انواع بورسیه برای تحصیل رایگان در فرانسه


با اینکه تحصیل در دانشگاه های فرانسه همراه با پرداخت هزینه است ولی تحصیل رایگان در فرانسه برای کلیه دانشجویان بین المللی امری امکان پذیر است. منتها برای این امر نیز دانشجویان قبل از پذیرش از دانشگاه های فرانسه بایستی 3 شرط را مدنظر قرار دهند:

  • اولا یکی از دانشگاه های دولتی ارزان را در فرانسه انتخاب بکنند.
  • دوما برای دریافت بورس تحصیلی فول- فاند از دانشگاه های فرانسه درخواست دهند.
  • سوما خودشان را برای کار دانشجویی در فرانسه مهیا بکنند.

لازم به ذکر است که تقریبا پایه و بیس اصلی برای تامین این سه شرط اساسی نیز داشتن برتری آکادمیک است. بنابراین شما نیز می توانید با استفاده از گزینه های فوق تحصیل رایگان در کشور فرانسه را تجربه بکنید. مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا به شما عزیزان در خصوص شرایط اعزام دانشجو به فرانسه 2024 مشاوره دهند.

چرا تحصیل در فرانسه 2024؟

در کل افراد زیادی هستند که علاقه مند تحصیل در فرانسه France هستند و یا حتی همین حالا نیز برای تحصیل در این کشور درخواست داده اند. مطمئنا این دسته از دانشجویان از قبل با مزایا و امتیازات تحصیل در کشور فرانسه آشنا هستند. آنها می دانند که نظام آموزشی فرانسه جزء بهترین نظام های آموزشی جهان است و دانشگاه های فرانسوی در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشگاه هایی که انواع برنامه های تحصیلی را با کیفیت عالی به دانشجویان بین المللی ارایه می دهند و در ضمن هزینه تحصیلی در این دانشگاه های در مقایسه با دانشگاه های انگلستان و آمریکا در سطح مقرون به صرفه ای قرار دارد.

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

یکی از موضوعات مهمی که قبل از انتخاب فرانسه به عنوان یک مقصد تحصیلی بایستی بدان توجه کرد، ارزیابی هزینه تحصیلی در این کشور است. که مسلما مثل هر جای دیگری به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و ملیت متقاضیان متغیر است. منتها به واسطه هزینه های خیلی مقرون به صرفه، اغلب دانشجویان بین المللی از تحصیل در فرانسه رضایت خاطر دارند. بر این اساس، سطح شهریه تحصیلی در دانشگاه های دولتی فرانسه بسته به برنامه تحصیلی و نیز سطح تحصیلات دانشجویان (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) بین 170 الی EUR 650 (یورو) در سال متغیر است. این درحالی است که شهریه سالیانه دانشجویان در دانشگاه های خصوصی فرانسه بسته به برنامه تحصیلی اشان از 1500 الی EUR 35000 (یورو) متغیر است.

پس با این حساب مسلما انتخاب اول اغلب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فرانسه، دانشگاه های دولتی این کشور است.

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

اصلا یک سوال اساسی که برای اغلب داوطلبان و متقاضیان تحصیل در فرانسه 2024 مطرح می شود، این است که آیا اصلا امکان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد؟ با توجه به توضیحات فوق می توان به صراحت گفت که هیچ دانشجویی چه دانشجوی اروپایی و چه دانشجوی بین المللی بدون هزینه امکان تحصیل در فرانسه ندارد. منتها دانشجویان از طریق توسل به چندین روش ساده در ادامه می توانند تحصیل رایگان را برای خودشان محقق سازند. این روش ها از قرار زیر است:

تحصیل رایگان در فرانسه از طریق انتخاب دانشگاه

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، انتخاب دانشگاه ارزان یکی از روش های تحصیل رایگان در فرانسه 2024 است. در این زمینه نیز بهترین انتخاب، انتخاب دانشگاه های دولتی فرانسه است. با اینکه هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز در قیاس با دانشگاه های خصوصی فرانسه به مراتب پایین تر است ولی سطح شهریه آنها نیز بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان کاملا متفاوت بوده و از قرار زیر است:

برنامه تحصیلی در دانشگاه های دولتی فرانسه هزینه تحصیلی به یورو
برنامه های لیسانس EUR 170 (یورو) در سال
برنامه مهندسی EUR 620
برنامه پزشکی EUR 450
برنامه های ارشد EUR 260
برنامه های دکتری (PhD) EUR 396

در این زمینه نیز می توان به سراغ دانشگاه های ارزان فرانسه رفت تا از این طریق سطح هزینه تحصیلی خیلی کاهش یابد. در بین دانشگاه های مختلف فرانسه نیز در حال حاضر دانشگاه های زیر جزء ارزانترین دانشگاه های این کشور هستند:

  • دانشگاه اورلئان: متوسط شهریه سالیانه از 170 تا EUR 601 (یورو)
  • دانشگاه استراسبورگ: متوسط شهریه سالیانه از 184 تا EUR 610 (یورو)
  • انستیتو INP گرانوبل دانشگاه مهندسی گرانوبل آلپس: متوسط شهریه سالیانه از 122 تا EUR 470 (یورو)
  • دانشگاه بورگاندی: متوسط شهریه سالیانه از 170 تا EUR 601 (یورو)

تحصیل رایگان در فرانسه از طریق بورسیه

امکان تحصیل رایگان در فرانسه از طریق اخذ بورسیه های فول- فاند کاملا امکان پذیر است! معمولا نیز بورسیه های فول- فاند به تمامی دانشجویان بین المللی واجد شرایط در گرایشات و دوره های تحصیلی مختلف اعطاء می شود. این بورسیه ها توسط دولت فرانسه، نهادها و موسسات خصوصی و یا همچنین دانشگاه های این کشور البته بر مبنای اثبات برتری تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده می شود.

انواع بورسیه های فول- فاند برای تحصیل رایگان در فرانسه

برنامه های بورس تحصیلی فرانسه فرصتی طلایی برای دانشجویانی است که بسیار مشتاق ادامه تحصیل در فرانسه هستند ولی شاید بودجه مالی کافی برای این امر را در اختیار ندارند. پس آنها با اثبات برتری تحصیلی خود و اخذ بورس فول- فاند به راحتی می توانند به هدف تحصیل رایگان در فرانسه دست یابند. اکنون با این توضیح به معرفی برخی از معروفترین بورسیه های فول- فاند فرانسه در سال 2024 می پردازیم:

عنوان بورس واجدین شرایط شرایط بورس
Erasmus+ program کلیه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های فرانسه با پوشش شهریه تحصیلی، مخارج سفر و نیز کمک هزینه زندگی
برنامه بورسیه برتری ایفل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بالای 25 سال در دانشگاه های فرانسه با پوشش کل شهریه، پاداش، کمک هزینه و نیز هزینه اسکان
بورسیه های وزارت آموزش عالی فرانسه کلیه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های فرانسه با پوشش شهریه تحصیلی، مخارج سفر و نیز کمک هزینه زندگی
بورسیه های امیلی بوتمی دانشجویان لیسانس در دانشگاه های فرانسه از مبلغ 3600 الی EUR 13000 (یورو) به مدت 3 سال
بورسیه های کنسولگری چین در فرانسه مخصوص 50 دانشجوی چینی مقطع دکتری در دانشگاه پاریس ساکلی به مبلغ حدود EUR 1358 (یورو) در ماه
بورسیه های اکول نورماله سوپریور دانشجویان بین المللی در رشته های علوم پایه و علوم انسانی به ارزش EUR 1000 (یورو) به مدت 2 تا 3 سال
بورسیه های دانشجویان لیتوانی دولت فرانسه ویژه دانشجویان ارشد و دکتری لیتوانی در دانشگاه های فرانسه به مبلغ EUR 700 (یورو) در ماه
برنامه بورسیه برتری بین المللی انستیتو گالیله در اختیار دانشجویان و محققان دانشکده مهندسی انستیتو گالیله به مبلغ EUR 7500 (یورو) به مدت 2 سال

تحصیل رایگان در فرانسه از طریق کار دانشجویی

تحصیل در فرانسه 2024 مزایا و امتیازات فراوانی برای دانشجویان بین المللی در پی دارد که یکی از این امتیازات نیز امکان کار دانشجویی یا Students work می باشد. قوانین کشور فرانسه به دانشجویان خارجی این اجازه را می دهد تا 964 ساعت در هر سال یا معادل 60% حداکثر ساعات کاری مجاز کار بکنند. در حال حاضر حداقل سطح درآمد در فرانسه حدود EUR 11.52 (یورو) در هر ساعت است که این برای دانشجویان خارجی یک درآمد ایده آلی محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه انواع روش های مهاجرتی و اخذ ویزا برای هموطنان عزیز جزء باسابقه ترین و بهترین موسسات مهاجرتی ایران محسوب می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link