چگونه می‌توان بلیط هواپیما را ارزان خرید؟


این روزها دیگر همه از مزیت‌های فراوان سفر با هواپیما خبر دارند و این وسیله نقلیه به گزینه‌ای بی‌رقیب برای سفر و جا به جایی از یک نقطه به نقطه دیگر تبدیل شده است. با این حال سفر با هواپیما با تمام مزیت‌هایش یک نکته منفی هم به همراه دارد و آن هم هزینه بالاتر سفر در مقایسه با شیوه‌های دیگر سفر است. از این رو خرید بلیط هواپیما ارزان یکی از چالش‌های همیشگی مسافران در سفر با این وسیله پرطرفدار است. اگر شما هم اهل سفرهای هوایی هستید و نمی‌دانید چطور می‌توان بلیط هواپیما را با قیمت ارزان خرید، مطلب حاضر برای شما است زیرا قرار است در ادامه به نکات مهم و شگردهای خرید بلیط ارزان بپردازیم.

قیمت بلیط هواپیما و عوامل موثر در آن

پیش از آنکه به بحث اصلی یعنی چگونگی خرید بلیط هواپیما ارزان بپردازیم لازم است نگاهی مختصری داشته باشیم به عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما. زیرا دانستن نحوه قیمت‌گذاری و عوامل موثر در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند تا دلیل نوسانات قیمت هواپیما را بهتر درک کنیم و عواملی که موجب افزایش قیمت یا کاهش قیمت بلیط‌ها می‌شود را بشناسیم. بطور کلی فاصله میان مبدا و مقصد در سفر هوایی، ایرلاین برگزارکننده پرواز، نوع بلیط شامل بلیط سیستمی و بلیط چارتر هواپیما، نوع کلاس پروازی شامل اکونومی، بیزنس و فرست کلاس، کلاس نرخی پرواز و در نهایت تاریخ پرواز از عواملی هستند که در نرخ بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند.

ارزان ترین گزینه های بلیط هواپیما

فارغ از اینکه مقصد سفر کجا باشد، در زمان رزرو بلیط هواپیما متقاضیان گزینه‌های مختلفی پیش رو دارند که می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند و مسلما انتخاب هر یک از این گزینه‌ها هزینه متفاوتی هم در بردارد. همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد یکی از این گزینه‌ها به انتخاب کلاس‌های مختلف پرواز است. آن دسته از افرادی که به دنبال ارزان‌ترین پروازها هستند انتخاب کلاس اکونومی گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود. برخی از ایرلاین‌ها نیز پرواز به یک مقصد مشخص را در چند کلاس نرخی متفاوت عرضه می‌کنند. کلاس‌های نرخی در واقع همان طبقه‌بندی بلیط بر مبنای میزان خدمات پروازی است. مسلما کلاس‌های نرخی ارزان خدمات و امکانات کمتری را هم دربرمی‌گیرند با این حال مسافرانی که به دنبال سفر مقرون به صرفه هوایی هستند بهتر است به سراغ کلاس‌های پروازی با خدمات محدود اما در عوض قیمت ارزان‌تر بروند. گذشته از این‌ها در انتخاب از میان ایرلاین‌های مختلفی که پرواز به یک مقصد مشخص را ارائه می‌دهند معمولا ایرلاین‌های داخلی قیمت ارزان‌تری دارند و ایرلاین‌های ناشناخته‌تر و جدیدتر نیز همواره پروازهای ارزان‌تری دارند.

زمان‌هایی که قیمت بلیط هواپیما ارزان است

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رزرو بلیط هواپیما با قیمت ارزان باید در نظر گرفت انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط است. در حقیقت تاریخ رزرو پرواز ارتباط مستقیمی با قیمت بلیط هواپیما دارد. در توضیح این مطلب باید گفت قیمت بلیط پرواز هم مانند هر خدمات دیگری با بالا رفتن میزان تقاضا افزایش پیدا می کند و در مقابل با کاهش تقاضا برای خرید قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین برای آنکه بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان را پیدا کنید در وهله اول لازم است در نظر داشته باشید که فصل‌های پرگردشگر مانند فصل بهار یا تابستان که اغلب در صنعت گردشگری به آنها زمان پیک یا اوج سفر گفته می‌شود قیمت بلیط‌ها گران است. دوره‌های کم‌مسافر که قیمت بلیط‌ها کمتر است نیز شامل ایام عادی، فصل‌های خلوت سفر مانند زمستان و روزهای غیر تعطیل هستند. بنابراین برای سفر ارزان در این زمان‌ها اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرد. گفتنی است اگر پیدا کردن این بازه‌های زمانی برایتان دشوار است یک راه حل دیگر آن می‌تواند این باشد که از یک منبع معتبر و در عین حال جامع مانند سفرمارکت کمک بگیرید تا تمامی پروازهای موجود به مقصد دلخواه شما را به ترتیب قیمت در بازه‌های مختلف برایتان به نمایش در آورد و در نهایت با انتخاب ارزان‌ترین تاریخ‌های پرواز اقدام به رزرو بلیط کنید.

بلیط هواپیما رفت و برگشت: گزینه ای مقرون به صرفه

یکی از مواردی که همواره از چشم بسیاری از متقاضیان رزرو بلیط هواپیما پنهان می‌ماند امکان رزرو بلیط‌های رفت و برگشت هواپیما به جای خرید دو بلیط جداگانه برای مسیر رفت و مسیر برگشت است. اغلب مسافران در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در بخش جستجو به از روی عادت به دنبال پرواز یک طرفه می‌گردند این در حالی است که در برخی مواقع بلیط‌ رفت و برگشت هواپیما هزینه ارزان‌تری در مقایسه با بلیط یک طرفه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم دفعه بعد که راهی سفر هوایی می‌شوید در صورتی که تاریخ مشخصی برای بازگشت از سفر تعیین کرده‌اید از بررسی قیمت پرواز رفت و برگشت غافل نشوید.

خرید بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری هواپیما

صحبت از خرید بلیط هواپیما ارزان بدون اشاره به اقتصادی‌ترین بلیط‌های هواپیما یعنی بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری بی‌معنا است. اگر کمی با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما آشنا باشید حتما نام این بلیط‌ها به گوشتان خورده است و می‌دانید که معمولا بلیط چارتری و لحظه آخری از گزینه‌های ارزان قیمت محسوب می‌شوند. برای آن دسته از مسافرانی که با این بلیط‌ها آشنا نیستند باید گفت بلیط چارتر به بلیطی گفته می‌شود که یک شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی که از پیش کلیه بلیط‌های هواپیما را خریداری کرده است اقدام به فروش آن بلیط‌ها به مسافران می‌کند. در این شرایط با نزدیک شدن به تاریخ پرواز شرکت برای جلوگیری از خسارت مالی خود و فروش بلیط‌های باقی مانده اقدام به فروش آنها با قیمت‌های بسیار پایین‌تر می‌کند. زمانی که فرصت زمان کمی تا شروع پرواز باقی مانده است شرکت اقدام به اعمال تخفیف‌های فوق العاده و فروش بلیط تحت عنوان بلیط لحظه آخری می‌کند. بنابراین یکی از شگردهای رزرو بلیط هواپیما با قیمت ارزان رفتن به سراغ گزینه‌های چارتر و لحظه آخری است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که قیمت این بلیط‌ها ممکن است در بازه‌های شلوغ سفر به سبب افزایش تقاضا بالاتر از بلیط معمولی باشد با این وجود در ایام عادی یا خلوت سفر می‌توان روی ارزان بودن این دو گزینه حساب ویژه‌ای باز کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link