فواید سیر و عسل برای سلامتی چیست ؟


فواید سیر و عسل برای سلامتی ما بسیار زیاد است و میتواند به پیشگیری از خیلی بیماری ها کمک کند.با این مطلب از همراه باشید تا ما شما را با خواص و فواید سیر و عسل آشنا کنیم.

فواید سیر و عسل - لیوان

امروزه سیر یکی از مواد غذایی پرکاربرد در آشپزی به‌شمار میره. این ماده طبیعی نه‌تنها عطر و طعم بی‌نظیری به غذاها می‌ده بلکه برای مبارزه با بیماری‌ها بسیار موثره. عسل هم یه خوراکی طبیعی شگفت‌انگیزه و اگه در مورد ترکیب این دو ماده و خواص معجون سیر و عسل براتون بگیم، هیجان‌زده می‌شین. به طوری که برای مبارزه با انواع بیماری‌های مزمن، عارضه‌هایی با زمینه التهابی و عفونت، سم‌زدایی از بدن، تقویت سیستم ایمنی و سایر موارد می‌تونین از خاصیت دارویی انگبین با سیر کمک بگیرین.

از این ترکیب ماده‌ای به نام  آلیسین فعال می‌شه که نقش مهمی ‌در درمان انواع بیماری‌های گوارشی، تنفسی و قلبی عروقی داره. 

همچنین در بخوانید : خوردن سیر ناشتا برای فشار خون معجزه می کند !

فواید سیر و عسل - زنجبیل

فواید سیر و عسل

همان‌طوری که در بالا هم گفته شد، هم سیر و هم عسل دارای خواص زیادی می‌باشند؛ ترکیب این دو ماده غذایی، خواص آن‌ها را چندین برابر می‌کند. ما در ادامه چند مورد از مهم‌ترین فوایدی که مصرف سیر و عسل برای بدن دارد، معرفی می‌کنیم:

مزایای خوردن سیر و عسل در اول صبح

اگر هر روز سیر و عسل را به صورت ناشتا بخورید، به سلامتی خود خدمت بزرگی کرده‌اید. این ترکیب نه تنها باعث بهبود سیستم هضم می‌شود بلکه به سم‌زدایی از بدن نیز کمک می‌کند. برای کسانی که به دنبال راه‌های طبیعی برای کاهش وزن هستند، این ترکیب می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. عسل با مهار گرسنگی و ارائه انرژی، باعث می‌شود که شما از یک روز پر انرژی بهره‌برداری کنید، در حالی که سیر با تقویت سیستم هضم به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها کمک می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی سیر و عسل برای مغز

هر دو ماده، سیر و عسل، دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. این ترکیبات می‌توانند از بروز بیماری‌های مرتبط با سن نظیر آلزایمر جلوگیری کنند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به حفظ سلامتی و شادابی پوست کمک کنند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند.

فواید سیر و عسل : شریک سیستم ایمنی قوی

برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی، نیاز به مصرف مواد طبیعی و سالم مانند سیر و عسل است. این دو ماده با تقویت سیستم ایمنی، به پیشگیری از بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کنند. به ویژه در فصل‌های سرد، مصرف منظم این ترکیب می‌تواند به مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا کمک کند.

فواید سیر و عسل - سیر

جلوگیری از رشد باکتری‌های بیماری‌زا از فواید سیر و عسل

محققان دریافته‌اند که سیر و عسل، هر دو قادر به از بین بردن باکتری‌ها هستند و زمانی که این دو ماده با هم ترکیب ‌شوند، این خاصیت قوی‌تر نیز می‌شود. ترکیب سیر و عسل از رشد بسیاری از باکتری‌های بیماری‌زا از جمله سالمونلا، استرپتوکوک پنومونی، استافیلوکوکوس اورئوس که سبب انواع عفونت‌ها می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

هم‌چنین مطالعات نشان داده‌اند که سیر و عسل قادر به از بین بردن باکتری‌هایی هستند که با بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها قابل درمان نیستند.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تقویت سیستم ایمنی

یکی‌دیگر از خواص بی‌نظیر ترکیب سیر و عسل، خواص ضد ویروسی آن می‌باشد. ترکیب این دو می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های ویروسی نظیر آنفولانزا و تبخال جلوگیری کند. از طرفی عسل و سیر هرکدام دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشند و به همین علت سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند؛ بنابراین استفاده از این ترکیب می‌تواند سبب قوی‌تر شدن بدن در برابر ویروس کرونا نیز بشود.

بهبود سلامت قلب و عروق

سیر و عسل سبب بهبود سلامت قلب می‌شود. شواهد حاصل از مطالعات نشان می‌دهند که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش ‌تری گلسیرید و کلسترول خون می‌شود. سیر می‌تواند از ترومبوز و تجمع پلاک‌ها در اطراف دیواره رگ‌ها جلوگیری کند. هم‌چنین سیر خاصیت ارتجاعی و پرفیوژن مویرگی را افزایش می‌دهد و از این طریق یک عامل محافظتی برای قلب می‌باشد.

عسل نیز سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر فلاونوییدها و پلی فنول‌هاست که اثرات ضد ترومبیک و ضد ایسکمیک دارند و از نارسایی قلبی جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین عسل با کاهش فاکتورهای بد لیپیدی، سبب محافظت از قلب و عروق می‌شود.

پیشگیری از بروز سرطان

مطالعات نشان می‌دهند که سیر دارای مشتقات آلی سولفید است که خاصیت ضد سرطانی دارند و مکانیسم‌های مولکولی نظیر جهش سلولی، تکثیر و تمایز سلولی و رگ زایی را که در سرطان‌زایی نقش دارند، مهار می‌کند. هم‌چنین عسل با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی از آسیب استرس اکسیداتیو به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

محافظت از سلول‌های کبدی از فواید سیر و عسل

معجون سیر و عسل می‌تواند از سلول‌های کبدی در برابر سمیت داروها محافظت کند. این معجون می‌تواند با خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی خود، یک عامل محافظتی از سلول‌های کبدی در برابر استرس اکسیداتیو ایجاد کند. مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهند که این ترکیب در بیمارانی که دچار انسداد مجاری صفرا می‌باشند، مفید است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی

استرس اکسیداتیو که در نتیجه عوامل بیرونی و درونی بسیاری در بدن ایجاد می‌شود، می‌تواند سبب آسیب به سلول‌ها مغزی شود، روند پیری را تسریع کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر را افزایش دهد. مصرف سیر و عسل با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، از سلول‌های مغزی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

 گردش خون را بهبود می بخشد

ترکیبات گوگرد و سیر، زمانی که با مزایای عسل مخلوط می شود. برای سیستم گردش خون بسیار مفید است هر دو برای جلوگیری از لخته شدن خون و اختلالاتی مانند:ترومبوز و رگ های واریسی مؤثر هستند.

فواید سیر و عسل - موم عسل

کاهش فشار خون از فواید سیر و عسل

فشار خون بالا، یک بیماری است که می تواند سلامت قلبی و عروقی را تهدید کند برای کنترل کردن آن به طور طبیعی، سعی کنید هر روز عسل و سیر را با معده خالی مصرف کنید.

کنترل کلسترول نامساعد از فواید سیر و عسل

زمانی که شما سیر را خام مصرف می کنید، آلیسین ترشح شده از آن، می تواند به جریان خون شما کمک کند و کلسترول اضافی را از بین ببرد این یک راه حل عالی برای حفظ سطح تری گلیسیرید شما است.

کاهش التهاب از فواید سیر و عسل

مطالعات نشان داده است که بسیاری از اختلالات مزمنی که افراد تجربه می کنند، به علت عدم تعادل در بدن است که باعث التهاب می شود. سیر و عسل هر دو با التهاب مبارزه می کنند و به عنوان داروهای ضد درد طبیعی و برای کمک به وضعیت هایی مانند:آرتروز، احتباس(جمع شدن) مایعات و اختلالات عضلانی کمک می کند.

بهبود عملکرد ورزشکاران

مصرف این مکمل در بهبود عملکرد ورزشکاران نیز مؤثر است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ترکیب سیر و عسل می‌تواند سبب بهبود عملکرد ورزشی و خستگی ناشی از ورزش شود و به کنترل بهتر قندخون و کنترل ضربان قلب نیز کمک کند.

پاکسازی بدن از آلودگی‌های محیطی

عسل و سیر هم‌چنین می‌توانند در پاکسازی بدن از آلودگی‌های محیطی نقش داشته باشند. ترکیبات گوگردی موجود در سیر و مواد مؤثر موجود در عسل می‌توانند از آسیب اندام‌ها در برابر سمیت فلزات محافظت کنند.

 با سرفه کردن مبارزه می کند

چه سرفه شما از یک عفونت باکتریایی باشد و یا یک ویروس، هیچ چیز بهتر از شربتی نیست که با عسل و سیر خرد شده درست شده است. سوزشی را که احساس می کنید، آرام می کند و همچنین به عنوان یک تحریک کننده خلط آور برای ازبین بردن خلط عمل می کند.

افزایش بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزای شما

با مصرف مداوم این ترکیب، تمام علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور موقت کاهش دهید. به مبارزه با ویروس ها کمک می کند و تولید آنتی بادی هایی که مسئول حفاظت از راه های هوایی شما هستند، را تحریک می کند.

فواید سیر و عسل برای پوست

عسل نه تنها به عنوان یک لایه بردارو آبرسان موثر استفاده می‌شود، بلکه به دلیل خواص ضد التهابی آن می‌تواند در درمان آکنه و جوش‌های پوستی نیز موثر واقع شود. سیر نیز دارای خواص معجزه‌آسا مانند ضد باکتریایی، ضد قارچ، ضد ویروس و ضدعفونی کننده است. این خواص به واسطه یک ماده به نام آلیسین به وجود می‌آید. آلیسین در مبارزه با باکتری‌های ایجاد کننده آکنه بسیار کارآمد است و همچنین باعث کاهش التهاب و تورم و افزایش گردش خون در پوست می‌شود. استفاده مرتب از مخلوط سیر و عسل می‌تواند به افزایش شفافیت و جوانی پوست کمک کند. با استفاده از این معجون طبیعی، بدن شما مواد مغذی بیشتری جذب می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا پوستی سلامت‌تر و زیباتر داشته باشید.

فواید سیر و عسل برای لاغری

خواص سیر و عسل برای لاغری و کاهش وزن یکی از مهم‌ترین ابهامات افراد در مورد خاصیت‌ های این معجون است، به همین علت ما هم در شروع کار به بررسی آن می‌پردازیم.

قطعا کسانی که دغدغه‌ کاهش وزن دارند می‌دانند که این کار اصلا آسان نیست. اما قطعا داشتن عادت‌های کوچک سالم می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا سفر کاهش وزن را کمی سریع‌تر و آسان کند.

مصرف عسل همراه با سیر هم یکی از همین عادت‌های کوچک است که اگر چه خوشمزه به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند در کنار سایر روش‌ها و رژیم‌های غذایی به شما کمک کند تا به وزن مطلوب خود برسید.

دستور تهیه معجون سیر و عسل برای لاغری

برای استفاده بهینه از این ترکیب معجزه‌آسا، پیشنهاد می‌شود که سیر را خرد کرده و با عسل مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت استراحت کند. یک حبه سیر خرد شده به همراه یک قاشق عسل می‌تواند ترکیب بسیار قوی‌ای باشد که در طول روز به شما انرژی بدهد. پس از چند ساعت، مواد موثره‌ی سیر وارد عسل می‌شود و آماده مصرف است. اگر با طعم سیر مشکل دارید، می‌توانید آن را بدون جویدن مصرف کنید.

فواید سیر و عسل - شیشه

بهترین زمان خوردن سیر و عسل برای لاغری

اگر چه همواره توصیه می‌شود که سیر و عسل را شب مصرف کنید اما اگر قصد کاهش وزن را دارید بهترین زمان مصرف سیر و عسل صبح و به صورت ناشتا است. خوردن سیر و عسل به صورت ناشتا در اول صبح از دو جهت می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

۱. از طریق بهبود سیستم هضم و سم زدایی از بدن

۲. از طریق تامین انرژی مورد نیاز روز

به طور کلی خوردن سیر در اول صبح به بهبود هضم و همچنین سم‌ زدایی از بدن کمک می‌کند و به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها کمک می‌کند. همانطور که متخصصان تغذیه معمولا می‌گویند یک سیستم هضم خوب عامل اصلی لاغری و به تعادل رسیدن وزن است.

از طرفی همانطور که در مطلب عسل و آبلیمو هم گفتیم عسل یک ماده فاقد چربی و کلسترول و یک منبع غنی از انرژی است که ضمن اینکه باعت مهار گرسنگی در طول روز می‌شود باعث می‌شود که افراد بتوانند انرژی لازم برای کارهای روزانه‌ی خود را نیز داشته باشند.

علت تاکید ما بر مصرف ناشتا عسل و سیر این است که ماده موثره‌ی سیر یعنی آلیسین و همچنین مواد گوگرد‌دار آن، زمانی که معده خالی باشد به صورت بهتر و موثرتری جذب می‌شود. همچنین مصرف عسل به صورت ناشتا نیز باعث می‌شود میل به وعده‌های غذایی بعدی کمتر شود.

طریقه مصرف عسل و سیر برای لاغری

برای استفاده از مزایای لاغری سیر و عسل بهتر است این معجون را کمی پیش از مصرف آماده کنید (مثلا شب قبل از مصرف) برای این کار کافی است که یک حبه سیر خام را ریز ریز کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید ( سیر خرد شده آلیسین بیشتری نسبت به سیر کامل دارد) بعد از چند ساعت که مواد موثره‌ی سیر وارد عسل شد آن را به صورت ناشتا میل کنید.

اگر از طعم سیر خوشتان نمی‌آید می‌توانید این ترکیب را بدون جویدن قورت دهید. اما در این صورت باید سیرها را بسیار ریز کرده باشید

فواید سیر و عسل - سیر

فواید سیر و عسل برای مردان

سیر و عسل همچنین برای رفع بسیاری از مشکلاتی که غالبا مردان با آن دسته پنجه نرم می‌کنند نیز مناسب است. در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • ترکیب سیر و عسل به عنوان یک محرک شناخته می‌شود و می‌تواند باعث افزایش میل جنسی و همچنین بهبود مشکل نعوظ شود.
  • آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر و عسل می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌ها در مردان به ویژه سرطان پروستات جلوگیری کندو
  • ترکیب سیر و عسل به طور قابل توجهی جریان خون در اندام تناسلی را بهبود می بخشد و به افزایش نشاط عملکرد جنسی مردان کمک می کند.

مضرات خوردن سیر و عسل

اگر چه خوردن سیر و عسل به طور کلی بی خطر است اما افرادی که به هر کدام از این مواد آلرژی دارند و یا با خوردن هر کدام از آن‌ها حساسیت‌هایی مثل سوزش و خارش بدن می‌گیرند نباید از ترکیب این دو هم استفاده کنند.

همچنین از آنجایی که مصرف سیر می‌تواند باعث رقیق شدن خون شود ممکن است با برخی از داروهای رقیق کننده‌ی خون مثل آسپرین تداخل دارویی ایجاد کند.

درمان طبیعی سیر و عسل

برای به دست آوردن تمام مزایایی که در بالا ذکر شد، مطمئن شوید که سیر و عسلی که از آن استفاده می کنید، اصلی است. آسان است که عسل های ارزان را در فروشگاه ها پیدا کنید، اما اغلب آنها مواد مغذی ضعیف دارند زیرا 100٪ طبیعی نیستند و یا به آنها شکر اضافه می کنند. پس عسل طبیعی را از جایی مطمئن خریداری کنید.

طرز تهیه و مصرف سیر و عسل + چند ترکیب عالی

می‌توانید از مزایای سلامتی سیر و عسل با پختن غذا با آن‌ها و یا مصرف آن‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی بهرمند شوید.

توجه داشته باشید که سیر تازه له شده یا خرد شده نسبت به سیر کامل آلیسین بیشتری آزاد می‌کند. هرچند سیر له شده زودتر ترکیبات آلیسین خود را هم از دست می‌دهد. همچنین پودر سیر و سیرهای کهنه نیز سرشار از ترکیبات سالم هستند. همچنین منظور ما از عسل، عسل خام است که تمامی خواص آن حفظ شده باشد.

در زیر به چند ترکیب سیر با عسل اشاره می‌کنیم

عسل و سیر تخمیر شده

مخلوط عسل و سیر تخمیر شده نوعی ترشی است که می‌توان آن را در دمای اتاق نگه داشت.

  • حبه‌های سیر کامل پوست گرفته شده را در یک شیشه تمیز استریل قرار دهید. می‌توانید شیشه و درب آن را بجوشانید تا استریل شود.
  • دقت داشته باشید که شیشه را از سیر پر نکنید بلکه بالای شیشه فضای کافی برای گاز‌هایی که بعدا سیر آزاد می‌کند وجود داشته باشد. حداقل یک سوم شیشه خالی باشد.
  • عسل را روی سیرها بریزید به نحوی که عسل سطح روی تمام سیر‌ها را بپوشاند. سپس آن‌ها را هم بزنید تا مخلوط شوند. درب شیشه را ببندید و ۳ روز به آن اجازه دهید که در همین حالت بماند.
  • هر از گاهی شیشه را باز کنید تا هر گونه گاز خارج شود و سیر و عسل را مجددا هم بزنید. اگر حباب‌های ریزی مشاهده کردید این نشان دهنده‌ی این است که سیر در حال تخمیر است و این نشانه‌ی خوبی است.
  • پس از یک هفته می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

فواید سیر و عسل - سیر در شیشه

نکات مهم درباره عسل و سیر تخمیر شده

۱. سیر زمانی شروع به تخمیر و ایجاد حباب می‌کند که رطوبت خود را به عسل بدهد و رطوبت عسل را به بالای ۱۸ درصد برساند. اگر مقدار عسل زیاد باشد رطوبت عسل به این مقدار نمی‌رسد و سیر شروع به تخمیر نمی‌کند. پس در نظر داشته باشید که تنها مقداری عسل بر روی سیر‌ها بریزید که سطح سیر را بپوشاند.

۲. اگر بعد از ۳ روز نشانه‌ای از تخمیر در مخلوط سیر با عسل ندیدید (حباب ایجاد نشد) می‌توانید به مخلوط خود کمی آب اضافه و هم بزنید.

۳. مانند سایر موادی که تخمیر می‌کنید سیر نیز باید در زیر مایع نگه داشته شود تا از رشد کپک جلوگیری کند. از آنجایی که سیر به طور طبیعی بالای عسل شناور می‌شود، می‌توانید روزانه سیرها را هم بزنید و یا ظرف عسل را وارونه کنید تا دوباره سیرها به عسل آغشته شوند. این کار را تا زمانی که سیرها دیگر شناور نشوند ادامه دهید.

۴. هنگامی که تخمیر طی چند روز شروع می‌شود. حباب‌هایی از کمی تا زیاد تولید می‌شوند که گاهی اوقات ممکن است آنقدر فعال باشند که شیشه را سریز کنند بنابراین هنگام تخمیر سیر و عسل جای کافی برای افزایش حجم در نظر بگیرید و شیشه را سر خالی بگذارید.

۵. همچنین مهم است که روزانه درب شیشه را باز کنید تا با آزاد شدن دی اکسید کربن حاصل از تخمیر این حباب‌ها در طول هفته کمتر و کمتر شوند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید سیر تخمیر شده با عسل با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهد و به تیرگی می‌رود. در سمت چپ عسل و سیر تازه ترکیب شده‌اند. هفته اول حبه‌های سیر بالای عسل شناور هستند. در سمت راست شیشه‌ای از سیرهای تخمیر شده در عسل است که به مدت یکسال در شیشه است.

با گذشت زمان حبه‌های سیر به پایین ظرف رفته و عسل به خاطر رطوبت آزاد شده از سیر رقیق می‌شود.

چاشنی عسل و سیر

از چاشنی سیر و عسل می‌توانید برای طعم دادن به مرغ و ماهی و سبزیجات استفاده کنید. و از آن لذت ببرید

مواد لازم و طرز تهیه

  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری سویا سس
  • یک چهارم پیمانه عسل خام
  • دو حبه سیر خرد شده
  • یک چهارم پیمانه آب

این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از آن مرغ یا ماهی را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و این چاشنی را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به همه‌جای آن برسد سپس به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید تا حسابی طعم چاشنی را به خود بگیرد. بعد از آن مرغ یا ماهی آماده است که یا در فر و یا به صورت کبابی آماده شود.

فواید سیر و عسل - عسل

سس سالاد سیر و عسل

یکی دیگر از ترکیباتی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا از مزیت‌ها و فواید سیر و عسل بهره ببرید سس عسل با سیر است.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه

  • یک فنجان روغن زیتون
  • یک سوم فنجان سرکه سیب
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۳ حبه سیر خرده شده ریز

تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس روی آن را بپوشانید و به آن اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تمامی طعم‌ها با یکدیگر ترکیب شود. سپس می‌توانید از آن به عنوان سس سالاد خود استفاده کنید.

فواید سیر و عسل - لیمو

طرز تهیه دمنوش سیر و عسل

دمنوش سیر فواید زیادی برای بدن و لاغری دارد ، می توانید این دمنوش را بسیار راحت در خانه تهیه کرده و از فواید بی‌نظیر این چای بهره‌مند شوید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش سیر

  • سیر         4 حبه
  • آب          3فنجان
  • آب لیمو    نصف فنجان
  • عسل       2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دمنوش سیر

  1. سیرها را پوست بگیرید و درون یک قوری بریزید.
  2. درون قوری آب بریزید و بگذارید که به جوش آید.
  3. پس از به جوش آمدن آب داخل قوری گاز را خاموش کنید.
  4. به مواد عسل و آب لیمو افزوده و بگذارید به خوبی دم بکشد.
  5. چای را از صافی رد کرده و روزی 1 تا 2 مرتبه از آن بنوشید.
  6. آب سیر اضافی را می توانید به مدت 2 روز درون یخچال نگهداری کرده و برای تهیۀ چای دوباره گرم کنید.

فواید سیر و عسل - دمنوش

طرز تهیه معجون اسرار آمیز سیر و عسل

مواد لازم:

  • 1 پیمانه عسل 335 گرم
  • 10 حبه سیر
  • یک ظرف شیشه ای دردار

آماده‌سازی:

حبه های سیر را به قطعه های کوچکی خرد کنید و یا آن را با یک دستگاه سیر فشار دهید. عسل را به داخل ظرف شیشه ای بریزید و با سیر هم بزنید، در آن را ببندید و به مدت یک هفته در مکان تاریک قرار دهید پس از این زمان، شربت غنی و سالمی خواهید داشت.

فواید سیر و عسل - قاشق

چگونگی مصرف سیر و عسل

یک قاشق غذا خوری قبل از صبحانه بخورید.

به مدت هفت روز، این مخلوط را هر روز به صورت خام مصرف کنید، چند هفته ای صبر کنید و دوباره تکرار کنید.

عسل و سیر را در دمای اتاق نگه دارید تا کریستالی نشود.

توجه : اثرات این درمان، بسته به عادات روزمره افراد متفاوت است؛ اگر شما همچنان به داشتن رژیم غذایی با چربی های اشباع شده، قندها و سایر غذاهای ناسالم ادامه دهید، مطلقا چیزی تغییر نخواهد کرد.

فواید سیر و عسل - شیشه عسل

نکات مهم در مورد ترکیب سیر و عسل

با توجه به شواهد ذکر شده مصرف سیر و عسل سبب ارتقا سلامت فرد می‌شود. البته باید در استفاده از این ترکیب چند نکته زیر را مدنظر قرار دهید:

  • مصرف سیر ممکن است در برخی از افراد با واکنش‌های آلرژیک همراه باشد.
  • سیر با برخی از داروها نظیر آسپرین، وارفارین، پلاویکس و ساکویناویر تداخل دارد و مصرف آن در افراد با بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه بیماری‌های قلبی-عروقی باید با مشورت پزشک انجام شود.
  • عسل به دلیل داشتن کالری نسبتا بالا، به ویژه در افراد دیابتی باید به اندازه و با احتیاط مصرف شود. برای اینکه راجع به عسل و دیابت بیشتر بدانید و متوجه شوید که آیا عسل برای دیابت ضرر دارد یا خیر، روی لینک کلیک کنید.
  • این معجون زمانی می‌تواند خواص گفته شده در بالا را داشته باشد که در تهیه آن از عسل طبیعی استفاده نمایید. تمامی عسل‌های ما در درکام آزمایش شده‌ هستند و طبیعی و خام بودن آن‌ها ثابت شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link