9 تا از بهترین و جدیدترین روش های طبیعی-گیاهی افزایش قد مردان و زنان

بسیاری از مردم به صورت ارادی به قد خود فکر می کنند و زمان زیادی برای اینکه چطور بلندتر به نظر آیند صرف می کنند. ازاینکه بدانید اندازه قد شما کاملا براساس ژنتیک نیست، شگفت‌زده خواهید شد. در حقیقت عوامل محیطی متعددی وجود دارند که بر روی بدن و حتی قد و قامت تاثیر دارند. مجله معتبر Bright Side در تازه ترین تحقیقات علمی و پیشرفته خود در قالب ۹ نکته ساده به شما کمک می کند تا به حداکثر ظرفیت قدی خود برسید. این تکنیک ها از سن 26 سالگی به بعد جواب نمی دهند ولی قبل از 26 سالگی کاملا موثر می باشند.

لینک های بسیار مفید

قبل از هر چیز این اپلیکیشن را دانلود کنید:

اپلیکیشن زیر یک برنامه عالی هفتگی برای افزایش قد ارائه می کند که شامل غذاها، حرکات و مقدار خواب روزانه است و در گوگل پلی امتیاز عالی 4.8 دریافت کرده است:

1- تغذیه مناسب

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman1.jpg

یک رژیم غذایی متعادل غنی از مواد مغذی مثل کلسیم و ویتامین به ویژه ویتامین D به بهبود و رشد بدن شما کمک خواهد کرد. کلسیم منجر به رشد استخوان‌ها می شود در حالی که ویتامین D رشد استخوان و ماهیچه ها را تحریک می‌کند. لبنیات و تخم مرغ بیشتری مصرف کنید و غذاهای کلسترول دار را کنار بگذارید.

یک رژیم غذایی سالم باید غنی از سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین‌ها و کربو هیدرات‌ها باشد. شیر، گوشت بدون چربی، سبزیجات و آجیل‌ها باید همیشه روی میز شما موجود باشند. سعی کنید برای‌ غذا خوردن برنامه داشته باشید. سه بار در روز و در یک زمان معین با میان وعده‌های کوچک و سالم غذا بخورید.

2- بیرون رفتن در روزهای آفتابی

مقدار زیادی ویتامین D از نور مستقیم خورشید و زمانی که میزان اشعه ماوراء بنفش (UVB)  پایین تر از حد معمول نباشد بدست می آید. با مراجعه به سایت های پیش‌بینی آب و هوا می توانید در مورد اشعه‌های ماوراء‌بنفش و وضعیت فعلی آن‌ها اطلاع کسب کنید. پوست شما در ساعات اولیه صبح‌ یا نزدیک غروب و اکثر روزهای فصل زمستان قادر به دریافت اشعه ماورا بنفش B نیست.

3- ورزش های خاص

تمرینات منظم و ورزش سیستمیک تاثیر چندانی در افزایش قد ندارند با این وجود مناسب هستند. تمرینات ورزشی حداقل قدتان را 4 سانتیمتر بلندتر کرده و بدنتان را انعطاف پذیرتر خواهند کرد. ورزش هایی مثل والیبال، بسکتبال، همچنین حرکات کششی نیز اثرات مفیدی دارند. تمرین هایی که باعث کشیدگی ستون فقراتتان شوند در تلاش برای اضافه کردن تا 6 سانتیمتر به قد شما واقعا موثر هستند.  سعی کنید روز خود را با چند تمرین کششی شروع و به پایان برسانید. مطمئنا حال خوبی پیدا می کنید. چند حرکتی که در ویدیوی زیر آمده اند عالی هستند:

 

ضمنا حرکات زیر را روزانه به مدت 1 ساعت و 20 دقیقه و هفته ای 4 بار تمرین کنید:

تمرین‌های کششی زیادی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید؛ اما اگر هدفتان افزایش قد است، قطعا باید بر روی تمرین‌هایی تمرکز کنید که ماهیچه های ساق پا را درگیر می کنند. کنار یک دیوار بایستید و دست‌هایتان را روی آن قرار دهید. سپس وزن خود را بر روی دستان خود قرار داده و یک پا را به آرامی به سمت دیوار حرکت دهید. این موقعیت را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید تا زمانی که احساس کشش در ماهیچه ساق پا داشته باشید. این تمرین را چندین بار تکرار کنید.

4- وضعیت بدنی خود را بهبود بخشید

بسیاری از مردم، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی در جایی نشسته باشند، تمایل دارند کمر خود را به سمت عقب ببرند. حرکت رو به عقب باعث خم شدن ستون فقرات می‌شود و در طول زمان چند اینچ به قد شما اضافه می کند. اگر یاد بگیرید که یک ژست صحیح و درست را حفظ کنید، خواهید دید که وضعیت کلی شما شروع به بهبود می کند.

5- لباس هایی که انتخاب می کنید مهم هستند

افزایش قد 2دقت کنید که رنگ و روشنایی و تاریکی لباس های شما در اینکه نشان دهد قد بلند هستید یا کوتاه، بسیار مهم است. تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که اگر رنگ شلوار و به طور کلی پایین تنه خود را تیره تر از بالاتنه انتخاب کنید، قد بلند تر به نظر می رسید. ضمنا همیشه از کفش های تیره استفاده کرده و بافت یا طرح همه لباس هایتان دارای راه راه عمودی باشند.

6- به میزان کافی بخوابید

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman7.jpg

تا آنجا که به نظر می‌رسد، بدن‌ ما همیشه در حال فعالیت است، حتی زمانی که خوابیده ایم. شاید متعجب شوید که بگوییم بچه‌ها در هنگام خواب بیشتر رشد می‌کنند. پس برای دیدن نتیجه، بهتر است روزانه حداقل به مدت هشت ساعت استراحت کنید. حالت بدنی شما نیز نقش مهمی در بلند شدن قدتان ایفا می‌کند. برای دیدن بهترین نتیجه، کمر خود را بدون بالش روی زمین قرار دهید. اگر بیخوابی دارید این مطلب را بخوانید!

7- کفش لژ دار بپوشید

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman8.jpg

چه کسی می‌گوید که کفش لژدار فقط برای بازیگران مناسب است؟ افراد عادی هم می‌توانند از کفش لژدار استفاده کنند تا بلندتر به نظر برسند. این یک راه حل دائمی نیست اما یک راه عالی برای اضافه کردن کمی ارتفاع به ظاهر روزمره تان است.

8- قد بلند با تغییر در نوع پوشش

لباس مناسب باعث می شود که شما بلندتر به نظر برسید. ترکیبات لباس و لوازم جانبی خاص می‌تواند باعث کوتاه شدن قد شما شود. با خواندن توصیه‌های این سبک در تصویر بالا یاد می گیرید چطور بلندتر به نظر برسید.

9- حذف یا جلوگیری از بازدارنده‌های رشد

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman10.jpg

سیگار کشیدن و مصرف الکل دو نوع از موانع رشدی بدن در زندگی به شمار می آیند. با حذف این عادات بد به بدن اجازه می‌دهیم نفس بکشد و فعالیت های خود را به طور طبیعی انجام دهد. شما با حفظ این عادت‌ که دنبال بلندتر شدن باشید یا نه به طور باورنکردنی سرحال خواهیدماند. وقتی صحبت از قد و قامت می شود، هیچ چیزی برای شرمنده شدن وجود ندارد. هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که چگونه کار می‌کنید و چه برداشتی از خودتان دارید. پس سعی کنید که اعتماد به نفس داشته باشید و مثبت فکر کنید.

10- ویدیوی زیر

 

حتما بخوانید: نرمی استخوان (راشیتیسم) چیست؟ روش درمان در بزرگسالان و کودکان

هر گونه سوال، نظر یا تجربه ای در زمینه افزایش قد با روشهای طبیعی و سالم دارید، در بخش نظرات با ما مطرح نمایید. دقت کنید که طبق جدیدترین تحقیقات دنیا، هیچ دارویی در دنیا وجود ندارد که قد شما را حتی 2 سانتیمتر افزایش دهد و کلیه داروهای تبلیغ شده فقط تله تبلیغاتی هستند. حتی جراحی های فوق العاده خطرناک که منجر به پوکی استخوان می شوند هم در صورت موفقیت تنها 3 تا 6 سانتی متر به قد شما می افزایند. 

دیدگاهتان را بنویسید