نکاتی که قبل از خرید کابینت هایگلاس با قیمت مناسب باید در نظر داشته باشید


کاهش قیمت کابینت هایگلاس با یکسری تکنیک مانند انتخاب صفحه کابینت ارزان و … ممکن می‌شود. در این مطلب از به این موضوع می‌پردازیم. اما یادتان باشد مهم‌ترین نکته که قبل از خرید کابینت هایگلاس با قیمت مناسب باید بدانید، روش بدون ضرر قیمت گیری آن است. پس همراه ما باشید تا از خرید آگاهانه و هوشمندانه کابینت هایگلاس با قیمت مناسب، نهایت لذت را ببرید.

5 تکنیک هوشمندانه برای کاهش هزینه‌های ساخت کابینت هایگلاس

شما با انتخاب کابینت هایگلاس به دلیل طراحی ساده و مدرنی که دارد، بخشی از مسیر کاهش هزینه‌های خود را طی کرده‌اید. اما اگر می‌خواهید بیشتر در هزینه‌های طراحی و ساخت کابینت هایگلاس صرفه‌جویی کنید، کافی است که از چند روش زیر کمک بگیرید:

  1. انتخاب صفحه کابینت ارزان برای کابینت هایگلاس
  2. انتخاب دستگیره‌های ارزان قیمت
  3. انتخاب یراق آلات با جنس معمولی و ارزان‌تر
  4. استفاده از یونیت (بدنه) ارزان‌تر برای کابینت
  5. ساخت کابینت هایگلاس با طراحی ساده‌تر

به نظر شما هر کدام از این روش‌ها چطور باعث صرفه‌جویی در هزینه کابینت هایگلاس می‌شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

1. انتخاب صفحه کابینت ارزان برای کابینت هایگلاس

طبیعی است که اغلب افراد دوست دارند از صفحه کابینت‌های سنگ طبیعی و یا کورین که جلوه زیبا و قیمت بالایی دارند در آشپزخانه استفاده کنند. اما اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند، بهتر است به سراغ صفحات ارزان‌تری مثل صفحه کابینت‌های شرکتی از جنس ام دی اف بروید.

2. انتخاب دستگیره‌های ارزان قیمت

برای صرفه جویی در هزینه ساخت کابینت، می‌توانید به جای استفاده از دستگیره‌های خاص و لوکس، از دستگیره‌هایی با قیمت ارزان‌تر استفاده کنید. برای مثال دستگیره‌های مخفی که با سبک مدرن کابینت هایگلاس هم همخوانی دارند، انتخاب زیبا و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شوند.

البته اگرچه اجرای دستگیره‌های مخفی هم هزینه‌بر است، اما طبیعتاً قیمت آن‌ها از دستگیره‌های لوکس خیلی کمتر در می‌آید.

3. انتخاب یراق آلات با جنس معمولی و ارزان‌تر

برای کاهش هزینه‌های ساخت کابینت هایگلاس، می‌توانید یراق آلات کابینت شامل ریل، لولا، جک پایه و … را نیز از جنس‌های معمولی و با قیمت پایین‌تر انتخاب کنید. البته منظورمان این نیست که به سراغ جنس‌های بی‌کیفیت بروید، چون در این صورت هزینه‌های شما به دلیل تعمیر یا تعویض یراق آلات چندین برابر می‌شود.

برای مثال شما می‌توانید از لولاهای آرام بند استفاده کنید. اگرچه این لولاها گران‌تر هستند، اما در دراز مدت آسیب کمتری به کابینت می‌زنند و در نتیجه هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند.

4. استفاده از یونیت (بدنه) ارزان‌تر برای کابینت

یکی از روش‌های کاهش هزینه کابینت هایگلاس که تغییری در نمای ظاهری کابینت ایجاد نمی‌کند، استفاده از بدنه نئوپان به جای ام دی اف، برای کابینت است. شما می‌توانید یونیت کابینت (همان چارچوب کابینت که درب روی آن سوار می‌شود) را از متریال ارزان‌تری مثل نئوپان بسازید و قیمت را بهینه کنید. فقط حتما به این نکته توجه کنید که مقاومت نئوپان نسبت به ام دی اف، در برابر رطوبت کمتر است.

5. ساخت کابینت هایگلاس با طراحی ساده‌تر

اگر می‌خواهید قیمت کابینت هایگلاس شما اقتصادی و مناسب تمام شود، بهتر است کابینت را با طرح‌های ساده و در اندازه‌های استاندارد بسازید. برای مثال اگر ارتفاع کابینت هایگلاس دیواری، بلندتر از حالت معمولی باشد و یا از کابینت کمدی در فضا استفاده کنید، طبیعی است که قیمت نهایی کابینت هم بیشتر می‌شود. همچنین طرح‌های خاص کابینت هایگلاس مانند کابینت هایگلاس دوپله، قیمت بیشتری نسبت به طراحی‌های ساده‌تر این کابینت دارند.

حالا که متوجه شدید چطور می‌توان هزینه طراحی و ساخت کابینت هایگلاس را کمتر کرد، نوبت این است که در ادامه با نکاتی در مورد قیمت گیری کابینت هایگلاس آشنا شوید.

در خرید کابینت هایگلاس با قیمت مناسب، به قیمت متری اکتفا نکنید

اجازه دهید این سوال که چرا نباید به سراغ قیمت متری کابینت برویم را با یک مثال برای شما توضیح دهیم تا درک آن ساده‌تر شود:

«فرض کنید آشپزخانه شما به حدود 10 متر کابینت هایگلاس نیاز دارد. در این حالت با فرض اینکه قیمت کابینت متری 5 میلیون تومان باشد، کابینت ساز قیمت کابینت را به شما 50 میلیون تومان اعلام می‌کند. اما متاسفانه در انتها متوجه می‌شوید که کابینت ساز مبلغی بیش از مقدار بالا را در فاکتور نهایی شما لحاظ کرده است. علت اصلی این موضوع، در نظر نگرفتن جزئیات در محاسبه قیمت متری کابینت است. بنابراین کابینت ساز فقط حدودی از قیمت را به شما اعلام کرده است که با قیمت نهایی، تفاوت زیادی دارد.»

پس چکار کنید که در چنین دامی گرفتار نشوید؟ برای رفع این مشکل باید قبل از خرید کابینت، با روش درست قیمت گیری کابینت که در برخی شرکت‌های کابینت سازی کاربرد دارد آشنا شوید. روش قیمت‌گیری بدون ضرر را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

5 مرحله اصلی قیمت گیری بدون ضرر کابینت هایگلاس چیست؟

اگر به دنبال بهترین روش قیمت گیری کابینت هایگلاس هستید، باید به سراغ کابینت سازها و یا شرکت‌هایی بروید که قیمت را به روش درست آن به شما اعلام می‌کنند. مراحل قیمت‌گیری کابینت هایگلاس به روش بدون ضرر، به شرح زیر است:

  1. انتخاب طرح دلخواه: ابتدا طرح حدودی کابینت مورد نظر خودتان را مشخص کنید.
  2. بازدید کابینت ساز از محل پروژه: سپس از چند کابینت ساز بخواهید که به محل شما بیایند و متراژ دقیق پروژه را بر اساس طرح انتخابی شما اندازه بگیرند. در این مرحله باید جزئیات طرح دلخواه خود را به خوبی به کابینت ساز توضیح دهید تا بتواند یک طرح اولیه مناسب به شما ارائه دهد. (جزئیات شامل مواردی مانند جنس کابینت، سبک طراحی، نوع دستگیره‌ها، هزینه حمل و نصب و … است.)
  3. اعلام قیمت نهایی: حالا قیمت تمام شده طرح نهایی مد نظرتان را از کابینت سازها سوال کنید.
  4. مقایسه کابینت سازها: حالا باید قیمت‌های اعلام شده از سمت کابینت سازهای مختلف را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب نمایید. منتهی یادتان باشد که قیمت به تنهایی ملاک نیست. پس از سایر ویژگی‌های کابینت سازها مثل اخلاق، نظم و … غافل نشوید.
  5. بستن قرارداد: در نهایت پس از اینکه طرح و قیمت نهایی کابینت را تایید کردید، با کابینت ساز قرار داد دقیق ببندید. حواستان باشد که حتما قیمت تمام شده را از همان ابتدا در قرارداد بیاورید تا مجبور نشوید در آخر کار، هزینه بیشتری پرداخت نمایید.

قیمت گیری کابینت هایگلاس نکات پیچیده و ظریفی دارد که باید حتما قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید. بنابراین روش بالا به شما کمک می‌کند تا در خرید کابینت هایگلاس، دچار ضرر و زیان‌های قیمت‌گیری متری نشوید.

جمع بندی مطالب

اگر می‌خواهید کابینت هایگلاس را با قیمت مناسب بخرید، باید به سراغ نکات هوشمندانه کاهش هزینه این کابینت بروید. یعنی با به کارگیری مواردی مثل طراحی ساده‌تر کابینت، انتخاب صفحه کابینت ارزان و سایر مواردی که در این مطلب گفتیم، می‌توانید هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید.

درنهایت بهترین و کم ضررترین روش برای خرید کابینت هایگلاس با قیمت مناسب، این است که از کابینت ساز بخواهید قیمت تمام شده را در همان ابتدای کار به شما اعلام کند. با این کار می‌توانید قیمت کابینت سازهای مختلف را با هم مقایسه کرده و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link