چربی سوزی و لاغری شکم با رژیم کتوژنیک

کاهش وزن بسیاری از افراد رژیم های کتوژنیک یا اتکینز را برای کاهش وزن دنبال می نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کنند. مشکلات رشدي ازجمله کاهش وزن و قد، در کودکانی که بهصورت طولانیمدت تحت درمان با رژیم کتوژنیک بودهاند، گزارششده است. افزایش فیبر در رژیم غذایی و با استفاده از لاکتولوز میتوان یبوست را کاهش داد. دستورالعملهای فعلی USDA مصرف روزانه 23 تا 33 گرم فیبر را توصیه میکند. به طور خاص ، در یک رژیم 2000 کیلوکالری در روز ، میزان کربوهیدرات ها 20 تا 50 گرم در روز است.

در رژیم کتوژنیک یا کتو، کربوهیدراتها از تمام منابع به شدت محدود شدهاند، با این هدف که مصرف کربوهیدرات کمتر از ۵۰ گرم در روز باشد. تحقیقات منتشر شده در بهداشت عمومی Lancet در سال ۲۰۱۸ نشان داد که خطر مرگ و میر در میان افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین حیوانی و چربی را دنبال می کنند افزایش داشته است. موارد ذکر شده دلایلی است که نشان می دهد که چرا رژیم کتوژنیک بسیار برتر از یک رژیم کم چرب است؛ مثل: افزایش جذب پروتئین که فواید بسیار زیادی دارد. پس از آن یک دختر حدود ۱۹ ساله نیز با تشنج مراجعه کرد که درمان شد. همچنین، احتمال پاسخ دادن به رژیم کتوژنیک در بیماران با صرعهای فوکال کمتر است. MRS مغز بیماران صرعی که پاسخ مناسبی به رژیم کتـوژنیک دادهاند، افزایش سطح استون مشخص شده است.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

با توجه به این موضوع، بعد از بررسی پشتیبان ها و کارشناس های مجموعه، سوالاتی که بیشترین تعداد تکرار رو داشتن جدا و به اونها پاسخ داده شد. یکی دیگر از مکانیسمهای مشخص شده در مطالعات حیوانی، اثر نوروپروتکتیوي اجسام کتونی (محافظت از نورورن ها) با افزایش تولید گابا میباشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که این رژیم ها می توانند منجر به کاهش وزن شوند ، زیرا بدن هنگام ورود به کتوز چربی ها را به خوبی می سوزاند. اول اینکه اگر به طور ناگهانی و بدون گذراندن دوره ای کاهش وزن به حالت قبلی خود بازگشتید، ممکن است متوجه شوید که وزنتان به سرعت بالا میرود. فوت کردن غذاهای داغ موجب پخش بوی بد دهان در محیط پیرامون خود و همچنین انتقال انواع بیماریها در افراد دیگر که در نزدیکی ما هستند میشود. این بیماریها عبارتند از: بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، سردرد، آسیب مغزی، بیماری پارکینسون و اختلال خواب.

مثلاً ناراحتی معده، سردرد، خستگی و سرگیجه. این آنفولانزا ممکن است باعث بدتر شدن برخی علائم یائسگی نظیر ریزش مو، مشکلات خواب، خستگی و تغییرات خلقی شود اما طی چند هفته برطرف می گردد. برخی دیگر از این علائم – مانند ریزش موی احتمالی – ممکن است بسیار تعجب آور باشند. فرقی نمی کند به دلیل احتباس مایعات باشد و یا گرفتار شدن در عادات غذایی ناسالم، مسئله این است که شما احساس گرسنگی می کنید و بدن طوری غذا را ذخیره می­کند که دوباره از گلوکز برای انرژی استفاده کند. فردی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کند ، مقدار بسیار کمی کربوهیدرات ، چربی و مقداری پروتئین مصرف خواهد کرد. که در آن کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. بعد از اون روی بزرگسالها هم تست شد و معلوم شد که این رژیم به صورت کلی روی همه افرادی که از بیماری صرع رنج میبرن نتجه فوق العاده مثبتی داره.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

از آنجایی که با شیوع کرونا، باشگاههای ورزشی جزء مراکز خطرناک محسوب میشوند، بسیاری از افراد به رژیمهای سنگین روی میآورند. مواد معدنی: با توجه به تغییرات آب و تعادل مواد معدنی، استفاده از نمک و دیگر مواد معدنی می تواند حائز اهمیت باشد. در بعضی از مراکز حتی از رژیم کتوژنیک بهعنوان درمان خط اول در اسپاسم شیرخواران، استفاده میشود. گلوکونئوژنز تولید درون زای گلوکز در بدن است ، به ویژه در کبد در درجه اول از اسید لاکتیک ، گلیسرول و اسیدهای آمینه آلانین و گلوتامین. در مرحله اول ، بدن همانند رژیم لاغری کتوژنیک وارد کتوز می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد. ویتامین C. یک آنتیاکسیدان قدرتمند نیز هست که از آسیب اکسیداتیو به سلولها و بافتها پیشگیری میکند.

رژیم کتوژنیک در بارداری

همانطور که در برنامه اقدام جهانی سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر مشخص شده است، رژیمهای غذایی سالم به طور کلی میوهها، سبزیجات، آجیل و دانهها، غلات کامل، حبوبات و مواد غذایی کمتر حیوانی را شامل می شود. استرس اکسیداتیو یکی از سریعترین راههای کاهش طول عمر شماست، اما رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند سطح کنترل خود را حفظ کنید. رژیم کتوژنیک برخلاف یک روزهداری کامل، به حفظ تودهی عضلانی کمک میکند. رژیم کتوژنیک دوره ای همانطور که از نامش پیداست، یک رژیم دوره ای است به این شکل که: به طور مثال پنج روز هفته کتوژنیک و دو روز باقی مانده کربوهیدرات است. هنگامی که فرد مراحل مختلف را طی می کند ، شروع به خوردن کربوهیدرات بیشتر و غذاهای متنوع می کند. همچنین ، افرادی که از هر دو رژیم غذایی پیروی می کنند به دلیل محدودیت های غذایی می توانند دچار کمبود مواد مغذی شوند.

رژیم کتوژنیک در شیراز

مردم همچنین باید آگاه باشند که کتو میتواند باعث مثبت شدن کاذب تست تنفسی الکل شود. در واقع مردم جنگجوی اقوام اسپارتها (Spartans) و رومی ها (Romans) روزهارو به فعالیت های جسمی میپرداختن و غذای کمی مصرف می کردن. با این که امروزه رژیم لاغری کتوژنیک مورد اقبال و توجه بسیاری از افراد است و تمام آن ها برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را رعایت می­ کنند، اما بهتر است قبل از آنکه سراغ این رژیم غذایی بروید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و از عوارض جانبی آن آگاه شوید.

شاید حذف کربوهیدرات برای کاهش سریع وزن تاثیرگذار باشد اما همراه با آن با عوارضی نیز بهدنبال دارد. به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانگر، اظهار کرد: برای کاهش وزن باید رژیمهای غذایی زیر نظر کارشناس تغذیه باشد تا موجب آسیب به فردِ رژیمگیرنده نشود. استپ وزن برهه ایست که در آن وزن بدن در یک وضعیت می ماند و دیگر کاهش نمی یابد. افراد تا ۱۵ پوند از وزن ایده آل خود در این مرحله باقی می مانند. عوارض رژیم کتوژنیک میتواند تا مدتها با فرد همراه باشد. همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره. یکی از عوارض جانبی که به طور گسترده در مورد «رژیم کتو» مورد بحث قرار گرفته، آنفولانزای کتو است که برخی از علائم آنفولانزای معمولی را دارد.  Th is a᠎rtic le w as c​re​at ed by GSA Con tent Gen er᠎ator DEMO!

اجسام کتونی حاصل متابولیسم و شکسته شدن اسید های چرب در بدن هستند که توسط کبد تولید شده و به عنوان سوخت برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در واقع اجسام کتونی از سه ماده محلول در آب به نام های اسید استواستیک، بتا هیدروکسی بوتریک اسید و استون تشکیل می گردد. آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود. بررسی ها نشان می دهند، ویتامین B یکی از ویتامین های ضروری بدن است که کمبود آن می تواند باعث اختلالات عصبی در مغز شود. تا زمانی که بدن از کربوهیدرات ها محروم باشد ، متابولیسم در حالت کتوتیک باقی می ماند.

رژیم لاغری کتوژنیک و اتکینز هر دو شامل محدودیت مصرف کربوهیدرات هستند ، حتی در مرحله آخر رژیم غذایی اتکینز. رژیم غذایی اتکینز و کتوژنیک هر دو شامل محدودیت کربوهیدرات هستند و تأثیرات آن می تواند مشابه باشد. رژیم کتوژنیک استاندارد بسیار کم کربوهیدرات است و میزان چربی بالا و پروتئین متوسطی دارد. بیشتر مطالعات مرتبط نشان می دهد که یک رژیم کم کربوهیدرات نسبت به رژیم کم چربی در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می شود ، اما در طولانی مدت ، این رژیم ها نتایج مشابهی در کاهش وزن دارند.