لیموی یخ زده و اثرات عالی و باورنکرنی آن


لیموی یخ زده خواص دارویی نیز دارد. این یک روش درمانی است که بسیار محبوب شده است و از تمام خواصی که این میوه سالم می تواند ارائه دهد، بهره کامل می برید.در ادامه این مطلب از با تمامی خواص لیموی یخ زده آشنا خواهید شد.

لیموی یخ زده - سبد

چرا لیموی یخ زده برای سلامتی شما مفید است ؟

آیا می‌دانستید که لیمو منجمد خواص دارویی نیز دارد ؟ این یک روش درمانی است که بسیار محبوب شده است و از تمام خواصی که این میوه سالم می تواند ارائه دهد، بهره کامل می برید. راز اصلی لیمو درمانی منجمد این است که چگونه به روشی ساده و خوشمزه از بخشی از لیمو که اغلب فراموش می شود استفاده کنیم یعنی پوست آن. می خواهید بدانید چگونه در ادامه با ما همراه باشید.

بسیاری از افرادی که از سرطان رنج می برند اغلب از این دارو به عنوان “مکمل” جلسات شیمی درمانی خود استفاده می کنند. دلیل این امر براساس قدرت آنتی اکسیدانی لیمو و توانایی آن در محافظت از سیستم دفاعی طبیعی بدن است. همانطور که می دانید بیماران سرطانی تحت درمان های بسیار تهاجمی قرار می گیرند که به طور تهاجمی به سیستم ایمنی بدن حمله می کنند.

با این حال، به هیچ وجه نمی توان گفت که این درمان یک داروی ضد سرطان است. همانطور که گفتیم، این یک درمان مکمل است که می تواند به تقویت بیمار از طریق یک رژیم غذایی خوب کمک کند.

همچنین در بخوانید : خواص لیمو ترش و فوایدی که برای سلامتی دارد

لیموی یخ زده - قالب یخ

خواص مصرف لیموی یخ زده

در اینجا برخی دیگر از مزایای مصرف لیموی منجمد وجود دارد: 

لیموی یخ زده انبار طبیعی ویتامین ها

پوست لیمو حداقل 10 برابر بیشتر از آب آن ویتامین دارد! شگفت‌انگیز است که بدانید بهترین خواص لیمو در لایه بیرونی آن نهفته است. این بخشی است که ما معمولاً از آن اجتناب می کنیم ، معمولاً پوست آن را بیرون می ریزیم و فقط آب آن را مصرف می کنیم.

ویتامین‌هایی که لیموی منجمد به شما می‌دهد:

– پکتین

– ویتامین سی

محافظت و تقویت سیستم ایمنی

لیمو منجمد می‌تواند با بسیاری از بیماری‌های روزانه که دائماً در معرض آن‌ها قرار داریم، مبارزه کند مانند سرماخوردگی ، عفونت‌ها و آنفولانزا.

افراد زیادی هستند که از پوست لیمو عرقیات خوشمزه درست می کنند. البته باید توجه داشت که با پختن لیمو تا 40 درصد از خواص خود را از دست می دهد. از طرف دیگر، اگر یخ زده باشد، ما از تمام مزایای آن محافظت می کنیم. علاوه بر این، خوردن آن بسیار آسان و همچنین خوشمزه است!

لیموی یخ زده برای کاهش وزن

همانطور که می دانید، لیمو میوه ای بسیار مفید برای کاهش وزن به روشی سالم است و همیشه از داشتن یک رژیم غذایی سالم اطمینان می دهد. 

طبق تحقیقات دانشگاه سوگیاما جوگاکوئن در ژاپن، پلی فنول لیمو برای درمان دیابت و همچنین برای پیشگیری از چاقی مناسب است. 

لیموی یخ زده - لیمو زرد

لیموی یخ زده و سرطان

ویتامین سی موجود در لیموترش در کنار خواص دیگر آن می‌توانند به جنگ با تومورهای بدخیمِ انواع سرطان‌های ریه، سینه و روده روند. برخی حتی بر این عقیده‌اند که «لیمو درمانی» می‌تواند از شیمی درمانی هم مفیدتر باشد، چرا که سالم‌تر و ایمن‌تر است. در آزمایش‌ها مشخص شده که مصرف لیمو منحصرا بر سلول‌های وخیم اثر می‌گذراند و با سلول‌های سالم کاری ندارند.

ویتامین‌های موجود در پوست لیمو ۵ تا ۱۰ برابر ویتامین‌های خود لیموترش است. از طرفی اما پوست لیموترش در حالت طبیعی تلخ است که می‌تواند با فریز کردن آن از میزان تلخی‌اش کاست.

لیموی یخ زده میوه‌ای منحصر به فرد

لیموترش سرشار از ویتامین ث روی، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است و جزو آن دسته مرکباتی به شمار می‌رود که همه بخش‌هایش قابل استفاده است. اغلب افراد لیمو را بدون پوست استفاده می‌کنند و پوست این میوه که سرشار از خواص پنهان است دور ریخته می‌شود در حالی‌ که استفاده از پوست لیمو برای مقابله با غده‌های سرطانی و تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار قدرتمند عمل می‌کند. استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش‌های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت‌ها پیشنهاد می‌شود و برای درمان انگل و میکروب‌های قوی می‌تواند استفاده شود.

لیموی یخ زده - ورقه لیمو

احیای سیستم‌های بدن با لیموی یخ زده

لیموی منجمد را می‌توانید برای چند ماه در فریزر نگهداری کنید و اگر این مخلوط را به یک لیوان آب تمیز اضافه کنید و قبل از صبحانه بنوشید، به احیای بسیاری از سیستم‌های بدنتان کمک می‌کنید. خواص بی‌شمار این نوع استفاده به این دلیل است که آب میوه پس از ذوب شدن سریع‌تر توسط بدن جذب می‌شود. روند شوک انجماد به خلاص شدن از شر مواد مضری که در فرآوری با مواد شیمیایی می‌توانند وارد پوست شوند، کمک می‌کند.

به گفته پزشکان، فواید لیموی منجمد با استفاده منظم از آن افزایش می‌یابد. برای مشاهده تأثیر لیمو باید روزانه ۷۰ – ۷۵ گرم از آن را مصرف کنید. مشاهده فواید لیموی منجمد روی  سرطان  و رادیکال‌های آزاد در صورت استفاده منظم از آن امکان‌پذیر است. علاوه بر این، ویتامین C و E در ترکیب با فلاونوئیدها از متاستاز جلوگیری می‌کند. البته باید توجه داشت استفاده از لیموی منجمد در درمان سرطان باید همزمان با درمان اصلی باشد. استفاده منظم از لیمو به کاهش خطر ابتلا به تومورهای سرطانی کمک می‌کند، اما قادر به از بین بردن کامل آن‌ها نیست.

ترکیبات لیمو در اکثر رژیم‌های غذایی وجود داشته و نقش سم‌زدایی را در بدن ایفا می‌کند. چای لیمو، لیموناد و آب لیمو از جمله‌ این ترکیبات است. حال ما قصد داریم ترکیبی جدید را برای استفاده از لیمو به شما معرفی کنیم که خواص این میوه را تا بیشترین حد ممکن حفظ می‌کند: لیموترش منجمد.

پوست لیمو خواص بیشماری برای حفظ سلامتی، کاهش کلسترول، افزایش قدرت دستگاه ایمنی و پیشگیری از انواع سرطان‌ دارد. پوست لیمو علاوه بر موارد فوق خواص ضد میکروبی نیز دارد که می‌تواند بدن را در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و همچنین انگل و کرم‌های داخلی بدن بیمه کند.

لیموی یخ زده - ظرف لیمو

خواص فوق العاده لیموی یخ زده برای درمان بیماری ها از تومور سرطانی تا سکته مغزی

روش استفاده از لیمو به صورت منجمد یکی از نسخه های عالی برای سم زدایی بدن مبارزه با تومور ها و بیماری های جدی از قبیل دیابت می باشد.

اغلب افراد لیمو را بدون پوست استفاده می کنند و در حقیقت پوست این میوه که سرشار از خواص پنهان است دور ریخته می شود در حالیکه استفاده از پوست لیمو برای مقابله با غده های سرطانی و تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار قدرتمند عمل می کند.

استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت ها پیشنهاد می شود و برای درمان انگل و میکروب های قوی می تواند استفاده شود.

مصرف لیمو با پوست خواص آن را 5 تا 10 برابر بیشتر می کند و شما با این روش می توانید فواید و ویتامین های موجود در این مرکبات را با قدرت بیشتری وارد بدن خود کنید

ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل ویتامین های C، B6، E، A، و همچنین در ریبوفلاوین، کلسیم، پروتئین، آهن، فولات، فسفر، منیزیم و پتاسیم که برای بدن ضروری است.

چند دهه بررسی روی لیمو نتایج را امروزه به سمت اثرات ضد سرطانی آن هدایت کرده است ، سرطان هایی از جمله ریه، روده، پروستات و سرطان سینه که سلول های این بیماری های کشنده اب استفاده از لیمو تخریب می شوند.

یکی از روش های تایید شده برای استفاده از خواص کامل لیمو تهیه یخ لیمو است که بهتر از میکس شده پوست و میوه ی آن آماده شود.

از این قالب های یخ در طول روز استفاده کنید تا :

سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود

التهابات بدنتان تسکین یابد

از استرس و اضطراب جلوگیری کنید و در مقابل فشارهای روانی مقاوم تر شوید

کبد و کلیه ها را ضدعفونی کنید

باکتری های خطرناک را با قدرت کامل نابود سازید

خطر سکته مغزی و قلبی را به حداقل برسانید

از سرطان جلوگیری کرده و در صورت وجود توده های سرطانی بدن را برای مبارزه و رفع آنها تقویت کنید

از ابتلا و یا تشدید آسم جلوگیری کنید.

لیموی یخ زده - لیمو ترش

لیموی یخ زده را چگونه تهیه می کنید ؟

آماده کردن لیمو یخ زده به قدری ساده است که از این به بعد هرگز نمی خواهید آن را از برنامه روزانه خود حذف کنید و نه تنها به این دلیل که تهیه آن آسان است، بلکه به دلیل طعم و غذاهای عالی که می توانید با آن تهیه کنید. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

چه چیزی نیاز داریم ؟

– 2 عدد لیمو

– یک رنده

چگونه آن را تهیه کنیم ؟

این کار به سادگی قرار دادن 2 لیمو در فریزر برای یک روز کامل است.هیچ رازی در مورد آن وجود ندارد. بعضی ها از قبل آن ها را دو یا سه تکه می کنند تا بعد از آن راحت تر رنده شوند. با این حال، ما توصیه می کنیم که آنها را به طور کامل منجمد کنید.

لیموی یخ زده - لیمو

چگونه لیموی یخ زده خود را مصرف کنم ؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، توصیه می کنیم روزانه 75 گرم (2.65 اونس) لیمو یخ زده مصرف کنید. برای انجام این کار، باید لیموها را پس از یخ زدن کامل، رنده کنید.

بلافاصله متوجه عطر طبیعی فوق العاده آن خواهید شد! در اینجا چند مثال ساده آورده شده است:

– 25 گرم (0.8 اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید.

– برای ناهار، 25 گرم (0.8 اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.

– می توانید لیموی رنده شده یخ زده را به هر یک از دمنوش های تازه خود اضافه کنید ، مانند چای سبز سرد شده، ایده آل برای بعدازظهر!

– لیموی منجمد نیز در هر سالاد میوه ای که درست می کنید به خوبی ترکیب می شود. یک گزینه خوشمزه این است که یک کاسه آناناس خرد شده، سه توت فرنگی، نصف کیوی، آجیل خرد شده و حدود 25 گرم (0.8 اونس) لیموی رنده شده یخ زده را روی آن آماده کنید.

تکنیک لیمو منجمد به ما کمک می کند تا از فواید پوستی که معمولاً بیرون می ریزیم استفاده کنیم. به یاد داشته باشید که از این به بعد هیچ بهانه ای وجود ندارد! شما و خانواده تان می توانید به لطف این درمان ساده از سلامتی عالی برخوردار شوید.

لیموترش را چگونه فریز کنیم ؟

 اگر قصد دارید آن را بعدا استفاده کنید، بهتر است در سینی و در کنار قطعات یخ نگهداری شود. می‌توانید لیموترش رنده شده را در سوپ، ماست، سس پاستا، سالاد، بستنی، انواع اسموتی، آب میوه، چای و انواع غذاها استفاده کنید.

لیموی یخ زده - لیمو سبز

روش خانگی منجد کردن لیو ترش

ابتدا لیمو ترش ها را بطور کامل شست و شو داده  می شود.(معمولا از سرکه سیب برای ضد عفونی کردن نیز کمک گرفته  می شود.) سپس رطوبت سطح آن را کاملا خشک کرده و یا برش خورده و یا کامل بسته بندی می شود(به طوری که هوا داخل آن نفوذ نکند) سپس در فریزر قرار داده می شود. بصورت استاندار ۲۴ ساعت زمان برای به انجماد رسیدن لیمو ترش زمان لازم است.

امروزه در بازار انواع میوه و سبزیجات بصورت منجمد یا کنسرو شده قابل عرضه میباشد.در بین تمامی میوه های یخ زده لیمو ترش از مهم ترین آنهاست که یخ زده آن دارای ارزش غذایی بالا تری نسبت به تازه آن دارد.

از آنجا که لیمو ترش سرشار از ویتامین ها ، کلسیم و مواد مغذی می باشد جز دسته ای از مرکبات است که در سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرد.جالب است که بدانید تمامی خواصی که تا کنون در لیموترش قید شده است پس از انجماد تا ۱۰ برابر افزایش پیدا میکند.  در لیمو یخ زده ویتامین های A  ، B  و E   سه برابر بیشتر است.همچنین مدت زمان نگهداری آن بسیار طولانی است و بدون اینکه کوچک ترین آسیبی ببیند میتوانید به مدت طولانی آن را در فریزر نگهداری کنید.البته لازم به ذکر است که در جهت عدم آسیب رسیدن به میوه منجمد باید به بسته بندی آن بسیار دقت کرد و اصولی از آنها نگهداری شود.

لیمو ترش یخ زده در تهیه اسموتی که یک نوشیدنی فوق العاده بخصوص در تابستان می باشد ، کاربرد دارد.همچنین لیموترش منجمد شده را میتوان در آب سرو کرد به اینگونه که در یک لیوان آب یک الی دو قطعه منجمد شده لیمو ترش را انداخته و قبل از صبحانه میل کرد، این عمل در کاهش وزن تاثیر قابل توجهی دارد.

یکی دیگر از کاربرد های این میوه مغذی میتوان به استفاده از پوست آن اشاره کرد. که پس از منجمد شدن پوست آن قابل رنده کردن می باشد که رنده شده پوست لیمو ترش در تهیه غذا و انواع خورشت ها ( که معمولا گرایش به طعم های ترش دارد) کاربرد دارد.

حال ممکن است برایتان سوال باشد که چرا از پوست لیمو تازه برای طعم دهی استفاده نمی شود ؟ لازم به ذکر است که اثر و طعم بخشی پوست منجمد شده لیمو ترش  بیشتر از پوست تازه آن می باشد.

مواد مغذی موجود در لیمو ترش با داشتن خواص فوق العاده مفید و شگفت انگیر ،  فوایدی زیادی برای بدن دارد.بهتر است لیموترش را در بیشتر وعده های غذایی جای داد تا از به سلامت بدن و عملکرد آن کمک کرد و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link