متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک

اگر دوست دارید رژیم کتوژنیک را شروع کنید اما هنوز مطمئن نشدید، برای آشنایی بیشتر با رژیم کتوژنیک و شروع کاهش با این برنامه غذایی، پیشنهاد میکنیم کتاب رژیم کتوژنیک را در ادامه تهیه کنید و همراه خودتان نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت داشته باشید. غذاهای دریایی دوست همیشگی رژیم کتو و رژیم های لو کرب به حساب میان. رژیم های کم کربوهیدرات به کاهش هوس برای شیرینی ها و غذاهای پر کربوهیدرات کمک می کند. افرادی که تمایل دارن برای وعده ناهار کتوژنیک خودشون غذا تهیه کنن، باید این رو بدونن که مهم ترین چیز در وعده ناهار، حفظ مقدار کتوز ها در بدن هست. بعد از این کار حرارت رو کم کنید تا گوشت مغز پخت بشه.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است

یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند. کل غذای تهیه شده معادل ۴ سروینگ هستش که توی هر سروینگ (وعده) این ناهار کتوژنیک، ۱ گرم (۱%) کربوهیدرات خالص، ۲۸ گرم (۶۱%) چربی و ۳۹ گرم (۳۹%) پروتئین وجود داره. رژیم کتوژنیک، رژیمی هستش که در اون کربوهیدرات ها محدود میشن. رژیم کتوژنیک استاندارد 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات است.

حالا اگر به جای 50 گرم مثلا 100 گرم کربوهیدارت مصرف کنیم آیا زمان کاهش وزن دو برابر می شود و یا اینکه این رژیم موثر نخواهد بود؟ 3. آیا با رژیم کتوژنیک می توان عضله سازی کرد؟ رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. افرادی که رژیم Z217 کتوژنیک رو از مجموعه زیبیتو تهیه کردن نیازی نیست نگران درصد بندی و اینکه برای هر وعده و میان وعده چی درست کنن، باشن.

برای ازبینبردن این بو، میتوانید از انواع خوشبوکنندههای بدون قند دهان استفاده کنید. توی این بخش قراره که 10 دستور غذایی که میتونید از اون برای ناهار کتوژنیک استفاده کنید رو بهتون معرفی کنیم. برای افرادی که به دنبال یک مطلب کامل در مورد غذاهای مخصوص ناهار کتوژنیک هستن. رژیم غذایی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد پر از غذاهای تازه و تمیز است که تا حد امکان فرآوری نشده است. خوردن پروتئین یکی از ملزومات رژیم کتو هست که ما باید همیشه توی آشپزی کتوژنیک بهش دقت کنیم. شما با خوردن این سالاد 84 درصد چربی، 3 درصد کربوهیدرات و 13 درصد پروتئین رو وارد بدنتون میکنید که این نشون میده این ناهار کتوژنیک کاملا بر اساس رژیم کتو هستش.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، با خوردن غذاهای کم کربوهیدرات، انسولین کمتری ترشح می شود. به صورت کلی برای کاهش وزن با رژیم کتویی، جدول غذایی آشپزی کتوژنیک شما باید به سمت استفاده از غذاهایی مثل گوشت، ماهی، مرغ، سالاد یا سبزیجات کم کربوهیدرات، کره، پنیر ، تخم مرغ و سس های پرچرب و دوری از مصرف نان، برنج، ماکارونی، شیرینی ها و کیک ها و نوشیدنی های شیرین باشه. برای دریافت پروتئین و کالری بیشتر می توان آن را در کنار کره بادام زمینی مصرف کرد. در نتیجه بدن برای به دست آوردن انرژی خودش، مجبوره که از چربی ها استفاده کنه. از آن جایی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در اولویت قرار دارد، به چربی نیازی نیست، بنابراین بدن آن را ذخیره می کند. معمولا این رژیم به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست.

لازم نیست که مصرف فیبر را کاهش دهید. محققان دریافتند که اجتناب از مصرف تمام غذاها برای یک دوره زمانی کوتاه، از جمله غذاهای حاوی کربوهیدرات، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک می کند، به علاوه اثرات مثبت دیگری مانند تاثیر بر روی چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد. 13 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات، 12 گرم پروتئین، 10 گرم چربی اشباع و البته سرشار از مواد مغذی هم هست. به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . این سبک زندگی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد بنابراین پیش از شروع با متخصص صحبت کنید. برای تهیه این سالاد می توانید از پنیر موتزارلای تازه، برگ ریحان و گوجه گیلاسی روی سیخ یکی در میان استفاده کنید. مهم ترین منبع این نوع چربی روغن نارگیل است.

با این روش انرژی بدن از طریق چربی های خودش بدست میاد، نه از طریق قند و کربوهیدات های مختلط! با این که مطالعات رژیم غذایی لاغری سریع بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. در حقیقت استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، سبب کم شدن وزن میشود. دخترانی که در طول هفته به میزان لازم و استاندارد پسته مصرف می کنند می توانند به کنترل و پیشگیری از ابتلا به کم خونی کمک کنند. Art᠎icle h as  been gen erat᠎ed ​wi th the help of G SA Content G en᠎erat or Demoversi​on .

رژیم کتوژنیک برای دیابت

این رژیم بر پایه مصرف غذاهای گفته شده در زمان مشخص است و همینطور تحرک و ورزش در آن قرار دارد. فعالیت بدنی و ورزش فراموش نشود! شما باید بیشتر روزهای هفته به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. طبق توضیحاتی که در این مقاله دادیم، انجام این کار در دوران شیردهی بلامانع است اما باید به این نکته توجه کنید که این کاهش وزن نباید از طریق انواع رژیم های لاغری سریع مانند رژیم کتوژنیک یا رژیم کانادایی باشد، بلکه باید به صورت تدریجی اتفاق بیفتد تا برای مادر و نوزاد خطری در پی نداشته باشد. در واقع طبق توضیحاتی که توی بخش قبل داده شد، درصد بندی چربی، کربوهیدرات و پروتئین خیلی مهمه.