاش استانبول که در سمت اروپایی استانبول قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مناطق شهر است که مقاصد مسکونی و تجاری در آن قرار گرفته است. این منطقه همچنین به‌عنوان یک پایانه دریایی مهم در تنگه بسفر عمل می‌کند و حرکت قایق‌ها را به محله‌های مختلف ساحلی ترکیه تسهیل می‌کند. در سفرتان به استانبول، حتماً قبل از تهیه بلیط استانبول به تهران به‌قصد بازگشت، از این محله تماشایی دیدن کنید.

مکان‌های دیدنی در منطقه جذاب بشیکتاش استانبول

بشیکتاش دارای چندین موزه و کاخ است که جایگاه خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری کلیدی در ترکیه تثبیت می‌کند. این منطقه وسیع مکان‌های دیدنی قابل‌توجهی مانند کاخ دولما باغچه، کاخ ییلدیز، کاخ چیراگان، کاخ‌های فرییه، غرفه آهی مور، موزه نیروی دریایی، پارک یلدیز، و مقبره بارباروسا را در خود جای داده است؛ بنابراین، ما به مسافران توصیه می‌کنیم یک روز از برنامه سفر خود را به کاوش در محله تاریخی بشیکتاش اختصاص دهند.

علاوه بر این، این منطقه دارای دانشگاه‌های متعدد با دانشکده‌هایی است که در محدوده آن قرار دارند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از بازار محلی در قلب منطقه دیدن کنند و طیف گسترده‌ای از کالاهای باکیفیت را خریداری کنند. این بازار محلی، مکانی ایده‌آل برای خرید سوغاتی در استانبول است.

در میدان بارباروس، در مجاورت مقبره بارباروسا و موزه نیروی دریایی، اسکیت‌بازان جوانی که مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. این منطقه، گهگاه میزبان کنسرت‌های کوچکی است که سرزندگی بی‌نظیری به منطقه می‌بخشد. شایان‌ذکر است، منطقه جذاب بشیکتاش استانبول، یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال استانبول را در خود جای داده است که در لیگ برتر ترکیه با نام «بشیکتاش» یا «عقاب سیاه» با دیگر تیم‌ها رقابت می‌کند.

C:\Users\HI USER\Downloads\Tourism-in-Besiktas-region.png

فعالیت‌هایی که در بشیکتاش می‌توانید انجام دهید

هنگامی که در بشیکتاش هستید، در امتداد تنگه بسفر قدم بزنید تا از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید، آسمان ابری را تماشا کنید، شاهد فعالیت‌های مرغ‌های ماهی‌خوار باشید و نسیم طراوت‌بخش دریا را احساس کنید. به یک تور قایق‌سواری در امتداد تنگه که توسط کشتی‌های مختلف، برای سرگرمی و راحتی بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، بروید.

برای کسب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در این کشتی‌ها از غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ آن‌ها میل کنید. کاوش در بازارهای محلی و صنایع‌دستی بشیکتاش ترکیه نیز به‌شدت توصیه می‌شود، زیرا خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد از این کشور پرجنب‌وجوش، برای هر فردی هدیه‌ای ارزشمند است. علاقه‌مندان به قهوه نباید کافه‌های استانبول در بشیکتاش را از دست بدهند. میدان اورتاکوی یکی دیگر از دیدنی‌های قابل‌توجه بشیکتاش است.

رزرو هتل در منطقه بشیکتاش استانبول

برای اطمینان از اقامتی دلپذیر در منطقه جذاب بشیکتاش استانبول، بهتر است از قبل بهترین هتل را انتخاب کنید. هتل Shangri-La Bosphorus جذابیت بی‌نظیری را در بشیکتاش به رخ می‌کشد و رستورانی عالی با غذاهای بین‌المللی لذیذ برای پذیرایی از گردشگران، ارائه می‌دهد. کارکنان دقیق، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای مهمانان تضمین می‌کنند. امکانات دیگر هتل شانگری لا بسفروس شامل استخر، آبگرم، پارکینگ و اینترنت پرسرعت است که همگی برای راحتی گردشگران در دسترس هستند.

یکی دیگر از هتل‌های استثنایی در منطقه بشیکتاش، هتل نیو بسفر است که اتاق‌ها و سوئیت‌های درجه‌یکی را ارائه می‌دهد. این اقامتگاه مجلل با موقعیت عالی و امکانات دسترسی آسان، خدماتی مانند ترانسفر، اتاق سیگار، سرویس اتاق و اینترنت پرسرعت را نیز ارائه می‌دهد. هتل نیوبسفر با اتاق‌های بزرگ و تخت‌های بزرگ گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌ها است. کسانی که با خانواده یا دوستانشان سفر می‌کنند، می‌توانند سوئیت را انتخاب کنند و از فضای شیک و تمیز لذت ببرند. از دیگر هتل‌های قابل‌توجه در محله تاریخی بشیکتاش می‌توان به هتل رافل، هتل چهارفصل، هتل کلاس، هتل اورتاکوی و دیدمن اشاره کرد که همگی خدمات عالی ارائه می‌دهند.

چگونه به بشیکتاش برویم؟

اگر با خرید بلیط چارتر یا بلیط سیستمی استانبول به استانبول رفتید و در یکی از هتل‌های مرکز شهر استانبول اقامت دارید و می‌خواهید به بشیکتاش بروید، چندین گزینه وجود دارد. یکی از گزینه‌های راحت حمل‌ونقل، سوارشدن در اتوبوس یا مترو است. فقط یک بلیط بخرید و سوار وسایل نقلیه عمومی شوید تا در مدت‌زمان کوتاهی به مقصد برسید. البته استفاده از تاکسی برای رسیدن به محله بشیکتاش نیز امکان‌پذیر است، اما به دلیل هزینه‌های بالا توصیه نمی‌شود.

C:\Users\HI USER\Downloads\Besiktas-Naval-Museum.png

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

اگر در مورد بهترین زمان برای سفر به استانبول و گشت‌وگذار در منطقه جذاب بشیکتاش استانبول فکر می‌کنید، بهار و پاییز را توصیه می‌کنیم. این فصول شرایط آب‌وهوایی مناسبی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بهار و پاییز زمان اوج فستیوال‌های خرید در ترکیه است. در طول این جشنواره‌ها، بسیاری از مراکز خرید تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید در استانبول را دارید، حتماً زمان برگزاری جشنواره‌های خرید ترکیه را در نظر بگیرید. بااین‌حال استانبول در فصول دیگر نیز زیبایی منحصربه‌فردی دارد، هرچند ممکن است هوای سرد در زمستان کمی آزاردهنده باشد.

کلام آخر

محله بشیکتاش در استانبول مقصدی است که گردشگران ماجراجو باید از آن دیدن کنند. اگر به کاوش در مکان‌های جدید و تجربه فضای اصیل کوچه‌های استانبول علاقه دارید، بشیکتاش مکان مناسبی برای شماست. هر گوشه از این منطقه یک جاذبه خیره‌کننده است که شما را شگفت‌زده می‌کند. در این مقاله سعی کردیم درباره منطقه جذاب بشیکتاش استانبول، اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. امیدواریم از خواندن این نوشته لذت برده باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link