کدام قطار تهران مشهد بهتر است؟


همانطور که می‌دانید سفر با قطار همیشه جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها از میان شیوه‌های زمینی سفر به مسیرهای طولانی بوده است. مسیر تهران مشهد نیز از جمله همین مسیرها است که فاصله تقریبی آن ۹۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و طی کردن آن می‌تواند بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت زمان ببرد. از این رو بلیط قطار تهران مشهد و مسیر بالعکس آن متقاضیان زیادی دارد. در این بین اغلب متقاضیان به دنبال آن هستند تا بدانند کدام قطار تهران مشهد بهتر است؟ با وجود تنوع گسترده قطارهای این مسیر نمی‌توان در پاسخ به این سوال تنها از یک قطار نام برد بلکه چندین گزینه مختلف را می‌توان نام برد. در ادامه با ما همراه شوید تا این گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم.

قطار ۵ ستاره زندگی رجا تهران مشهد

قطار ۵ ستاره زندگی رجا یکی از بهترین قطارهای تهران مشهد است. این قطار که بسیاری به آن لقب هتل پنج ستاره متحرک را داده‌اند یک قطار لوکس کوپه‌ای محسوب می‌شود که از بالاترین سطح خدمات ریلی و بهترین تجهیزات داخلی قطار برخوردار است. کوپه‌های این قطار از نوع چهارتخته هستند که به سبک مدرن چیدمان شده‌اند. همه کوپه‌های این قطار به امکانات کامل نظیر سیستم صوتی تصویری پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع، سیستم احضار مهماندار و ملزومات خواب به صورت بسته بندی و کاملا بهداشتی تجهیز شده‌اند. بعلاوه استقبال ویژه از مسافران در بدو ورود به قطار، ارائه خدمات پذیرایی با بالاترین کیفیت، امکان سفارش انواع غذاها در مسیر از رستوران قطار، دسترسی به روزنامه و مجلات و هندزفری در طول مسیر از دیگر خدماتی است که مسافران قطار ۵ ستاره زندگی تهران مشهد رجا از آن بهرمند می‌شوند. لازم به ذکر است این بلیط قطار گزینه‌های مختلفی دارد و شامل قطار زندگی با عصرانه، قطار زندگی با شام و قطار زندگی با شام ویژه است که هر یک قیمت متفاوتی دارند. برای اطلاع از قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت می‌توانید به سفرمارکت رجوع کنید.

قطار ۵ ستاره فدک تهران مشهد

قطار ۵ ستاره فدک را می‌توان از چند گزینه اول در فهرست بهترین قطار تهران مشهد دانست. این قطار در ردیف بهترین قطارهای لوکس پنج ستاره ایران قرار دارد و با داشتن چند ویژگی برجسته توانسته است بالاترین میزان رضایت مسافران را کسب کند. اولین و مملوس‌ترین ویژگی این قطار را می‌توان طراحی لوکس و خلاقانه واگن‌ها و کوپه‌های قطار فدک عنوان کرد که از همان لحظه ورود به قطار نوید یک سفر آسوده و لوکس را به مسافران می‌دهد. دومین ویژگی این قطار را می‌توان خدمات ویژه میزبانی را عنوان کرد. مهمانداران این قطار همگی مجرب و آموزش دیده هستند. آنها به دو زبان انگلیسی و عربی تسط دارند و در زمان ارائه خدمات پذیرایی تمامی آداب و رسوم میزبانی را به جا می‌آورند. از همه اینها که بگذریم به ویژگی اصلی این قطار یعنی تنوع و کیفیت بالا در امکانات و خدمات آن می‌رسیم. اگر بخواهیم بطور خلاصه در این باره توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم این قطار همه انتظاراتی که از یک سفر ریلی لوکس و بی‌دغدغه انتظار می‌رود را به راحتی برآورده می‌کند. از همه اینها که بگذریم شرکت ریلی قطارهای فدک قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت را بر مبنای چندین کلاس مختلف شامل کلاس ویژه، کلاس بیزینس، کلاس اکونومی، کلاس اکونومی و کلاس عصرانه تعیین کرده است. از این رو متقاضیان خرید بلیط قطار فدک گزینه‌های قیمتی متفاوتی در اختیار دارند و می توانند بر اساس بودجه سفر از میان آنها دست به انتخاب بزنند.

قطار نورالرضا مشهد تهران

قطارهای نور متعلق به شرکت ریلی نوالرضا در زمره بهترین قطارهای داخلی بشمار می‌روند. این قطارها اغلب به قطارهای جوان و مدرن شهرت دارند و عمده فعالیت آنها در مسیر‌های ریلی مشهد است. قطارهای این شرکت به دو دسته قطار ۵ ستاره نور و قطار ۴ ستاره نور تقسیم‌بندی می‌شوند و قطار ۵ ستاره نور مشهد تهران از بهترین آنها است. ویژگی ممتاز این قطار کیفیت ساخت واگن‌ها و تجهیزات فنی پیشرفته ساخت کشورهای خارجی است. بکارگیری تجهیزات پیشرفته و با کیفیت در این قطار از آن جهت دارای اهمیت است که ایمنی مسافران را در سفر تضمین کرده می‌کند. بطور مثال سیستم ترمز این قطار که توسط شرکت آلمانی طراحی شده است به گونه‌ای است که در شرایط اضطراری به سرعت عمل می‌کند و قطار را در مسافتی کوتاه و پیش از بروز حادثه متوقف می‌کند. علاوه بر آن واگن‌های آلمانی این قطار از سیستم تعلیق منحصر به فردی برخوردارند. از این رو مسافرانی که در خرید بلیط قطار مشهد به تهران این قطار را انتخاب کرده‌اند در زمان حرکت قطار لرزش واگن را کمتر احساس می‌کنند. از کیفیت واگن‌های قطار ۵ ستاره نورالرضا که بگذریم به خدمات و امکانات داخلی آن می‌رسیم که در دو کلاس بیزینس و اکونومی عرضه می‌شوند. امکانات و خدمات این قطار از هر نظر ایده‌آل ارزیابی می‌شود. در نهایت تمامی این ویژگی‌ها منجر شده است تا قطار نوالرضا ۵ ستاره به عنوان یکی از بهترین قطارهای مشهد تهران معرفی شود.

قطار پردیس سالنی تهران مشهد

تا اینجای مطلب درباره بهترین بلیط قطار مشهد به تهران و مسیر برعکس آن از بهترین قطارهای این مسیر نام بردیم که همگی در زمره قطارهای لوکس و پنج ستاره قرار داشتند. قطار پردیس سالنی تهران مشهد نیز علیرقم آن که ابدا در دسته قطارهای لوکس قرار ندارد در ردیف این قطارها قرار می‌گیرد. دلیل آن هم یک ویژگی منحصر به فرد است و آن هم سریع السیر بودن قطار پردیس است. به بیان ساده‌تر قطار پردیس رجا یک قطار سالنی با امکاناتی کمتر از قطارهای لوکس است اما به عنوان یک قطار تندرو شناخته می‌شود. این قطار مسافت میان تهران تا مشهد را تنها در ۸ ساعت طی می‌کند و همین ویژگی قطار سریع السیر پردیس را به یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گزینه‌های بلیط قطار مشهد به تهران تبدیل کرده است. اگرچه امکانات داخلی این قطار در حد و اندازه قطارهای لوکسی که پیشتر از آنها نام بردیم نیست اما در مجموع برای یک سفر ریلی سریع و راحت کفایت می‌کند. صندلی‌های راحت، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم تصویری در سالن قطار و سرویس بهداشتی فرنگی از جمله امکانات این قطار بشمار می‌روند. علاوه بر آن ارائه صندلی چرخدار، فروش تنقلات و پذیرایی میان وعده نیز از خدمات این قطار تندرو است.



Source link