پوستتان را سیرآب کنید تا هرگز پیر نشوید!


همانطور که می‌دانید، بخش بزرگی از بدن ما، از آب تشکیل شده است و تحقیقات بسیاری تاثیر وجود آب کافی در داشتن پوستی زیبا را اثبات کرده است. در این مقاله، قصد داریم به نکاتی بپردازیم که به زیبایی پوست کمک بسیاری می‌کنند و همچنین، شما را با متدهای مدرن و جدیدی همچون دستگاه هیدروفشیال آشنا کنیم.

پوستتان را سیرآب کنید تا هرگز پیر نشوید

تاثیر آب بر داشتن پوستی باطراوت و شاداب

پوست، عضوی از بدن بوده که در نگاه اول به مقدار زیادی جلب توجه می‌کند و همین نگاه اول، می‌تواند تاثیر زیادی بر ذهن طرف مقابل داشته باشد. از طرفی، زیبایی پوست صورت تاثیر مستقیمی بر میزان حس اعتمادبه‌نفس شما دارد؛ پس باید سعی کنیم تا از طراوت و شادابی پوستمان نگهداری کرده و به کمک روش‌های نوین، شادابی و طراوت را به پوستمان هدیه دهیم.

حدودا ۶۴% از پوست را آب تشکیل می‌دهد. متاسفانه علت‌های زیادی وجود دارد که پوست ما آب کافی و مورد نیاز خود را جذب نکند. عواملی مانند عدم نوشیدن آب کافی، بالارفتن سن، نداشتن روتین پوستی مناسب و حتی نداشتن خواب کافی، باعث به هم خوردن چرخه آب در پوست شده و سبب می‌گردد تا پوستی چروکیده و ناسالم داشته باشیم. در کنار مسائل مربوط به زیبایی، از آنجا که پوست نقش یک لایه محافظتی را نیز برعهده دارد، با آب رسانی کافی و صحیح می‌توان موجب تقویت و بهبود عملکرد آن شد.

تاثیر آب بر داشتن پوستی باطراوت و شاداب

دستگاه هیدروفشیال پوست چیست؟

در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت علم پزشکی، روش‌های نوینی برای حفظ سلامت پوست ابدا شده‌اند. هر کدام از این روش‌ها، شیوه عملکرد خود را داشته و می‌توانید با توجه به انتظارات خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

استفاده از دستگاه هیدروفشیال روشی برای پاک‌سازی منافذ پوست صورت و از بین بردن سلول‌های مرده صورت است که به درخشندگی و جوان‌سازی پوست شما کمک می‌کند. پاک‌سازی، مرطوب‌سازی و در نهایت جوان‌سازی پوست، از نتایج هیدروفشیال به شمار می‌رود. دستگاه هیدروفشیال یک دستگاه میکرودرم اکسیژن‌رسان است که برای مراقبتهای پوستی بکار می‌رود.

هیدروفشیال با استفاده از مکانیزم خلاسازی، کار پاک‌سازی عمیق پوستی را انجام می‌دهد. این دستگاه قادر است با استفاده از مواد لایه ‌بردار و اکسیژن‌رسان، اکثر مشکلات را درمان کرده و پوستی صاف، شفاف و درخشان را به شما هدیه دهد. همچنین به دلیل غیر تهاجمی بودن، افراد با پوست حساس نیز بدون نگرانی می‌توانند از این روش استفاده کنند و از مزایای آن بهره ببرند. لازم به ذکر است که دستگاه‌های دیگری مانند دستگاه پلاژن نیز این کار را انجام می‌دهند؛ با این تفاوت که شیوه عملکرد آن‌ها کمی فرق دارد.

پروسه هیدروفشیال به چه صورت انجام می‌شود؟

فعالیت دستگاه هیدروفشیال عموما شامل دو مرحله بوده که به‌صورت زیر می‌باشند:

در مرحله اول، موادی قرار دارند که برای فرایند لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده استفاده خواهند شد. این مواد معمولا از ترکیباتی گیاهی تشکیل شده و به حذف کردن چربی و باکتری‌های مختلف از منافذ پوستی می‌پردازد. این مرحله در واقع نوعی سم زدایی از پوست محسوب می‌شود. پاک‌سازی پوست باید به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد؛ چرا که حتی اگر مواد مفید بسیاری نیز به پوست برسند، در صورت حضور باکتری و چربی، کاربرد خود را از دست خواهند داد.

در مرحله دوم، مواد اساسی مورد نیاز پوست که وظیفه آب رسانی، مرطوب سازی و جوان‌سازی را بر عهده دارند به همراه اکسیژن، به لایه‌های پوست منتقل می‌شوند. دستگاه هیدروفشیال دارای یک مخزن آب بوده و به وسیله یک فرایند فیزیکی، اکسیژن را از آب جدا کرده و برای انتقال به پوست آماده می‌کند. مزیت موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این است که هیچگونه حساسیتی ایجاد نکرده و حتی اگر پوست حساسی نیز دارید، می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی از این دستگاه استفاده کنید.

دستگاه هیدروفشیال پوست چیست؟

روتین انجام هیدروفشیال

یکی از موضوعاتی که باید پیرامون انجام هیدروفشیال در نظر داشته باشید، رعایت روتین است. مانند بسیاری دیگر از درمان‌ها از جمله سم زدایی، پیشنهاد می‌کنیم که هیدروفشیال را در جلسات متعدد و با فاصله‌های یک ماهه انجام دهید. برای این که تمامی مراحل به بهترین شیوه ممکن انجام شوند، در هر جلسه به ۱ ساعت زمان نیاز است. توجه داشته باشید که در صورت تشخیص تکنسین، باید جلسات بیشتری را به این درمان پرداخته تا بتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید.

قرمز شدن پوست پس از انجام هیدروفشیال

لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه هیدروفشیال، ممکن است قرمز شدن پوست را در پی داشته باشد. گاهی اوقات این اتفاق، سبب می‌شود تا افراد این موضوع را یک عارضه محسوب کنند؛ در صورتی که قرمز شدن پوست پس از انجام هیدروفشیال، تنها به دلیل حرکت یک جسم خارجی بر روی صورت است.

روتین انجام هیدروفشیال

معرفی چند روش موثر برای رسیدن به پوستی جذاب

روش پلاژن

علاوه بر دستگاه هیدروفشیال که خاصیت جوان‌سازی دارد، روش‌های متعدد دیگری همچون استفاده از دستگاه پلاژن می‌تواند به جوان‌سازی و حفظ سلامت پوست کمک بسیاری کند.

برخلاف هیدروفشیال، دستگاه پلاژن از طریق امواج رادیویی عمل پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست را انجام می‌دهد. اپراتور این دستگاه با تنظیم درست امواج، می‌تواند لک‌های پوست که ناشی از آفتاب، جوش یا اثرات پس از حاملگی است را به راحتی از بین ببرد.

ابتدا امواج باعث گرم شدن پوست و باز شدن منافذ می‌گردند. سپس چربی‌های زیر پوستی شروع به خارج شدن کرده و امر باعث روشن‌تر شدن پوست صورت و بهبود تغذیه سلولی می‌شود. در مرحله آخر نیز بازسازی و تولید کلاژن صورت می‌گیرد. با برخورد ذرات پرانرژی به لایه‌های عمیق‌تر پوستی، تولید کلاژن در پوست آغاز شده و در نتیجه تولید کلاژن، پوست صورت کشیده‌تر و چروک‌ها تا حد رضایت‌ بخشی کاهش می‌یابند.

روش پلاژن

سم زدایی

با این که سم زدایی فرایندی برای کل بدن است، اما با این حال تاثیر بسیار بالایی بر روی پوست خواهد گذاشت. تمامی موادی که وارد بدن انسان می‌شوند، تاثیری مستقیم بر روی کیفیت ارگان‌های مختلف از جمله پوست گذاشته و در صورتی که سموم زیادی در بدن حضور داشته باشند، داشتن پوستی شفاف و روشن، عملا غیر ممکن است.

روش‌های متعددی برای سم زدایی وجود داشته و می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از این روش‌ها را مورد استفاده قرار دهید. تعدادی از این روش‌ها، حتی در خانه نیز قابل انجام بوده و می‌توانید با استفاده از کمترین امکانات، به میزان خوبی سموم را از بدن خود خارج کنید.

اگر قصد دارید تا سم زدایی به صورت کامل و با دقتی عالی انجام شود، می‌توانید از دستگاه سم زدایی استفاده کنید. این دستگاه با خارج کردن مواد مضر، نه تنها به سلامت پوست شما کمک می‌کند، بلکه سلامت کلی بدن را نیز افزایش می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر بررسی دستگاه هیدروفشیال، روش‌های مفید دیگری از جمله انجام پلاژن و سم زدایی از بدن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده، مفید واقع شده باشند.



Source link