شیرینی در رژیم کتوژنیک

لوبیا سبز و لوبیای سویا سیاه، هر دو حاوی کربوهیدرات کمی هستند؛ بنابراین میتوانید آنها را به راحتی در رژیم نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کتوژنیک مصرف کنید. لوبیای سویا سیاه را میتوانید جایگزین لوبیاهای حاوی نشاستهی بیشتر، در غذاهایی نظیر سوپ، دیپ لوبیا، پوره لوبیا یا سایر غذاها کنید. گوشت چرخکرده: لوبیای موجود در سوپ و برخی غذاها را میتوانید حذف کنید و به جای آن به غذای خود گوشت چرخکرده گاو یا بوقلمون اضافه کنید. هرچند با برنامهریزی دقیق میتوانید هر از گاهی مقدار کمی لوبیا میل کنید. علاوهبر این، بیشتر دیگر انواع لوبیا را نیز میتوانید در رژیم کتوژنیک میل کنید؛ به شرط اینکه در روز، بیش از نصف فنجان (۹۰ گرم) لوبیا میل نکنید. به علاوه، این رژیم غذایی به قدری سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید. با برنامهریزی صحیح و دقیق، میتوانید مقدار کمی از سایر انواع لوبیا را نیز در رژیم کتوژنیک میل کنید.

فواید رژیم کتوژنیک

اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایر نسخهها نیز اعمال میشود. بادام زمینی آبپز حاوی پروتئین و فیبر بالایی نیز است، زیرا بادام زمینی جزو حبوبات محسوب میشود و در گروه آجیلها قرار نمیگیرد. قارچ، بادمجان، بادام زمینی آبپز و گوشت چرخکرده را میتوان جایگزین لوبیا در سوپها، خورشها و سایر غذاها کرد. از جمله جایگزینهای مناسب برای انواع لوبیا میتوان به قارچ، بادمجان، آواکادو، گوشت چرخکرده و بادام زمینی آبپز اشاره کرد. بادام زمینی آبپز: زمانی که بادام زمینی را بپزید، بافت آن به طور قابلتوجهی شبیه به لوبیای پخته میشود. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود.

پس در این رژیم بدن سوخت موردنیاز را از چربی می گیرد نه از کربوهیدرات و همین اصل در رژیم کتو باعث کاهش وزن می شود. سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدراتها دور میکند و به سمت چربی و کتون میبرد. با آغاز این رژیم بدن به جای استفاده از قند و گلوکز از چربیهای ذخیره شده استفاده میکند. برخلاف اغلب رژیمهای لاغری که کم چربی هستند، رژیم کتوژنیک از قرار معلوم عکس منطق رژیمی عمل میکند. متخصصان میگویند حدود ۷۲ ساعت طول میکشد کتوزیس در بدن عمل کند و آثارش را نشان بدهد. اصول پایه این رژیم پیروی از برنامه غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست تا متابولیسم بدن را وارد فاز کتوزیس کند. پیروی از رژیم کتوژنیک مؤثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع از رژیم کتو که بسیار به رژیم کتو استاندارد شباهت دارد به شما اجازه میدهد که پس از تمرینات ورزشی سنگین، کربوهیدرات موردنیاز بدن را مصرف کنید.

نسخه استاندارد (SKD) بیشترین تحقیق و توصیه شده است. در عوض آنها ممکن است یک رژیم کتو اصلاح شده را توصیه کنند که خوش طعم تر و راحت تر باشد. ما لیستی از برترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک را برایتان آورده ایم. شما همیشه می توانید سبزیجات تازه را از بازار تهیه کنید و آب آن ها را تهیه و مصرف کنید. به هر حال، همیشه برچسب روی بستهبندی لوبیا را، که نشانگر میزان شکر اضافی آن است، بررسی کنید. همیشه برچسب حاوی اطلاعات غذایی روی بستهبندی لوبیا را بررسی کنید؛ زیرا برخی محصولات مانند لوبیای پخته معمولا حاوی شکر اضافی هستند، که این امر میتواند میزان کربوهیدرات آن را به شدت افزایش دهد. به شدت به شما توصیه می کنم قبل از تلاش برای باردار شدن ویتامین ها و مکمل ها را حداقل ۳ ماه قبل از باردار شدن مصرف کنید. قارچ: قارچ پختهشده کربوهیدرات و کالری کمی داشته و میتوان آن را جایگزین لوبیا در سوپ و خورش کرد، تا میزان کربوهیدرات این غذاها به شدت کاهش یابد.

Post w​as generated ​by GSA C᠎on te nt᠎ G᠎ener at or Demover sion᠎.

از استویا برای هر چیزی میتوان استفاده کرد، از نوشیدنی گرفته تا بستنی و کیک و مربا و خوراکی های دیگر. انواع لوبیا حاوی کربوهیدرات کلی و کربوهیدرات خالص متفاوتی هستند؛ که در جدول بالا به میزان کربوهیدرات کلی و خالص برخی از آنها در نصف فنجان (۶۰ تا ۹۰ گرم) اشاره کردیم. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. Post h as be᠎en generat ed with GSA Con᠎te nt G enerat᠎or Dem᠎ov᠎ersi᠎on .

اگر در مورد رژیم کتوژنیک اطلاعات لازم و مقدماتی رو کسب کرده باشید، قطعا میدونید که طبق اصول رژیم کتو، مصرف چربی ها 70%، مصرف پروتئین 25% و مصرف کربوهیدرات 5% از برنامه روزانه رو تشکیل میده. به عنوان مثال، مطالعهای ۴ هفته تاثیر رژیم کتوژنیک بر ترکیب بدن را بر استفاده از چربی و کربوهیدرات حین آزمون دوچرخه در مردان و زنان کراس فیت بررسی کرد. بهترین انواع لوبیا برای افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، لوبیا سبز و لوبیای سویا سیاه است. از لوبیا سبز بیشتر به عنوان یک نوع سبزیجات استفاده میشود. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده میشود. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف مجدد کربوهیدرات بیشتر است، مانند ۵ روز کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز پر کربوهیدرات. با اینوجود، برخی افراد توصیه میکنند از خوردن لوبیای سویا سیاه در رژیم کتوژنیک خودداری شود؛ چراکه نظرات متناقضی پیرامون سویا و تأثیرات آن بر تعادل هورمونی وجود دارد.

با این وجود فشار ناشی از هر دو این عوامل به بدن ، هم سرعت کاهش وزن و هم کاهش دریافت پروتئین می تواند به آنچه که به نام تلوژن افلوویوم یا TE خوانده می شود منجر شود . شماره 3: مواد مغذی خود را فراموش نکنید ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت کنید تا از عوارض جانبی منفی مانند سردرد، از دست دادن انرژی یا سرگیجه جلوگیری کنید. علاوه بر این ، به تقویت متابولیسم کمک می کند و به شما نیز کمک می کند تا به سرعت لاغر شوید.از دیگر فواید قهوه برای سلامتی می توان به کبد سالم، تقویت قلب و پیشگیری از بیماری پارکینسون اشاره کرد. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید داشته باشند. یک رژیم غذایی لوکرب اغلب می تواند تمایل به شیرینی ها را کاهش داده و حتی گاهی از بین ببرد. گرسنگی، می تواند فعالیت های انسان را کند تر کند و حتی فشار های روانی را افزایش دهد.

با این حال، کتواسیدوز یک وضعیت تهدید کنندهٔ زندگی است و هر فردی که علائم آن را دارد باید به بخش مراقبتهای اورژانس پزشکی هر چه سریع تر مراجعه کند. به طور کلی، گوشت های چرب تر را به جای گوشت های کم چربی انتخاب کنید. نوشیدنی برای رژیم کتوژنیک از مواردی است که باید رعایت شود و نوشیدنی هایی انتخاب شوند که کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشند یا فاقد کربوهیدرات باشند. لیمو علاوه بر این دارای چندین ماده مغذی تولید دیگری اجتناب کرده اند جمله ویتامین C، پتاسیم را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین B6 است. برای شروع به یک متخصص تغذیه کتوژنیک مراجعه کنید. همچنین توصیه میکنیم برای شروع اصولی این رژیم غذایی، کتاب کتوژنیک را تهیه کنید.