راهنمای انتخاب کفش اسپرت زنانه مناسب | 9 نکته فوق‌العاده ضروری که پیش از خرید باید بدانید!


کفش‌ اسپرت همیشه جزو یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع کفش در میان بانوان بوده که برای پیاده‌روی، ورزش، مهمانی، محل کار و بسیاری از موقعیت‌های رسمی و غیررسمی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی میان کفش با سلامت پاها، زانو، ستون فقرات، قلب و سایر اندام‌های حیاتی بدن انسان وجود دارد. باتوجه به گرانی شدید کفش‌های خارجی و عدم استقبال مشتریان، در سال‌های اخیر بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی مثل کفش پاما رشد چشمگیر و قابل ملاحضه‌ای را تجربه کرده‌اند.

اتفاقی که موجب انقلابی بزرگ در افزایش کیفیت و طول عمر کفش‌های ایرانی خصوصا برند پاما شده است. در ادامه چند ویژگی مهم و اساسی برای انتخاب کفش اسپرت زنانه مناسب را بیان می‌کنیم.

ویژگی‌های کفش اسپرت زنانه مناسب
  1. وزن
  1. زیره
  1. انعطاف‌پذیری
  1. تنفس‌پذیری
  1. آستر داخلی
  1. برند معتبر
  1. پنجه کفش
  1. کفی
  1. نوع کفش

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین وظیفه کفش محافظت از پاها در برابر هرگونه آسیب خارجی است. کفش‌های اسپرت زنانه به دلیل زیبایی و جذابیت بالا، بهره‌گیری از طراحی متنوع و رنگ‌بندی فوق‌العاده خاص مورد پسند بسیاری از بانوان هستند. اما پیش از خرید کفش مورد نظر خود لازم است تا حتما از کیفیت و استاندارد بودن آن‌ها مطمئن شوید.

با بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی کفش بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های کفش اسپرت زنانه مناسب

وزن

وزن جز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کفش اسپرت زنانه محسوب می‌شود. وزن مناسب کفش موجب جلوگیری از خستگی زودهنگام شما در زمان کار و فعالیت‌های فیزیکی می‌شود. بنابراین پیش از اقدام به خرید حتما از سبک بودن کفش اسپرت خود اطمینان حاصل کنید.

ویژگی‌های کفش اسپرت زنانه مناسب

زیره

زیره نقش بسیار مهمی در میزان مقاومت کفش‌های اسپرت ایفا می‌کند. اصلی‌ترین وظیفه زیره محافظت از پاها در مقابل ضربات خارجی، سطوح تیز، لغزنده و ناهموار است. از بهترین زیره کفش‌های اسپرت زنانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیره‌ EVA: این زیره از مواد فوق‌العاده نرم ساخته شده و قادر به دفع شوک‌ و ضربه‌های بسیار شدید است. به همین جهت برخی از تولیدکنندگان ایرانی مانند پاما از زیره‌های باکیفیت EVA در محصولاتشان استفاده می‌شود.
  • زیره Termo: از مزیت‌های این زیره می‌توان به مقاومت در برابر لغزش، وزن بسیار کم و عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد.
  • زیره PU: بیشتر تولیدکنندگان کفش در ایران مثل برند پاما از زیره‌های پی.یو در طراحی محصولاتشان استفاده می‌کنند. علت این امر وزن نسبتا کم، انعطاف‌پذیری و همچنین مقاومت بالا در مقابل رطوبت و لغزش است.
  • زیره TPU: زیره تی.پی.یو یکی دیگر از انواع زیره‌های فوق‌العاده مقاوم در برابر لغزش و سایش است. زیره TPU عایق مناسبی در برابر سرما بوده و استحکام بسیار بالایی در برابر هرگونه شکستگی و ترک‌ خوردگی دارد.

بهترین زیره کتونی اسپرت مناسب خانم‌ها

انعطاف‌پذیری

جالب است بدانید که خاصیت انعطاف‌پذیری کفش‌های اسپرت (ورزشی) ارتباط مستقیمی با میزان راحتی و آسودگی شما خصوصا در زمان ورزش و پیاده‌روی دارد. گفتنی است که اگر کفش‌ها از نرمی و انعطاف مناسبی بهره‌مند نباشند به پاهای شما اجازه حرکت آزادانه نخواهند داد.

برای اطمینان از خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری کافیست تا کفش را از قسمت پاشنه تا پنجه خم کنید. کفش‌هایی که از نرمی و انعطاف خوبی برخوردار باشند، به‌راحتی خم شده و پس از مدت کوتاهی نیز به حالت اولیه خودشان بازمی‌گردند.

تنفس‌پذیری

آیا تا به‌حال برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا گاها پاهایتان در داخل کفش دچار تعریق و بوی بد می‌شوند؟ در پاسخ باید بگوییم که بهره‌گیری از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت، اصلی‌ترین علت عدم تهویه هوا و بوی نامطبوع در داخل کفش است. استفاده از بافت نامناسب زمینه رشد قارچ، باکتری و بسیاری از میکروب‌ها در داخل کفش را فراهم می‌کند. در نتیجه تنفس‌پذیری کفش‌های اسپرت یکی دیگر از نکات فوق‌العاده مهمی است که نباید هنگام خرید کفش آن را دست‌کم گرفت.

آستر داخلی

هنگام خرید حتما نگاهی به آستر داخل کفش بیندازید. از آنجایی که میزان اصطکاک و تماس پا با دیواره‌های کفش زیاد است، آستر داخلی آن باید از پارچه بسیار نرم و راحتی تولید شود. در غیر این صورت دچار مشکلات دردناکی مثل التهاب، زخم و تاول در اطراف پاهای خود خواهید شد. جالب است بدانید که آسترهای استاندارد و آنتی‌باکتریال مانع از رشد قارچ و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شوند.

برند معتبر

حتما می‌دانید که شرکت سازنده چه نقشی در تولید کفش‌ اسپرت استاندارد و مناسب دارد. برندهای معتبر و بااصالت ارزش زیادی برای مشتریان خود قائل هستند. از این‌رو تمام تلاش خود را برای تولید کفش‌های درجه‌یک و همچنین ارائه بهترین خدمات می‌کنند. تشخیص جنس زیره، میزان تنفس‌پذیری کفش و بسیاری موارد دیگر از عهده هرکسی برنمی‌آید. بنابراین با انتخاب کفش‌های اسپرت برند دیگر نیازی به بررسی‌های دقیق و موشکافانه نخواهید داشت.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت فوق‌العاده شدید برندهای خارجی نظیر نایک و آیداس، توجه مشتریان به سمت صنعت کفش داخل جذب شده و همین امر خوشبختانه باعث ایجاد فضای رقابتی، افزایش کیفیت و همچنین فروش گسترده برندهای ایرانی شده است.

پاما یکی از برندهای فوق‌العاده خوش‌نام و پرفروش ایرانی است که در حوزه تولید انواع کفش‌های اسپرت زنانه فعالیت دارد. گفتنی است که در تولید محصولات پاما از چرم طبیعی، چرم مصنوعی و پارچه‌های مرغوب و تراز اول بازار استفاده می‌شود. زیره کفش‌های اسپرت زنانه پاما از جنس EVA، PU، TPU و… می‌باشد که از انعطاف و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید کفش اسپرت زنانه پاما کافیست تا نگاهی به سایت این شرکت انداخته و یک جفت کفش اسپرت استاندارد و جذاب متناسب با استایل خود خریداری کنید. کفش‌های اسپرت زنانه پاما در طرح‌های زیبا، سایزهای مختلف و انواع رنگ‌بندی نظیر مشکی، طوسی، سبز، زرد، بنفش و… به مشتریان عرضه می‌شوند.

۳ نتیجه‌گیری مهم در استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت برای کفش و کتونی

پنجه کفش

پنجه کفش‌های اسپرت و یا ورزشی باید از سایر کفش‌ها پهن‌تر باشد. در این صورت حمایت و پشتیبانی خوبی از پاها در داخل کفش انجام می‌پذیرد. بنابراین پیش از خرید به باریک و یا پهن بودن سرپنجه کفش خود دقت کنید. برای اطمینان از مناسب بودن سایز کفش کافیست تا آن‌ها را بپوشید. سرپنجه پاها در داخل کفش باید به‌گونه‌ای باشد که انگشتان شما روی هم قرار نگرفته و به‌راحتی قابل حرکت دادن باشند.

کفی

کفی‌های تعبیه شده در داخل کفش نیز یکی دیگر از مولفه‌های فوق‌العاده مهم در میزان راحتی پاهای شما محسوب می‌شوند. اصلی‌ترین وظیفه کفی کفش جلوگیری از فشارهای وارده به پاها و همچنین پشتیبانی کامل از گودی کف پا است. هنگام خرید به ثابت و یا قابل تعویض بودن کفی‌ها در داخل کفش خود توجه کنید. کفی‌های کفش پس از مدتی راه رفتن خاصیت ارتجاعی و ضدضربه بودن خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین پس از چند ماه استفاده نیاز است تا کفی‌های جدید را جایگزین آن‌ها کنید. فراموش نکنید که کفی‌های طبی بهترین مدل برای استفاده هستند.

نوع کفش

جالب است بدانید که هرکدام از کفش‌های اسپرت (ورزشی) متناسب با فعالیت خاصی تولید می‌شوند. بنابراین پیش از خرید حتما از خودتان سوال کنید که از کفش‌ها برای چه موقعیتی می‌خواهید استفاده کنید؟

به‌خاطر داشته باشید که هر یک از کفش‌های روزمره، پیاده‌روی، بدنسازی، فوتبال و… ویژگی خاص خودشان را داشته و برای کارکرد خاصی طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال برای انجام کارهای روزانه بهترین انتخاب کفش‌های روزمره و یا راحتی هستند که به‌صورت کاملا اختصاصی برای این هدف طراحی می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link