بدنسازی، ضرورتی برای همه

بدنسازی ورزشی برای همه. مهم نیست خانم هستید یا آقا، پیر یا جوان، شما به بدنسازی نیاز دارید، چرا؟

موضوع داشتن هیکل‌های عضلانی که روی جلد مجلات می‌بینید نیست.

* تحقیقات نشان داده‌اند که خانم‌ها بین سن ۳۰ تا ۷۰ سال، ۲۲ درصد از حجم عضلانی خود را از دست می‌دهند. متاسفانه این حجم از عضله معمولا با چربی جایگزین می‌شود. شما به عضلات قوی‌تر جهت کارهای روزمره نیاز دارید. غالب کمردردها و پادردهایی که تجربه می‌کنیم ناشی از  ضعف عضلات در این نواحی است. خانم‌ها نگران نباشید! همانطور که احتمالا بارها شنیده‌اید هورمون‌های بانوان به گونه‌ای نیست که با تمرینات بدنسازی هیکلی درشت و مردانه پیدا کنند.

* تمرینات با وزنه در مجموع کالری بیشتری نسبت به ورزش‌های هوازی می‌سوزاند. بدن برای نگه داری عضلات نسبت به بافت چربی، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. همچنین نرخ مصرف اکسیژن توسط بدن، پس از تمرینات قدرتی و شدتی، بالاتر از تمرینات هوازی پیوسته است. افزایش نرخ مصرف اکسیژن باعث سوزاندن کالری بیشتر توسط بدن می‌شود.

* تمرینات عضلانی باعث افزایش چگالی استخوان‌های شما می‌شود. این موضوع از پوکی استخوان در میان‌سالی جلوگیری می‌کند.

پس اگر حتی ورزش دیگری را بصورت تفریحی دنبال می‌کنید، بدنسازی را در برنامه ورزشی خود قرار دهید.

منبع: livestrong.com – examine.com

دیدگاهتان را بنویسید