روش‌ های کسب درآمد دلاری از سئو


این روزها در پی افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش هزینه‌های زندگی در کشور، بسیاری از متخصصان حوزه سئو به سراغ پروژه‌های خارج از کشور و کسب درآمد دلاری رفته‌اند.

اگر چه این کار مستلزم برقراری ارتباط و همکاری با شرکت‌ یا صاحبان کسب و کار در خارج از کشور است، اما کسب درآمد دلاری از سئو به لطف افزایش پروژه‌های دورکاری، تقاضا برای خدمات سئو و وجود پلتفرم‌های آنلاین پیشرفته، راحت‌تر از گذشته شده است. اما چگونه می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن با صاحبان کسب و کار در خارج از کشور ارتباط برقرار کرد و آنها را از توانایی‌هایمان مطلع کرد؟ اصلا راه‌های کسب درآمد دلاری از سئو چیست و برای چه تخصص‌هایی در کنار سئو می‌توان کسب درآمد کرد؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا راه‌های کسب درآمد دلاری از سئو را بیاموزید.

پروژه فریلنسری بگیرید

شما می‌توانید با اشخاص، شرکت‌ها و و سایت‌های خارجی به صورت فریلنسری کار کنید. به این معنا که تعهد می‌دهید برای انواع خدمات سئو در یک بازه زمانی مشخص با آنها همکاری داشته باشید. درحقیقت، اکثر پروژه‌های دلاری به صورت فریلنسری هستند. اگر شما تولیدکننده محتوا به زبان انگلیسی هستید یا در سئو سایت تخصص دارید، کار با یک شرکت یا داشتن حساب کاربری در یک وبسایت ارائه خدمات سئو، می‌تواند شما را به عنوان یک فریلنسر یا دورکار معرفی کند. شما می‌توانید در موقعیت‌های شغلی زیر به عنوان فریلنسر درآمد دلاری کسب کنید:

  • آنالیزور سایت
  • محتوا نویس
  • استراتژیست محتوا
  • کپی رایتر
  • متخصص شبکه‌های اجتماعی
  • متخصص دیجیتال مارکتینگ
  • مدیر سئو
  • سئوکار
  • کارشناس گوگل ادز
  • کمپین منیجر
  • طراح سایت

برای پیدا کردن اشخاص و شرکت‌ها می‌توانید به سراغ لینکدین (linkedin) یا سایت‌هایی مانند ایندید (Indeed) بروید. در هر دو وبسایت می‌توانید نسبت به نام، منطقه و فیلترهای دیگر، انتخاب‌های خود را محدود کنید. وبسایت‌های ارائه دهنده خدمات سئو، پلی بین شما و کسب‌وکارها هستند. آنها پروژه‌های سئو را معرفی می‌کنند تا متخصصان بتوانند پروژه مورد نظر خود را پیدا کنند. از وبسایت‌هایی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Upwork
  • Freelancer
  • Skyword360
  • Supersourcing
  • Fiverr
  • Contentoo
  • SEOClerks

مشاور سئو شوید

تبدیل شدن به مشاور سئو می‌تواند‌ از بهترین روش‌‌های کسب درآمد دلاری از طریق ارائه خدمات سئو باشد. خدمات مشاوره سئو شامل ارائه راهنمایی و خدمات تخصصی به مشاغل یا افرادی است که به دنبال آگاهی از برند و کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو هستند. مشاور سئو نیز کسی است که به الگوریتم‌های گوگل، روندهای جدید صنعت و استراتژی‌های سئو مسلط است. برای اینکه به یک مشاور سئو تبدیل شوید، پس از افزایش دانش و تجربه خود در زمینه سئو، باید روی دانش خود در زمینه زبان انگلیسی کار کنید. اگر زبان انگلیسی شما خوب است، به سراغ شرکت‌ یا اشخاصی در کشورهای انگلیسی زبان بروید.

اگر هم به زبان‌های دیگری مااند آلمانی تسلط دارید، پروژه‌های سئو در این کشور را دنبال کنید. سپس باید مهارت بالایی در مذاکره برای تعامل با کارفرماها داشته باشید. کارفرماهای خارجی باید به شما به عنوان یک متخصص اعتماد کنند؛ بنابراین باید در نحوه برقراری ارتباط موثر و انتقال مفاهیم مهارت داشته باشید. بهتر است نمونه کار قوی هم داشته باشید تا بتوانید فرد را برای دریافت مشاوره مجاب کنید. به طور کلی، خدمات مشاوره سئو می‌تواند هر زمینه از این حوزه به شرح زیر را شامل شود:

سایت راه اندازی کنید

راه اندازی سایت می‌تواند‌ شامل ارائه خدمات زیادی از جمله طراحی سایت، ایجاد سایت، هاست و دامنه، تولید محتوا، سئو و… باشد. پس ممکن است پروژه‌ای را پیدا کنید که می‌خواهد صفر تا صد کارهای آنلاین خود را به متخصص سئو بدهد؛ اما شما در چنین شرایطی نمی‌توانید به تنهایی از پس کار برآیید. پس نیاز به همکاران دیگری دارید. بهتر است ابتدا ابعاد کار را بسنجید و ببینید آیا می‌توانید تیمی کامل جمع کنید که خدمات باکیفیتی به مشتری خارجی ارائه دهند یا خیر.

وبسایت شما همچنین می‌تواند‌ یک فروشگاه اینترنتی باشد یا وبسایتی که خدماتی را در یک حوزه خاص ارائه می‌دهد. بهتر است در مورد مدیریت وبسایت دانش کافی داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که شرکت یا اشخاص زیادی در خارج از کشور هستند که ممکن است به ایرانیان داخل کشور خدمات بدهند. برای مثال، تعداد شرکت‌های مهاجرتی به خصوص در کانادا و استرالیا افزایش یافته است، زیرا ایرانیان زیادی در چند سال اخیر به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

سایت شخصی بزنید

از بهترین روش‌ های کسب درآمد دلاری از سئو می‌توان به ایجاد سایت شخصی اشاره کرد. اگر سرمایه لازم را دارید و می‌خواهید خارج از مرزهای کشور فعالیت کنید، سایت شخصی بزنید. شما ممکن است محصول جدید تولید کرده باشید یا خدمات خاصی داشته باشید. از طریق راه‌اندازی وبسایت به زبان انگلیسی می‌توانید محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. فقط باید درگاه پرداخت بین المللی داشته باشید، البته ایران از نظر پرداخت بین المللی ارتباطی با جهان ندارد.

در این خصوص شرکت‌های واسطه‌ای وجود دارند که دلار را به ریال تبدیل می‌کنند و به حساب کاربران واریز می‌کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که سایت شخصی شما حتماً نباید محصول محور یا خدماتی باشد، داشتن یک وبلاگ به زبان انگلیسی هم کفایت می‌کند. با داشتن سایتی که در آن محتوای سئو شده در یک حوزه خاص وجود دارد و امکان دیده شدن در نتایج گوگل را دارید، می‌توانید درآمدزایی داشته باشید. با داشتن چنین سایتی می‌توانید برای گرفتن تبلیغات، افیلیت مارکتینگ، گوگل ادسنس و سایر موارد اقدام کنید. درحقیقت، راه اندازی سایت‌های وبلاگی یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری از سئو است.

آموزش سئو دهید

آموزش سئو با مشاوره دادن در مورد خدمات سئو متفاوت است. اگرچه بخشی از کار مشاور، ارائه آموزش است، اما صرفاً مشاور به دنبال راهنمایی کردن افراد و شرکت‌هاست. آموزش دادن بحث تخصصی‌تری است که نیاز به دانش عمیق در سئو دارد. شما می‌توانید از طریق سایت شخصی یا شبکه‌های اجتماعی به معرفی خدمات آموزشی خود بپردازید؛ اما قبل از هر کاری باید قالب دوره‌های آموزشی را مشخص کنید. به این معنا که به مشتریان خارجی PDF آموزشی می‌فروشید یا ویدئوی آموزشی ارائه می‌دهید؟

کلام آخر

ما در این مطلب روش‌‌های کسب درآمد دلاری از سئو را معرفی کردیم، حالا می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و با استفاده از روش‌های مختلف، مشتری خارجی و درآمد دلاری کسب کنید.

شما می‌توانید روشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه اهداف بلندمدت و ترجیحات شخصی شما را برآورده کند. داشتن مهارت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو راهی عالی برای کسب درآمد خوب و تضمین یک آینده مالی است. پس اگر می‌خواهید به بیرون از مرزها فکر کنید، همین امروز دانش و مهارت خود را در زبان انگلیسی و حوزه سئو گسترش دهید. حتی کسب تجربه با اشخاص و شرکت‌های خارجی می‌تواند‌ مسیر شما را برای مهاجرت هموار کند. شرکت‌های بین المللی ممکن است بعد از مدتی به شما پیشنهاد شغلی (جاب آفر) ارائه دهند. پس از موقعیت‌های خود نهایت استفاده را ببرید.

شما می‌توانید برای یادگیری یا ارتقای خود در حوزه سئو، به سئولب مراجعه و با کمک و مشاوره استاد و دوره جامع سئو در این مرکز، دانش خود را ارتقا و از تجربه آنها استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link