بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه فصلی است؟


کوش آداسی می‌تواند برای شما یک مقصد فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیز باشد، اگر زمانی طلایی را برای سفر به آن انتخاب کنید. طبیعتاً آب و هوای کوش آداسی عنصری کلیدی در تعیین این زمان مناسب خواهد بود. اگر قصد خرید تور کوش آداسی و سفر به این شهر ساحلی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله زیر را بخوانید تا بتوانید بهترین موقع از سال را برای سفر به کوش آداسی انتخاب کنید.

کوش آداسی کجاست؟

نقطه آغازین سفر به کوش آداسی را بهتر است به شناخت این شهر ساحلی سحرانگیز اختصاص دهید. این شهر یکی از مقاصد جذاب تفریحی در غرب کشور ترکیه و در دل استان آیدین است که از مرکز این استان تنها به اندازه 71 کیلومتر فاصله دارد. این شهر که در نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد توسط سه شهر سلجوق، گرمنجیک و سوکه محاصره شده است.

آب و هوای کوش آداسی در فصل بهار

بهار بهترین فصل سفر به کوش آداسی است. این فصل با آب‌وهوای بسیار معتدل و دلپذیر از گردشگران استقبال می‌کند. دمای هوا در این فصل دوست‌داشتنی از 11 درجه تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است. لازم به ذکر است که آب‌وهوای کوش آداسی در ابتدای فصل بهار بارانی است. فصل بهار در کوش آداسی معادل ماه‌های مارس، آپریل و می است که شامل 10 اسفند تا 10 خرداد می‌شود.

آب و هوای کوش آداسی در تابستان

کوش آداسی تابستان‌های بسیار دلچسبی دارد. این فصل که شامل ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست می‌شود از اوایل خردادماه تا اواخر شهریور‌ماه را تشکیل می‌دهد. آب‌وهوای کوش آداسی در این فصل نسبتاً گرم است. ضمن اینکه هیچ نشانی از بارندگی در آن به چشم نمی‌خورد. اگر از میانگین دمای هوای این شهر در فصل تابستان بخواهید بدانید، باید بگوییم، این فصل با دمایی حدود 25 تا 32 درجه سانتی‌گراد میزبان گردشگران است.

آب و هوای کوش آداسی در فصل پاییز

سپتامبر، اکتبر و نوامبر، سه ماه از فصل پاییز کوش آداسی را تشکیل می‌دهند که معادل شهریور، مهر و آبان ما هستند. در این فصل رنگارنگ و جادویی، آب‌وهوای کوش آداسی از شکل تابستانی‌اش خارج می‌شود و حالتی نسبتاً سرد و بارانی به خود می‌گیرد. میانگین دما در ماه اول این فصل، 19 و در اواخر آن به 14 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب و هوای کوش آداسی ترکیه در پاییز

آب و هوای کوش آداسی در زمستان

10 آذر تا 9 اسفندماه را فصل زمستان کوش آداسی تشکیل می‌دهد. این فصل که معادل ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه است، آب‌وهوایی نسبتاً سرد و بارانی دارد. میانگین دما در فصل سرد کوش آداسی، 11 درجه است که با آغاز ماه میانی این فصل به 9 درجه نیز کاهش پیدا می‌کند.

بهترین فصل سفر به کوش آداسی

آب‌وهوای کوش آداسی در فصل بهار و پاییز در بهترین حالت ممکن است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر حظ کامل را ببرید، این دو فصل بهترین فرصت برای لذت این تجربه ناب است. درعین‌حال نباید ذکر این نکته را از قلم بیندازیم که فصل تابستان به عنوان فصل گردشگری کوش‌ آداسی شناخته می‌شود. این فصل برای آن دسته از گردشگرانی که با گرما در صلح و سازش هستند و به سواحل کوش آداسی علاقه دارند، می‌تواند گزینه جذابی در انتخاب زمان سفر به حساب آید.

ارزانترین زمان سفر به کوش آداسی

از آب‌وهوای کوش آداسی که بگذریم، هزینه‌ها نیز می‌تواند فاکتور دیگری برای تعیین بهترین زمان سفر به این شهر ساحلی باشد. عموماً تابستان‌های کوش آداسی که جزء شلوغ‌ترین فصل‌های سال در این شهر است، از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین فصل‌های سفر به این مقصد جذاب محسوب می‌شود. در این فصل سال که شامل ماه جولای و ژوئن می‌شود، هزینه اقامت در هتل و قیمت بلیط هواپیما چندین برابر است.

در مقابل، ماه نوامبر که اواخر پاییز و ابتدای زمستان را تشکیل می‌دهد، ارزان‌ترین زمان سفر به کوش آداسی است. در این ماه، تمامی هزینه‌های مرتبط با جاهای دیدنی کوش آداسی اعم از هزینه اقامت، بلیط هواپیما و هزینه تفریحات، به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی بر اساس فستیوال ها

یکی از جذابیت‌های  کوش آداسی، فستیوال‌های شاد و رنگارنگی است که به بهانه‌های مختلف در این شهر برگزار می‌شود. اگر شما نیز شیفته حال‌وهوای حضور در این جشنواره‌های باشکوه و زیبا هستید، بخش پایانی این نوشتار را از دست ندهید. در این قسمت قرار است با معرفی مهم‌ترین فستیوال‌های کوش آداسی و زمان برگزاری هر یک، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنیم.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی کوش آداسی

یکی از جشنوراه‌های باشکوه کوش آداسی که قدمتی 19 ساله دارد، فستیوال موسیقی کبوتر طلایی است. در این جشنواره، جمعی از خوانندگان آماتور و حرفه‌ای ترکیه جهت مهیج‌ترین مسابقه موسیقی کنار هم جمع‌ می‌شوند. فستیوال موسیقی کبوتر طلایی به مدت 5 روز به شهر کوش آداسی رنگ نشاط و شادمانی می‌بخشد. شما نیز اگر می‌خواهید جزء تماشاگران خوش‌شانس این جشنواره جذاب باشید بایستی خود را در ماه ژوئن به این شهر زیبای ساحلی برسانید.

فستیوال موسیقی در کوش آداسی ترکیه

جشن عروج کوش آداسی ترکیه

ماه آگوست میزبان یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌ها در کوش آداسی، یعنی جشن عروج است. فلسفه این جشنواره سنتی در مسیحیت ریشه دارد که می‌گوید در چینن روزی، روح و جسم حضرت مریم به عرش الهی عروج پیدا کرده است. از همین‌رو هم میزبان این فستیوال، مسیحیان ساکن در کوش آداسی هستند که به قصد یادبود عشق خداوند به حضرت مریم، جشنی کوچک را در سراسر شهر برگزار می‌کنند.

مسابقات شترسواری در کوش آداسی

مسابقات شترسواری نیز شکل دیگری از جشنوراه‌های شاد کوش آداسی است که می‌تواند برای خیلی از گردشگران تجربه‌ای جذاب و نفس‌گیر باشد. ماهیت این جشنوراه را کُشتی شترهایی تشکیل می‌دهد که جهت یافتن بهترین جفت برای خود با یکدیگر به رقابت برمی‌خیزند. این جشنوراه هرسال در ماه دسامبر یا ژانویه (زمان جفت‌گیری شترها) در 20 کیلومتری شهر کوش آداسی و در شهرک سلجوک اجرا می‌شود.

بهترین زمان برای سفر با تور کوش آداسی سپهران

حال که با آب و هوای کوش آداسی ترکیه آشنا شدید، می‌توانید هدف خود را از سفر تعیین کرده و بهترین زمان را برای خرید تور انتخاب کنید. آژانس گردشگری سپهران برگزارکننده انواع تور خارجی به مقصد کشورهای آسیایی، هم‌سفر مطمئن شماست. نزدیک به یک دهه فعالیت در صنعت توریسم و ارتباط با هتل‌داران و برگزارکنندگان تورهای گشت شهری در سایر کشورها ارتباط، این امکان را برای ما ایجاد کرده که بهترین برنامه سفر را با قیمتی مناسب برای گردشگران عزیز در نظر بگیریم. شما نیز می‌توانید برای آشنایی با جزئیات هر تور و تاریخ سفر به وبسایت www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در سواحل زیبای کوش آداسی هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link