مشخصات فنی کانکیو و منتل از نقل و قول شرکت ایرانیان سنگ شکن


کانکیو چیست؟

کانکیو یکی از مهم ترین قطعات دستگاه سنگ شکن هیدروکن است که به شکل مخروطی و جنس فولاد منگنزی میباشد. کانکیو هیدروکن بیشترین برخورد را با سنگ های ورودی و در ادامه بیشترین استهلاک را دارد؛ به همین دلیل این قطعه پس از مرور زمان باید تعویض گردد. پس از وارد شدن سنگ به دستگاه سنگ شکن عمل خرد کردن و فروپاشی سنگ ها با تحت فشار گذاشتنشان صورت میگیرد و یکی از اصلی ترین عناصری که در این عمل نقش دارند کانکیو است.

کاربرد کانکیو در هیدروکن

دستگاه سنگ شکن مخروطی در تمامی معادن سنگی که محصول نهایی آنها منجر به تولید مصالح ساختمانی میشود کاربرد دارد. کانکیو در هیدروکن به واسط سنگینی وزن خود و سخت بودن جنس آن به عمل خردایش سنگ ها میپردازد و باید گفت هنر اصلی کانکیو ساخت مصالح ساختمانی، ماسه، شن و سنگ است.
پس از وارد شدن بار به دستگاه، شفت اصلی به کمک اکسنتریک میچرخد و چرخش دورانی خود را به کانکیو منتقل میکند و عمل خرد کردن از آن لحظه آغاز میشود.

مشخصات فنی کانکیو هیدروکن

کانکیو هیدروکن وابسطه به نوع و ساز هیدروکنی که مورد استفاده قرار میگیرد میتواند سایز و انواع مختلفی داشته باشد که برخی از این موارد در ذیل ذکر شده اند:

  • کانکیو ۲ شاخک دار هیدروکن:
    کانکیو ۲ شاخک دار هیدروکن از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار و بدونی مولیبدن با وزن تقریبی ۵۲۰ کیلوگرم تولید میشود.
  • کانکیو ۴ شاخک دار هیدروکن:
    کانکیو ۴ شاخک دار هیدروکن از جنس فولاد منگنزی و فولاد منگنزی مولیبدن دار با وزنی تقریبی ۴۶۰ کیلوگرم تولید میشود.
  • کانکیو ۵.۵ هیدروکن:
    کانکیو ۵.۵ هیدروکن از جنس فولاد منگنزی با وزنی حدود ۵۵۰ کیلوگرم تولید میشود.
  • کانکیو ۶.۵ هیدروکن:
    کانکیو ۶.۵ هیدروکن از جنس فولاد منگنزی با وزنی حدود ۵۸۵ کیلوگرم تولید میشود.
  • کانکیو ۷ هیدروکن:
    کانکیو ۷ هیدروکن از جنس فولاد منگنزی با وزنی حدود ۵۰۰ کیلوگرم تولید میشود.
  • کانکیو ۸ هیدروکن:
    کانکیو ۸ هیدروکن از جنس فولاد منگنزی با وزنی حدود ۴۵۰ کیلوگرم تولید میشود.

سایز های مختلف کانکیو

کانکیو هیدروکن ها بر اساس سایز و اندازه دارای انواع مختلفی است که مصرف کننده بر اساس آنها محصول خود را انتخاب میکنند. انواع سایزهای کانکیو به صورت کانکیو ۲، کانکیو ۴، کانکیو ۵، کانکیو ۵.۵، کانکیو ۶.۵، کانکیو ۷ و کانکیو ۸ است و هر اندازه ای مناسب با سایز سنگ ورودی تهیه میشود.

انواع جنس کانکیو

از آنجایی که کانکیو با بار ورودی ارتباط مستقیم دارد موجب فرسایش کانکیو میشود. تمامی صنعتگران میدانند که قطعه سنگین وزن کانکیو باید جنس سخت و مقاومی داشته باشد تا بتواند در برابر فرسایش طول عمر بیشتری داشته باشد. معمولا کانکیو ها از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار و بدون مولیبدن ساخته میشوند.

قیمت کانکیو هیدروکن

تعیین قیمت کانکیو به عوامل زیادی مانند واردات و صادرات، تحریم ها، جنس ساخته شده، سایز کانکیو، قیمت دلار و … وابسته است. شما میتوانید با کارشناسان فروش شرکت ایرانیان سنگ شکن تماس بگیرید تا از قیمت این محصول مطلع شوید.

خرید کانکیو

برای خرید کانکیو هیدروکن، نیاز به دانش قبلی از اطلاعات دستگاه هیدروکن و کمی تخصص است. ما به شما پیشنهاد میکنیم که با استفاده از شماره های درج شده در همین صفحه با کارشناسان شرکت ایرانیان سنگ شکن ارتباط برقرار کنید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

منتل چیست؟

منتل قطعه ای با کارایی بالا در سنگ شکن مخروطی هیدروکن است که به نوعی آن را قلب تپنده دستگاه میدانند. منتل، نقش قابل اهمیتی را در خردایش سنگ ها ایفا میکند. منتل هیدروکن با حرکت کردن به سمت کانکیو فضای خالی موجود را از بین میبرد و موجب خرد شدن سنگ های ورودی میشود. الکتروموتور نیروی لازم را برای حرکت منتل تولید میکند و این نیرو به کمک چرخ دنده های پنیون به شفت اصلی سنگ شکن میرسد.

کاربرد منتل در هیدروکن

عمل خردایش سنگ ها در دستگاه هیدروکن به کمک دو قطعه منتل و کانکیو انجام میشود. مکان تعبیه منتل هیدروکن بر روی هد سنتر است و به صورت مخروطی ساخته میشود، میتوان گفت این قطعه تاثیر بسیار زیاد و قابل اهمیتی در نوع و اندازه ی بار خروجی دستگاه هیدروکن دارد.

مشخصات فنی منتل هیدروکن

منتل هیدروکن بسیار سنگین میباشد و به طور میانگین 400 کیلوگرم وزن این قطعه است. منتل هیدروکن به دلیل اصطکاک بالایی که دارد باید با مقاوت بالایی ساخته شود، به همین دلیل از جنس فولاد Mo40 یا همان فولاد منگنزی مولیبدن دار و فولاد منگنزی ساخته میشود.

سایزهای مختلف منتل هیدروکن

منتل ها به طور کلی در دو نوع و سایز زیر تولیید میشود.

  • منتل ۲ هیدروکن: با وزن ۴۱۰ کیلوگرم
  • منتل ۴ هیدروکن: با وزن ۳۰۵ کیلوگرم

انواع جنس منتل هیدروکن

منتل ها به دلیل اصطکاک بالا و فرسایشی که رخ میدهد به مرور زمان باید آنها را جایگزین کرد. صنعتگران میدانند که هم منتل و هم کانکیو باید مقاومت بالایی داشته باشد به این دلیل آنها را در دو جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار و فولاد منگنزی میسازند.

قیمت منتل هیدروکن

تعیین قیمت منتل به عوامل زیادی مانند واردات و صادرات، تحریم ها، جنس ساخته شده، سایز منتل، قیمت دلار و … وابسته است. شما میتوانید با کارشناسان فروش شرکت ایرانیان سنگ شکن تماس بگیرید تا از قیمت این محصول مطلع شوید.

خرید منتل

برای خرید منتل هیدروکن، نیاز به دانش قبلی از اطلاعات دستگاه هیدروکن و کمی تخصص است. ما به شما پیشنهاد میکنیم که با استفاده از شماره های درج شده در همین صفحه با کارشناسان شرکت ایرانیان سنگ شکن ارتباط برقرار کنید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

ارتباط بین کانکیو و منتل هیدروکن

دو قطعه ی کانکیو و منتل در واقع ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و میتوان گفت بدون یکی از آنها عمل خردایش سنگ صورت نمیگیرد. منتل با حرکت به سمت کانکیو فضای خالی v شکل را پر میکنند و با ضربه زدن و تحت فشار گذاشتن بار ورودی شروع به فروپاشی و خرد کردن سنگ ها میکنند.

تنظیم فاصله منتل و کانکیو

اندازه فاصله ی کانکیو و منتل در تمامی هیدروکن ها به دو المان بستگی دارد که عبارتند از: خروجی سنگ شکن و ورودی مواد معدنی اگر اندازه مواد معدنی ورودی خیلی کوچک باشد عمل خردایش در قسمت پایین هیدروکن صورت میگیرد. در این حالت امکان بروز صدمات جبران ناپذیر و کاهش میزان تولید است.

منبع اطلاعات: https://iraniansangshekan.com/product/cankyo-hydrocon-and-mantel-hydrocon/

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link