آشنایی با انواع ماساژ با دستگاه


در دنیایی که همه ما تنش‌های مختلف جسمی و روحی را تجربه‌ می‌کنیم، اجتناب از استرس و ناراحتی غیرممکن است. همه ما هر روز با انواع مشکلات روحی و جسمی سروکله می‌زنیم که انرژیمان را برای ادامه زندگی کاهش می‌دهند. اینجاست که انواع ماساژور بدن به کمکمان می‌آیند و با تکنیک‌های مختلف ماساژ بسیاری از مشکلات روحی و جسمی را برطرف می‌سارند. دستگاه ماساژ ماهیچه‌های منقبض را شل می‌کند و سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. همچنین در کاهش استرس و درد، تقویت گردش خون، بهبود دستگاه تنفسی و حتی درمان بی‌خوابی موثر است. به‌طور‌کلی انواع دستگاه‌های ماساژ در دو گروه فول بادی و دستی قرار می‌گیرند. در ادامه این مقاله قصد داریم با انواع ماساژ با دستگاه آشنا شویم.

ماساژور فول بادی؛ موثرترین روش کاهش تنش عضلانی در کل بدن

ماساژور فول بادی میان افرادی که به دنبال راهی مناسب و موثر برای آرام کردن و کاهش تنش عضلانی در کل بدن هستند، محبوبیت بالایی دارد. برخلاف ماساژورهای دستی، این دستگاه‌ها برای ارائه ماساژ درمانی به کل بدن، از سر تا پا طراحی شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن صندلی ماساژور روتای نام دارد. از ویژگی‌های روتای می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تکنولوژی ماساژ مستقل پاها به صورت همزمان
  • ماساژ دو هسته ای (Dual core) در قسمت گردن، کمر و نشیمنگاه
  • کشش حداکثری با بکارگیری جک اضافه برای بالا تنه
  • هیتر گرمایشی در قسمت پشت فیله کمر، رولینگ کف پا و ساق پا
  • ماساژ کیسه هوا در قسمت کتف و شانه، پشت کمر، بغل نشیمنگاه، نشیمنگاه، دست‌ها، ساق پا، کف پا و زیر ران پا
  • تکنولوژی شارژ بی‌سیم روی دسته صندلی برای شارژ تلفن همراه حتی در زمان خاموشی دستگاه
  • zearo gravity قرار گرفتن صندلی در حالت بی‌وزنی

ماساژ صندلی همچنین به آرام کردن ماهیچه‌های سفت، کاهش درد عضلانی، افزایش ثبات و کاهش تنش عضلانی که در کاهش سردرد و میگرن موثرند، کمک شایانی می‌کند. صندلی ماساژور معمولا اختلالات گوارشی مانند بیماری ریفلاکس معده، سندرم روده تحریک پذیر، حالت تهوع، سوزش سر دل، یبوست و سایر ناراحتی های مربوط به شکم را درمان خواهد کرد.

ماساژ کمر؛ بهترین راه برای رفع تنش‌ها و خستگی عضلات

اگر کار کردن پشت صفحه کامپیوتر باعث تنش‌های عضلانی و بروز دردهای ضربان‌دار یا سوزنی شده است، ماساژ کمر را امتحان کنید. شما می‌توانید به کمک مبل ماساژور از حرکات ورز دادن که باعث تسکین درد عضلات دردناک، منقبض و آسیب دیده می‌شود، بهره‌مند شوید. علاوه‌بر مبل ماساژ، مراجعه به مراکز ماساژ یا حتی استفاده از دستگاه‌های دستی این درد مزمن را تسکین خواهد داد.

ماساژ سر باعث آرامش عضلات سر‌ و صورت می‌شود

دستگاه‌های ماساژوری که برای پوست سر طراحی شده‌اند با لایه‌برداری و پاکسازی، باعث می‌شوند تا سلول‌های مرده پوست، شوره سر، خارش و پوسته پوسته شدن از بین بروند. در واقع لایه‌برداری، فولیکول مو را باز می‌کند و درنتیجه موی سالم تقویت می‌شود. ماساژورهای پوست سر همچنین به کاهش دردهای میگرن نیز کمک می‌کنند؛ زیرا تنش را در ماهیچه‌های پوست سر و گردن که از علل شایع سردرد هستند را کاهش می‌دهند.

ماساژور تفنگی ارتعاشات سریعی را به ماهیچه‌ها وارد می‌کند

ماساژور تفنگی یک نوع دستگاه ماساژور کوبه‌ای است که پالس‌ها یا ارتعاشات سریعی را به ماهیچه‌ها وارد می‌کنند. آن‌ها برای تسکین و آرامش عضلانی گزینه‌ای فوق‌العاده به‌شمار می‌روند. معمولا این دستگاه‌های ماساژ، یک سری گرد دارند که به‌سرعت می‎لرزند یا نوسان ایجاد می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است تنظیمات سرعت متنوعی را برای سفارشی کردن شدت ماساژ داشته باشند. بعضی از مدل‌ها نیز سری قابل تعویض دارند.

علاوه‌بر این، این دستگاه سری‌های گلوله شکل، چنگال، توپ و سری با سطح صاف دارد که به کاربران اجازه می‌دهد نواحی مختلف بدن را هدف قرار دهند. استفاده از ماساژور تفنگی باعث افزایش جریان خون، کاهش التهاب و باز شدن گره‌های سفت در عضلات می‌شود.

ماساژورهای لرزشی بافت‌های نرم بدن را تحریک خواهد کرد

یکی دیگر از انواع ماساژورهای دستی، ماساژورهای لرزشی نام دارند. این نوع ماساژورها از حرکات ظریف، ملایم و لرزشی استفاده می‌کنند تا بافت‌های نرم بدن را تحریک کنند. با استفاده از ارتعاشات این دستگاه به راحتی اعصاب را تحریک کنید و تنش عضلانی که باعث کاهش استرس می‌شود را کاهش دهید. ارتعاشات آهسته‌تر اثر آرامش‌بخش ایجاد خواهد کرد.

اگر برای مدت طولانی در طول روز می‌ایستید، از ماساژور ساق و کف پا استفاده کنید

اگر در طول روز برای طولانی مدت می‌ایستید یا راه می‌روید، ماساژور ساق و کف پا به آرامش و تسکین دردهای مزمن کمک شایانی می‌کند. در واقع این ماساژورها باعث بهبود جریان خون می‌شوند و تورم و التهاب را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. تئوری رفلکسولوژی نشان می‌دهد که فشار اعمال شده به پاها باعث کاهش استرس شده و منجربه بهبودی در اندام‌ها و سیستم‌های مربوطه بدن می‌شود.

کاهش درد شانه را با ماساژورهای گردن تجربه کنید

اگر بخواهیم به‌عنوان یک مورد دیگر، ماساژورهای گردن را نام ببریم، بهترین گزینه ماساژورهای گردن هستند. در واقع ماساژورهای گردن یکی دیگر از انواع ماساژور بدن هستند که برای کاهش درد و سفتی گردن و شانه کاربرد دارند. اگر شما به مدت طولانی در طول روز پشت میز می‌نشنید یا از درد ناشی از آسیب ورزشی رنج می‌برید، این وسیله کمک شایانی به شما خواهد کرد.

برای خرید انواع دستگاه‌های ماساژ به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید

در این مقاله با انواع دستگاه‌های ماساژور آشنا شدیم. در واقع دستگاه‌ها در دو مدل فول بادی و دستی تولید می‌شوند. مدل فول بادی یک مبل کامل بوده که همه نقاط بدن را ماساژ می‌دهد. در‌صورتی‌که مدل دستی ماساژور به‌صورت مشخص فقط یک نقطه بدن را هدف قرار می‌دهد. در‌هر‌حال تفاوتی نمی‌کند که از کدام یک از انواع دستگاه ماساژ استفاده می‌کنید، هر یک از آن‌ها به تنهایی مزایای خاص خود را دارند. نکته مهمی که باید در زمان خرید انواع دستگاه ماساژ به آن توجه داشته باشید،‌ فروشگاه مورد‌نظر است. ماساژور خود را از جایی تهیه کنید که علاوه‌بر ارائه گارانتی و ضمانت، خدمات پس از فروش را نیز شامل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link