نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو رو انتخاب کردن اما به کربوهیدرات بیشتری نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت نیاز دارن، متداوله. اما سازوکار این رژیم چگونه است؟ به خاطر همین مسئله، سوزاندن چربی ها در این رژیم از محبوبیت بالایی برخوردار است. همین مسئله باعث محبوبیت بالای این رژیم غذایی لاغری شده است. رژیم غذایی برای هر نوع ورزشی که برای رسیدن به تناسب اندام انجام می شود، ضروری و لازم است. همچنین علاوه بر این مورد، رژیم کتوژنیک از ماده های غذایی سالم و مغذی و مقوی استفاده می کند و کاهش وزن سالمی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در مرحله اول از رژیم کتوژنیک، باید از خوردن سبزیجاتی که حاوی نشاسته هستند، مثل انواع سیب زمینی، برنج، ماکارونی، قندها، میوه ها، انواع نان و شیرینی دست بکشید و همه ماده های غذایی کربوهیدرات دار را قطع کنید و فقط اجازه دارید تا ۵ درصد از کربوهیدرات روزانه، آن هم از ماده هایی که کربوهیدرات کمی را دارند، استفاده کنید.  This w᠎as c​reat᠎ed by G SA Content G enerator D emoversion .

رژیم روزانه کتوژنیک

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک و بررسی فواید و خطرات بالقوه ناشی از آن طرفداران رژیم

لاغری یک هفته ای توصیه میکنند آب لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنیهایی که شیرینکنندههای مصنوعی دارند، اجتناب کنید. سبزیجات غیر نشاستهای کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما بسیاری از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین C و مواد معدنی دیگر در سبزیجات وجود دارد. بخشی از نیاز روزانه به ویتامین سی را تامین میکند. هیچ مدرک واضحی وجود ندارد که مصرف مکمل های غذایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی ، گیاهان یا ادویه جات می تواند به مدیریت دیابت کمک کند اگر نمی توانید ویتامین ها و مواد معدنی کافی را از غذاها دریافت کنید ، ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید. بعضی از چربی ها سریع تر و راحت تر از بقیه چربی ها هضم می شوند و از این طریق کمک می کنند تا بدن با آشنا شدن با روند سریع هضم این چربی ها به جای چربی های ماده های غذایی، از چربی ذخیره داخل بدن استفاده می کند و از این طریق باعث کاهش وزن فرد می شود.

رژیم های کتوژنیک

از روغن های زود هضم و راحت می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو اشاره کرد. انواع مختلفی از شیر های گیاهی از جمله شیرهای سویا، بادام و نارگیل انتخاب های مناسبی برای رژیم کتوژنیک هستند. افزون بر این، وی دو قاشق غذاخوری روغن امگا-3 در روز مصرف می کرد و در کنار آن چهار اونس (113 گرم) یا بیشتر پروتئین حیوانی و پروتئین گیاهی (به عنوان مثال، حبوبات و مغزهای خوراکی) مصرف می کرد. این دو راه به شما می گوید: یا چاقی یا لاغری را انتخاب کن.

This  data was created with GSA Co᠎nt ent  Gene ra​to​r DEMO!

انواع رژیم های کتوژنیک

به صورت رایج بعد از شروع این مرحله، زمانی حدود یک هفته الی دو هفته طول می کشد تا بدن فرد به حالت کتوزیس یا کتوسوزی و کم شدن وزن برسد. برای پاسخ این سوال که آیا می توان گفت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که نمی توان به طور دقیق عددی را برای همه مشخص کرد و فقط می توان به صورت تخمینی این عدد را اعلام کرد. در این رژیم، از هر گونه ماده غذایی نشاسته ای، قند، شیرینی، میوه و این گونه ماده های غذایی کربوهیدرات دار به هیچ وجه استفاده نمی شود. این مرحله حائز اهمیت بالایی می باشد و برای این که این روند را ثابت نگه دارید و میزان ماندگاری بالایی را داشته باشید، در این مرحله باید به طور دقیقی به ماده های غذایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید. نمی توان میزان معینی را برای کاهش وزن در رژیم کتو اعلام کرد و همان طور که گفتیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که این مسئله به چند فاکتور بستگی دارد و هر چقدر بهتر بتوانید عواملی که در اختیار دارید را رعایت کنید، به نتایج عالی و موفقیت آمیزی خواهید رسید.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

اگر بخواهیم جواب سوال دقیقا با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بدهیم، باید گفت که نمی توان دقیقا عددی را تعیین کرد. اما اگر بخواهیم به صورت تخمینی بگوییم و شما جواب سوال با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را دریابید، باید گفت که به صورت کلی و تخمینی در صورت رعایت کردن رژیم کتوژنیک به صورت کامل می توانید فقط با رژیم غذایی و بدون ورزش، کاهش وزنی حدودا ۴ الی ۶ کیلوگرم را شاهد باشید. تا این بخش از مبحث، در مورد رژیم کتوژنیک و انواع مختلف آن، و این که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم و مکانیسم رژیم کتوژنیک و دیگر مباحث مربوطه صحبت کردیم.

نمونه رژیم های کتوژنیک

دیگر ورزشکاران نیز باید از یک رژیم غذایی مناسب خود استفاده کنند. مقداری پروتئین نیز در رژیم کتوژنیک باید گنجانده شود و مصرف کربوهیدرات ها را باید به حداقل برسانید. در حالت نرمال، هنگامی که از رژیم استفاده نمی کنید، بدن از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت اصلی بدن استفاده می کند. به یاد داشته باشید، همه روغن ها را نمی توان برای سرخ کردن استفاده کرد. مزیت مهم این رژیم در این است که در این رژیم، احساس گرسنگی نمی کنید و طبق روال عادی، بعد از خوردن غذاهای مجاز در رژیم، احساس سیری می کنید. به این مرحله، تولید کتون نیز می گویند که در این مرحله، فرد به کاهش وزن سریع، نزدیک تر از قبل شده است. مقادیر زیاد کتون در خون ممکن است منجر به شرایطی شود که کتواسیدیک دیابتی (DKA) نامیده میشود.

خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده و قند باعث افزایش قند خون و انسولین می شود که ممکن است به مرور زمان منجر به دیابت شود. مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. هنوز رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. اما در همین دوره های کوتاه مدت، کاهش وزن محسوس و چشمگیری را ثبت می کند. کاهش وزن:مطالعات متعددی نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار مفید هستند، به ویژه در افراد چاق ، به نظر می رسد که آن ها در کاهش چربی شکم خطرناک بسیار موثر هستند، که می تواند در اطراف اندام های شما ارائه شود . سپس کتون ها به منبع انرژی تبدیل می شوند.

شیرینی های کتوژنیک

این منبع جایگزین برای بدن، چربی ها هستند. به این شکل که به جای استفاده از گلوکز که از کربوهیدرات هایی مانند دانه ها، حبوبات، سبزیجات و میوه ها دریافت می شود، از اجسام کتونی به عنوان منبع سوخت استفاده می شود. بعد از شروع کردن اولین مرحله از رژیم کتوژنیک و رعایت اصول و قاعده این رژیم، بدن از قندهای ذخیره شده در بدن و قندهای مصرفی که فرد در قبل از رژیم مصرف کرده بود، به عنوان منبع تامین انرژی برای خود استفاده می کند. رژیم کتو یکی از انواع رژیم های غذایی است که در چند سال اخیر، طرفداران زیادی را پیدا کرده است و هدف آن نیز کم کردن وزن در سریع ترین زمان با روش سالم و کنترل کردن بیماری های مختلف است. رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری سالم و مناسب است که در صورتی که بتوانید تا آخر، طبق قاعده و اصول این رژیم حرکت کنید، کاهش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد و از شر چربی ها و وزن های اضافی تان خلاص می شوید.