بایدها و نبایدهای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست و چه کمکی به لاغری می کند؟ - نجوانیوز به نظر می رسد هرکسی، از کورتنی کارداشیان گرفته تا هلی بری، پیرو رژیم کتوژنیک نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت هستند. عوارض دیگر این رژیم غذایی عبارت است از اسهال، یبوست و استفراغ که در برخی از افراد دیده می شود. برخی از مواد غذایی که باید با محدودیت بیشتری استفاده شود، عبارت اند از: خانواده غلات، انواع شکر و شیرینیجات، میوههای شیرین، سیبزمینی و مواد نشاستهای. در حالی که شما ممکن است چربی های اشباع شده بیشتری (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید، شما در این رژیم غذایی محدودیت مصرف بیشتری دارید که رعایت روزانه آن را مثلا هنگامی که با خانواده غذا می خورید و یا با دوستانتان برای شام بیرون رفتید دشوار می کند.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

اگر شما فردی عاشق اسموتی هستید که می خواهید رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان کنید، ناامید نشوید، هنوز هم گزینه های زیادی وجود دارد و شما فقط نیاز به تنظیم انتظارات تان از طعم ها دارید. به این ترتیب فقط یک بار در روز لازم است آشپزی کنید. به طور کلی، تا زمانی که در این محدوده مشخص شده توسط پزشک بمانید (و کربوهیدرات های خود را زیر ۳۵ گرم نگه دارید)، برای ورود و ماندن در کتوز مشکلی ندارید. به اینترتیب، بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل به رعایت رژیم کتوژنیک دارید یا نه؟

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در رستورانهای مکزیکی، میتوانید از خوردن اغلب غذاها گوشتی که همراه پنیر اضافی، سالسا، گوآکاموله و خامه ترش هستند، لذت ببرید . دو فرآیند متابولیک زمانی وارد عمل میشوند که کربوهیدرات کم در بافتهای بدن در دسترس باشد: گلوکونئوژنز و کتوژنز. در روز دوم، بیمار دو سوم کالري و در روز سوم کل کالري را دریافت میکند. مطالعهای منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۸، در ژورنال پزشکی دیابت نشان میدهد که رژیم غذایی کتو ممکن است، به کنترل سطح hba1c (میانگین دو تا سه ماه قند خون) کمک کند. This ​po st h as been wri tten  wi th G​SA Content Gener​at or  Demover si on.

یک مطالعه قدیمی نشان داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود بخشیده و سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد. برای موفقیت در رژیم کتوژنیک باید عزم خود را جزم کنید، ابتدا طرحی اصولی از برنامه غذایی بچینید که تمام نکات تغذیهای در آن رعایت شده باشد و هیچگونه کمبود ویتامینی بدن را تهدید نکند. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. بادام زمینی با داشتن چربیهای غیراشباع، شادابی و لطافت چهره را حفظ میکند و با ویتامینهایی که دارد، کیفیت و لطافت پوست را ارتقا میدهد.از خواص بادام زمینی برای پوست غافل نشوید! چربیهای مفید مانند روغنزیتون، نارگیل و غیره. چربی ناسالم: مصرف سبزی روغنی کنسرو شده، مایونز و غیره را کاهش دهید. Data has be en gen​erated by GSA Conte᠎nt Generat or​ Demov᠎ersion!

غذا برای رژیم کتوژنیک

Jessica Beacom یکی از بنیان گذاران واقعی این برنامه غذایی می گوید: “ما به حدی به چیزهای شیرین عادت کرده ایم، که مغز ما در اولین جرعه انتظار یک طعم واقعا شیرین را دارد و وقتی اینطور نیست به طور خودکار آن را رد می کنیم، حتی اگر یک خوراکی بسیار مغذی باشد. رژیم های کتوژنیک شما را مجبور می کنند این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کنید. مصرف برخی خوراکیها در این رژیم بهشدت محدود میشود و در عوض برخی خوراکیها باید بیشتر مصرف شوند. درست است که رژیم لاغری سه روزه دارای مقدار زیادی پروتئین است اما برخی افراد سرخود آن را حذف مینمایند. این عارضه جانبی شایع معمولاً پس از گذشت سه تا چهار هفته از بین میرود. همونطور که توی بخش قبل هم توضیح داده شدف این مشکل بعد از یک هفته تا ده روز از بین میره و نیاز به نگرانی نیست.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

 Art᠎icle h as ᠎been generated by GSA Con tent᠎ G᠎ener᠎at᠎or D emov​er sion​!

حتی اگر کالری خیلی کم دریافت شود باعث لاغری سریع هم می شود اما به اندازه رژیم کتوژنیک نیست. در مقابل این رژیم باعث کاهش دیگر ریسک های ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همچون وزن بدن، شاخص توده بدنی، درصد چربی بدن، فشار خون و تری گلیسرید می شود و از این طریق ریسک بیماری های قلبی عروقی را پایین می آورد. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. در رژیم کتو به جای گلوکز (قند) از چربی ها به عنوان منبع سوخت بدن استفاده می شود که از آن برای تامین انرژی روزانه بهره می بریم و مواد غذایی پر چرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. شما اگر رژیم کتوژنیک را بدرستی انجام دهید در چند روز اول بدن شما شروع به تولید کتون میکند و سپس وارد فاز کتوزیس (تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی) میشوید.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

انجام میشود؛ این پیامرسانها همچنین قادرند یاختههای عصبی را نسبت به این تکانهها تحریک و تهییج کنند که این کار عمدتاً توسط گلوتامات صورت میگیرد. برای درمان ناراحتیهای عصبی هر روز صبح و شب هنگام شام نصف قاشق سوپخوری از این پودر را به همراه مقداری آب مصرف کنید. شاید شما نتوانید یک میلک شیک واقعی داشته باشید اما این اسموتی شکلاتی به خاطر ترکیبی غلیظ و خامه ای از شیر نارگیل، پودر پروتئین، دانه چیا، شکلات تلخ و یخ شما را به حس این نوشیدنی دلچسب نزدیک می کند. آجیل و دانه ها – بادام، گردو، آجیل ماکادامیا، فندق، بادام زمینی، بذر کدو تنبل، دانه های کتان، دانه های چیا، دانه های کنف، پسته، آجیل گردویی و آفتابگردان.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

آزمایش و چکاپ های دوران بارداری کدام اند؟ 16 آزمایش طی 40 هفته - لیما طب گلیکوژن موجود در کبد میتواند توسط تمام اندام ها مورد استفاده قرار گیرد اما گلیکوژن موجود در عضلات تنها در همان بافت مورد استفاده خواهد بود. بهتر است در طول روز میانوعدههای غیرمفید را کنار بگذارید و مغزها و آجیل را با برنامهریزی جایگزین کنید. بااینحال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثربخشی این مکملها موردنیاز است.پودر سبزی حاوی اشکال پودری از گیاهانی مانند اسفناج، اسپیرولینا و کلمپیچ است. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید.