مهلت ثبت نام لاتاری چقدر است؟ | لایزرو: دانش کشور ها و مهاجرت


شاید تا به حال کلمه لاتاری از طریق اخبار یا اطرافیان به گوش شما خورده باشد، به طور کلی و کاربردی این کلمه برای قرعه کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو برنامه بسیار مشهور در دنیا با همین نام در جریان است جایزه یکی از آنها گرین کارت و اقامت دائم ایالات متحده آمریکا است و دیگری جایزه نقدی و دلاری; در این مقاله درباره لاتاری گرین کارت آمریکا صحبت خواهی کرد، این برنامه بین ایرانیان بسیار محبوب است و سالانه ایرانیان زیادی از این طریق به آمریکا مهاجرت کرده اند. تا انتهای این مقاله با لایزرو همراه باشید تا بیشتر با لاتاری و چم و خم آن آشنا شوید.

لاتاری چیست؟

اگر به شما بگویند می‌توانید همین فردا به آمریکا سفر کنید و مانند یک شهروند آمریکایی تا آخر عمر در این کشور زندگی کنید قبول می‌کنید یا خیر؟ فقط هزینه سفر پای خود شماست و لازم است مخارج زندگی را خودتان کسب کنید. بدون شک کمتر کسی است که چنین فرصتی را از دست بدهد. به شما می گوییم که همه با ثبت نام یک فرم این فرصت را دارید.

کشور آمریکا از طریق قرعه کشی DV که با نام برنامه لاتاری یا قرعه کشی گرین کارت نیز شناخته می‌شود اقدام به جذب مهاجران از کشور هایی که تعداد مهاجران آنها در آمریکا کمتر است برای حفظ تنوع نژادی ایالات متحده می‌کند.

همانطور که گفتیم لاتاری برنامه ای است که توسط دولت ایالات متحده و توسط نهاد کی‌سی‌سی اجرا می‌شود تا فرصتی را برای افرادی از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده فراهم کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. یک گرین کارت هدف از قرعه کشی DV ترویج تنوع و دادن فرصتی برای مهاجرت به ایالات متحده به افراد از مناطق کم نمایندگی است.

شرایط ثبت نام در لاتاری

برای شرکت در لاتاری لازم است شرایطی را داشته باشید، به طور خلاصه به تمام شرایط شرکت در لاتاری اشاره خواهیم کرد و به توضیح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

شرط کشور مجاز

شما باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در برنامه Lottery باشید. لیست کشورهای مجاز در هر برنامه از چند هفته تا قبل از شروع لاتاری توسط KCC اعلام می‌شود.

شرط تحصیلات

شما باید حداقل مدرک دیپلم آمریکا که معادل ۱۲ سال تحصیل است را داشته باشید. در صورتی که مدرک تحصیلی بالاتر دارید، این به امتیاز شما اضافه نخواهد شد.

جایگزینی تجربه کار به جای شرط تحصیل

اگر دیپلم ندارید باید حداقل دو سال تجربه کاری حرفه‌ای در طول پنج سال قبل از ثبت نام ارائه کنید. شغل شما باید تخصصی باشد یعنی برای انجام آن نیاز به مهارت و یادگیری باشد مانند طراحی سایت، گرافیک یا مشاغلی مانند موارد اشاره شده.

عکس لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری لازم است یک عکس با شرایط زیر در فرم خود آپلود کنید. توجه داشته باشید که اگر شرایط عکس لاتاری را رعایت نکنید ممکن است از ثبت نام لاتاری کنار گذاشته شوید پس حتما به این مسئله توجه زیادی داشته باشید.

  • سایز عکس از ۶۰۰ در ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ باشد.

  • عکس شما بایستی نهایتا برای شش ماه گذشته باشد.

  • عکس بدون سایه، بدون رتوش، بدون عینک و سایر اکسسوری ها باشد.

  • گردی صورت به طور کامل نمایان باشد.

  • داشتن حجاب هیچ مشکلی در عکس لاتاری ندارد.

برنده شدن در لاتاری

هر سال، وزارت امور خارجه ایالات متحده برنامه قرعه کشی DV را اجرا می کند. شرکت کنندگان واجد شرایط می توانند در طول یک دوره ثبت نام مشخص، معمولا در پاییز، در قرعه کشی شرکت کنند. فرآیند درخواست رایگان است و متقاضیان به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی رایانه ای انتخاب می شوند.

در صورت برنده شدن، متقاضیان وارد مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری می‌شوند و باید یک فرآیند د، از جمله مصاحبه و بررسی سوابق را طی کنند تا واجد شرایط بودن خود را برای برنامه DV تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام شرایط لازم را برآورده می کنند. همه کسانی که در قرعه کشی شرکت می کنند انتخاب نمی شوند و حتی اگر انتخاب شوند، گرین کارت را تضمین نمی کنند. تعداد محدودی ویزا هر ساله در دسترس است، بنابراین انتخاب شدن در قرعه کشی تنها قدم اول است.

مهلت ثبت نام لاتاری

مهلت ثبت نام لاتاری حدوداً ۳۱ روز است، معمولاً دوره های لاتاری از اواسط مهرماه یعنی اوایل پاییز شروع شده و در اواسط آبان ماه به پایان می‌رسد. دو هفته قبل از شروع هر دوره لاتاری تاریخ آغاز و پایان لاتاری توسط نهاد کی‌سی‌سی منتشر می‌شود. برای اطلاع دقیق تر پیشنهاد می‌کنیم وب سایت لایزور را برای اطلاع دقیق از زمان شروع و پایان لاتاری دنبال کنید.

ثبت نام لاتاری با لایزرو

ثبت نام لاتاری با لایزرو

ثبت نام لاتاری رایگان است به شرطی که خودتان وارد سایت اصلی لاتاری شده و اقدام به تکمیل فرم لاتاری کنید اما اگر بخواهید توسط لایزرو در لاتاری ثبت نام بشوید بابت خدماتی که لایزرو به شما ارائه می‌دهد مشمول هزینه می‌شوید. در سایت اصلی امکان پیش ثبت نام در لاتاری وجود ندارد اما در سایت لایزرو می‌توانید پیش ثبت نام لاتاری را انجام داده و پس از شروع لاتاری جزء اولین کسانی باشید که در این برنامه ثبت نام می‌شوند. توجه داشته باشید سایت اصلی لاتاری در صورت وجود ایراد در فرم تکمیلی شما هیچ خطا یا هشداری به شما نمایش نمی‌دهد در صورتی که اگر با لایزرو در لاتاری ثبت نام کنید کارشناسان ما پس از تکمیل فرم، اطلاعات شما را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را به اطلاع شما خواهند رساند تا ایراد وارده رفع شود.

در سایت لایزرو می‌توانید در لاتاری پیش ثبت نام کنید و اگر از حالت پیش ثبت نام لاتاری استفاده کنید امکان از دست رفتن شانس شرکت در لاتاری صفر می‌شود زیرا پس از شروع لاتاری شما در اولویت قرار خواهید گرفت.

سوالات متداول

سوال: کشورهایی که نمیتوانند در لاتاری شرکت کنند کدامند؟

پاسخ: کانادا، جمهوری دومینیکن، پاکستان، چین، گواتمالا، برزیل،مکزیک، کره جنوبی، انگلستان، جامائیکا، بنگلادش، برزیل، کلمبیا، السالوادور ، هند، نیجریه، هائیتی فیلیپین و ویتنام. البته متقاضیانی که در هنگ کنگ و ایرلند شمالی متولد شده اند مجاز به ثبت نام در لاتاری هستند.

سوال: تعداد برندگان لاتاری در ایران چقدر است؟

پاسخ: تعداد برندگان لاتاری چه در ایران و چه در کشورهای دیگر از منابع رسمی منتشر نمی‌شود اما در منابع غیر رسمی مانند رصدخانه مهاجرت ایران منتشر شده است به طور میانگین هرساله نزدیک به

یک میلیون نفر از ایران در لاتاری ثبت نام می‌کنند و حدوداً ۳۵۰۰ نفر در هر دوره برنده می‌شوند. به طور کلی هر کشور تنها می‌تواند ۷٪ از ۵۰ هزار ویزا را نصیب خود کند.

سوال: آدرس سایت ثبت نام لاتاری رایگان چیست؟

پاسخ: آدرس سایت ثبت نام لاتاری رایگان https://dvprogram.state.gov می‌باشد.

سخن پایانی

برای کسانی که دوست دارند به کشور آمریکا مهاجرت کنند لاتاری فرصت خوبی است البته تضمینی به برنده شدن شما در لاتاری نیست زیرا این برنامه یک برنامه شانسی است، کسانی بوده اند که در اولین ثبت نام برنده لاتاری شده اند و برخی هم بعد از ۲۰ مرتبه ثبت نام در لاتاری در این برنامه برنده شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم شانس خود را در لاتاری امتحان کنید، ثبت نام لاتاری در سایت اصلی لاتاری رایگان است اما اگر بخواهید لایزرو برای شما ثبت نام را انجام دهد مشمول هزینه خواهید شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال به سایت لایزرو مراجعه کرده و سوال خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.



Source link