رژیم کتو چیست؟

خارج شدن از رژیم کتوژنیک و تثبیت وزن بعد از کاهش وزن در رژیم کتو یا کتوژنیک مصرف خوراکی هایی که کربوهیدرات و قند دارند را محدود می نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کنیم. توصیه می کنیم قبل از اتخاذ رژیم کتوژنیک با پزشک و متخصص تغذیه صحبت کنید. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. نتیجه این اتفاق قرار گرفتن بدن در وضعیتی متابولیک به نام کتوزیس -کتوز- است. رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

دکتر نانسی پی رهنما، پزشک دارویی گفته است برنامه غذایی کتوژنیک به طور قطع می تواند در آغاز باعث کاهش میل جنسی در افراد بشود، زیرا فردی که تحت رژیم لاغری کتوژنیک باشد علائم و عوارض ترک مصرف کربوهیدرات و همچنین آنفولانزای کتو را تجربه می کند. مک مانوس توصیه می کند چربی های اشباع را بیشتر از 7٪ کالری روزانه خود بالا نبرید، زیرا خطر بیماری قلبی را بالا می برد. زیرا کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی وجود ندارد. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. این عارضه ممکن است ناشی از مصرف الکل، گرسنگی و قحطی شدید یا تیرویید بیش فعال باشد.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

● میوه ها و سبزیجات؛ تمام میوه ها دارای کربوهیدرات هستند، اما می توانید بعضی میوه ها -مثلا انواع توت ها- را در وعده های کوچک مصرف کنید. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. به نقل از «وبمد» و «هلث هاروارد»، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. قبل از اینکه اقدامات لازم را به جهت انجام رژیم کتوژنیک صورت بدهید، لازم است با پزشک مدنظر خود در این رابطه صحبت کنید و راهنمایی هایی در رابطه با اینکه این رژیم می تواند برای شما عملکرد مناسبی را به دنبال داشته باشد یا خیر، اطلاعاتی کسب کنید.  This c onte​nt was w ri tten  wi᠎th the help of G᠎SA  C onte nt Gener ator​ Demoversion!

کتوژنیک به چه معناست

gothic, fantasy, dark, girl, dark fairy tale, red hood, red riding hood, scary, mistery, manipulation, shop اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. فواید بیشماری در مورد رژیم کتوژنیک وجود دارد: از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی گرفته تا کاربردهای پزشکی درمانی. هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید. ● به طور معمول چند روز طول می کشد تا به حالت کتوز برسید. مک مانوس می گوید: «مغز نیاز دارد از کربوهیدرات های سالم قند خود را تامین کند تا عملکرد صحیحی داشته باشد. درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

در طول روز می توانید تنها از یک لیوان شیر کامل (شیری که تحت تولید قرار نگرفته باشد)، بهره ببرید. پروتئین همیشه باید در کنار چربی برای باقیمانده کالری مورد نیاز شما در روز مصرف شود. در کنار خوردن غذاهایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، میتوانید با نوشیدنیهای رژیمی که در مقالهی نوشیدنی خنک رژیمی آوردیم، آشنا شوید. اما به دلیل وجود شرایط خاص فرد در این دوران، بهتر است پیش از شروع رژیم، با پزشک معالج خود مشورت کنید. در نتیجه ایجاد شرایط کتوز برای بدن به تعویق میفتد.از دیگر روش هایی که می توان بدن را در حالت کتوز قرار داد، پیروی از رژیم های فستینگ (روزه داری متناوب) است. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند.

کتاب Pdf کتوژنیک

برخی نمی توانند از کلم استفاده کنند و برخی دیگر از سبزیجات چلیپایی. سبزیجات سبز تیره

و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. احتمالا در این رژیم، افزایش کتون ها،کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز نقشی اساسی در کاهش وزن دارند.

هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. این می تواند به طور یکسان برای مربیان مبتدی، متوسط و همچنین مربیان باتجربه برای نظارت بر ماکروها استفاده شود. به عنوان مثال، مطالعهای که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶، در مجله nutrients منتشر شد، اهمیت غلات کامل را برای کمک به کنترل وزن و همچنین کنترل قند خون بالا نشان میدهد. رژیم غذایی کتوژنیک در ابتدا برای کمک به کاهش دفعات تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده می شد.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. با مصرف این مواد غذایی میتوانید انرژی لازم جهت خواب عمیق را دریافت کرده و خوابی آرام و بدون اختلال را تجربه کنید. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود.