به راحتی کیک رژیمی خوشمزه درست کن!

کیک یکی از شیرینی‌های محبوب در بین کودکان و حتی افراد بزرگسال است و نه‌تنها به‌صورت کیک‌های کوچک و فنجانی و به‌عنوان میان وعده و دسر استفاده می‌شود، بلکه در تولد و مهمانی‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای دارد‌. در بسیاری از رژیم‌های لاغری به دلیل کالری و قند بالای موجود در انواع کیک، مصرف آن‌ها قدغن می‌شود؛ اما افراد دیابتی و افرادی که دچار اضافه وزن هستند، دوست دارند در رژیم غذایی روزانه خود و یا در مهمانی‌های خود از انواع کیک استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم چند آموزش پخت کیک رژیمی از جمله طرز تهیه کیک رژیمی بدون ف،ر کیک رژیمی شکلاتی و یک کیک رژیمی برای افراد چاق که سرشار از خواص است را آموزش دهیم. چنانچه به دنبال تهیه کیک رژیمی دیابتی هستید نیز تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک رژیمی خوشمزه

 

طرز تهیه کیک رژیمی خوشمزه

یک نکته مهم در ارتباط با تهیه کیک رژیمی این است که چنانچه کیک‌های رژیمی بدون روغن تهیه شود، کالری کمتری خواهند داشت. در این بخش می‌خواهیم یک کیک رژیمی برای افراد چاق آموزش دهیم که نه‌تنها تنها سرشار از خاصیت است، بلکه به دلیل وجود جو پرک در آن می‌تواند تا مدت زیادی احساس سیری ایجاد نماید و از پرخوری در طی روز جلوگیری کند.

مواد لازم و طرز تهیه کیک رژیمی

  • یک پیمانه آرد جو پرک
  • دو سوم پیمانه شیره انگور یا شیره خرما
  • سه عدد تخم مرغ
  • یک قاشق چای‌خوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق چای‌خوری وانیل
  • ۲ قاشق غذاخوری آب جوش

برای تهیه کیک رژیمی خوشمزه، باید از فر استفاده کنید. بنابراین ۱۰ دقیقه قبل از اینکه کیک را درون فر قرار دهید، آن را روشن کنید تا داغ شود. ابتدا تخم مرغ‌ها را همراه با وانیل ۵ دقیقه هم بزنید تا پف نماید. سپس شیره انگور یل شیره خرما را به آن اضافه می‌کنید و ۳ دقیقه دیگر این ترکیب را هم بزنید. در مرحله بعدی، آب جوش، آرد جو پرک و بکینگ پودر را اضافه نموده و به کمک لیسک آن‌ها را مخلوط نمایید. یک قالب را چرب کرده و مواد را درون قالب کیک بریزید. سپس فر را روی ۱۸۰ درجه گذاشته و به مدت ۴۰ دقیقه اجازه دهید که بپزد. پس از اینکه مغز کیک را با خلال دندان امتحان کردید و پخته بود، کیک شما آماده است.

این کیک رژیمی برای افراد چاق شامل ۱۹۰ کالری است که می‌تواند به هشت قسمت تقسیم شود و در نتیجه برای هر فرد نسبت به یک کیک عادی، کالری کمتری دارد و همچنین به مدت طولانی ‌ری افراد را سیر نگه می‌دارد.

 

کیک رژیمی شکلاتی

 

طرز تهیه کیک رژیمی شکلاتی

کیک شکلاتی به‌قدری خوشمزه است که نمی‌توان از آن گذشت؛ اما چنانچه میزان شیرینی و شکر آن کاهش پیدا کند، می‌تواند یک کیک رژیمی دیابتی نیز باشد و به‌عنوان دسر استفاده گردد.

مواد لازم و طرز تهیه کیک رژیمی

  • ۱۵ گرم یا یک قاشق سوپخوری گردوی خرد شده
  • ۲۵ گرم یا دو قاشق سوپخوری خرمای بدون پوست و هسته و خرد شده
  • یک عدد تخم مرغ کامل
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • نصف قاشق چای‌خوری وانیل
  • ۲ قاشق سوپخوری سرخالی پودر قند
  • ۲۰ گرم یا سه قاشق سوپ چ‌خوری آرد سبوس‌دار
  • یک قاشق سوپخوری پودر کاکائو
  • ۲ قاشق سوپخوری شیر کم‌چرب

برای تهیه کیک رژیمی بدون روغن، به فر نیاز دارید؛ بنابراین آن را روی ۱۸۰ درجه گذاشته و روشن کنید تا گرم شود. سپس یک قالب کیک را اندکی چرب نموده و یک کاغذ روغنی را به اندازه ته قالب کوچک خود بریده و در آن بگذارید.

ابتدا خرما و گردو را که خرد شده‌اند، مخلوط کرده و بر روی کاغذ روغنی قرار دهید و آن را به صورت یک لایه یکنواخت پخش کنید. تخم مرغ کامل را شکسته و زرده و سفیده را جدا نمایید. زرده را همراه با وانیل و پودر قند، در یک کاسه، به کمک همزن برقی مخلوط کنید تا حالتی کرمی و غلیظ به خود بگیرد. برای آن‌که زودتر مخلوط شما یکنواخت شود، می‌توانید کاسه را هنگام هم زدن، درون ظرف آب داغ قرار دهید. سپس پودر کاکائو را الک کرده و به مخلوط اضافه نمایید و با قاشق به خوبی مخلوط کنید. شیر را به ترکیب اضافه کرده و هم بزنید. سفیده تخم مرغ را با همزن برقی در یک ظرف دیگر خوب هم بزنید تا سفت و سفید شود و سپس به ترکیب قبلی اضافه کنید.

این مایع را درون قالب ریخته و درون فر قرار دهید. پس از آن که ۴۰ تا ۴۵ دقیقه پخت، یعنی پف کرد و مغزپخت شد؛ کیک را از قالب جدا نموده و آن را درون ظرف سرو کیک برگردانید. این کیک را همان‌طور داغ، به‌عنوان یک دسر گرم سرو نمایید. این کیک رژیمی خوشمزه ۱۲۶ کیلوکالری دارد که به تعداد برش‌ها بین افراد تقسیم می‌شود.

 

طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر

 

طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر

ممکن است برای پخت کیک، به فر دسترسی نداشته باشید؛ به همین دلیل نیاز است طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر را بدانید تا بتوانید در هر شرایطی و تنها به کمک یک ماهیتابه دو طرفه, یک دسر خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم و طرز تهیه کیک رژیمی

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱۰۰ گرم یا نصف پیمانه شکر
  • ۱۸۷.۵ یا یک و نیم پیمانه آرد
  • یک چهارم پیمانه آب
  • نصف قاشق مرباخوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق مرباخوری وانیل شکری یا یک هشتم قاشق مرباخوری وانیل خالص

برای تهیه این کیک رژیمی به یک ماهیتابه دو طرفه نیاز دارید. ابتدا ماهیتابه را روغن مالی کرده و سپس آرد را روی آن می‌پاشیم و میزان اضافی آن را خالی می‌نماییم. تخم مرغ‌ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا می‌کنیم. سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر هم میزنیم تا زمانی که سفیده به قدری سفت شود که با برگرداندن ظرف، از آن نریزد. سپس شکر را به‌صورت مرحله‌ای در دو یا سه مرحله اضافه می‌کنیم و به خوبی هم میزنیم، به‌طوری که ترکیب حالت کشدار داشته باشد. سپس زرده‌های تخم مرغ‌ را نوبتی اضافه کرده و هر کدام از زرده‌ها را به مدت ۱۰ ثانیه هم می‌زنیم. زمانی که آخرین زرده را اضافه نمودیم، پیش از هم زدن، وانیل را نیز درون ظرف می‌ریزیم؛ سپس آب را اضافه کرده و هم میزنیم. در این بخش نیاز به هم زدن زیادی ندارید، تنها کافی است ترکیب شما به خوبی مخلوط شود. نیازی نیست از آب جوشیده یا آب معدنی استفاده کنید، بلکه همان آب شیر کافی است.

سپس آرد را همراه با بکینگ پودر درون ظرف ترکیب الک می‌کنیم و سپس به کمک لیسک آن‌ها را مخلوط می‌نماییم. مخلوط خود را درون ماهیتابه ریخته و آن را روی گاز بگذارید. شعله گاز باید کم باشد و از شعله پخش کن استفاده نمایید. پس از گذشت نیم ساعت، ماهیتابه را به سمت دیگر بچرخانید. هنگامی که بوی کیک احساس شد، ماهیتابه را باز کنید و برای تست مغزپخت شدن، از یک خلال دندان استفاده نمایید. هر طرف کیک باید طلایی شود و می‌توانید ماهی‌تابه را دوباره برگردانید تا هر دو طرف کاملا طلایی شود.

پس از آن که آماده شد، باید بلافاصله آن را خارج از محیط ماهیتابه برش دهید تا خمیر نشود. این کیک را به ۱۶ قسمت مربعی کوچک تقسیم نمایید تا هر قسمت ۶۵ کالری داشته باشد و از آن به‌عنوان دسر و یا صبحانه استفاده کنید.

 

رژیم لاغری

 

رژیم لاغری و غذای رژیمی

در یک رژیم لاغری اصولی، شما نه‌تنها به هدف تناسب اندام دست پیدا می‌کنید، بلکه می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید و در نتیجه وزن کم شده را به مدت طولانی‌تری حفظ نمایید و سلامت خود را افزایش دهید. رژیم غذایی بهاره غفاری، سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد تا تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. همچنین در این رژیم‌های اصولی، میان وعده‌های سالم و غذاهای کم کالری برای دستیابی به هدف کاهش وزن و لاغری، برای شما در نظر گرفته شده است. برای اینکه یک رژیم لاغری خوب داشته باشید، نیازی نیست که در همه حال در حال محاسبه کالری باشید، بلکه تنها کافی است از یک مشاور تغذیه حرفه‌ای، همچون بهاره غفاری، رژیم غذایی خود را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک کنید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم غذایی خود را آغاز کنید تا زودتر به نتیجه برسید، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید