طرز تهیه سوپ لوبیا و جو

لوبیا قرمز - طرز تهیه سوپ لوبیا و جو

طرز تهیه سوپ لوبیا و جو

بسیاری از افراد سوپ  را به عنوان وعده غذایی قبول ندارند. امروز می خواهیم دستور پخت سوپی را آموزش دهیم که سرشار از مواد مغذی می باشد و می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفت . سوپ لوبیا و جو دارای مقدار زیادی فیبر و کلسیم است. همچنین سرشار از کربوهیدرات های سالم، پروتئین و چربی می باشد. از این سوپ در وعده های اصلی استفاده و حتی گاهی به عنوان میان وعده میل کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ لوبیا و جو

آب مرغ بدون چربی و کم نمک : ۷ فنجان

فلفل قرمز خرد شده : یک چهارم قاشق چای خوری

سیر خرد شده : ۶ حبه

برگ رزماری : ۲ عدد

لوبیا قرمز  آب کشیده شده و خشک شده ( می توانید خودتان لوبیا قرمز بپزید ) : یک قوطی

روغن زیتون : دو قاشق چای خوری

پیاز خرد شده : یک فنجان

هویج خرد شده : یک فنجان

کرفس خرد شده : یک چهارم فنجان

گوجه فرنگی خرد شده : ۳۹۰ گرم

جو زود پز : یک فنجان

برگ اسفناج : ۱۱۵ گرم

فلفل سیاه خرد شده : یک چهارم قاشق چای خوری

پنیر پارمسان خرد شده : یک دوم فنجان

طرز تهیه سوپ لوبیا و جو

آب مرغ، فلفل قرمز، سیر و رزماری را در یک ماهی تابه گود به جوش بیاورید. حرارت را متوسط رو به پایین قرار دهید  و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. مواد را از یک آبکش به داخل یک کاسه بزرگ منتقل کنید، مواد جامد باقی مانده را دور بریزید.

یک فنجان لوبیا را جدا کنید و با یک چنگال در کاسه ای کوچک پوره کنید. باقی لوبیاها را کنار بگذارید.

روغن را در یک ماهی تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز، هویج و کرفس اضافه کنید و به مدت ۴ دقیقه بپزید. ترکیب آب مرغ، لوبیاهای پوره شده، لوبیاهای کامل، گوجه فرنگی و جو را به ماهی تابه اضافه کنید و مواد را به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند. اسفناج و فلفل سیاه را اضافه کنید، سپس به مدت ۰۵ دقیقه یا تا زمانی که جو نرم شود به پختن ادامه دهید. روی هر وعده که سرو می کنید مقداری پنیر بریزید.

اطلاعات تغذیه ای سوپ لوبیا و جو

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۸ وعده است. هر وعده شامل یک فنجان سوپ و یک قاشق غذا خوری پنیر می شود که اطلاعات آن در زیر آمده است:

کالری: ۲۰۸

کالری از چربی : ۱۵ درصد

چربی : ۳٫۴ گرم

چربی اشباع : ۱٫۴ گرم

چربی غیر اشباع : ۱٫۴ گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع : ۰٫۴ گرم

پروتئین : ۱۱٫۴ گرم

کربوهیدرات : ۳۴ گرم

فیبر : ۸ گرم کلسترول : ۵ میلی گرم

آهن : ۲٫۳ میلی گرم

سدیم : ۶۱۵ میلی گرم

کلسیم : ۱۵۶ میلی گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید