عمل قلب باز خطرناک‌تر است یا بالون زدن قلب؟!


آنژیوپلاستی و عمل جراحی قلب باز دو تا از شناخته شده ترین روش‌های درمانی به شمار می‌روند که هر دو در راستای معالجه گرفتگی عروق قلبی و یا درمان بیماری‌های دریچه‌های قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانند سایر روش‌های جراحی قلب، این دو عمل هم از مزایا و معایب به خصوص خودشان برخوردار هستند.

آنژیوپلاستی و عمل جراحی قلب باز دو تا از شناخته شده ترین روش‌های درمانی به شمار می‌روند که هر دو در راستای معالجه گرفتگی عروق قلبی و یا درمان بیماری‌های دریچه‌های قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانند سایر روش‌های جراحی قلب، این دو عمل هم از مزایا و معایب به خصوص خودشان برخوردار هستند. اما پرسش مهم در این است که آیا آنژیوپلاستی قلب بهتر است یا جراحی قلب باز؟!

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ماهیت هر روش درمان و همچنین بهترین روش جراحی قلب بیشتر آشنا شوید.

مقایسه آنژیوپلاستی قلب با عمل جراحی قلب باز

اگر قرار باشد بدانیم که کدام روش جراحی قلب بهتر و قابل اعتمادتر است، بهتر است تا ابتدا با ماهیت هر یک از این روش‌های درمانی، مزایا و برتری هر کدام نسبت به یکدیگر به خوبی آشنا شویم.

تعریف آنژیوپلاستی به زبان ساده

در یک تعریف ساده عمل جراحی آنژیوپلاستی، بالون زدن قلب یا استنت گذاری نوعی جراحی کم تهاجمی می‌باشد. استنت گذاری در قلب برای باز کردن عروق کرونری استفاده می‌شود که دچار گرفتگی هستند. همچنین در جهت باز کردن رگ‌ها و برقراری یک جریان خون مناسب در قلب، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش استنت گذاری قلب پزشک جراحی قلب یک بالون فنری را از طریق لوله‌ای باریک، وارد شریان اصلی قلب کرده و به سمت بخش آسیب دیده رگ خواهد برد. این قطعه فنری بعد از آنکه در مسیر گرفتگی رگ قرار می‌گیرد باز شده و عبور جریان خون را آسان خواهد کرد.

تعریف جراحی قلب باز به زبان ساده

عمل قلب باز یا عمل بای پسر عروق کرونری، یک روش تهاجمی برای درمان اختلالات قلب است که در طی فرآیند جراحی، قفسه سینه بیمار توسط یک تیغ جراحی باز می‌شود. سپس اگر قلب دچار بیماری‌های دریچه‌های قلبی شده باشد، از روش‌های جراحی دریچه قلب به صورت باز انجام شده و اگر فرد کاندید پیوند قلب باشد، عمل پیوند قلب صورت خواهد گرفت.

عمل جراحی قلب باز بهتر است یا استنت گذاری قلب؟

انتخاب بهترین روش جراحی قلب دغدغه بسیاری از بیماران قلبی است که تنها با مراجعه به پزشک متخصص جراح قلب و مشورت گرفتن از او امکان پذیر می‌باشد. تعیین روش جراحی قلب وابسته به شرایط بیماری شما نیز هست. برای تصمیم گیری اینکه کدام روش درمان بهتر است، علاوه بر بررسی شرایط فیزیکی بیمار، بهتر است تا مزایا، معایب و خطرات هر راهکار درمانی نیز متناسب با وضعیت بیمار بررسی شود.

شما می‌توانید برای انتخاب روش طلایی درمان بیماری‌های قلبی خود، از طریق شماره‌های مطب دکتر رامین بقایی تهرانی با ایشان مشورت داشته باشید.

مزایای عمل بای پس عروق کرونر در مقایسه با عمل آنژیوپلاستی

  • عملی جامع و مورد استفاده برای درمان تمامی اختلالات از جمله تعویض دریچه قلب یا پیوند قلب
  • دسترسی بیشتر به عروق قلب و کاهش درصد خطای عمل قلب باز
  • عملی مناسب برای درمان آسیب‌ها و بیماری‌های دریچه‌های قلبی
  • کاهش احتمال عود مجدد بیماری‌های قلبی بعد از عمل

مزایای عمل استنت گذاری قلب در مقایسه با عمل جراحی قلب باز

  • عملی کم تهاجمی و با حداقل میزان عوارض بعد از جراحی
  • درمان سریع برخی بیماری‌ها مانند سکته قلبی و علائم آن
  • عوارض کمتر استنت گذاری در صورت تکرار مجدد جراحی
  • دوران نقاهت کوتاه‌تر آنژیوپلاستی به دلیل کم تهاجمی بودن
  • روشی مناسب برای درمان بیماری‌های افرادی که رگ‌های قلبی نازکی دارند.

چطور بهترین روش جراحی قلب را انتخاب کنیم؟

تصمیم گیری در مورد اینکه بهترین روش جراحی قلب برای درمان اختلالات ناشی از گرفتگی عروق و یا تنگی دریچه‌های قلب، بر عهده جراح قلب می‌باشد.

در واقع پیش از آنکه اقدام به هرگونه درمانی در خصوص آسیب‌های قلبی خود کنید، بهتر است تا ابتدا با دکتر قلب مورد اعتماد خود مشورت کنید. سپس بعد از انجام معاینات کامل و بررسی دقیق و جامع وضعیت بیمار، یکی از روش‌های فنر گذاری در قلب یا جراحی بای پس عروق کرونر انتخاب خواهد شد.

دکتر رامین بقایی تهرانی، حرفه‌ای‌ترین جراح قلب باز در تهران

اگر به دنبال پزشکی ماهر، با سابقه و با تجربه در زمینه جراحی قلب باز، پیوند قلب و یا حتی استنت گذاری عروق گرفته قلب خود هستید، دکتر رامین بقایی تهرانی بهترین انتخاب برای شماست.

ایشان از پزشکان و جراحان فوق تخصصی ماهری هستند که برای ادامه تحصیل و دریافت تخصص در جراحی قلب، به شهر پاریس در کشور فرانسه مهاجرت کردند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات و همچنین مشاهده ویدیوهای رضایت بیماران ایشان، به وبسایت dr-baghaei.com مراجعه فرمایید.



Source link