15 نکته مهم برای کاهش وزن و تناسب اندام | لاغری سریع

با استفاده از این 15 روش، به بهترین شکل ممکن کاهش وزن سریع داشته باشید در ادامه با نیک اندام همراه باشید.

 

1. از صبحانه نگذرید

 

نخوردن صبحانه به شما در کاهش وزن کمک نمی کند. بهتر است شما مواد مغذی که در صبحانه وجود دارد را از دست ندهید همچنین بیشتر کردن وعده های غذایی در کاهش وزن شما تاثییر گذار خواهد بود که با حذف صبحانه این امتیاز را از خود می گیرید.

 

2. وعده های غذایی منظم داشته باشید

 

غذا خوردن طبق وعده های غذاییتان باعث سوزاندن کالری با سرعت بیشتری می شود. همچنین وسوسه تنقلات روی غذاهای پر چربی و قند را کاهش می دهد.

 

3. میوه و سبزیجات زیادی بخورید

 

میوه و سبزیجات از نظر کالری و چربی کم و از نظر فیبر زیاد هستند که می تواند در کاهش وزن شما نقش مهمی داشته باشد. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند.

 

4. تحرک بیشتری داشته باشید

 

نیک-اندام-کاهش-وزن-لاغری-چربی-سوزی-تناسب-اندام43

 

فعال بودن برای سوزاندن چربی و کاهش وزن از اهمیت اساسی برخوردار است. علاوه بر داشتن فواید زیاد برای سلامتی، ورزش می تواند به سوزاندن کالری های اضافی که نمی توانید از طریق از دست بدهید کمک کند.
فعالیت یا ورزشی را که از آن لذت می برید پیدا کنید که قادر به شرایط و وضعیت بدنی شما باشد.

 

همچنین بخوانید: آموزش طناب زدن صحیح برای لاغری + فیلم آموزشی

 

5. برای کاهش وزن آب زیادی بنوشید

 

بعضی اوقات مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. بعضی اوقات یک لیوان آب واقعاً همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید با خوردن آب بیشتر می توانید کالری دریافتی را کاهش دهید. برای لاغری و چربی سوزی همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید.

 

 

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند می توانند به شما در حفظ سلامت کمک کنند که برای کاهش وزن مناسب است. فیبر در مواد غذایی گیاهان مانند میوه و سبزیجات، جو دوسر، نان سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی و لوبیا، نخود فرنگی و عدس یافت می شود. با افزودن این مواد به برنامه غذایی خود چربی سوزی بیشتری داشته باشید.

 

همچنین بخوانید: 22 مواد غذایی دارای فیبر

 

7. برچسب های روی مواد غذایی را بخوانید

 

نیک-اندام-کاهش-وزن-لاغری-چربی-سوزی-تناسب-اندام43

 

خواندن برچسب های مواد غذایی می تواند در انتخاب گزینه های سالم تر به شما کمک کند. از اطلاعات کالری شماری استفاده کنید تا بفهمید چگونه یک ماده غذایی متناسب با میزان کالری روزانه شما در برنامه کاهش وزن جای می گیرد.

 

همچنین بخوانید: لاغری با کالری شماری | بهترین روش و نکات رژیم کالری

 

8. از یک بشقاب کوچکتر استفاده کنید

 

استفاده از بشقاب کوچکتر می تواند به شما در خوردن غذای کمتر کمک کند. با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر، ممکن است شما به تدریج به خوردن غذای کمتر بدون گرسنگی عادت کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز پیام دهد که پر است، بنابراین به آرامی غذا بخورید و قبل از احساس کامل سیر شدن خوردن را متوقف کنید.

 

همچنین بخوانید: خواص سرکه سیب | فواید سرکه سیب برای لاغری

 

9. غذاها را ممنوع نکنید

 

هیچ ماده غذایی را از برنامه کاهش وزن خود منع نکنید، به خصوص غذاهایی که دوست دارید. ممنوعیت غذاها فقط باعث می شود که بیشتر آنها را میل کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بتوانید از خوردن غذا های ممنوعه گاه به گاه لذت ببرید البته تا زمانی که از کالری دریافتی روزانه خود زیاده روی نکنید.

 

10. مواد غذایی مضر را ذخیره نکنید

 

برای جلوگیری از وسوسه شدن، غذاها و نوشیدنی هایی مانند شکلات، بیسکویت، نوشابه، و… نوشیدنی های شیرین را در خانه انبار نکنید. در عوض، از میان وعده های سالم، مانند میوه، کیک برنج بدون آب، کیک جو دوسر، پاپ کورن بدون پنیر استفاده کنید.

 

11. مصرف الکل را کم یا حذف کنید

 

نیک-اندام-کاهش-وزن-لاغری-چربی-سوزی-تناسب-اندام43

 

یک لیوان شراب استاندارد می تواند کالری زیادی داشته باشد. با گذشت زمان، نوشیدن زیاد می تواند به راحتی در افزایش وزن نقش داشته باشد. برای حفط تناسب اندام خود و سرعت بخشیدن به روند چربی سوزی الکل را حذف کنید.

 

12. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید

 

سعی کنید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید، تا مطمئن شوید که به حفظ میزان کالری دریافتی خود کمک می کنید. ممکن است تهیه لیست خرید هفتگی برای شما مفید باشد. همچنین یه دفتر چه مخصوص یاداشت برنامه های غذایی می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

13. نسبت به مصرف روغن نهایت دقت را داشته باشید

 

نیک-اندام-کاهش-وزن-لاغری-چربی-سوزی-تناسب-اندام43

 

حتی روغنهای سالم مانند روغن زیتون حاوی 120 کالری در هر قاشق غذاخوری است. روغن های پخت و پز را با قاشق چایخوری اندازه گیری کنید تا اینکه مستقیماً درون تابه بریزید. برای کاهش وزن و چربی سوزی در مصرف روغن زیاده روی نکنید.

 

14. سطح استرس خود را پایین نگه دارید.

 

استرس هنگام افزایش وزن، یک مجرم درجه یک است. براساس مطالعه ای که در فیزیولوژی و رفتار منتشر شده است، احساس استرس ممکن است شما را به اشتیاق خوردن غذاهای ناسالم مانند شیرینی، کربوهیدرات و چربی ها حتی در صورت گرسنگی نبودن بکشاند. پس اگر دچار پر خوری عصبی هستید از استرس خود بکاهید.

 

15. برای تناسب اندام به اندازه کافی بخوابید

 

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، اولین فکر شما ممکن است تغییراتی در رژیم و برنامه های روزمره و انجام ورزش باشد. با این حال، براساس اعلام انستیتوی ملی بهداشت، کمبود خواب با خطرات بالاتر افزایش وزن و چاقی همراه است.

 

رژیم لاغری نیک اندام

 

تناسب اندام برای همه ما اهمیت زیادی داره و خیلی ها به علت سبک تغذیه نا مناسب و نداشتن برنامه صحیح دچار اضافه وزن می شوند. اضافه وزن علاوه بر تاثیر منفی که بر ظاهر و اعتماد به نفس شما داره سلامتی را هم به خطر می اندازه. نیک اندام با کمک کارشناسان باتجربه و در نظر گرفتن شرایط فردی و پشتیبانی حرفه ای تا رسیدن به اندام دلخواه در کنار شماست. دریافت برنامه کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید