رازهای جذابیت و کاریزماتیک شدن در دکتر کاغذی


آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید فردی را الگوی خود قرار دهید؟ یا آن شخص را به عنوان یک منبع قدرت و تاثیرگذاری ببینید؟ امروزه افراد جذاب، الهام بخش و الگوی خوبی برای دیگران هستند. اگر شما هم می‌خواهید دیگران را به خود جذب کنید، مقاله‌ی درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید.

جذابیت دکتر کاغذی

به نظر شما میتوان جذابیت را آموخت؟

از آنجایی که بخشی از جذابیت اکتسابی است پس می‌توان آموخت که چطور در تعاملات اجتماعی و حرفه‌ای خود جذاب باشید. حتی اگر خودتان را یک آدم بی دست و پا و خجالتی توصیف کنید ، در ادامه راه های افزایش جذابیت را به شما خواهیم آموخت .

افزایش جذابیت دکتر کاغذی

دو ویژگی اصلی افراد جذاب

۱- قدرت تاثیرگذاری: شخصی که قدرت تاثیرگذاری بالایی دارد، قطعا می‌تواند افراد زیادی را به شیفته خود کند. در رابطه با استفاده از قدرت تاثیرگذاری خود، فعال باشید. اگر این کار را بکنید خواهید فهمید که زندگی افرادی که در حلقه روابط شما هستند، بر اثر حضور شما تغییرات مثبت داشته است.

۲- مهربانی: افراد مهربان معمولا با طیف وسیعی از شخصیت‌ها کنار می‌آیند و دیگران در کنار آن‌ها احساس راحتی می‌کنند. هرگز در این افراد خودخواهی نمی‌بینید. آن‌ها هیچ‌گاه به دنبال منافع شخصی نیستند و برای رسیدن به منفعتی زیر پای کسی را خالی نمی‌کنند. فروتنی یکی از ویژگی‌های ذاتی‌شان است و بسیار نوع‌دوست هستند.

چگونه شخصیتی جذاب داشته باشیم؟

1: آراستگی ظاهری

حمام به موقع، پوشیدن لباس تمیز و آراسته، استفاده از عطرهای ملایم، شانه زدن و مرتب نمودن مو، آراستن خود به طوری که متناسب با محیطی باشد، همه و همه می تواند در داشتن ظاهری جذاب موثر باشند.

2: ارتباط چشمی مناسب

هر از گاهی با شخصی که درحال گفتگو هستید، ارتباط چشمی برقرار کنید. تا به شخص بفهمانید که صحبت‌هایش مورد توجه و تایید شماست. فرد دارای جذابیت هرگز در صحبت ارتباط چشمی را قطع نمی‌کند و کارهایی مثل چک کردن گوشی یا ساعت را انجام نمی‌دهد زیرا این کار به دیگران این پیام را می‌رساند که فرد روبرو دیگر نمی‌خواهد با من صحبت کند

3: لحن صدای مناسب

در ارتباطات اجتماعی، لحن مناسب داشته باشید. یکی از مهم‌ترین تمرینات این است که یک جمله را انتخاب کنید و آن را با لحن‌های مختلف و با صدای بلند تکرار کنید. با این تمرین به خوبی متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با لحن‌های مختلف صحبت کرده و احساسات خود را کنترل کنید یا نه.

4: اعتماد به نفس بالا

اهمیت اعتمادبه‌نفس آنقدر بالاست که تاثیراتش را می‌توان در موقعیت‌های مختلف مشاهده کرد به طوری که افراد با اعتماد به نفس بالا سريعتر به اهداف خود می‌رسند. ساده‌ترین راه برای کمک به افزایش اعتمادبه‌نفس، صحبت کردن درباره چیزهایی است که به آن علاقه دارید.

5: اصالت داشتن

گاهی اوقات باید تصمیمی بگیرید که به لحاظ اخلاقی چالش‌برانگیز است؛ اینجاست که دانستن ارزش‌های اصلی کمک‌تان می‌کند تا کار درست را انجام بدهید. با اصالت زندگی کردن یعنی اینکه مطابق با ارزش‌ها و باورهایی زندگی کنید.

6: همدل و همدرد بودن

افراد جذاب همدل و همدرد هستند. همدلی و همدردی هر دو روشی برای پاسخ دادن به درد و رنج اطرافیان ما است. اساساً همدلی اینه که خودمون رو در موقعیت دیگری قرار بدیم و احساس کنیم که الان اون چه احساسی باید داشته باشه.

7: احترام گذاشتن

احترام بزرگ و کوچکی، فقر و ثروت یا زشتی و زیبایی نمی‌شناسد؛ گذاشتن احترام یک امر متقابل است.احترام گذاشتن به دیگران زمانی اتفاق می‌افتد که ابتدا بتوانیم به عنوان کسی که مهم است، همانند مهم‌ترین شخصی که نظرات و عقاید و احوالاتش برای ما در زندگی‌مان اهمیت دارد، برای خودمان احترام قائل شویم تا بتوانیم احترام به دیگران را نیز تمرین کنیم.

8: تقویت عزت نفس

افراد جذاب عزت نفس بالایی دارند. عزت نفس یک قدرت درونی است که شما را نیرومند می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت؛ ترکیبی از اعتمادبه‌نفس و احترام به خود است.

9: شناخت کافی از زبان بدن

افراد جذاب به خوبی می‌دانند که زبان بدن از کلام گویاتر است و اگر بخواهند روی طرف مقابل تاثیر خوبی بگذارند و شخصیت داشته باشند باید از زبان بدنشان به درستی استفاده کنند. پس از زبان بدن خود به گونه‌ای استفاده می‌کند که دیگران از روابط با او احساس خوبی داشته باشند و تحت تاثیر قرار بگیرند.شنونده خوبی باشید

افراد جذاب معمولا شنونده‌های خوبی هستند. این افراد با صبر و حوصله اجازه می‌دهند که طرف مقابل آن چیزی را که می‌خواهد با خیال راحت تعریف کند و در چهره‌شان اشتیاق لازم برای شنیدن را نشان می‌دهند و شادابی چهره‌شان را درطول صحبت حفظ می‌کنند تا نشان دهند که تمام توجه‌شان به فردی است که صحبت می‌کند.

افزایش کاریزماتیک دکتر کاغذی

چگونه تاثیر مثبت بر دیگران بگذاریم؟

برای اینکه در خودتان کاریزما ایجاد کرده و دیگران را به خود جذب کنید، باید فعالیت‌هایی را در زندگی حرفه‌ای خود انجام دهید. برخی از تغییرات و تکنیک‌ها ‌می‌توانند توانایی شما را در این زمینه و متقاعد كردن افراد ارتقا داده و به شما کمک کنند با كنترل ذهن و نفوذ در قلب افراد روی آن‌ها تاثیر مثبت بگذارید. بدیهی است که یک رابطه بلندمدت و نزدیک ارزش این را دارد که خود واقعی‌تان را نشان دهید. شما ‌می‌توانید خود واقعی‌تان باشید و در واقع هیچ مشکلی در نقاب‌گذاشتن برای برخورد دیگران وجود ندارد؛ تنها کافی است بدانید که همه‌چیز به هدف یا همان قصد و نیت شما بستگی دارد.

یادآوری

اگر همه‌ی ویژگی‌های شخصیتی زیر را نداشتید، ناراحت و ناامید نشوید. زمانی که با این خصوصیات آشنا شدید، می‌توانید آن‌ها را در خود تقویت کنید. برای ایجاد شخصیت آهنربایی یا جذاب، باید تبدیل به فردی شوید که دیگران می‌توانند به‌راحتی به او تکیه و اعتماد کنند. باید تبدیل به دوستی شوید که همه تمایل دارند چنین فردی را در زندگیشان داشته باشند.

دکتر کاغذی

امضا

مجموعه دکتر کاغذی  ، با سال ها تجربه ی تحقیق در حوزهای مختلف روانشناسی، توانست یک حوزه امن و قابل اعتماد جهت ارائه مطالب روانشناسی برای مراجعین ایجاد کند. طی چند سال گذشته با تحقیق بسیار و مطالعه‌ دقیق به همکاری با گروه های باتجربه و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و برندینگ توانستیم کلینیک امن مجازی و مقرون به صرفه برای تمام اقشار مردم از هر مکانی و هر زمانی بسازیم.



Source link