چگونه یک تریدر موفق شویم؟ | قدم به قدم تا درآمد دلاری


امروزه وجود اینترنت و فرصت‌های پولسازی در آن باعث شده تا بسیاری از افراد، به فکر آنلاین کردن کسب و کار خود بیفتند و از این طریق درآمدزایی داشته باشند. یکی از مشاغل پر پتانسیل که امکان دریافت سودهای چشمگیر در آن وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق اینترنت و تنها با در اختیار داشتن یک کامپیوتر شخصی داشته باشند، ترید و معامله در بازارهای مالی است.

این شغل علاوه‌بر تمام مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد و شما بدون نیاز به هیچ کارفرمایی می‌توانید از خانه کسب و کار خود را داشته باشید، سختی‌های خود را نیز دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد در مسیر معامله‌گری جا بزنند و از سال‌های ابتدایی آن را رها کنند. سخت بودن این مسیر به‌معنای ناممکن بودن آن نیست. صرفا لازم است این مسیر را با برداشتن قدم‌های درست پیموده تا بتوانید در نهایت به اهداف مالی خود برسید.

برای تحقق بخشیدن به این هدف، اقداماتی مانند بالا بردن سطح دانش و مهارت، انتخاب بروکر مناسب برای معامله، شناخت بازار و بسیاری از عوامل دیگر ضروری هستند که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

تریدر کیست؟

تریدر به افردی گفته می‌شود که در طول روز یک یا چند معامله را در بازار‌های مالی آنلاین انجام داده و بر اساس پیش بینی‌هایی که انجام می‌دهد به دنبال کسب سود از بازار است. هر تریدر سبک‌ و استراتژی‌ معاملاتی متفاوتی داشته و بر همین اساس خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

فارکس تریدرها، فعالیت‌های مالی خود را در پلتفرم‌های معاملاتی ارائه‌شده توسط بروکرها انجام می‌دهند. به‌همین دلیل انتخاب بروکر مناسب یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت یک تریدر به‌شمار می‌رود.

راه‌های تبدیل شدن به یک تریدر موفق

اگر به تازگی وارد بازارهای مالی شده‌اید و یا قصد ورود به آن را دارید برای آنکه بتوانید عملکرد موفقی داشته باشید بهتر است مراحل زیر را طی کنید.

شناخت و ارزیابی شخصی

یک تریدر موفق پیش از شروع فعالیت خود در بازار باید توانایی محاسبات ریاضی و تجزیه و تحلیل آماری را داشته باشد و بتواند رفتار خود و دیگران را از نظر روانشناسی بررسی کند. وجود دانش مالی و قدرت کارآفرینی نیز از دیگر فاکتور‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تریدر است.

یک تریدر موفق باید از عهده ساعات کار طولانی برآمده و دائما در حال آموزش و بالا بردن سطح دانش خود باشد. ریسک‌پذیری از دیگر ویژگی‌هایی است که یک تریدر لازم دارد و باید توانایی متعهد شدن به کار و استراتژی‌های خود را داشته باشد.

سرمایه اولیه کافی جهت فعالیت

تریدر‌ها برای آنکه بتوانند خود را در بازار زنده نگه دارند لازم است که سرمایه کافی برای این کار فراهم کرده و سپس اقدام به فعالیت در بازارهایی مانند فارکس کنند. این بازار بسیار پر ریسک بوده و همیشه سودده نیست. بنابراین چنانچه سرمایه شما ظرفیت تحمل چندین ضرر پشت سر هم را نداشته باشد بهتر است که ریسک نکرده و وارد این بازار نشوید.

گفته می‌شود که حداقل سرمایه مورد نیاز برای فعالیت در بازار فارکس ۱۰ هزار دلار است. البته با رقم‌های بسیار کم‌تر از این مقدار هم می‌توان اقدام به ترید کرد. هر چند که رقم‌های پایین توانایی پشتیبانی از سرمایه را نداشته و ممکن است در چند ترید از بین برود.

شناخت نماد‌های معاملاتی مختلف

در بازار‌های امکان معامله نماد‌های مختلفی وجود داشته که ماهیت هر کدام بسیار متفاوت بوده و در نتیجه نحوه معامله کردن آن‌ها نیز متفاوت است. بنابراین یک تریدر باید از ماهیت نماد مورد معامله کامل آگاه باشد و بدون دانش کافی وارد آن نشود.

داشتن استراتژی از پیش تعیین شده

معامله‌گران در ابتدا بهتر است با دو استراتژی معاملاتی فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت زیان‌ده بودن یکی از آن‌ها از دیگری استفاده کنند. پس از آنکه استراتژی مورد نظر سودده شد می‌توان کم کم استراتژی‌های دیگر را نیز تجربه کرد. بنابراین داشتن استراتژی به تنهایی کافی نبوده و باید استراتژی مورد نظر با برنامه‌های معاملاتی آن‌ها نیز تطابق داشته باشد.

مدیریت ریسک و سرمایه

مدیریت ریسک و سرمایه از مهمترین عوامل برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق است. یک تریدر موفق باید بداند که در هر معامله چه مقدار از سرمایه را باید وارد کرده و چند درصد حد ضرر برای آن تعیین کند. از طرفی حتی اگر یک استراتژی مناسب داشته باشید همیشه بازار بر وفق مراد شما نخواهد بود و در مواقعی شما را به دام می اندازد. بنابراین در مواقع بحرانی باید بدانید که چگونه آن را مدیریت کرده تا در مجموع معاملات شما سود ده باشد.

انتخاب بروکر مناسب

مطالعه درباره بروکر‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند بسیار در میزان سود یا زیان شما موثر بوده و بر همین اساس انتخاب بروکر مناسب امری حیاتی است. یک تریدر موفق هزینه‌های معاملاتی‌ای که قرار است بروکر دریافت کند را بررسی کرده و میزان اعتبار و امنیت آن را مطالعه می‌کند. از طرف دیگر امکانات معاملاتی‌ که یک بروکر در اختیار معامله گران قرار می‌دهد مانند ابزارهای معاملاتی متنوع، ارائه اخبار و داشتن برنامه‌های آموزشی از طرف بروکر بسیار حائز اهمیت هستند.

بک تست از استراتژی

پس از انتخاب بروکر و استراتژی معاملاتی بهتر است ابتدا با حجم پول پایین وارد معامله شده و یا از نسخه‌های آزمایشی برای این کار استفاده کنید. پس از مدتی چنانچه استراتژی مذکور سودده بود می‌توانید کم کم حجم پول را افزایش داده و از این طریق امنیت سرمایه خود را برقرار کنید.

نحوه انتخاب بروکر مناسب

همانطور که گفته شد بروکر‌های مختلف امکانات معاملاتی متفاوتی را داشته و ویژگی‌های گوناگونی دارند. اگر قصد انتخاب بروکر را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی فاکتور‌های زیر را بررسی کنید.

اعتبار بروکر

اعتبار یک بروکر یکی از اساسی‌ترین فاکتور‌هایی است که در انتخاب بروکر باید مورد توجه قرار بگیرد. سعی کنید بروکری را انتخاب کنید که سابقه فعالیت قابل قبولی را داشته باشد و همچنین دارای مجوزهای فعالیت رسمی از نهاد‌های معتبر باشد.

میزان اسپرد دریافتی توسط بروکر

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در انتخاب بروکر میزان اسپرد یا همان اختلاف قیمت بین خریدار و فروشنده است. این مورد به عنوان هزینه معاملاتی محسوب شده و می‌تواند بخش عمده‌ای از سود شما را کاهش دهد. بنابراین انتخاب بروکر با اسپرد بالا می‌تواند کاملا به ضرر معامله‌گر باشد و زحمات او را هدر دهد.

اهرم معاملاتی

اهرم معاملاتی یکی از امکاناتی است که کارگزاری‌ها در اختیار معامله گران قرار می‌دهند تا به واسطه آن بتوانند با سرمایه‌های کمتر معاملاتی با حجم‌های بیشتر از سرمایه خود انجام دهند. البه اهرم معاملاتی در صورتی می‌تواند سود‌های ما را زیاد کند که با مهارت کافی و در جای مناسب استفاده شوند.

سرعت اجرای معاملات

سرعت اجرای معاملات یک بروکر فاکتور دیگری است که می‌تواند در مواقع حساس بازار بسیار به چشم بیاید. اگر قصد انتخاب بروکر مناسب را دارید بهتر است بروکری را انتخاب کنید که سرعت اجرای معاملات در آن بالا باشد.

حساب‌های متنوع

ارائه حساب‌های متنوع در یک کارگزاری می‌تواند قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد که با استفاده از آن و بر اساس علایق شخصی و استراتژی‌های معاملاتی خود حساب متفاوتی را انتخاب کنند. بنابراین مطابقت داشتن حساب معاملاتی با استراتژی معاملاتی افراد تاثیر زیادی بر افزایش درآمدزایی آن‌ها دارد.

راه‌های واریز و برداشت متنوع

بروکر‌های مختلف راه‌های مختلفی را برای انجام تراکنش‌های واریز و برداشت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بنابراین سعی کنید در انتخاب بروکر به این گزینه توجه کرده و بروکری را انتخاب کنید که بتوانید در آن به راحتی و از روش‌های مختلف در کمترین زمان ممکن واریز و برداشت را انجام دهید.

سخن آخر – مسیر تبدیل به یک معامله‌گر موفق

اگر تا اینجای مطلب با ما همراه بوده باشید متوجه شده‌اید که چگونه می‌توان تبدیل به یک تریدر موفق شد و همچنین با ویژگی‌های مورد نیاز برای انتخاب بروکر مناسب آشنا شده اید. ترید کردن نیازمند یک سبک زندگی مناسب با ترید بوده و افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند بهتر است پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری مالی بر روی افزایش سطح دانش و مهارت خود وقت بگذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link