بهترین اپلیکیشن های رژیم کتوژنیک 2023

نمونه برنامه رژیم کتوژنیک دو هفته ای- طیبه دوستوندی در این شرایط برای تامین انرژی و عملکرد طبیعی بدن از چربی ها استفاده شده که در نتیجه ی این فرایند بدن در حالت متابولیکی به نام “کتوز” قرار میگیرد.در بین انواع رژیم های غذایی، رژیم کتوژنیک موثرترین روش برای ایجاد شرایط کتوز نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت است. و دوره ای بودن آن سبب می شود تا در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. رژیمی که شاید در سال های اخیر در میان انواع مختلفی از رژیم های غذایی، نام آن را زیاد شنیده باشید. ترکیب بدن نیز با استفاده از اسکن دوگانه اشعه ایکس DEXA، هفت روز پس از قاعدگی در هر دو دوره قبل و بعد از مداخله اندازهگیری شد تا از احتمال تغییرات ترکیب بدن به دلیل احتباس آب ناشی از نوسانات هورمونی جلوگیری کند. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

ولی باید در نظر داشته باشید که این رژیم و یا هر رژیم غذایی دیگر باید به به طور منظم انجام شده تا موثر واقع شود. جالب است بدانید که مصرف قند و شکر کاملا اعتیاد آور است و ذهن و مغز شما را به خود درگیر می کند. برای اینکه بتوانید با خیال راحت غذاهایی همسو با برنامه رژیم لاغری کتو داشته باشید، باید بهخوبی بدانید که چه مواد خوراکی در این رژیم توصیه شده و کدام مواد غذایی را نباید مصرف کنید. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کردهاید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا میکند، چربیها جایگزین کربوهیدرات حذف شده میشوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربیهاست. یعنی زمانی که به بدن قند نمیرسد، چربیها را تخریب کرده، کتون تولید میکند و آنها را مورد استفاده قرار میدهد. انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند!

٢٠ گرم در روز و برای چربی مصرف موادی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم به مقدار بالایی توصیه می شود.در مصرف پروتئین ها هم باید با دقت بیشتری عمل کنید. کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند ، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برایشان مفید است. معمولا رعایت رژیم کتوژنیک کار ساده ای نیست و نیاز به دقت بالایی برای تعیین غذاهای مصرفی وعده های مختلف دارد. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند .

نوع دیگر رژیم کتوژنیک به فرد اجازه میدهد که فقط در برخی از روزهای هفته کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهد. این کاهش کربوهیدرات باعث می شود که بدن در یک حالت متابولیکی به نام کتوز قرار گیرد که تاثیر فوق العاده ای بر چربیسوزی دارد. این رژیم می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی باشد؛ به شرطی که بتوانند بعضی از شرایط خاصی که در برنامه ی غذایی آن وجود دارد را رعایت کنند. برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. تقریبا همه رژیمهای غذایی میتوانند عوارض احتمالیای با خود به همراه بیاورند. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. بیشتر رژیم خود را بر روی غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل ، روغن های سالم ، آووکادو و بسیاری از گیاهان کم کربوهیدرات قرار دهید. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصبت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند.

مشکلات دستگاه گوارش و یبوست: از دیگر مشکلاتی که ممکن است با رژیم کتو برای ما ایجاد شود، مشکلات گوارشی است که با نوشیدن آب کافی و دریافت فیبر مناسب میتوان از آن جلوگیری کرد. از جمله این نشانهها میتوان به انرژی کم و عملکرد نامناسب ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتیهای گوارشی و پایین آمدن عملکرد ورزشی اشاره کرد. با وجود کربوهیدرات پایین اما به دلیل بالا بودن مقدار مواد غذایی چرب، احساس سیری طولانی مدتی را هم تجربه می کنید. بیشترین درمانهای به کار رفته در صرع انواع داروهاي ضد تشنج اند با این حـال، ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران صرعی، تشنجاتی دارند که با داروهاي ضد تشنج کنترل نمی شوند. با اینکه همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید تاثیر این رژیم بر بیماری ها نیاز است اما برخی از مطالعات نشان می دهد که این برنامه ی غذایی ممکن است بتواند برای بهبود بیماری های صرع و مشکلات زیر در بدن مفید باشد:آلزایمر: این رژیم ممکن است باعث کاهش علائم بیماری های آلزایمر و کند شدن پیشرفت آن شود.بیماری پارکینسون: مطالعه ای نشان داده رژیم کتو می تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند.سرطان: برای این بیماری نیاز به تحقیقات بیشتری است اما بعضی تحقیقات نشان داده ممکن است از این رژیم بتوان به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان های سرطان برای کاهش سرعت رشد تومورها استفاده شود.سندرم تخمدان پلی کیستیک: این رژیم می تواند باعث کاهش سطح انسولین شود. Th᠎is c᠎ontent has be en generated  by G᠎SA Content Generator Dem᠎ov​er​sion.

این رژیم هم به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود اما رایج ترین نوع آن شامل مصرف غذا به مدت ٨ ساعت در روز و ناشتا بودن در ١٦ ساعت باقیمانده از روز خواهد بود.اگر می خواهید رژیم کتو را با دقت بیشتری دنبال کنید، می توانید از آزمایش های مختلفی مانند خون یا ادرار کمک بگیرید. نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. بهبود کلسترول HDL و LDL خون . به طور کلی رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی دارای اضافه وزن، دیابتی و افرادی که به دنبال بهبود عملکرد بدن خود هستند مفید باشد. رژیم کتوژنیک به این دلیل نامگذاری شده است که باعث میشود بدن شما مولکولهای سوخت کوچکی به نام «کتون» تولید کند. به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد.

رژیم کتوژنیک چیه

شما یک وسیله که دو منبع سوخت دارد را در نظر بگیرید. 3️⃣ رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در کنار تمرینات ورزشی خود مصرف کنید. ورزش منظم، حتی متوسط، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، همیشه خوب است، اما حتی بیشتر از آن در طول رژیم کتوژنیک و این به میزان قابل توجهی سرعت کاهش وزن بدن شما را افزایش میدهد و تولید اجسام کتون را تحت تأثیر قرار میدهد، و اجازه میدهد تا بدن شما در کتوز شدیدتر قرار گیرد. این یک وضعیت متابولیکی در بدن شما است که در آن بدن شما چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که در هنگام محدود شدن گلوکز، بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.