برای رزرو تور کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟


کیش را باید یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در ایران دانست. به جرات می‌توان گفت این جزیره بهترین زیرساخت‌ها از جمله هتل‌های متنوع، مراکز خرید فراوان، تفریحات آبی و غیرآبی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را برای جذب توریست دارد. به همین دلیل سالانه بالای یک میلیون نفر گردشگر یا برای رزرو تور کیش اقدام می‌کنند و یا خودشان راهی این جزیره می‌شوند. اما همه تورها شرایط یکسانی ندارند و در فاکتورهایی همچون هتل، تعداد روزهای سفر، زمان سفر و نوع زمینی و هوایی بودن سفر با هم متفاوت هستند. به همین دلیل هم قبل از انتخاب و خرید تور کیش باید فاکتورها و نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید. آیا می‌دانید این نکات چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

برای رزرو تور کیش به چه نکاتیتوجه کنیم؟

چرا سفر به کیش؟

قبل از اینکه به سراغ نکات مهم خرید تور کیش برویم بیایید یک گام به عقب‌تر برداریم و به این سوال پایه‌ای پاسخ دهیم که اصلا چرا باید به کیش سفر کرد؟ جزیره کیش در آغوش خلیج فارس قرار گرفته و جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و تفریحات فراوان دارد. وجود هتل‌های متنوع از 5 ستاره تا 2 ستاره و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مسافران این اجازه را می‌دهد تا در طول سفر محل اقامتی مطابق با سلیقه، بودجه و انتظاراتشان پیدا کنند. همچنین وجود بازارها و مراکز خرید فراوان در این منطقه آزاد باعث شده تا عاشقان خرید هم به این مقصد جذب شوند.

اما دلیل اصلی محبوبیت این جزیره را باید وجود تفریحات آبی فراون همچون غواصی، قایق سواری، جت اسکی، فلای بورد، بنانا سواری، پاراسل، اسکوتر زیردریایی و …. دانست که بسیاری از این تفریحات را در هیچ جای دیگر ایران نمی‌توانید پیدا کنید. در این جزیره همچنین تفریحات غیر آبی فراوانی همچون سافاری، تله کابین، جایروکوپتر، پارک برفی پنگوئن و… نیز وجود دارد که انجام آنها لذت سفر را دو چندان می‌کند.

دلیل بعدی که کیش را برای اکثر مسافران جذاب می‌کند، خانوادگی بودن این مقصد است. تعدادی از تفریحات این جزیره را می‌توانید با کودکان انجام دهید و تجربه جذابی برایشان بسازید. همچنین دیدن جاذبه‌های تاریخی همراه با خانواده و پیک نیک و گردش در طبیعت زیبای این جزیره می‌تواند تفریحاتی شاد و سالم برای خانواده‌ها باشد.

نکات خرید تور کیش

حالا که دلیل کافی برای سفر به کیش دارید، بیایید به بررسی نکات مهم که قبل از خرید تور باید به آنها توجه کنید بپردازیم. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

در چه فصلی می‌خواهید به سفر بروید؟

جزیره کیش آب و هوای گرمسیری دارد و سفر به آن در هر فصل دارای شرایط خاص خودش است. این شهر روزهای تابستانی بسیار گرمی دارد که این روزهای گرم فقط شامل سه ماه تابستان نمی‌شود بلکه اواخر بهار و اوایل پاییز را هم در بر می‌گیرد. اگر از گرمای زیادی خوشتان نمی‌آید، این ایام زمان مناسبی برای سفر شما نیست اما اگر می‌خواهید ارزان سفر کنید تابستان‌ها قیمت تورهای کیش تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

برای کسانی که می‌خواهید در مطبوع‌ترین شرایط آب و هوایی جزیره را ببینند، پاییز، اوایل بهار و اواخر زمستان زمان مناسبی است. در این ایام هوای کیش خنک است اما جزیره از نظر حضور گردشگر در اوج شلوغی خود قرار دارد. اگر با انبوه جمعیت مشکلی دارید، پاییز زمان مناسبی برای سفر شما نیست.

زمستان‌های جزیره زیاد سرد نیست اما با بارش گاه به گاه باران همراه است و برای تفریحات آبی هم زمان مناسبی نیست. روزهای زمستانی بیشتر به درد خرید کردن می‌خورد زیرا بیشتر مراکز خرید محصولاتشان را با تخفیف عرضه می‌کنند. بنابراین اگر هدفتان از سفر تفریح کردن است، زمستان زمان مناسبی برای رفتن به کیش نیست.

قصد اقامت در کدام هتل را دارید؟

جزیره کیش هتل‌های متنوعی از 5 ستاره تا 2 ستاره دارد که براساس بودجه‌ و هدف سفرتان باید یکی را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک هتل لوکس و لاکچری می‌گردید، باید یک هتل پنج ستاره مانند ترنج، داریوش، مارینا پارک و… رزرو نمایید. درصورتی که می‌خواهید در یک هتل با امکانات خوب اما با قیمت مناسب اقامت کنید، هتل‌های چهار ستاره انتخاب خوبی است. اگر هم به دنبال ارزان‌تر سفر کردن هستید، باید هتل‌های سه ستاره و دو ستاره را انتخاب کنید.

چند روز می‌خواهید در کیش بمانید؟

یکی دیگر از چیزهایی که باید قبل از رزرو تور کیش به آن توجه کنید،  تعداد روزهای سفر است. تورهای مختلفی همچون تور 3 روز و 2 شب، 5 روز و 4 شب و… برنامه‌ریزی می‌شود که قیمتشان با هم فرق دارد. بنابراین هنگام رزرو باید به این موضوع هم توجه کنید.

با چه وسیله‌ای می‌خواهید به کیش سفر کنید؟

به‌طورکلی با دو روش زمینی و هوایی می‌توانید به کیش سفر کنید که سفر زمینی ارزان‌تر است اما زمان بیشتری را در مسیر خواهید بود. برای این سفر باید با ماشین شخصی یا اتوبوس خود را به یکی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه برسانید و از آنجا با کشتی به کیش بروید. همچنین اگر قصد دارید با قطار سفر کنید باید ابتدا با قطار به بندرعباس بروید، از آنجا به یکی از این بنادر بروید و در نهایت با کشتی راهی کیش شوید.

برای سفر هوایی هم باید این نکته را بدانید که از 22 نقطه ایران می‌توان به کیش پرواز کرد اما همه این 22 مقصد هر روز پرواز ندارند و باید چارت پروازها را در بیاورید تا تور را در زمان مناسب خریداری کنید. بیشترین پروازها به جزیره کیش از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز انجام می‌شود.

در کیش چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟

تفریحاتی که در طول سفر به کیش انتخاب می‌کنید که انجام‌شان دهید، جاذبه‌‎هایی که می‌خواهید در طول سفر ببینید و خریدهایتان همگی نکاتی هستند که باید قبل از رزرو به آن فکر کنید. زیرا همانطور که بالاتر اشاره شد برای هر هدف، انتخاب یک فصل سال بهتر است.

چقدر می‌خواهید برای سفرتان هزینه کنید؟

نکته مهم دیگری که باید قبل از رزرو تور کیش بدان توجه کرد، بودجه‌ای است که برای سفر در نظر دارید. تورهای مختلفی به مقصد کیش برنامه‌ریزی می‌شوند که رنج قیمتی متفاوتی دارند. بنابراین اگر یک تور با قیمت بالا دیدید، از سفر منصرف نشوید و به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت‌تر بروید. حتما گزینه‌ای همراه با بودجه خود پیدا خواهید کرد.

کدام آژانس مسافرتی را برای رزرو تور کیش انتخاب می کنید؟

کدام آژانس مسافرتی را برای رزرو تور انتخاب می‌کنید؟

به جز بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل، باید بدانید که هر آژانس گردشگری آپشن‌های مختلفی در تورهای خود در نظر می‌گیرد و شرایطش با دیگر آژانس‌ها فرق می‌کند. برای مال یک تور ممکن است ترانسفر فرودگاهی نداشته باشد، در حالی که یک آژانس دیگر این آپشن را در آفرهای خود در نظر می‌گیرد. بنابراین هنگام رزرو تور به آژانس گردشگری توجه کنید. شما می‌توانید تورهای مختلف را از پلتفرم لحظه آخر جستجو نمایید و پس از مقایسه تورها با هم بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مطلب نکاتی را که باید قبل از رزرو تور کیش به آنها توجه کنید، بررسی کردیم. همه می‌توانند با هر بودجه‌ای که دارند، در هر زمان و با هر هدفی که دارند؛ تور کیش پیدا کنند. فقط باید در انتخاب آپشن‌های تور و فاکتورهای مختلفی که روی این موارد تاثیر دارد، انعطاف به خرج دهند. با دقت به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، می‌توانید بهترین تور کیش را انتخاب و رزرو کنید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.



Source link