همه چیز در خصوص تحصیل رشته mba در کانادا+راهنمای اخذ پذیرش


رشته mba نامی آشنا برای دانشجویان متقاضی تحصیل در گرایش‌های مدیریت است. مدیریت کسب‌وکار رشته‌ای نوظهور و پرطرفدار برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می‌رود. حضور متخصص این رشته در بیزینس‌های مختلف برای رشد و پیشرفت آن ضروری هستند. به همین دلیل تصمیم به نگارش این مقاله برای ارائه اطلاعات جامع و به‌روز در مورد رشته mba در کانادا گرفتیم. چند دقیقه از وقتتان را برای همراهی تا انتهای این متن اختصاص دهید تا اطلاعاتی از معرفی این رشته تا درآمد متخصصین آن در کانادا کسب کنید.

مدیریت کسب‌وکار؛ از شاخه‌های پرطرفدار رشته مدیریت

رشته mba یا master of business administration در مقطع کارشناسی ارشد به تدریس فعالیت‌های بازاریابی و مدیریت استراتژی‌های یک کسب‌وکار تعلق می‌گیرد. دانشجویان این رشته با نحوه چیدن استراتژی، مدیریت منابع و اجرای تبلیغات انبوه برای رشد بیزینس به‌طورکامل آشنا می‌شوند.

کانادا با حمایت از بیزینس‌های متعدد تجاری فضای مناسبی را برای رشد کسب‌وکارها ایجاد کرده است؛ بنابراین بازار کار فعال مدیریت کسب‌وکار، یکی دیگر از دلایل افزایش درخواست ویزای تحصیلی به شمار می‌رود.

برای تحصیل در این رشته باید ابتدا مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. بعد از پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا در سفارت این کشور اجازه تحصیل و ورود به کانادا برای شما صادر خواهد شد. تامین هزینه‌های ویزای تحصیلی یکی از دغدغه مهاجرین به شمار می‌رود؛ داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های مهاجرت و تسریع این فرآیند الزامی است؛ بنابراین برای اطلاع از با موسسه‌های مهاجرتی تماس بگیرید.

لیست دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته mba در کانادا

در این قسمت ۱۰ مورد از دانشگاه‌ های کانادا که ارائه‌دهنده رشته mba هستند را معرفی می‌کنیم:

  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه کوئینز
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه وسترن انتاریو

شهریه دانشگاه‌های ارزان مثل مموریال و لاوال برای تحصیل mba در سال ۲۰۲۲ از ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار تغییر می‌کند؛ بااین‌حال شما می‌توانید برای اطلاع از تغییرات هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا برای mba سال جدید به سایت رسمی هر دانشگاه مراجعه کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته mba در دانشگاه‌های کانادا

اخذ پذیرش از رشته mba در دانشگاه‌های کانادا نیاز به ارائه مدارکی دارد که در این بخش معرفی می‌کنیم:

  • ارائه مدرک لیسانس به‌همراه ریزنمرات
  • تحویل مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره درخواستی دانشگاه
  • کسب حداقل نمره قبولی در آزمون Gmat و GRE
  • ارائه سابقه کار مرتبط با مدیریت کسب‌وکار
  • داشتن انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه تحصیلی و شغلی
  • ارائه مقالات چاپی در ژورنال‌‌های معتبر جهانی

فرآیند انگشت‌نگاری برای اخذ انواع ویزا در سفارت هر کشور و برای تایید هویت متقاضی انجام می‌شود. ازآنجایی‌که سفارت کانادا در ایران فعالیت ندارد، برای انگشت‌نگاری باید به کشورهای مجاور مثل ترکیه سفر کنید. برای سادگی این‌ کار و تسریع فرآیند انگشت‌نگاری در کشوری دیگر با تور انگشت نگاری سفارت کانادا ویزاموندیال به ترکیه بروید. با این تور در یک سفر چهار روزه به سفارت کانادا در ترکیه مراجعه و فرآیند انگشت‌نگاری را انجام خواهید داد.

شرایط تحصیل در رشته mba در کانادا

شرایط اخذ پذیرش برای رشته mba از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می‌کند؛ بنابراین برای اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوهای بین‌المللی حتما به سایت دانشگاه مراجعه کنید. در این بخش به شرح حداقل شرایط مشترک بین دانشگاه‌های کانادا برای جذب دانشجوی رشته مدیریت کسب‌وکار می‌پردازیم:

  • حداقل معدل کارشناسی مورد‌نیاز برای تحصیل mba در کانادا ۱۵ است؛ این معدل در برخی از دانشگاه‌ها به ۱۶ تغییر می‌کند.
  • حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا الزامی است. برای افزایش احتمال دریافت پذیرش حداقل نمره ۷ را کسب کنید.
  • شرکت در آزمون GRE یا Gmat برای دریافت پذیرش از رشته‌های مدیریتی و تجاری ضروری است؛ به دلیل برگزار نشدن آزمون Gmat در ایران در آزمون GRE به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.
  • برای تحصیل در رشته mba نیاز به حداقل یک سال و در بیشتر موارد دو سال سابقه کار خواهید داشت؛ بااین‌حال داشتن سابقه کار شانس اخذ پذیرش را افزایش می‌دهد.
  • انگیزه‌نامه قوی ارائه دهید؛ در بعضی موارد SOP غیرحرفه‌ای شانس متقاضی را به‌طورکلی از بین می‌برد. همچنین دریافت بورسیه تحصیلی تا حدی متاثر از آن قرار می‌گیرد.

رعایت حداقل‌ها برای دریافت پذیرش mba از دانشگاه‌های کانادا الزامی است؛ بااین‌حال نداشتن نمره‌های استاندارد به معنی از بین رفتن شانس مهاجرت تحصیلی به کانادا نیست. در مواردی نمره پایین معدل با نمره بالای زبان یا انگیزه‌نامه قوی جبران می‌شود.

هزینه تحصیل mba در کانادا؛ یکی از گران‌ترین رشته‌های تحصیلی

رشته mba یکی از پرهزینه‌ترین رشته ‌های تحصیلی در کانادا با رقابت شدید دانشجویی برای دریافت بورسیه به شمار می‌رود. هزینه تحصیل رشته mba در این کشور از ۳۵ تا ۱۲۰ هزار دلار تغییر می‌کند؛ مقدار شهریه متوسط سالانه برای رشته مدیریت کسب‌وکار در کانادا سال ۲۰۲۲ تقریبا ۶۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا معمولا دو سال به طول می‌انجامد؛ این مدت در بعضی از کالج‌ها به یک سال یا ۱۸ ماه نیز کاهش می‌یابد. در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی باید برای دریافت ویزای تحصیلی تمکن مالی ارائه بدهید. همچنین امکان کار در حین تحصیل برای دانشجویان در کانادا برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی فراهم است.

بازار کار mba در کانادا برای فارغ‌التحصیلان این رشته

فارغ‌التحصیلان رشته mba شانس بالایی برای اشتغال در شرکت‌های بزرگی مثل آمازون و مایکروسافت دارند. تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا احتمال اخذ موقعیت‌های شغلی از کشورهای پیشرفته را افزایش می‌دهد. درآمد رشته mba در کانادا یکی از بالاترین میزان حقوق‌ها به شمار می‌رود.

میزان درآمد فارغ‌التحصیلان مدیریت کسب‌وکار بیش از ۱۱۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ است؛ این میزان تا بیش از ۱۵۵۰۰۰ دلار برای مدیران اجرایی mba افزایش می‌یابد. در ادامه به معرفی فعالیت‌های مدیران کسب‌وکار در کانادا می‌پردازیم:

  • داشتن کار در زمینه تجارت بین‌الملل چشم‌انداز موقعیت شغلی با درآمد بالا را دارد.
  • مدیریت اجرایی و تامین زنجیره منابع برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با مدیریت منابع کسب‌وکار انجام می‌شود.
  • منابع انسانی با مدرک mba وظیفه جذب و استخدام سرمایه انسانی سازمان را بر عهده دارد.
  • مدیریت کسب‌وکار با بازاریابی برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از استراتژی تبلیغات انجام می‌شود.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در یکی از پردرآمدترین رشته‌ها با خدمات ویزاموندیال

در این مقاله به بررسی دانشگاه‌‌ها، شهریه، بازار کار، شرایط و مدارک رشته mba در کانادا پرداختیم. مدیریت کسب‌وکار یکی از رشته‌های پرطرفدار میان دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود.

تحصیل در رشته mba هزینه بالایی را به‌همراه خواهد داشت؛ شهریه دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۲ تا ۱۲۰ هزار دلار در سال نیز افزایش یافته است. همین‌طور رقابت شدیدی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی رشته ام بی ای در کانادا در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد؛ بااین‌حال همچنان شانس اخذ بورسیه با رزومه قوی وجود دارد. نمره زبان بالای ۷، نمره بالا در آزمون GRE یا Gmat، داشتن انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه، سابقه کار مرتبط و مقالات چاپ شده در مجله‌های معتبر از عوامل افزایش احتمال دریافت بورسیه به شمار می‌روند.

انتخاب بهترین دانشگاه مقصد با شهریه مناسب و همچنین اقدام برای دریافت بورسیه با بررسی پرونده تحصیلی انجام می‌شود. همین‌طور برطرف کردن نقص پرونده برای کاهش احتمال ریجکت شدن درخواست ویزا با بررسی پرونده متقاضی امکان‌پذیر است؛ بنابراین پیش از ثبت درخواست ویزا با موسسه‌های مهاجرتی برای دریافت مشاوره تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی ویزاموندیال بهترین راهنمای شما در مسیر دریافت ویزای تحصیلی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link