رژیم کتوژنیک – شرکت دارویی اکتوورکو

رژیم کتوژنیک 28 روزه - رژیم سرا خرما دارای مقداری کربوهیدات است اما باید بدانید که میزان مصرف کربوهیدارت در رژیم کتوژنیک به صفر نمی رسد از این رو خرما به عنوان منبع تامین کربوهیدارت در رژیم کتوژنیک توصیه می شود چرا که مقدار کمی از آن می تواند به طور همزمان انرژی و مواد مغذی بسیاری را نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت به بدن برساند. مغز برای تولید سروتونین به اسیدآمینه تریپتوفان نیاز دارد که اساسا از طریق مواد غذایی تامین میشود. همان طور که گفته شد، اولین ماده ی منع شده در رژیم کتوژنیک، قند و شکر است و به همین علت رژیم غذایی کتو به افراد مبتلا به دیابت نوع دو توصیه می شود. مواد معدنی موجود در دوغ با قابلیت جذب بالا به سلامت استخوان ها و دندان ها و پیشگیری از پوکی استخوان نیز کمک می کند.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

از مزایای دوغ برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد: دوغ به سلامت دندان ها و استخوان ها کمک می کند دوغ به دلیل دارا بودن کلسیم به استحکام استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. همچنین به علت عدم تنوع مواد غذایی، فردی که پیگیر این روش شده است، رنج و ناراحتی زیادی متحمل خواهد شد که می تواند اون را برای همیشه از پیگیری انواع رژیم های غذایی فراری دهد. این باعث افزایش قابل توجهی در سطح ترکیباتی به نام کتون در خون شما میشود. یکی از نکات مهم در رژیم کتوژنیک تعدیل پروتئین مصرفی در طی روز است. در این رژیم از خوردن حبوبات و محصولات لبنی اجتناب میگردد و تمرکز به سبزیها و ماهیها و به طور ویژه میوهها دارد. از جمله بیماری های مثل سابقه سکته قلبی ، آنژین صدری ، جراحی عروق کرونری ، همچنین اختلالات خواب در کنار چاقی زمانی نیازمند توجه ویژه خواهد بود که برخی از علائم نظیر خر و پف و قطع تنفس در حین خواب که منجر به پریدن ناگهانی خواهد شد، بروز کنند. This was c re​ated by G SA Content᠎ Generator  Demov᠎er sion᠎!

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

با توجه به طبع گرم خرما، استفاده از آن برای افرادی که دارای طبع گرم هستند مانعی ندارد؟ مخصوصا برای افرادی که علاقه ای به مصرف تخم مرغ ندارند، استفاده از خرما توصیه می شود. همچنین ذرت فیبر و پروتئین هم دارد و میتواند بهعنوان یک غذای چاق کننده در صبحانه مصرف شود. از آنجایی که این رژیم یک رژیم کم میوه و کم سبزی است، فیبر بسیار کمی را برای بدن به همراه دارد. This w​as g enerated by GSA Content Gener᠎ator DEMO!

لیست خرید کتوژنیک

شیر منبع بسیار خوبی از ویتامینها و مواد معدنی ضروری است. وقتی این اتفاق می افتد، کارایی بدن در سوزاندن چربی و تبدیل آن به انرژی بسیار زیاد می شود؛ هم چنین چربی را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مغز را تأمین کند. سندرم پلی کیستیک در بین زنانی رایج است که در سنین باروری به سر می برند ممکن است ظاهر شود. به شکلی که در برخی فرهنگ ها، از شیره ی خرما به جای شکر برای پخت حلوا استفاده می شود. Data w​as cre ated  with t he  help ᠎of GSA C ontent​ G​ener ator D​em᠎over sion!

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

حالت کتوزیس هر دو کتوز کدام ممکن است قصد کردن تحریک کردن ساخت کتون در هیکل است، روزی در حال وقوع است کدام ممکن است گلیکوژن بافت های عضلانی را انتخاب کنید و انتخاب کنید کبد تخلیه شده باشد را انتخاب کنید و انتخاب کنید هیکل اجتناب کرده اند فرار اسید های چرب برای تامین بنزین هیکل استفاده تدریجی. دوغ دارای ویتامین های B و D است که به تامین ویتامین ها در بدن کمک می کند. همچنین چربی را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مورد نیاز مغز را تامین کند.

بخشی از تحقیقات برای درمان بیماری پارکینسون بر روی عملکرد باکتری های روده متمرکز است و همانطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک می تواند به کنترل و تعادل بخشیدن به فعالیت باکتری های روده تاثیر مثبت داشته باشد و از این بابت رژیم توصیه شده به افراد مبتلا به پارکینسون می باشد. برای کنترل تاثیر خرما بر طبع افراد می توان خرما را به همراه ماست یا پنیر بدون نمک مصرف کرد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوغ بعد از غذا تا حد زیادی میزان جذب آهن را بالا می برد. شما می توانید در هرم غذایی رژیم کتوژنیک، خرما را در کنار تخم مرغ، سبزیجات و روغن های سالم قرار دهید. آکنه مخصوصا زمانی که به علت استفاده از خوراکی های ناسالم مثل نوشابه و شیرینی ایجاد شده باشد، با پیگیری این رژیم برطرف خواهد شد چرا که قند های مضر در این رژیم جایی نداشته و بدن به عادت های غذایی سالم تری خو خواهد گرفت.

فروشگاه کتوژنیک

زمانی که رژیم کتوژنیک استارت میخوره، خیلی از افراد دلشون میخواد از قند ها توی برنامه غذاییشون استفاده کنن. این چالش توی رژیم کتوژنیک جنگجویان همون تناوب زمانی 20 ساعته ای هست که فرد غذای کمی میل میکنه. میل زیاد به خوردن آب و افزایش ادرار، خستگی و کاهش وزن یا مشکلات بینایی مثل تاری دید از نشانه های رایج دیابت است. البته این رژیم با توجه به وضعیت بدنی این افراد که عمولا سالمند هستند، بهتر است زیر نظر متخصص و به صورت اصولی انجام شود چرا که اغلب این افراد دچار مشکلات بدنی دیگری نیز هستند. کم تحرکی، فشار خون و مشکلات قلبی و عروقی می تواند ضریب ابتلا به دیابت را افزایش دهد. همچنین خرما می تواند ضریب ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش دهد و به بهبود وضعیت استخوان ها کمک کند. رژیم کتو به علت کنترل انسولین خون می تواند در وضعیت سندرم تخمدان پلی کیستیک تاثیر مثبت بگذارد.

در رژیم شیر و خرما، فرد بر مصرف شیر و خرما متمرکز می شود و معمولا چنین رژیم های تک بعدی ای توصیه نمی شود. مثلاً هر 1 تخم مرغ 0.7 کربوهیدرات خالص و 6.3 پروتئین داره که باید از مقدار مصرف روزانه کسر کنید. میوه های مصرفی را باید از میان میوه هایی با کربوهیدرات کم انتخاب کنید. این دوران با علائمی نظیر اختلالات خواب، تغییرات خلق و خو و گرگرفتگی همراه می باشد. از نظر علم مزاج شناسی، خرما جزو آن دسته از مواد غذایی می باشد که از طبع گرم برخوردار است. لوبیا قرمز، سیب زمینی، محصولات رژیمی و غلات نیز از دسته خوراکی های منع شده هستند. دلیل توصیه ی افراد سالمند به پیگیری رژیم کتوژنیک نیز به همین علت می باشد. متخصصین تغذیه استفاده از این تکنیک را صرفا برای مدت زمانی کوتاه توصیه می کنند چرا که یک رژیم کامل نیست و نمی تواند تمام نیاز های بدن را برطرف کند.

دکتر کوهدانی، مشاور تغذیه در این باره توضیح می دهند: در روش کتوژیک چرخه ای، به مدت معمولا ۵ روز، از اصول رژیم کتوژنیک رایج استفاده می شود یعنی میزان کربوهیدرات کاهش پیدا می کند و سپس به مدت یک تا دو روز استفاده از کربوهیدرات می تواند افزایش پیدا کند. اکثر بانوان ایرانی پس از ازدواج و اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم بعد از بارداری و شیردهی دچار افزایش وزن می شوند. حجم شیر مادر رابطه مستقیمی با مقدار و تعداد دفعات شیردهی دارد. شاید شما نتوانید یک میلک شیک واقعی داشته باشید اما این اسموتی شکلاتی به خاطر ترکیبی غلیظ و خامه ای از شیر نارگیل، پودر پروتئین، دانه چیا، شکلات تلخ و یخ شما را به حس این نوشیدنی دلچسب نزدیک می کند.