ایمپلنت کامل دندان در یک روز با کلینیک ایمپلنتیا


ایمپلنت کامل دندان در یک روز؟؟ به نظر شما این امکان پذیره ؟ اگر کاملا درست و قابل انجام باشد ، خیلی خوب میشه چون دردی که قرار است مرحله به مرحله تحمل کنید یا در بازه زمانی های مختلف درد شدیدی را تجربه کنید به یک باره برای یک بازه زمانی کوتاه احساس خواهید کرد و سپس با طی کردن پروسه درمان و گذر از دوران نقاهت دیگر مشکلی نخواهید داشت. از طرفی دیگر نیازی به مراجعه به دندانپزشکی برای طی کردن مراحل مختلف درمان و انجام جراحی نیست و شما پس از آن سریعا می توانید از نتایج به وجود آمده لذت ببرید. از نظر تمامی افراد و متقاضیان کاشت ایمپلنت دندان در تهران یا دیگر شهر های ایران این پروسه بهترین انتخاب است. اما به نظر شما ، متخصصین پروتز های دندانی نیز همین تفکر را دارند؟ آیا واقعا با انجام این جراحی فرد با مشکلی رو به رو نمی شود؟ اگر ایمپلنت فوری و یک روزه به این مقدار خوب باشد ، چرا تمامی پزشکان از آن استفاده نمی کنند و فرایند کاشت ایمپلنت را به چندین مرحله مختلف با فواصل زمانی زیاد تقسیم می کنند. با ما همراه باشید تا به جواب این سوالات برسیم.

ایمپلنت کامل دندان در یک روز - کلینیک ایمپلنتیا

نکاتی در خصوص ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه

در دهه های گذشته دندان مصنوعی بهترین و تنها راه جایگزینی دندان های از دست رفته بود که به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشتند و هنوز هم دارند ، چندان موجب رضایت بیمار ها قرار نمی گرفت. با پیشرفت علم و تکنولوژی به خصوص در حوزه دندانپزشکی ، از روش ایمپلنت یا قرار دادن پیچ در استخوان فک به عنوان جایگزین دائم و کامل دندان از دست رفته استفاده شد. با انجام این پروسه به راحتی می توانید دندان از دست رفته خود را به دست آورید ، غذاهای مورد علاقه خود را بخورید ، با اعتماد به نفس لبخند بزنید و با دوستان و آشنایان خود به راحتی صحبت کنید و در آخر از زندگی خود لذت ببرید. در پروسه کاشت معمولی ایمپلنت ، معمولا بعد از کشیدن دندان باید مدتی بگذرد تا جای لثه التیام یابد؛ سپس با گذاشتن پیچ ها در استخوان فک ، باید مجددا برای ساخت روکش دندان و پیوند استخوان با پایه تیتانیومی منتظر بود. این فرایند به خودی خود نزیک 5 الی 6 ماه طول خواهد کشید. در حالی که در کاشت دندان یک روزه و فوری بعد از کشیدن دندان ، پیچ های ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود و روکش دندان مخصوص در همان روز به بیمار تحویل داده می شود. نکته جالب و قابل توجه این است که ماندگاری این ایمپلنت در صورت رعایت نکات مراقبتی بسیار بالا است.

اما در کنار تمامی مزیت هایی که این پروسه با خود به همراه دارد ، معایبی نیز وجود دارند که حتما باید به آن ها توجه کرد. مهم ترین ریسکی که در زمان انجام این پروسه وجود دارد ، احتمال شکست پروسه درمان می باشد. در این تکنیک زمان کافی برای جوش خوردن استخوان فک با پیچ وجود ندارد و همین مسئله می تواند باعث شود تا بعد از یک ماه پروسه با شکست رو به رو شود ، البته این ریسک زمانی با احتمال بالا رو به رو است که شما از مرکز دندانپزشکی خوب و مجهزی کمک نگرفته باشید یا بهترین متخصص ایمپلنت تهران یا شهر محل زندگی خود را برای اینکار انتخاب نکرده باشید. با انتخاب فردی با مهارت و مجرب می توان از بروز هر نوع مشکل غیر عادی جلوگیری کرد و نتیجه ای زیبا و مطلوب را خلق کرد.

از سوی دیگر تمامی افراد نمی توانند از این پروسه و نتایج بی نظیر آن بهرمند شوند. در ادامه به توضیح شرایط کاندیدای مناسب این روش خواهیم پرداخت.

شرایط متقاضیان کاشت یک روزه دندان

برای اینکه بدانیم بهترین زمان برای انجام ایمپلنت فوری چه موقع می باشد ، باید حتما به یک متخصص ایمپلنت مجرب و متبحر مراجعه کرد و برای انجام آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد و شرایط خود را بررسی کنیم. اگر شرایط زیر را دارید باید به فکر انتخاب روش دیگری برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود باشید.

  • یکی از این عوامل می تواند ارتفاع ، تراکم و پهنای کم استخوان فک باشد. این اطلاعات را با استفاده از عکس اشعه ایکس از استخوان فک یا سی تی اسکن می توان به دست آورد. از سویی دیگر کسب چنین اطلاعاتی به پزشک کمک می کند تا بتواند به صورت سنجیده و مناسب ، محل کاشت دندان فوری را انتخاب کند و اقدام به عمل جراحی نماید. به همین خاطر است که پزشکان معتقد هستند بهتر است بیمار به محض کشیدن دندان ، اقدام به کاشت پایه ایمپلنت کند.
  • افرادی که عادت به دندان قروچه شبانه دارند ، در صورتی که قصد انجام این پروسه را داشته باشند باید از occlusal splint استفاده نمایند یا به طور کل از انجام این فرایند تا زمان بهبودی کامل خودداری کنند. چرا که دندان قروچه می تواند باعث به هم خوردن دندان ها و شکسته شدن روکش ایمپلنت شود.
  • بیماران دیابتی که قند خون ناشتای آن ها بالای 140 می باشد ، باید انجام این فرایند را به طور کل فراموش کنند.
  • کسانی که سیگاری هستند یا به کشیدن و مصرف دخانیات و مواد مخدر اعتیاد دارند، باید در ابتدا آن ها را ترک کرده و سپس اقدام به انجام این فرایند کنند ، چرا که مصرف این مواد می توانند درصد موفقیت جراحی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهنند.
  • کسانی که دچار بیماری های لثه ای مثل عفونت بافت لثه هستند باید کمی صبر کنند و ابتدا نسبت به درمان مشکلات خود اقدام نمایند.

تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستید یا خیر و می توانید نتایج مطلوبی از آن به دست آورید ، کاملا بر عهده دندانپزشک می باشد. اگر شما از شرایط مطلوبی برخودار باشید باید خیالتان راحت باشد چرا که با موفقیت پروسه درمان را طی خواهید کرد.

منبع : مرکز ایمپلنت‌های دندانی ایمپلنتیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link