مراحل خروج از رژیم کتوژنیک

همانطور که گفتیم، تحقیقات منتشر شده در مورد اثرات رژیم کتوژنیک بر نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت شیردهی محدود است. تا به امروز، تحقیقات زیادی در مورد پیروی از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی انجام نشده است. بدن هر زن شیرده به مقدار مشخصی کالری و مایعات نیاز دارد تا شیر کافی برای رشد و سلامت کودک تولید کند. بنابراین، ما برای مادران شیرده پیشنهاداتی داریم که برای حفظ سلامت خود و کودکشان در هر زمان چه چیزی لازم است بخورند. یکی از بزرگ ترین ترس های زنان پیش از بارداری ,ترس از حالت تهوع هایی است که اغلب در طول صبحگاه شدیدتر هم می شوند.از آن جا که تهوعی که در زمان بارداری به سراغ مادران می آید (واکنش هیپوگلیسمی) واکنشی است به افزایش انسولین موجود در خون در پاسخ به افزایش هورمون بارداری, استفاده از رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش قند خون و انسولین و در نتیجه کاهش حالت تهوع مادر خواهد شد.در یکی از مواردی که بسیار جنجالی شد , خانمی که در شش بارداری قبلی خود علاوه بر حالت تهوع ,استفراغ های شدیدی را هم تجربه کرده بود پس از مشاوره تصمیم گرفت این بار پیروی از رژیم کتوژنیک در دوران بارداری را در پیش بگیرد.

بدن زنان در طول بارداری و پس از زایمان دچار تغییرات وزنی قابل توجهی میشود که این تغییرات طبیعی و البته ضروری است. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، هیدراتاسیون است. علاوه بر این، کتو در بسیاری از موارد نشان داده شده است که شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا یک سبک زندگی کلی سالم داشته باشید. در صورت نیاز یخ بیشتری اضافه کنید تا غلیظ شود. در اینجا نکات ضروری برای رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی آمده است: شماره 1: کتو را قبل از بارداری شروع کنید هنگامی که برای اولین بار کتو را شروع می کنید، بدن شما باید یک دوره سازگاری را طی کند و ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کنید.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

بنابراین، اگر به رژیم کتو عادت ندارید یا قصد دارید بعد از پایان شیردهی، رژیم غذایی خود را تغییر دهید، رژیم کمکربوهیدرات ممکن است انتخاب خوبی باشد. بنابراین، مهم است که زنان در دوران شیردهی از هیچ رژیم غذایی بیش از حد محدودکننده استفاده نکنند. با این تفاوت که افراد کتویی حجم بیشتری از عضله ساق پا را از دست میدهند. این رژیمها ممکن است همچنان به کاهش وزن کمک کنند، اما خطر کاهش کیفیت شیر، کم آبی و کتواسیدوز را کاهش میدهند. کربوهیدرات در روز و به آرامی کربوهیدرات ها را هر روز کاهش دهید (مثلاً 5 تا 10 گرم در روز) و ببینید که چگونه بر میزان شیر شما تأثیر می گذارد. کاهش مصرف کالری برای کاهش وزن میتواند بر میزان شیر مادر تأثیر بگذارد.

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

↑ مقصود از یک کاهش خوب و مناسب، کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی در تعداد تشنجهاست. میتوان ادعا کرد که این امر اساس اسکن PET است که در آن گلوکز به بدن تزریق می شود تا به تشخیص سرطان کمک کند. رژیم غذایی مدیترانهای بر اساس رژیم غذایی سنتی کشورهای سواحل مدیترانه مانند یونان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا طراحی شده است. محققان همچنین دریافتند افرادی که رژیم های غذایی سرشار از منابع گیاهی , چربی و پروتئین را دنبال می کنند ، خطر مرگ و میر کمتری دارند.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

​This  po᠎st has been wri tten  wi​th GSA  C​ontent Gen erat​or Demover si on.

برنامه غذایی کتوژنیک

برخی دیگر ادعا می کنند که پیروی از این رژیم با حفظ شیر و سلامتی بسیار دشوار بود. این رژیم سرشار از غلات کامل، روغنهای سالم مانند روغن زیتون، ماهی، صدف و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. صرفنظر از این، برای داشتن یک کودک سالم و شیردهی خوب، بسیار مهم است که مادر کالری و مایعات کافی مصرف کند. درهرحال، این رژیم ممکن است در ابتدا وسوسهکننده بهنظر برسد، اما شاید بهتر باشد قبل از تصمیم به انتخاب آن، درموردش بیشتر بدانیم. بنابراین مراکزی که قبل از ارائه رژیم آنالیز بدن انجام می دهند قابل اعتماد تر هستند. اول از همه، این یک مطالعه واقعا کوچک بر روی زنان و نوزادان آنها بود که فقط از 7 شرکت کننده تشکیل شده بود. برخی معتقدند رژیم کتوژنیک در دوران بارداری رژیم ایمنی به حساب می آید.جالب است بدانید که به گفته ی برخی از پزشکان با توجه به عدم وجود زمین های پهناور کشاورزی در دوران پیش از باستان و تغذیه ی حداکثری افراد از چربی و پروتئین های حیوانی زنان بارداری که در این دوره می زیستند در واقع همگی به طور ناخواسته از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند.البته لازم به ذکر است که گروهی دیگر از محققان حدس هایی نه اینچنینی در این باره می زنند که در قسمت مضرات این رژیم آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

البته به یاد داشته باشید پزشکان همواره توصیه می کنند در صورتی که فردی بخواهد در طول بارداری از رژیم کتوژنیک استفاده کند باید حداقل حدود 2 تا 3 ماه پیش از بارداری این رژیم را آغاز نماید تا بدنش به استفاده ی بیشتر از چربی به عنوان جایگزین کربوهیدرات عادت کرده باشد. بنابراین میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. رژیم غذایی لاغری سریع پروتئین ماده ایی است که برای رشد ماهیچه ها، استخوان ها، پوست و مو مورد نیاز بدن است، به همین دلیل دریافت آن به منظور عضله سازی از اهمیت خاصی برخوردار است و باعث می شود در طول کاهش وزن با از دست دادن عضله مواجه نشویم.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

بسیاری از مردم قسم میخورند و ادعا میکنند که این رژیم باعث بهبود سلامت کلی آنها شده است. برخی افراد می گویند که در دوران شیردهی به راحتی از رژیم کتو استفاده می کردند و هیچ وقفه ای در شیردهی آنها ایجاد نمی شد. دیابت نوع 2 با چربی بالا ارتباط مستقیمی دارد و از آنجا که رژیم کتو برای چربی سوزی عالی است می تواند به پیشگیری و درمان دیابت کمک کند. همچنین، این احتمال وجود دارد که از آنجایی که بیشتر غذاهای کتو سیر کننده هستند، ممکن است باعث شوند که شما به اندازه معمول غذا نخورید. برنامه غذایی کتو به شکلی طراحی شده، که با کنترل کالری باعث کاهش وزن شود.

باید بگوییم کاهش وزن و از استفاده از رژیم کتوژنیک در کاهش یافتن بیماری های خطرزا عملکرد بسیار زیادی به دنبال دارد. قبلاً گفتهایم که میتوان در دوران شیردهی از سبک زندگی کتوژنیک پیروی کرد (اگرچه ما آن را به شدت توصیه نمیکنیم!)، اما شما باید آن را به درستی انجام دهید. برخی دیگر میگویند که در دوران شیردهی مجبور بودند کربوهیدرات بیشتری دریافت کنند و کتو باعث کاهش میزان شیر آنها شده است. صرع : تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. رژیم کتوژنیک، رژیمی است که بر پایه مصرف چربی و پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات بنا میشود. به طور کلی اساس و پایه ی رژیم های کتوژنیک به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات(قند,نشاسته و …) و جایگزین کردن آن با مقدار زیادی چربی و مقدار نرمالی پروتئین می باشد.در ادامه ی این مقاله به فواید و مضرات رژیم کتوژنیک در دوران بارداری خواهیم پرداخت.  Data was cre at​ed ​wi th the help of GS​A ᠎Co᠎nten t Gene᠎rato r DEMO!

به طور کلی پایه و اساس رژیم کتوژنیک به این شکل است که با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و مقداری هم افزایش پروتئین, بدن را وادار کنیم به جای کربوهیدرات ها چربی ها را برای تولید انرژی بسوزاند به طوری که با عدم وجود قند کافی در خون ,بدن به دنبال استفاده از منبعی جایگزین (چربی) برای تامین انرژی می گردد.حال ارتباط این موضوع با دیابت بارداری چه می باشد؟ اما رژیم غذایی کتوژنیک چه مزایایی دارد و چطور میتوان آن را برای کاهش وزن به کار برد؟ هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. از آنجایی که هر تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و حدود ۶ گرم پروتئین است، تخم مرغ می تواند برای کتو ایده آل باشد.