هزینه سفر به کشور عمان چقدر است؟


عمان کشوری زیبا در شبه جزیره عربستان است که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اما قبل از سفر به این کشور، لازم است تا حدودی با هزینه‌های سفر به عمان آشنا باشید. در این مطلب درباره مدیریت هزینه‌های سفر و نیز خرید تور عمان خواهیم گفت.

هزینه سفر به عمان با توجه به مدت زمان آن

سفر به عمان به عنوان یکی از کشورهای نزدیک ایران اگرچه بودجه زیادی نمی‌خواهد، اما این به معنای بی‌تفاوتی برای مدیریت هزینه‌ها نیست. نکته مهمی که باید درنظر بگیرید اینکه هزینه سفر به عمان به طور مستقیم به مدت زمان سفر شما بستگی دارد. به طور کلی، هر چه مدت زمان سفرتان بیشتر باشد، هزینه‌هایتان نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه‌های سفر را می‌توانید با خرید تور عمان تا حد زیادی مدیریت کنید. چرا که تورهای این کشور با هزینه‌های مختلف در دسترس است. اما آنچه در خرید تور نیز باید مدنظر قرار گیرد، هزینه‌هایی است که در سفر به عمان و حتی دیگر کشورها باید محاسبه کنید. این هزینه‌ها شامل مواردی مثل رزرو هتل، پرواز، خوردو خوراک و… است.

هزینه رزرو هتل در عمان

هزینه رزرو هتل در عمان به نوع هتل، موقعیت مکانی آن و امکاناتی که ارائه می‌دهد، بستگی دارد. هتل‌های عمان از هتل‌های ارزان قیمت تا هتل‌های لوکس و گران قیمت را شامل می‌شوند. اگر تمایل به اقامت در هتل‌های لوکس را دارید باید بدانید که هزینه آن کم نخواهد بود. علاوه بر اینکه حتی هتل‌های لوکس هم قیمت متغیری با توجه به امکانات و خدمات خود دارند. اقامت در هتل‌های 5 ستاره عمان از 66 تا 220 میلیون تومان به صورت روزانه است. در حالی که اگر در هتل‌های 3 ستاره اقامت داشته باشید این رقم به 7 تا 22 میلیون تومان می‌رسد.

هزینه بیمه مسافرتی برای سفر به عمان

خرید بیمه مسافرتی برای سفر به عمان ضروری است. هزینه بیمه مسافرتی به سن، مدت زمان سفر و نوع پوشش بیمه بستگی دارد. این بیمه تا حد زیادی هزینه‌های مختلف اعم از بیماری و… در حین سفر را برای شما پوشش می‌دهد و داشتن آن الزامی است.

هزینه بلیت رفت و برگشت به عمان

هزینه بلیت رفت و برگشت به عمان به ایرلاین، زمان سفر و نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) بستگی دارد. اما به طور میانگین از 6 میلیون تا 23 میلیون تومان هزینه‌ای است که بابت خرید بلیط عمان باید پرداخت کنید.

هزینه خورد و خوراک در عمان

هزینه خورد و خوراک در عمان به نوع رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. به طور کلی، رستوران‌های عمان قیمت‌های متوسطی دارند. اگر به رستوران‌های ارزان مراجعه کنید برای هر وعده غذایی کافی است مبلغ 2 تا 5 ریال عمان پرداخت نمایید. این هزینه در فست فودها کمتر می‌شود. غذاهای خیابانی ارزان‌ترین غذاهای عمان محسوب می‌شود.

هزینه حمل و نقل در عمان

هزینه حمل و نقل در عمان به نوع وسیله نقلیه و مسافت طی شده بستگی دارد. تاکسی، اتوبوس و مترو از جمله وسایل حمل و نقل عمومی در عمان هستند. برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اتوبوس طرفدار کمتری دارد اما به دلیل هزینه‌های بالای تاکسی گزینه دیگری ندارید.

هزینه‌های تفریح در عمان

هزینه‌های تفریح در عمان به نوع تفریحی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحات دریایی و تورهای طبیعت گردی از جمله تفریحات محبوب در عمان هستند. هزینه تفریحات پولی در عمان از 20 ریال شروع می‌شود. این هزینه برای پرداخت ورودی‌ها و تفریحات آبی است.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی رایگان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سوق مطرح یکی از این گزینه‌ها است. بازار سوق مطرح که در خیابان البحری قرار دارد انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید از این بازار به صورت رایگان دیدن کنید. بازار مطرح تا دیر وقت فعال است و زمان کافی برای گشت و گذار در آن را دارید. وادی شاب نیز یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. البته در نظر داشته باشید که تفریحات آبی مانند قایق سواری و… در آن با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.

هزینه سفر با تور عمان

تورهای عمان نیز قیمت‌های مختلفی دارند که تحت تاثیر عواملی مانند مدت زمان تور، اقامتگاه، نوع پرواز و… است. اما به طور میانگین هزینه تور عمان می‌تواند از 13 میلیون تومان برای تورهای 4 روز تا 72 میلیون تومان برای سفرهای 11 روزه باشد. علاوه بر این اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر شما کم شود بهترین زمان سفر به این کشور در تابستان که هوا گرم و تعداد گردشگران کمتر است، انتخاب شود. البته در اینفصل می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید.

روش‌‌های کم کردن هزینه سفر به عمان

اگر قصد کاهش هزینه‌های سفر به عمان را دارید می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این روش‌ها که در واقع برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مدیریت هزینه‌ها است شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سفر در فصل‌های کم گردشگر مانند تابستان

  • انتخاب هتل‌های ارزان قیمت و هاستل ها

  • استفاده از رستوران‌های محلی و صرف غذاهای خیابانی

  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس

  • انتخاب تورهای ارزان قیمت و لحظه آخری

کاهش هزینه‌های سفر با تور عمان فلای‌تودی

هزینه سفر به عمان به عوامل مختلفی مانند مدت زمان سفر، نوع هتل، نوع غذا، نوع حمل و نقل و نوع تفریحات بستگی دارد. با کمی برنامه‌ریزی و انتخاب‌های درست، می‌توانید هزینه سفر خود را به عمان تا حد زیادی کاهش دهید و از سفر خود به این کشور زیبا لذت ببرید.

فلای‌تودی به عنوان مجری مستقیم تور عمان، با ارائه تورهای متنوع و باکیفیت، امکان سفر به عمان را با کمترین هزینه برای شما فراهم می‌کند.



Source link