رژیم کتوژنیک چیست؟

این مطالعه هیچ تفاوتی را در کیفیت زندگی کودکان به دنبال تبعیت از رژیم غذایی کتوژنیک و مراقبت معمول نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت نیافت. برای سنجش میزان تاثیر این رژیم، تحقیقی انجام شد که نتایج آن ثابت کرد، زنانی که از رژیم دوکان پیروی کرده بودند و روزانه حدود 1000 کالری و 100 گرم پروتئین مصرف میکردند، در 8 تا 10 هفته توانستند 15 کیلوگرم وزن کم کنند. تغذیه بر جنبههای مختلف سلامت از جمله خواب نیز تاثیر دارد. برخی ادویهها: نمک، فلفل و پودر گیاهان مختلف برای طعم دار کردن غذا.

اجسام کتون: کتون ها دارای مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی ، از جمله بیماری هایی مانند سرطان ، آلزایمر و صرع است. صرع یک بیماری متابولیک است و یک نظریه این است که رژیم کتوژنیک از طریق تغییر متابولیسم یک فرد مؤثر می باشد. امروز در دکتر چک به بررسی رژیم کتوژنیک و فواید آن برای مقابله با انواع بیماری ها می پردازیم. انجام تحقیقات بیشتر، به ویژه برای بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به دارو، مورد نیاز است. کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک را رعایت کردند، فعالتر، کارآمدتر و با اضطراب کمتری بودند، اما انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

هیچ گزارشی از میزان عدم وقوع تشنج در بزرگسالان به دنبال مصرف رژیمهای غذایی کتوژنیک گزارش نشد، با این حال، بزرگسالانی که رژیمهای غذایی کتوژنیک دریافت میکنند ممکن است تا پنج برابر بیشتر از کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج منفعت ببرند. دلیل اینکه باید غذاهای غنی از پتاسیم و سدیم بخورید این است که این غذاها میزان اسیدیته مایعات بدن را کاهش می دهد. با این حال مصرف غذاهای پر پروتئین با کتون بالا می تواند به کاهش وزن عضلات کمک کند بویژه اگر وزنه بردار هستید. لازم به ذکر است، بدانید که تحقیقات گسترده ای بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پر پروتئین انجام شده است. با این حال، یک مطالعه تاثیرات مشابهی را بر کنترل تشنج با رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز که بهتر تحمل میشود و با رژیم غذایی کتوژنیک محدودتر نشان داد، و تأکید کرد که انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

البته در مورد رژیم سوپ نیز باید به مزایا و معایب آن توجه کرد و با توجه به شرایط جسمانی بدن ادامه داد. رژیم کتوژنیک بدن را مجبور می کند که از سوخت دیگری استفاده کند. تمام مطالعات گزارش کردند که دلیل خروج بیماران از مطالعات، عدم بهبودی در تشنج و تحمل ضعیف رژیم غذایی بوده است. معمولا این علائم به دلیل افزایش مصرف چربیها و تبدیلسازی قند به انرژی در بدن اتفاق میافتند. صرع (epilepsy) اختلالی است که در آن تشنجهای مکرر به دلیل تخلیههای غیر-طبیعی الکتریکی از مغز ایجاد میشوند. برای افرادی که تشنجهای آنها ادامه مییابد (صرع مقاوم به دارو)، استفاده از یک رژیم غذایی خاص (به نام رژیم کتوژنیک (ketogenic)) ممکن است در نظر گرفته شود.

مصرف رژیمهای غذایی کتوژنیک (ketogenic diets; KDs)، با محتوای چربی زیاد و کربوهیدرات پائین، برای کاهش فراوانی تشنج در افراد مبتلا به صرع توصیه شدهاند. امروزه انواع رژیمهای غذایی برای رسیدن به وزن ایدهآل توصیه میشود اما بسیاری از افراد در هدف خود موفق نیستند و یا دچار مشکلات مختلفی میشوند. رژیمهای مختلفی توسط متخصصین تغذیه، ورزش و سلامتی و … امروزه رژیمهای غذایی مختلفی برای کاهش وزن توصیه میشود که رژیم سوپ برای کاهش وزن در مدت کوتاه از جمله آنهاست. نرخ عدم وقوع تشنج در کودکانی كه رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز (Atkins) با محدودیت كمتر داشتند، تا فقط 15% کاهش یافت. اگرچه نرخ گزارش شده عدم وقوع تشنج در اغلب مطالعات نسبتا متوسط است، در یک مطالعه بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک پیروی کردند، دچار تشنج نشدند.

پیامدهای زیر را ارزیابی کردیم: عدم وقوع تشنج (seizure freedom)، کاهش تشنج (کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج)، عوارض جانبی، شناخت و رفتار، کیفیت زندگی، و نرخ خروج بیماران از مطالعه. کیفیت شواهد را برای تمام پیامدها در سطح پائین تا بسیار پائین ارزیابی کردیم. برای این بهروزرسانی، پایگاه ثبت مطالعات کاکرین (CRS Web) و MEDLINE (Ovid؛ 1946 تا 26 اپریل 2019) را در 29 اپریل 2019 جستوجو کردیم. این شواهد تا اپریل 2019 بهروز است. این یک نسخه بهروز شده از مروری است که اولین بار در سال 2003 منتشر، و آخرینبار در سال 2018 بهروز شد. در یک مطالعه تاثیرات رژیمهای غذایی کتوژنیک بر کیفیت زندگی، یادگیری، حافظه، و رفتار در کودکان گزارش شد. برای یافتن کارآزماییهای بالینی با محوریت بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها رژیم غذایی کتوژنیک با سایر درمانها مقایسه شد، بانکهای اطلاعاتی پزشکی را جستوجو کردیم. برای همه آنالیزهای اولیه از جمعیت قصد درمان (intention-to-treat) استفاده کردیم.

جوانههای خوراکی برای ادغام کردن متنوع اجتناب کرده اند ویتامینهای مفید را انتخاب کنید و انتخاب کنید حیاتی همچون: ویتامینهای گروه K, E, C, B, A, رژیم لاغری سریع بتاکاروتن (Be a-Ca o e e) را انتخاب کنید و انتخاب کنید سلنیوم (Sele ium) را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این خاصیت ضد سرطانی هستند. در رژیم کتوژنیک مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود، در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. چربی های سالم مانند روغن نارگیل، آووکادو ، روغن زیتون و کره حیوانی را برای افزایش چربی غذاها انتخاب کنید. نوع دیگری از رژیم های کتوژنیک؛ رژیم MCT است که از اسید های چرب با زنجیر متوسط به جای چربی های معمولی استفاده میشود، در این رژیم مصرف سبزیجات و میوه ها محدودیتی ندارند و کربوهیدرات کمتر محدود شده است زیرا کتوز MCT ها در میزان چربی کمتر رژیم کتوژنیک بهتر رخ میدهد.

همچنین انواع رژیم و میزان مصرف انواع مواد غذایی در آن ذکر شده است. در مطالعه دیگری گزارش شد 85% از کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک دریافت کردند، در مقایسه با فقط حدود نیمی از کودکانی كه رژیم اصلاح شده اتكینز گرفتند، با کاهش قابل توجهی در تعداد تشنجها روبهرو شدند. کاهش رشد در کودکانی که به علت صرع از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند هم دیده میشود و علت اصلی آن کاهش ترشح هورمون رشد به علت دریافت پایین کربوهیدرات میباشد. کودکان تحت درمان با رژیمهای غذایی کتوژنیک در مقایسه با کودکانی که مراقبت معمول خودشان را دریافت کردند، ممکن است تا سه برابر بیشتر عاری از تشنج شده و احتمالا تا شش برابر بیشتر با کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج روبهرو شوند.

زیرا قبل از رژیم تنها کاری که برای کاهش وزن می کردم، کم خوری بود که با رژیم شوک آن هم از بین رفت! ارزیابی اثرات رژیمهای غذایی کتوژنیک برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو. دو نویسنده مرور بهطور مستقل از هم از معیارهای از پیش تعریف شده برای استخراج دادهها استفاده کرده و کیفیت مطالعه را ارزیابی کردند. پیش از آمدن به بیمارستان غذای روزانه کودک در سه روز متوالی ثبت میشود که این امر به پزشک این امکان را می دهد تا میانگین دریافت انرژی روزانه کودک را جهت طراحی رژیمی برای تامین نیازهای رشد کودک ارزیابی نماید. آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟ در ابتدای مطلب در رابطه با رژیم کتوژنیک صحبت کردیم و از کارایی آن بیشتر برای شما گفتیم. تعداد محدودی را از مطالعات شناسایی کردیم که همگی حجم نمونه کوچکی داشتند. ​This ᠎po st h᠎as been c re ated with G​SA᠎ C ontent Generato r DEMO!