نحوه دریافت جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان در ۲۰۲۴


دریافت جاب آفر آلمان در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است. از آنجایی که آلمان یک کشور پیشرفته با اقتصاد قوی، سطح کیفی بالای زندگی و فرصت‌های کاری و تحصیلی زیاد بوده و از طرفی با کمبود نیروی کار نیز مواجه است، تعجبی ندارد که نیروهای کار از سراسر دنیا برای کار در این کشور اقدام کنند. اما همانطور که می‌دانید برای دریافت ویزای کاری و پیشنهاد شغلی در این کشور، یکی از شرایط لازم به مدرک زبان و مهارت‌های آن برمی‌گردد.

شاید برای بسیاری از شما سوال پیش بیاید که آیا داشتن مدرک زبان برای دریافت پیشنهاد شغلی ضروری است یا می‌توان بدون آن هم به هدف رسید؟ جواب این است که بدون داشتن مهارت ۱۰۰ درصدی و مدرک زبان آلمانی، می‌توان یک شغل خوب در آلمان پیدا کرد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم‌.

چالش‌ های موجود در دریافت جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان

کشور آلمان علی‌رغم اینکه دارای مزایای بسیار زیاد برای کار و زندگی است، اما در صورت ندانستن زبان آلمانی می‌تواند افراد غیر آلمانی را دچار چالش‌هایی کند. این موضوع که اغلب آلمانی‌ها به زبان انگلیسی تسلط داشته و حتی به این زبان صحبت می‌کنند، کاملاً درست است. اما برای کار کردن در این کشور، اوضاع کمی فرق می‌کند؛ در واقع برای داشتن یک شغل، داشتن دانش زبان آلمانی نوعی پیش نیاز محسوب می‌شود.

چالش‌های دیگری نیز مانند تفاوت‌های فرهنگی و درک صحیح از بازار کار آلمان و پیدا کردن یک شغل مناسب نیز، می‌تواند فرد را دچار چالش کند. اما در مورد بحث زبان نباید ناامید باشید؛ زیرا نوع شغل شما می‌تواند نجات‌دهنده شما از این چالش باشد. در واقع در آلمان شغل‌های زیادی وجود دارند که نیازی به داشتن مهارت زبان آلمانی ندارند. در بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی آلمانی، زبان انگلیسی رایج‌تر است.

زیرا در این شرکت‌ها به دلیل وجود ارتباطات بین‌المللی، بیشتر از زبان انگلیسی استفاده کرده و به دنبال افرادی هستند که به این زبان آشنایی خوبی داشته باشند. مشاغلی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، امور مالی، فروش بین‌المللی، بازاریابی و خدمات مشتری، جزء شغل‌هایی هستند که بیشتر با زبان انگلیسی سروکار دارند. همچنین اغلب استارتاپ‌ها معمولاً کارهای خود را به زبان انگلیسی پیش می‌برند‌.

نقش مهارت زبان‌ های خارجی در اخذ جاب آفر آلمان

گفتیم دانستن زبان آلمانی می‌تواند پیدا کردن یک شغل مناسب را برای شما راحت‌تر کند. اما برای جاب آفر آلمان، زبان آلمانی تنها زبانی نیست که کارفرما را برای پذیرفتن شما مجاب کند؛ بلکه تسلط و آشنایی به زبان‌های دیگر نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت برای شما محسوب شود. به‌خصوص دانش زبان انگلیسی در سطح بالا در آلمان، یک امتیاز مثبت و بزرگ محسوب می‌شود. حتی داشتن مهارت در سایر زبان‌های اروپایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی یا فرانسوی نیز بسیار ارزشمند است.

مخصوصاً اگر برای شرکت‌ها و مشاغل بین‌المللی مانند فروش خارجی، خدمات مشتری و یا گردشگری درخواست داده باشید. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید تسلط به برخی از زبان‌های آسیایی نیز یک مزیت محسوب می‌شود؛ زیرا روابط کشور آلمان با بسیاری از کشورهای آسیایی نیز رو به گسترش است؛ بنابراین دانستن برخی از زبان‌های آسیایی مانند ژاپنی یا ماندارین، می‌تواند یک ویژگی ارزشمند محسوب شود.

مراحل جاب آفر آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان باید مرحله به مرحله و با آگاهی پیش برود. اولین مرحله این است که شرکت‌ها و مشاغلی را که فعالیت آنها در کشور آلمان به زبان انگلیسی است، شناسایی کنید. سپس باید در مورد الزامات، شرایط و ویژگی‌های این شرکت‌ها تحقیق کنید. حال باید سعی کنید از روش‌هایی که می‌توانند فرصت‌های جدید را برای شما ایجاد کنند، استفاده نمایید.

به طور مثال شرکت در رویدادهای صنعتی، ثبت نام در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای و ایجاد ارتباط با متخصصان آلمانی و یا غیر آلمانی ساکن در این کشور، می‌توانند کمک‌کننده باشند. در انتها نیز داشتن یک رزومه حرفه‌ای که ترجیحاً با فرمت آلمانی باشد، موضوعی ضروری و مهم است. شما در این رزومه باید توانسته باشید تمامی قابلیت‌ها و مهارت‌های خود را به خوبی معرفی کنید.

شرایط جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان

همانطور که گفتیم بر اساس شغل شما ممکن است کارفرما پیشنهاد شغلی خود را، بدون نیاز به ارائه مدرک زبان مطرح کند؛ بنابراین برای دریافت این ویزا نیازی به تسلط به هیچ کدام یک از زبان‌های انگلیسی و آلمانی نیست. اگر شما مدرک تحصیلی یا مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر نیز داشته باشید، بدون داشتن مدرک زبان می‌توانید مهاجرت خود را انجام دهید. حال اگر بخواهیم شرایط اصلی برای مهاجرت کاری بدون نیاز به مدرک زبان را ذکر کنیم، باید به این موارد اشاره نماییم:

  • داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای و یا مدرک معتبر تحصیلی که مورد تایید کشور آلمان نیز باشد
  • مدارکی مبنی بر تجربه کاری در زمینه شغلی مورد نظر
  • رزومه کاری، تحصیلی و حرفه‌ای
  • مدارک مبنی بر داشتن تمکن مالی
  • داشتن بیمه معتبر سلامت

نکته قابل ذکر این است که اگر شما شرایط لازم برای مهاجرت را داشته باشید، بسیاری از شرکت‌ها قبل از شروع کار یک دوره آموزشی و کارآموزی برای نیروهای بین‌المللی برگزار می‌کنند. در این دوره‌های ۱ تا ۲ ساله، مهارت‌های فرد از نظر کاری و زبانی افزایش می‌یابد. اما این موضوع مهم را مد نظر داشته باشید که درست است مدرک زبان در چنین شرایطی مورد نیاز نیست، اما به هر حال اولین وسیله ارتباطی انسان‌ها با یکدیگر زبان است.

وقتی که شما می‌خواهید به یک کشور دیگر مهاجرت کنید، حداقل باید در حد رفع نیاز با زبان آن کشور و یا زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید؛ بنابراین باید مدرک زبان خود را در سطح B1  دریافت کنید تا اثبات نمایید می‌توانید ارتباط اولیه و جزئی را با مردم این کشور برقرار کنید. دریافت این مدرک مدت زمان بسیار کوتاهی طول می‌کشد.

در مطلب امروز دیدیم‌ که دریافت جاب آفر آلمان، بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است. با داشتن شرایطی و بر اساس نوع شغل، شما می‌توانید بدون مدرک زبان به این کشور مهاجرت کنید. اما باید مشورت با موسسات مهاجرتی معتبر را در اولویت کارهای خود قرار دهید؛ زیرا قوانین مهاجرت نیز همانند هر قانون دیگری، هر روز ممکن است دچار تغییراتی شوند. شما برای مهاجرت نیازمند دریافت جزئی‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات هستید؛ بنابراین مشورت با وکلای مهاجرتی معتبر را فراموش نکنید. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ و یا وبسایت finsadvisers.com با موسسه مهاجرتی چهره نگار تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link