آیا پزشکان رژیم شیردهی را توصیه می کنند؟

خلاصه: رژیم کتوژنیک می تواند شامل عوارض نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت محدودی نیز باشد. برای شروع این نوع مناسب تر از سه نوع دیگر می باشد. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. بدن پس از آن قادر به استفاده از کتونها به عنوان یک منبع انرژی است. صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند صدمه مغزی را کاهش و به بهبودی آن پس از آسیب مغزی کمک کند. این رژیم نسبت به رژیم های غربی کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتری دارد. با کاهش مصرف کربوهیدرات ها بدن مجبور می شود به اکسیداسیون اسیدهای چرب روی بیاورد. در کتو، میزان انسولین خون تان (هورمون ذخیره ساز چربی) به میزان چشمگیری کاهش می یابد و بدن تان را به یک دستگاه چربی سوز مبدل می سازد. This a rtic᠎le has been g en erat᠎ed by GSA Con​tent  Gene ra᠎tor ᠎DE MO!

در این نوع رژیم کتو، لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. خلاصه: شما می توانید در رژیم غذایی کتوژنیک انواع وعده های غذایی خوشمزه و مغذی میل کنید. حبوبات یا سبزیجات: نخود فرنگی، انواع لوبیا، عدس، نخود و غیره. سبزیجات ریشه دار: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، جعفری و غیره. می توانید سیب زمینی سرخ شده را نیز تغییر دهید. ۴ سال پیش ترکیب آب با دارچین و سیب و اندکی لیموترش که ظرف بیست دقیقه آماده می شود یک نوشیدنی فوق العاده برای خلاص شدن از شر چربی های اضافه موثر است.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که از نزدیک با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط اس، کمک کند. الکل: به دلیل دارا بودن کربوهیدرات، بسیاری از مشروبات الکلی می توانند شما را از کتو خارج کنند. در یک مطالعه دیگر، گروه کتوژنیک 11 کیلوگرم و گروه کربوهیدرات، 7 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. علاوه بر این، 95٪ از افراد گروه کتوژنیک قادر به متوقف کردن یا کاهش داروهای دیابت بودند.

این رژیم غذایی به اندازه روزهای اول سخت نیست و حتما هم نیازی نیست که رژیم کتو را تا آخر عمر ادامه بدهید. حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی روزها بهرغم صرف غذای کامل باز هم ضعف وجود دارد و احساس خالیبودن معده آزاردهنده است. خلاصه: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت به انسولین را تقویت کرده و باعث از بین رفتن چربی شود و منجر به مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت شود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا رژیم کتوژنیک بر رژیم غذایی کم چربی برتری دارد؛ از جمله این دلایل می توان به افزایش میزان دریافت پروتئین که مزایای بیشماری دارد اشاره کرد.

خلاصه: رژیم کتوژنیک ممکن است مزایای سلامتی بسیاری به ویژه با بیماری های متابولیک، عصبی یا انسولین مرتبط با آن داشته باشد. بدن ما بدون کربوهیدرات کافی برای تأمین انرژی، مجبور است چربی را تجزیه و به کتونها تبدیل کند؛ بنابراین کتونها، منبع اصلی سوخت برای بدن میشوند. معمولاً رژیم کتوژنیک، بدون محدودیت کالری، باعث کاهش وزن می شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که با یک رژیم غذایی کم کالری محدود شده اند، وزن کم کردند. همچنین به صورت ایکوزاپنتانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوئیک اسید در روغن ماهی و مکمل های ماهی های چرب یافت می شود. خلاصه: میان وعده های عالی برای رژیم کتو شامل تکه هایی از گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز، آجیل و شکلات تیره است. برای مواد معدنی، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.

حداقل در ابتدا، تا زمانی که سیر نباشید، مهم است که غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. یا حداقل نشانه بروز میگرن در آینده باشد. اسماعیلی، ح. 1386. اثر گیاه تاناستوم پارتنیوم در درمان میگرن. عوارض رژیم خام گیاه خواری/ آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟ تستهای آمادهای برای اندازهگیری میزان کتون موجود در ادرار، وجود دارد. آزمایشها و علائم خاصی به شما کمک میکنند تا تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر.

بیماری پارکینسون: یک مطالعه نشان داد این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطوح انسولین که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند، کمک کند. بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اضافه وزن دارند برای همین رژیمی با چربی بالا بیفایده به نظر میرسد. اما اگر وضعیت ادامهدار بود بهتر است میزان استفاده از خوراکی های حاوی فیبر بالا را بیشتر کرد. تخم مرغ: سعی کنید از تخم مرغ های محلی استفاده کنید. کره و خامه: در صورت امکان کره محلی مصرف کنید. در راستای گزارش افراد مبتلا به صرع درمورد مصرف داروهای بر گرفته از ماریجوآنای طبی و بهبود تشنج در آن ها، سازمان غذا و دارو (FDA) دارویی با نام Epidiolex را برای درمان برخی از انواع بسیار کمیاب و شدید تشنج ناشی از صرع تأیید کرده است.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

لازم به ذکر است، بدانید اگر قصد استفاده از انواع رژیم های متفاوت را دارید، باید با مشاوره تغذیه هماهنگیهای مربوطه را انجام بدهید و حتماً برای انجام همه رژیم ها با مشاور تغذیه مشورت کنید. بنابراین اگر قصد لاغری در دوران شیردهی را دارید به شما توصیه می کنیم که ابتدا با یک متخصص تغذیه مشورت داشته باشید. به همین دلیل, در این مقاله از نشریه علمی شیمی فیزیک ما میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهای غذایی است به شما معرفی کنیم و آن را بررسی کنیم. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند.